تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • تأکید مدیرعامل صبانور بر تسریع اجرای پروژه‌ها و ارتقای تولید در بازدید میدانی از واحدهای شرکت

  • مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در بیمه ایران برگزار شد

  • ۹۰درصد تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران در اختیار بخش مولد خصوصی/ صدور ضمانت نامه برای تولیدکننده واقعی با قدرت ادامه دارد

  • افتتاح پروژه بهبود راندمان واحد موم گیری شرکت نفت ایرانول 

  • پتروشیمی کارون، رکورد تولید ایزوسیانات را شکست

  • جهش ۴۰ پله‌ای کارگزاری خلیج‌فارس در رتبه معاملات بازار سرمایه

  • بازدید مدیران ارشد بانک توسعه صادرات ایران از شرکت کلور

  • اعلام اولویت‌های عملیاتی مدیرعامل جدید بانک توسعه تعاون

  • نیروی انسانی توانمند، کلید برتری سازمان است

  • هلدینگ خلیج‌فارس از پیشنهادهای نوآورانه در زمینه ساخت و استانداردسازی فیلترها استقبال می‌کند

واریته
صفحه اصلی›واریته›گران فروشی به اسم ازدواج آسان!

گران فروشی به اسم ازدواج آسان!

توسط اپراتور خبر
۱۳۹۶-۰۶-۲۹
ازدواج و مصايب مالی شکل گرفتن یک زندگی اعم از خرید جهیزیه، برگزاری جشن عروسی و گشتن و عرق ریختن در خیابان های شلوغ پایتخت به منظور فراهم کردن مقدمات زندگی مشترک، به گونه‌ای کمر زوج‌های جوان و خانواده‌ها را خم کرده که این روزها حتی بچه‌ها می‌دانند برای رفتن زیر یک سقف باید از هفت‌خوان رستم گذشت.
ازدواج‌های ایرانی، پوست خانواده‌ها را کنده و این به‌هيچ ‌وجه شوخی نیست. به همین دلیل این روزها همه شعار «ازدواج آسان» سر می دهند اما اگر فکر می‌کنید دل مسئولان به حال قیمت‌های نجومی که پای خرید جهیزیه و غیره پرداخت می‌کنید سوخته است، سخت در اشتباهيد. در روزهای گذشته، نمایشگاهی در مصلای تهران به نام «ازدواج آسان، ازدواج آسمانی» برگزار شد که طبق گفته‌های بازدیدکنندگان، می‌توانست نمایشگاه «ازدواج نکنید» نام بگیرد.
وسایل خانه در این نمایشگاه با قیمت‌هایی حداقل ۳۰ درصد گران‌تر از بازار به فروش می‌رسید؛درحالي که خیلی از زوج‌های جوان از قیمت‌های بازار خبر نداشتند و به این امید که همه چیز ارزان‌تر است، می‌توانند یکجا خرید کنند و در این بازار و آن فروشگاه پا نزنند از همین نمایشگاه خرید کردند. قیمت‌ها را با هیچ سطحی از توجیه نمی‌توان پذیرفت. تصویر صندلی راحتی تک خوش‌رنگی که می‌توانید شب‌ها در جوار مرد یا زن زندگی‌تان روی آن بنشینید و عاشقانه‌های شروع زندگی را تجربه کنید، دل دختران و پسران زیادی را خواهد ربود تا جایی که آن را بخرند و به منزل جدید ببرند. اما همین صندلی تک که در بازار حداكثر ۹۰۰هزار تومان قیمت دارد، در این نمایشگاه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت داشت، آن نيز با تخفیف!
سوء استفاده از ازدواج جوانان!

نمایشگاه ملی« ازدواج آسان ، ازدواج آسمانی» با شعار جوانان، ازدواج آگاهانه و پایدار برگزار شد و بیش از ۱۲۰ غرفه انواع لوستر، لوازم آشپزخانه، مبلمان منزل، کالای خواب، دکوراسیون داخلی و وسایل برگزاری مراسم و جشن ‌های عقد و ازدواج را ارائه دادند. در اخبار مربوط به برگزاری این نمایشگاه آمده بود که همه اجناس از ۱۵ تا ۳۰ درصد تخفیف برخوردار هستند اما بازدیدکنندگان می گویند که واقعیت چیز دیگری بود. یکی از زوج‌های جواني که با انگیزه خرید بخشی از جهیزیه به این نمایشگاه مراجعه کرده بودند به «قانون» می‌گویند:«اجناس نمایشگاه به طرز وحشتناکی گران بود.
برای ما که سه ماه است درگیر خرید هستیم و قیمت کالاها را می‌دانیم، به‌طوركامل مشهود بود که این نمایشگاه به اسم ازدواج آسان، گران‌فروشی می‌کند». خانم جوان که «وحیده» نام دارد، ادامه می دهد: «با این انگیزه به نمایشگاه رفتم که وسایل تولید داخل با قیمت مناسب خواهم دید. اما جالب بود، اجناس اغلب ترک یا چینی بودند. وسیله تولید داخل به جز فرش‌ها و تابلو فرش‌ها خیلی کم بود و همان نيز با قیمت های نجومی ارائه می‌شد.
حتی همین تابلوهای ساده که کنار خیابان ۵۰ هزارتومان می‌فروشند، در نمایشگاه ۱۰۰ هزارتومان قیمت داشت». وحیده از قیمت‌های بازار تا حد زیادی خبر داشته اما به گفته او زوج های جوان و بی‌خبر زیادی مراجعه کرده بودند که می‌خریدند و فکر می کردند که ارزان می‌خرند و عجله نيز داشتند. اومی گوید: « مردم بیشتر از همه لوستر و تابلو فرش خریدند و خیلی‌ها تا پای معامله مبلمان می‌رفتند؛ در حالی که قیمت‌هایی که من از بازاردلاوران و یافت‌آباد داشتم، خیلی کمتر بود». او می گوید حتی در مورد لوستر ها به قیمت هایی که داشتم، اطمینان نکردم و دوباره از یکی از آشنایان که در لاله زار مغازه دارد، قیمت گرفتم. به من گفت قیمت‌ها ۱۰ تا ۱۵ درصد گران‌تر از لاله زار است، نخرید».
تبلیغ دروغ

فضای نمایشگاه با تبلیغات فراوان ازدواج آسان همراه بوده است، به گونه‌ای که برنامه‌هایی با پخش رادیویی به طور دایم در فضای مصلی پخش می‌شد مبنی بر اینکه:«ازدواج آسان چه مزایی دارد؟ چرا جوانان ازدواج نمی‌کنند؟ جوان ها یا بیکار هستند یا شرایط مالی مناسب ندارند و لازم است فرهنگ ازدواج آسان ترویج شود!». این برنامه‌ها تکرار می‌شده و حتی در این زمینه در مصلی ميهمان داشتند و مصاحبه می‌کردند و صدای گفت‌وگو برای مردم پخش می‌شد.
اما وحیده به نکته جالبی اشاره می‌کند و می‌گوید دو هفته قبل در محل مصلی، نمایشگاه مبلمان و دکوراسیون داخلی برگزار شد و همین برندها با همین فروشندگان شرکت کردند. او برای «قانون» تصریح کرد: «در آن نمایشگاه، مبل انتخاب کردم اما در شرایط خرید نبودم. وقتی در این نمایشگاه دوباره دیدمش، گفتم که حتما اینجا می‌خرم حتی فروشنده را نيز درگذشته دیده بودم. وقتی دیدم قیمت ۳۰ درصد گران‌تر است، شوکه شدم.
حتی میز تک نهارخوری راکه دو هفته قبل۷۶۰ هزار تومان قیمت کرده بودم ، ۹۶۰ هزارتومان اعلام کرد و یک ریال هم کوتاه نیامد. تابلوفرشی را که از بازار دو ميليون و سيصدهزار تومان می‌توان خرید، چهار میلیون تومان یانهایتا سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می فروختند. فرش طرح گلیم با کرک که من در بازار سه میلیون تومان قیمت داشتم را هفت تا ۱۰ میلیون به فروش می رساندند». وحیده از دلیل گران شدن وسایل پرسیده که فروشنده زیر بار نرفته و گفته نرخ همین است».
فروش عزت مردم به نمایشگاه چهار روزه

زیر بار حرف حق نرفتن و به‌روی خود نیاوردن، از دیرباز جزو راهکارهای ایرانیان برای عبور از مشکلات و در موارد بسیار، گران‌فروشی و افکندن اجناس با قیمت‌های دو برابری برگرده مشتری بی خبر بوده است. در نمایشگاه ازدواج آسان نیز وضع به همین منوال گذشته است.
فروشندگان قیمت اصلی و قیمت با تخفیف را نه تنها بر اجناس درج نکرده اند بلکه به مشتریانی که قیمت‌ها را می‌خواستند نيز ارائه نداده‌اند. در عوض قیمت‌های بسیار بالا می‌دادند تا اگر شخصی برای تخفیف اصرار کرد، درآخر۱۰ درصد تخفیف بدهند و منت هم بگذارند. به نوعی هیچ نظارتی بر روند برگزاری نمایشگاه و خرید و فروش وجود نداشت.
تفاوت‌ها در این نمایشگاه و در بسیاری نمایشگاه‌های دیگر فاحش بوده و هست؛ به نوعی که به روی خود نیاوردن نيز دیگر جواب نمی دهد و مسئولان نمی‌توانند از زیر بار این موضوع که به اسم ازدواج آسان، به سودجویی پرداخته‌اند، شانه خالی کنند. نه فقط یکی دو غرفه که اکثریت‌غرفه‌هاي نمایشگاه گران‌فروشی کرده‌اند. تمامي جامعه مخاطب این نمایشگاه، زوج‌های جوان بوده‌اند.
افرادی که درگیر جهیزیه هستند، عجله دارند، می‌خواهند خرید کنند و می‌خرند. مسئولان به این موضوع اشراف دارند، یعنی خنده دار است که اشراف نداشته باشند. به حتم این را می‌دانند و در نظر می‌گیرند که مخاطب‌ها چه کسانی هستند؛ نامزدهایی که وسایل خانه می‌خواهند و می‌خرند. چه راهی مناسب‌تر از سوءاستفاده از عجله و نیاز مردم برای سودجویی؟ در جامعه‌ای که مردم آن خود به خود به دلایل اقتصادی و هزاردلیل دیگر از ازدواج روی‌گردان هستند، سودجویی به بهانه سهل کردن شرایط،به‌هيچ‌وجه تصویر قشنگی نیست. مردمی که اجناس را به زور تبلیغ و دروغ، باور کرده و خریده‌اند، به زودی متوجه کلاه بزرگی که سرشان رفته می شوند. اعتماد و عزت مردم را به یک نمایشگاه چهار روزه نفروشید، برگشت ندارد.
لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=28713

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • واریته

    پتنت جدید سامسونگ؛ نمایشگر دارای انحنای لبه به همراه دکمه فیزیکی

    ۱۳۹۷-۰۶-۱۷
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    راهنمای جامع ثبت نام در آزمون SAT

    ۱۳۹۶-۱۲-۲۳
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    تمایل شدید دانش‌آموزان انگلیسی به استفاده از گیاه “شب امتحان”!

    ۱۳۹۶-۰۳-۰۱
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    Picular؛ موتور جستجوی رنگ‌ها برای طراحان گرافیک

    ۱۳۹۷-۰۶-۱۴
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    یک روز گشت‌وگذار در باغ کتاب تهران

    ۱۳۹۶-۰۵-۰۳
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    ۱۰ راز سر به مهر کره زمین که علم توضیحی برای آن ها ندارد

    ۱۳۹۷-۰۴-۱۴
    توسط اپراتور خبر

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • تأکید مدیرعامل صبانور بر تسریع اجرای پروژه‌ها و ارتقای تولید در بازدید میدانی از واحدهای ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۰۳
  • مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در بیمه ایران برگزار شد

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۰۳
  • ۹۰درصد تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران در اختیار بخش مولد خصوصی/ صدور ضمانت نامه برای ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۰۳
  • افتتاح پروژه بهبود راندمان واحد موم گیری شرکت نفت ایرانول 

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۰۳
  • پتروشیمی کارون، رکورد تولید ایزوسیانات را شکست

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۰۳
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است