تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • جمعیت در مسیر سالمندی؛ چالش‌ آلزایمر و راه های پیشگیری از زوال شناختی

  • تلاش وزارت رفاه در راستای سیاست‌های دولت چهاردهم برای ارائه خدمات بهتر به مردم، خانواده بزرگ تامین اجتماعی و کارگران

  • تأکیدات رئیس جمهور در حوزه درمان، در دستور کار تأمین اجتماعی است

  • مراکز درمانی ساخته شده با حق‌بیمه مردم، باید بالاترین سطح بهره‌وری را داشته باشند

  • دکتر اخلاقی میزبان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی

  • صادرات هدفمند سیمان از مسیر بورس کالا آغاز شد/ معامله ۱۱ هزار و ۵۰ تن سیمان در تالار صادراتی

  • ایمیدرو جزو سازمان های پیشرو در اجرای قانون حداکثر توان تولید داخل

  • امامی معاون ایمیدرو تاکید کرد: لزوم هماهنگی استراتژی شرکت های معدن و صنایع معدنی با سیاست های بومی سازی

  • قدردانی فرزین از عملکرد بانک ملی ایران برای افزایش اختیارات استان ها

  • بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم دیرکرد در بانک ملی ایران/ فرصت طلایی بدهکاران تا ۳۱ شهریور

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›کمبود تشکل کارآمد در حوزه حمل‌و‌نقل دریا/ نیاز به بازتعریف فرهنگ تشکلی

کمبود تشکل کارآمد در حوزه حمل‌و‌نقل دریا/ نیاز به بازتعریف فرهنگ تشکلی

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۳-۱۰-۳۰

تریتا نیوز -عضو هیئت مدیره انجمن شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی با تأکید بر اینکه نقیصه و کمبودی در حوزه تشکل‌های حمل‌و‌نقل دریایی وجود ندارد، اما تشکل کارآمد کم داریم، بر لزوم بازتعریف فرهنگ تشکلی تأکید کرد.

افسانه فخری عضو هیئت مدیره انجمن شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی و مدرس دوره‌های مدیریت حمل‌و‌نقل فیاتا در گفت‌و‌گو با مانا بیان کرد: در حال حاضر در حمل‌و‌نقل دریایی، انجمن شرکت‌های نماینده کشتیرانی وجود دارد و کار می‌کند. انجمن مالکان کشتی را داریم و در حوزه بندر انجمن پایانه‌داران وجود دارد.

وی ادامه داد: به نظر نمی‌رسد نقیصه‌ای در حوزه تشکل‌های حمل‌و‌نقل دریایی وجود داشته باشد. البته ما باید تشکل‌ها را تقویت کنیم و نیاز است که یک مقدار فرهنگ تشکلی را باز‌تعریف کرد.عضو هیئت مدیره انجمن شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی بیان کرد: گاهی احساس می‌کنم یک مقدار تشکل‌هایی که در کشور ما ایجاد می‌شوند، محور کارشان را گم می‌کنند. در حرفه حمل‌و‌نقل می‌گوییم که افراد باید در زمین خود بازی کنند. این چیزی است که فیاتا هم می‌گوید.

فخری افزود: در حال حاضر تشکل‌هایی که وجود دارند، مفهوم توسعه در حوزه کار خودشان را با توسعه در گستره کارشان اشتباه می‌گیرند. برای مثال ما شرکت‌های نماینده کشتیرانی داریم. این شرکت‌ها در حوزه ترانزیت کالا که یک فعالیت صرفاً فورواردی در کشور ماست، دخیل شده و شروع به فعالیت می‌کنند. این روند تداخل مسئولیت و سردرگمی در تنظیم بارنامه‌ها و مسئولیت‌ها ایجاد کرده و همه چیز را به هم می‌ریزد.

عضو هیئت مدیره انجمن شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی گفت: طبق قانون گمرک می‌گوییم هر کسی می‌تواند ترانزیت انجام دهد یعنی شخص حقیقی هم می‌تواند ترانزیت کند، اما در فرآیند ترانزیت، یک تسهیلاتی وجود دارد که صرفاً مختص شرکت‌های فورواردر است.

وی ادامه می‌دهد: متأسفانه گاهی می‌بینم که شرکت‌های کشتیرانی و شرکت‌های ریلی از این امتیاز که ویژگی شرکت‌های فورواردر است، استفاده می‌کنند. آن امتیاز استفاده از طرح بیمه تأمین تعهدات شرکت‌های حمل‌و‌نقل است.

فخری یادآور می‌شود: شرکت‌های کشتیرانی هم می‌توانند ترانزیت کنند، ولی باید وجه‌الضمان نقد به گمرک بدهند. لازم نیست از اعتبار بیمه‌ای که خاص شرکت‌های فورواردر است، استفاده کنند. به نظر من این واقعاً یک کار صد درصد تشکلی است و باید از طریق سازمان مردم نهادی که دارند، این فرهنگ در آنها نهادینه و ایجاد شود.

تن دادن به تعهدنامه‌های یکسویه در نبود یک مرجع دادرس

عضو هیئت مدیره انجمن شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی در بخش دیگری از سخنان خود به معضلات حوزه ترخیصیه اشاره کرد و افزود: معضلی که اکنون داریم و به نظر من راه حل آن در گرو همکاری تشکل‌های کشتیرانی است، بحث تعهدنامه‌هایی است که موقع دریافت ترخیصیه ناگزیریم به شرکت‌های کشتیرانی بدهیم.

وی اضافه کرد: این تعهدنامه‌ها بسیار یکسویه است و همه چیز به نفع نماینده خط است. وقتی می‌خواهیم ترخیصیه بگیریم، لاجرم باید به هر آنچه در آن نوشته شده است، گردن بنهیم.

فخری گفت: مفاد این تعهدنامه می‌تواند منصفانه یا غیر‌منصفانه، درست یا غلط باشد. ما در گذشته کمیسیون ماده ۲۰ در کمیته فرعی شورای عالی هماهنگی ترابری کشور را داشتیم که متأسفانه آن کمیسیون را ابطال کردند و اکنون مرجع دادرس محکمی در حوزه اختلافات خود به خصوص در زمینه حمل کانتینری نداریم و مجبوریم به انجمن کشتیرانی برویم.

وی توضیح داد: ایراد انجمن کشتیرانی این است که همه شرکت‌ها عضوش نیستند، در نتیجه همه از احکام آن تبعیت نمی‌کنند و به این ترتیب حکمش فراگیر نیست. ما یک مرجعی مثل کمیسیون ماده ۲۰ می‌خواهیم که کاملا احاطه و اختیار داشته باشد و به همه این مشکلات رسیدگی کند.

عضو هیئت مدیره انجمن شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی بیان کرد: در مورد تعهد نامه‌ها یک اتفاق وحشتناک دیگری که به لحاظ حقوقی می‌افتد، این است که یک ابهامی در مورد این تعهدنامه‌ها هست که در آن ما را وادار می‌کنند که انجمن کشتیرانی را به عنوان نهاد داوری در صورت بروز اختلاف، تایید کنیم.

وی ادامه داد: داوری یک امر اختیاری است و باید تراضی دو طرف در آن وجود داشته باشد، اما مجبوریم که این انجمن و داوری یک سویه غیر قانونی و غیرحقوقی را بپذیریم.

فخری گفت: همه این موارد به دلیل آن رخ می‌دهد که ما ترخیصیه خود را می‌خواهیم و مجبوریم با هر سازی که انجمن کشتیرانی می‌زند، برقصیم.وی در ادامه توضیح داد: ظهور تشکل‌ها به تعداد زیاد، مفیدِ فایده و راهکار نیست. نحوه خدمت‌رسانی و نحوه تعهد به منشور سازمان مردم نهاد است که می‌تواند کمک حال باشد. تا جایی که من می‌دانم در حال حاضر در حوزه حمل دریایی کمبود تشکل نداریم. راستش را بخواهیم در هیچ حوزه‌ای کمبود تشکل نداریم. ما دنبال تشکل کارآمد و آگاه به رسالتش هستیم که کم داریم.

عضو هیئت مدیره انجمن شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی افزود: ما تشکل کارآمد کم داریم. تشکل‌ها خلط مبحث می‌کنند و دنبال هدف اصلی و غائی نمی‌روند. به قدری انشعاب می‌دهند که از مسیر اصلی دور می‌مانند.

 

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=203322

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    ارائه خدمات ارزی به تعاون گران و فعالان اقتصادی

    ۱۳۹۸-۰۱-۲۷
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    بانک‌های عامل غیر از بانک مسکن عمدتا تعهدات خود در پرداخت وام را عمل نکرده‌اند/بانک های غیرتخصصی انگیزه ای برای ...

    ۱۴۰۳-۰۹-۲۴
    توسط مهناز خدادوست
  • بانک ملی
    اقتصاد

    در پویش حمایت ملی از گونه های در معرض انقراض سهیم شوید

    ۱۴۰۱-۰۳-۱۶
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    پیام تسلیت دکتر سید عباس حسینی، مدیر عامل بانک مسکن در پی شهادت اسماعیل هنیه

    ۱۴۰۳-۰۵-۱۰
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    پیام تبریک مهندس فتاحی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی

    ۱۴۰۲-۰۲-۲۷
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    تقدیر نماینده وزارت آموزش و پرورش از شاد بابت خلق جریان جدید یادگیری

    ۱۴۰۱-۰۸-۱۰
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • جمعیت در مسیر سالمندی؛ چالش‌ آلزایمر و راه های پیشگیری از زوال شناختی

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۲۵
  • تلاش وزارت رفاه در راستای سیاست‌های دولت چهاردهم برای ارائه خدمات بهتر به مردم، خانواده ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۲۵
  • تأکیدات رئیس جمهور در حوزه درمان، در دستور کار تأمین اجتماعی است

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۲۵
  • مراکز درمانی ساخته شده با حق‌بیمه مردم، باید بالاترین سطح بهره‌وری را داشته باشند

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۲۵
  • دکتر اخلاقی میزبان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۲۵
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است