تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • تأمین مالی ۲۰هزار میلیارد ریالی بهمن دیزل با انتشار اوراق سلف؛ منابع تولید ۷۹۷ دستگاه کامیونت از مسیر بورس کالا جذب شد

  • انتصاب رئیس شعب استان چهار محال و بختیاری بیمه آسیا

  • پرداخت ۱۷۰۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه بانک پارسیان به ۵ هزار عروس و داماد/ رشد ۲۷ درصدی وام‌های ازدواج نسبت به سال گذشته

  • همه چیز درباره تسهیلات ۷۰۰ میلیونی اعتبار ملی؛ از جزئیات دریافت غیرحضوری تا پرداخت اقساط

  • ظرفیت تولید برق گروه مپنا بیش از نیمی از ظرفیت کل کشور

  • بر اساس تصمیم هیات مدیره معاونت اجرایی در ساختار پست بانک ایران ایجاد می‌شود

  • حضور سید اصغر جلیلی نیا رییس هیات مدیره پست بانک ایران در آیین اختتامیه دومین المپیاد ورزشی بانوان

  • نشست علمی «سلامت معنوی اسلامی» در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می‌شود

  • برگزاری همایش «در محضر قرآن»؛ تبلور فرهنگ صداقت و امانت‌داری در بانک مسکن

  • تامین مالی بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریالی نهضت ملی ایلام / طرح نهضت ملی اقدامی هدفمند در مسیر تولید مسکن

دانش و فناوری
صفحه اصلی›دانش و فناوری›یک توضیح درباره تخفیف در طرح‌های تشویقی تلفن همراه

یک توضیح درباره تخفیف در طرح‌های تشویقی تلفن همراه

توسط اپراتور خبر
۱۳۹۶-۰۳-۰۴

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوبه‌ای داشته که براساس آن، اپراتورهای تلفن همراهی که سهم بازار آنها کمتر از ۱۰ درصد بازار است، مجاز شده‌اند در طرح‌های تشویقی خود تا حدود ۴۰ درصد تخفیف برای مشترکان خود اعمال کنند.

در مصوبه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات که به اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ شد، عنوان شده که تعرفه طرح‌های تشویقی اپراتور با سهم بازار بیش از ۱۰ درصد حداکثر می‌تواند ۲۰ درصد از کف تعرفه پایین‌تر باشد؛ به این معنا که تا ۲۰ درصد قیمت‌ها می‌توانند به مشترکان خود تخفیف دهند.

طی ماه‌های گذشته، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوبه‌ای داشته که براساس آن، اپراتورهای تلفن همراهی که سهم بازار آنها کمتر از ۱۰ درصد بازار است، مجاز شده‌اند در طرح‌های تشویقی خود تا حدود ۴۰ درصد تخفیف برای مشترکان خود اعمال کنند، اما اپراتورهایی که سهم بازار آنها بیش از ۱۰ درصد است، تنها تا ۲۰ درصد قیمت‌ها می‌توانند به مشترکان خود تخفیف دهند. این موضوع در نهایت موجب می‌شود یکی از اپراتورها در طرح‌های تشویقی خود از شرایط ویژه‌تری نسبت به دو اپراتور غالب برخوردار شود.

در این رابطه چندی پیش مدیر عامل همراه اول تاکید کرد: طبق مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای اپراتورهایی با سهم بازار کمتر از ۱۰ درصد شرایطی فراهم شده که آنها بتوانند در فضای بازار رقابت بیشتری داشته باشند.

بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات، به گفته صدوقی معمولا برای قوانین حمایتی مدت زمان خاصی در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال دوره انحصار اپراتور سوم قرار بود دو سال باشد، اما این مدت به بیش از شش سال رسید.

مدیر عامل اپراتور اول در عین حال به طرح‌های دیگری اشاره کرد و افزود: قرار بود مدت رومینگ ملی هم دو سال باشد، اما اکنون این طرح تا چندی دیگر وارد سومین سال خود می‌شود.

اما در موارد متعدد طرح‌های حمایتی دارای یک بازه زمانی هستند که اکنون شاید در برخی موارد این مدت به سرآمده باشد. در بخش‌های دیگر مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات پیشنهاد این سازمان در خصوص تعیین مقررات برای طرح‌های تعرفه‌ای تشویقی ارائه شده است.

مفاد این مقررات که بنا بر اعلام رگولاتور از تاریخ پنجم دی‌ماه سال جاری لازم‌الاجراست بدین قرار است: تعرفه تعیین شده توسط اپراتور برای هر خدمت که می‌تواند مساوی یا کمتر از سقف و در صورت تعیین کف تعرفه توسط کمیسیون، مساوی یا بیشتر از کف تعیین شده برای هر خدمت باشد و برای مدت زمان حداقل شش ماه ارائه شود. در صورت عدم وجود کف تعرفه برای خدمات، یک چهاردهم سقف تعرفه، ملاک عمل خواهد بود.

همچنین در این مصوبه توضیحاتی در خصوص طرح‌های تشویقی آمده و عنوان شده طرح تعرفه‌ای اپراتور برای خدمات موضوع پروانه که از تعرفه عادی اپراتور برای آن خدمت کمتر است و در یک بازه زمانی حداکثر سه ماهه، امکان فروش طرح تشویقی و تمدید طرح برای اپراتور ممکن است.

مدت ارائه طرح‌های تشویقی نیز به مدت زمان در دسترس بودن طرح گفته می‌شود. به‌عبارتی به بازه زمانی که اپراتور، امکان فروش طرح تشویقی را دارد. ابتدا و انتهای این مدت زمان به ترتیب تاریخ شروع و پایان طرح تشویقی است. تاکید می‌شود حدفاصل زمان شروع و پایان ارائه طرح تشویقی با احتساب تمدید طرح، حداکثر سه ماه است. بدین ترتیب مدت استفاده مشترکان از طرح تشویقی می‌تواند حداکثر شش ماه باشد.

در بخش دیگری از این مصوبه نیز یادآوری شده که ساعات کم مصرف ساعت ۱۲ تا ۶ برای صوت و ۲ تا ۸ برای دیتا محسوب می‌شود.

سهم بازار اپراتورهای تلفن همراه نیز با این فاکتور محاسبه می‌شود که تعداد مشترک فعال هر یک از اپراتورها در هر یک از حوزه‌های ثابت و موبایل تقسیم بر تعداد کل مشترکین فعال هر یک از حوزه‌های ثابت و موبایل می‌شود. همچنین در این مصوبه از بسته خدماتی ترکیبی یاد شده که این بسته‌ها خدماتی نظیر تماس، اینترنت و پیامک را شامل می‌شود. بر این اساس هر اپراتور صرفاً می‌تواند حداکثر هشت بار در سال طرح‌های تشویقی را برای خدمات مورد نظر خود به تفکیک در حوزه ثابت و موبایل ارائه کند.

البته تمدید طرح تشویقی بعد از پایان مدت آن، به عنوان یک طرح تشویقی جدید محسوب شده و در فهرست تعداد هشتگانه امکان ارائه طرح تشویقی اپراتور لحاظ خواهد شد، مگر آنکه تمدید طرح تشویقی، برای تکمیل مدت زمان سه ماهِ طرح تشویقی اولیه بوده باشد. مجموع مدتِ کلِ زمان ارائه طرح‌های تشویقی در سال، اعم از طرح تشویقی و یا تمدید طرح تشویقی، نباید بیش از هشت ماه از سال باشد.

در صورت وجود کف تعرفه مصوب کمیسیون برای یک خدمت، تعرفه خدمات در قالب طرح‌های تشویقی می‌تواند پایین‌تر از کف تعرفه مصوب باشد. در صورت نبود کف تعرفه مصوب برای خدمات، یک چهاردهم (۱/۱۴) سقف تعرفه، به‌عنوان ملاک سنجش خواهد بود.

اما در قالب این مصوبه تبصره‌ای نیز گنجانده شده و طبق آن تعرفه طرح‌های تشویقیِ اپراتور با سهم بازار بیش از ۱۰ درصد؛ حداکثر می‌تواند ۲۰ درصد از کف تعرفه پایین‌تر باشد و تعرفه طرح‌های تشویقی اپراتور با سهم بازار کمتر از ۱۰ درصد، حداکثر می‌تواند ۴۰ درصد از کف تعرفه پایین‌تر باشد. هر طرح تشویقی می‌تواند حداکثر شامل پنج بسته خدمتی حاوی یک خدمت و یا ترکیبی از چند خدمت با مهلت مقرر و با تعیین مبلغ برای کل بسته باشد.

اپراتور حداقل دو هفته قبل از اجرای طرح موظف است نسبت به اعلام تعرفه هر طرح تشویقی با جزئیات مربوطه، حداقل شامل مدت ارائه طرح و مدت استفاده از طرح، به سازمان اقدام کند. ارائه طرح و خدمت از سوی اپراتور مشروط به سپری شدن زمان اعلام شده در این ماده و عدم دریافت هرگونه نامه رد طرح و یا نامه اصلاحیه طرح از سوی سازمان است.

در تبصره دیگری آمده است: چنانچه در بسته خدمتی اپراتور نسبت به ارائه مودم، آنتی ویروس، گوشی و دیگر تجهیزات و خدمات خارج از موضوع پروانه اقدام کند، قیمت مودم، آنتی‌ویروس، گوشی و سایر تجهیزات، مستقل از قیمت خدمات است و باید به صورت مجزا تعیین و اعلام شود.

در صورتیکه اپراتور در طرح تشویقی مایل است خدمات را هم در ساعات کم مصرف و هم در ساعات عادی ارائه دهد، باید خدمات قابل ارائه در ساعات عادی و ساعات کم مصرف را به صورت تفکیک شده اعلام کند.

مطابق این مصوبه اپراتور باید در بخش عمومی پورتال خود ضمن اعلام کلیه تعرفه های عادی، بخش مشخصی را نیز به اعلام طرح‌های تشویقی تخصیص دهد و ضمن به‌روزرسانی آن، مشخصات شفاف طرح های تشویقی به همراه تاریخ شروع و پایان طرح و نحوه شارژینگ آن‌ها را اعلام کند. در کلیه تبلیغات مربوط به طرح‌های تشویقی، مشخصات اصلی طرح و تاریخ شروع و پایان نیز باید منتشر شود.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=12770

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • دانش و فناوری

    Galaxy Tab A 10.1 سامسونگ بزودی معرفی می شود

    ۱۳۹۷-۰۳-۱۹
    توسط اپراتور خبر
  • دانش و فناوری

    رونمایی شیائومی از گوشی هوشمند بلک شارک

    ۱۳۹۷-۰۱-۲۷
    توسط اپراتور خبر
  • دانش و فناوری

    افزایش ۲/۳۶ درصدی درآمد هواوی در نیمه اول سال ۲۰۱۷

    ۱۳۹۶-۰۵-۱۰
    توسط مهناز خدادوست
  • دانش و فناوری

    گوگل گوشی های سری HUAWEI Mate 10، P10 و Huawei P smart را به عنوان دستگاه‌های اندرویدی باقابلیت‌های سازمانی معرفی ...

    ۱۳۹۶-۱۲-۲۷
    توسط اپراتور خبر
  • دانش و فناوری

    چطور بد سکتور را در سیستم عامل های مختلف برطرف کنیم؟

    ۱۳۹۶-۰۳-۲۲
    توسط اپراتور خبر
  • دانش و فناوری

    گوگل با چالش سختی برای ساماندهی خود تحت هدایت آلفابت روبه‌رو است

    ۱۳۹۶-۰۴-۱۵
    توسط اپراتور خبر

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • تأمین مالی ۲۰هزار میلیارد ریالی بهمن دیزل با انتشار اوراق سلف؛ منابع تولید ۷۹۷ دستگاه ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۷-۲۰
  • انتصاب رئیس شعب استان چهار محال و بختیاری بیمه آسیا

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۷-۲۰
  • پرداخت ۱۷۰۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه بانک پارسیان به ۵ هزار عروس و داماد/ رشد ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۷-۲۰
  • همه چیز درباره تسهیلات ۷۰۰ میلیونی اعتبار ملی؛ از جزئیات دریافت غیرحضوری تا پرداخت اقساط

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۷-۲۰
  • ظرفیت تولید برق گروه مپنا بیش از نیمی از ظرفیت کل کشور

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۷-۲۰
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است