تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • قرارداد اختیار معامله مبتنی بر گواهی سپرده مس کاتد به زودی راه اندازی می شود/ بیش از ۸ هزار سرمایه گذار در بازار گواهی مس فعال هستند

  • نشست مشترك مدیرعامل بانك ملت و رییس دانشگاه صنعتی شریف با موضوع حمایت از تولیدات علمی و فناورانه

  • ارائه خدمت حساب وكالتی در بانك ملت برای خرید خودروهای وارداتی از طریق سامانه اتونوین در خردادماه

  • رشد ۷۰ درصدی دارایی ها در ۸۰ روز؛ «تداوم» به ۲۵ همت رسید

  • هدف اصلی همه کارکنان بانک اقتصادنوین، خدمت به مردم است

  • سیاست اعتباری بانک اقتصادنوین، حمایت از تولید است

  • آغاز پروژه چند وجهی نوسازی صنایع با مشارکت بانک صادرات ایران/ تاکید قربان اسکندری بر تولید خودروهای باکیفیت و منطبق بر استانداردهای روز جهانی

  • بانك صنعت و معدن مجموعه‌ای از خدمات نوین مالی را برای حمایت از بخش تولید كشور ارائه می كند

  • وزیر اقتصاد در مراسم رونمایی از سامانه جامع صورت‌های مالی: راه‌اندازی سامانه «صورا» نمادی از حفظ نگاه بلندمدت در شرایط جنگی است

  • پایداری فناوری بانک مسکن در شرایط بحرانی، ضامن امنیت مالی مشتریان است

سلامت
صفحه اصلی›سلامت›۴ باور غلط درباره صبحانه

۴ باور غلط درباره صبحانه

توسط اپراتور خبر
۱۳۹۵-۱۱-۲۳
باورها و افکار مختلفی درباره صبحانه بین عموم مردم رایج است: حذف صبحانه باعث چاقی می‌شود، مصرف صبحانه اشتهای روزانه را کاهش می‌دهد و .. اما کدامیک صحیح است و کدام نادرست؟
در زبان های مختلف ضرب المثل های متعددی درباره وعده صبحانه وجود دارد که از میان آنها می توان به این ضرب المثل مشهور اشاره کرد:”صبحانه را باید همانند پادشاه، ناهار را همانند شاهزاده و شام را مثل فقرا میل کرد.” صبحانه همیشه به عنوان یک وعده غذایی مهم مطرح بوده زیرا می تواند نیاز روزانه شخص را تامین کند اما همواره از این وعده غذایی مهم غفلت می شود. ۴افسانه و باور غلط درباره صبحانه وجود دارد که از میان آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. حذف صبحانه باعث چاقی می شود

جمله ای که خواندید، یکی از باورهایی است که به کرات در میان عموم مردم رایج بوده و اکثریت در این تفکر به سر می برند که با مصرف وعده صبحانه می توانند وزن کم کنند یا افزایش وزن نداشته باشند. اما اضافه وزن را تنها می توان با رژیم های غذایی یا ورزش کاهش داد. مصرف صبحانه به دلیل افزایش سطح انرژی و تمرکز روزانه اهمیت دارد.

۲. تاثیر مصرف صبحانه در عملکرد قلب

محققان امریکایی در مطالعات خود به اثبات رسانده اند که مصرف صبحانه هیچ تاثیری در عملکرد یا تقویت وضعیت سیستم قلبی و عروقی ندارد و نمی توان گفت افرادی که به طور مرتب صبحانه مصرف می کنند از عملکرد بهتری در سیستم قلبی و عروقی خود برخوردارند.

۳. خوردن صبحانه از ریزه خواری روزانه ممانعت می کند

مصرف صبحانه کامل می تواند نیرو و انرژی یک روز را به شما ببخشد اما مانع از ریزه خواری نمی شود. مطالعات نشان می دهد بین افرادی که صبحانه نمی خورند و افرادی که صبحانه ای سرشار از فیبر و هیدرات کربن مصرف می کنند، عملکرد روزانه بدن متفاوت خواهد بود. افرادی که صبحانه مصرف نمی کنند در طول روز دائما گرسنه هستند اما مصرف صبحانه می تواند با افزایش سطح انرژی همراه باشد. محققان توصیه می کنند که صبحانه ای سرشار از پروتئین میل کنید تا بتوانید فعالیت های روزمره تان را به خوبی انجام دهید.

۴. ارتباط بین مصرف زیاد قهوه و کم آبی بدن

قهوه، یکی از نوشیدنی هایی است که در کنار صبحانه قرار داشته و به دلیل دارا بودن کافئین می تواند باعث کم آبی بدن شود. این باور صحیح نیست زیرا به ندرت پیش می آید که کسی قهوه خالص را مصرف کند و معمولا قهوه با آب مخلوط و سپس میل می شود. در نتیجه، این ترکیب می تواند تاثیر گفته شده که هرچند صحیح نیست را از بین ببرد.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=764

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • سلامت

    دیابت و زنگ ورزش

    ۱۳۹۶-۰۳-۲۹
    توسط مهناز خدادوست
  • سلامت

    روشی پر فایده برای دندان های شیری اطفال

    ۱۳۹۶-۰۲-۱۶
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    آمار بالای بیماران مصروع در ایران/علل ابتلا به صرع

    ۱۳۹۷-۰۲-۱۱
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    جایگزینی خوش طعم برای آنتی هیستامین

    ۱۳۹۸-۰۳-۲۱
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    بهترین تغذیه برای کارمندان کم تحرک پشت میزنشین

    ۱۳۹۷-۰۲-۱۱
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    دیدگاه رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در باره وزیر بهداشت آینده: وزیر بهداشت باید معتقد و ملتزم به عدالت در سلامت ...

    ۱۴۰۳-۰۴-۲۰
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • قرارداد اختیار معامله مبتنی بر گواهی سپرده مس کاتد به زودی راه اندازی می شود/ ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۳
  • نشست مشترك مدیرعامل بانك ملت و رییس دانشگاه صنعتی شریف با موضوع حمایت از تولیدات ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۳
  • ارائه خدمت حساب وكالتی در بانك ملت برای خرید خودروهای وارداتی از طریق سامانه اتونوین ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۳
  • رشد ۷۰ درصدی دارایی ها در ۸۰ روز؛ «تداوم» به ۲۵ همت رسید

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۳
  • هدف اصلی همه کارکنان بانک اقتصادنوین، خدمت به مردم است

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۲۳
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • پرسیلاک
    در
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۲

    تحول در گردشگری سلامت؛ هتل‌ها و مراکز اقامتی در مسیر ارتقای سلامت مسافران

    وضعیت امکان رفاهی و ...
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است