تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران در نشست تخصصی ۳۵مین همایش بانکداری اسلامی: غایت بانکداری اسلامی توزیع عادلانه منابع و مصرف آن در محل صحیح است

  • بار اصلی تامین مالی نهضت ملی بر دوش بانک مسکن است

  • معاون بیمه و بانک وزارت اقتصاد مطرح کرد؛  بیمه ایران در مسیر بازگشت به دوران اوج و تثبیت جایگاه ملی

  • رئیس کل بیمه مرکزی ضمن تقدیر از دستاوردهای علی جباری عنوان کرد؛ تحولات بیمه ایران؛ الگویی برای توسعه کمی و کیفی صنعت بیمه کشور

  • بیمه ایران در نقطه عطف نودسالگی؛ آغاز عصر شفافیت در بیمه ایران

  • در مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه ایران صورت گرفت؛تقدیر وزیر اقتصاد از خدمات ویژه مدیرعامل بیمه ایران در جنگ ۱۲ روزه

  • برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سهامی بیمه ایران

  • دکتر «غلامرضا فتحعلی» در سی‌وپنجمین همایش بانکداری اسلامی:بانک‌های قرض‌الحسنه بر خلاف همه محدودیت‌ها، موفق عمل کرده‌اند

  • رویداد ملی ایده‌های نوآورانه و فناورانه زنجیره ارزش مس پاییز امسال برگزار می‌شود

  • برای توسعه صنعتی کشور نیازمند بسترسازی، تسهیل فرایندها و عمیق‌تر شدن همکاری‌ها هستیم

واریته
صفحه اصلی›واریته›حذف فرست کلاس از پروازهای خطوط هوایی

حذف فرست کلاس از پروازهای خطوط هوایی

توسط اپراتور خبر
۱۳۹۶-۰۷-۳۰

در پی مستندات خطوط هوایی مبنی بر فروش کم بلیت‌های پروازهای درجه یک، (First Class) و همچنین هزینه‌‌های بالای تجهیز آن‌ها، این کلاس‌بندی از هواپیماها حذف می‌شود.

خطوط هواپیمایی همواره در تلاش برای ارائه‌ی خدمات بهتر برای مسافرین هستند. در همین راستا، بهبودسازی فضای سرنشینان بسیار حائز اهمیت است. از طرف دیگر، خطوط هواپیمایی به دنبال سود و استفاده‌ی حداکثری از فضای هواپیماها هستند. مجموع این موارد باعث شده است که ممتازترین بخش و درجه یعنی «فرست کلاس» (First Class)، از هواپیماها حذف شود.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، خطوط هواپیمایی در پروازهای خود به طور کلی از ۳ درجه‌بندی برخوردار هستند. این درجه‌بندی‌ها بسته به امکانات و البته فضای نشیمن مسافرین، به ترتیب شامل «اکونومی کلاس» (Economy Class)، «بیزینس کلاس» (Business Class) و «فرست کلاس» (First Class)، است. اکنون بر اساس آخرین اطلاعات، درجه‌ی فرست کلاس که بالاترین رده محسوب می‌شود، به تدریج از هواپیماها حذف خواهد شد. این موضوع در گذشته نیز اتفاق افتاده است. در ادامه به برخی از دلایل این مسئله می‌پردازیم.

هواپیما

به طور کلی در بیشتر خطوط هواپیمایی درآمد اصلی شرکت‌ها از قسمت‌های درجه بالاتر (نه اکونومی) حاصل می‌شود. برای مثال، در یک هواپیما به طور معمول نیمی از صندلی‌ها در درجه‌ی اکونومی قرار دارند و باقی صندلی‌ها در درجه‌بندی‌های بالاتر قرار می‌گیرند. با وجود چنین میزانی، سود حاصل از کلاس‌های بالاتر بسیار بیشتر از کلاس اقتصادی است.

حال فرض کنید هواپیمایی در خط «بریتیش ایرویز» (British Airways)، از لندن به واشنگتن پرواز کند. این هواپیما مجموعا از ۲۲۴ صندلی برخوردار است که از این تعداد ۱۲۲ صندلی با بلیت ۸۷۶ دلاری در قسمت اکونومی، ۴۰ صندلی با بلیت ۲۶۳۳ دلاری در قسمت اکونومی ممتاز، ۴۸ صندلی با بلیت ۶۷۲۳ دلاری در قسمت بیزینس و ۱۴ صندلی ۸۷۱۵ دلاری در قسمت فرست قرار می‌گیرند. با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود که مجموع ۱۰۲ صندلی که در درجه‌ای غیر از اکونومی قرار دارند، بیش از ۵ برابر بیشتر برای هواپیما درآمد خواهد داشت. البته لازم به اشاره است که خط بریتانیا از خطوط هوایی گران محسوب می‌شود؛ با این وجود، کم و بیش در تمامی خطوط داستان از همین قرار است.

حذف فرست کلاس

این در حالی است که در گذشته و در طول تاریخ صندلی‌های هواپیماها از درجه‌بندی برخوردار نبودند. برای مثال در زمان پیدایش پروازهای مسافربری با توجه به هزینه‌ی بالای پرواز، هیچ تفاوتی در درجه‌ی نشیمن و بلیت‌ها وجود نداشت، چراکه سفر با هواپیما به طور کلی لوکس و گران محسوب می‌شد. مانند پروازهای توریستی فضایی امروزی که درجه‌بندی برای کلاس پرواز ندارند!

هواپیمای قدیم

بعدها با درجه‌بندی صندلی‌ها، قیمت بلیت‌ها نیز متفاوت شد. در نیمه‌های قرن ۲۰ بود که این تقسیم‌بندی مانند پروازهای امروزی رایج شد. با این وجود به دلیل محدودیت‌های فضای سرنشینان و همین‌طور برای حمل مسافرین بیشتر، هر از چندگاهی این کلاس‌بندی‌ها لغو می‌شد.

هواپیما قدیم

اکنون نیز اگر بخواهیم نگاهی به خطوط هوایی اروپا داشته باشیم، تنها ۶ خط از ده‌ها خط هوایی، درجه‌ی فرست کلاس دارند. از طرف دیگر لازم به اشاره است که تفاوت کیفیت درجه‌ی اکونومی با بیزینس بسیار زیاد است؛ در حالی که این اختلاف در مقابسه‌ی کیفیت بیزینس کلاس با فرست کلاس چندان زیاد و توجیه‌پذیر نیست.

کلاس هواپیما

مجددا اگر بخواهیم مثالی بزنیم، می‌توانیم به پروازی از ابوظبی به نیویورک اشاره کنیم. در این پرواز، نسبت درآمد به هر متر مربع در قسمت اکونومی ۳۵۸۰ دلار، در قسمت بیزینس ۶۵۳۲ دلار و در قسمت فرست ۴۳۴۷ دلار می‌شود. همان‌طور که ملاحظه می‌شود برای شرکت‌های هوایی چندان سودمند نیست. از طرفی این شرکت‌ها با توجه به تفاوت‌های ذکر شده، به سختی بلیت‌های فرست کلاس را به فروش می‌رسانند، در حالی که هزینه‌ی به مراتب بیشتری را برای تجهیز کردن آن‌ها صرف می‌کنند.

حذف فرست کلاس

به هر ترتیب با سیاست جدیدی که به تدریج اجرا خواهد شد، درجه‌ی فرست کلاس از هواپیماها حذف می‌شود. در انتها توجه شما را به ویدیویی در همین رابطه همراه با توضیحات بیشتر جلب می‌کنیم.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=32756

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • واریته

    هتل‌های منتخب تهران از دیدگاه مشتریان

    ۱۳۹۶-۰۶-۰۱
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    ۲ طرح دوچرخه ای در پایتخت کلید خورد

    ۱۳۹۷-۰۶-۰۷
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    جشنواره فیلم دوبی امسال برگزار نمی‌شود

    ۱۳۹۷-۰۲-۰۳
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    کدام وام مسکن به صرفه تر است؟

    ۱۳۹۶-۰۲-۲۰
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    محمدرضا گلزار و شرکایش میلیاردها تومان از مردم می‌گیرند و کسر کوچکی از آن را هدیه می‌‍‌دهند!

    ۱۳۹۷-۰۵-۱۳
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    هک شدن Safari، VirtualBox و VMware در روز اول مسابقات Pwn2Own 2019

    ۱۳۹۸-۰۱-۱۲
    توسط اپراتور خبر

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران در نشست تخصصی ۳۵مین همایش بانکداری اسلامی: غایت بانکداری اسلامی ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۲۷
  • بار اصلی تامین مالی نهضت ملی بر دوش بانک مسکن است

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۲۷
  • معاون بیمه و بانک وزارت اقتصاد مطرح کرد؛  بیمه ایران در مسیر بازگشت به ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۲۷
  • رئیس کل بیمه مرکزی ضمن تقدیر از دستاوردهای علی جباری عنوان کرد؛ تحولات بیمه ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۲۷
  • بیمه ایران در نقطه عطف نودسالگی؛ آغاز عصر شفافیت در بیمه ایران

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۲۶
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است