«کامیون» ظرفیت بلند سینمایی ندارد/ کمی تا قسمتی سعید آقاخانی
نایب رییس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در یادداشتی عنوان کرده است که «کامیون» ساخته کامبوزیا پرتوی ظرفیت فیلم بلند سینمایی ندارد.
جعفر گودرزی نایب رییس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران و نویسنده و منتقد سینما درباره فیلم سینمایی «کامیون» به کارگردانی کامبوزیا پرتوی که در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور دارد، یادداشتی به صورت اختصاصی در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده است.
در متن این یادداشت آمده است: «فیلم «کامیون» شروع خوبی دارد اما هر چه جلوتر می رود کندتر، کسل کننده تر و بی رمق تر می شود و با پایانی غیرمعقول و ناگهانی تماشاگر را در بهت می برد.
فیلم پر است از سکانس های زاید که بود و نبودشان کمکی به ماجراها و فیلم نمی کند؛ از سکانس های نیکی کریمی گرفته تا سرقت فرش توسط موتورسوار و درگیری با آنها و… که حتی اگر این سکانس ها از فیلم حذف شود با فیلمی نیمه بلند و خسته کننده مواجه می شویم که به هیچ وجه ظرفیت یک کار بلند سینمایی را ندارد.
فیلم به نوعی تداعی گر فیلم «فراری» است که فقط نوع وسیله نقلیه از فراری به کامیون تغییر پیدا کرده است با این تفاوت که «کامیون» بی حال تر و کندتر خود را به جلو می کشد.
نکته مهم تر اینکه تصویری که از شهر تهران نشان داده می شود پر است از آشفتگی، سیاهی، عاری از مهر و عاطفه و … که بسیار یک سویه است.
نکته دیگر اینکه مساله داعش در فیلم همچون وصله ای نچسب بر پیکر فیلم سنگینی می کند.
«کامیون» اما کمی تا قسمتی بازی و گریم خوب سعید آقاخانی را در خود دارد.»