تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • دکتر احمدی: بانک شهر آماده حمایت از ایده ها و طرح های دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد است

  • حضور بانک دی در دو نمایشگاه «صنعت مالی» و «ایران هلث»

  • بررسی پیش‌نویس سیاست ملی دارویی کشور

  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران آماده جهش از ۲۰ به ۴۰ میلیون مشتری می‌شود

  • آقاجانلو خواسته های سه گانه صنایع معدنی از دولت را اعلام کرد/ “برطرف شدن شوک هزینه های برق و گاز”، “هدایت سود شرکت ها به سمت توسعه” و “مشارکت صندوق توسعه ملی در انتقال آب از دریای عمان”

  • حضور فعال و موثر بانک ملی ایران در هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی

  • تحقق رویای خانه‌دار شدن با طرح «تملی» بانک ملی ایران

  • هشدار بانک ملی ایران درباره کلاهبرداری سایبری به روش ارسال پیامک و تماس جعلی

  • نظارت سیستمی و مستمر از اركان اصلی مدیریت و سازمان دهی است

  • حضور بانك ملت در هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی (بورس، بانك و بیمه)

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›چرا کسب‌وکارها استراتژی انطباق محصول را انتخاب می‌کنند؟

چرا کسب‌وکارها استراتژی انطباق محصول را انتخاب می‌کنند؟

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۲-۰۸-۱۶

تریتا نیوز -در رقابت تنگاتنگ عرصه کسب‌وکار، بی‌شک توسعه تجارت یکی از بازوهای اصلی برای پیشی گرفتن از رقیبان است و استراتژی‌های مختص به خود را می‌طلبد. یکی از تلاش‌هایی که در این راستا صورت می‌گیرد «انطباق محصول» یا «سازگاری محصول» برای فروش در بازارهای جدید یا خارجی است. انطباق محصول به‌عنوان یک استراتژی شناخته می‌شود که در آن محصولات یا خدمات بر اساس نیازها و ارزش‌های بازارهای جدید، سفارشی‌سازی و اصلاح می‌شوند و در نتیجه این فرآیند، محصولی جدید طراحی و تولید می‌شود. به بیانی دیگر این فرآیند شیوه درک یک محصول به اشکال مختلف است. در استراتژی انطباق، تجزیه و تحلیل و درک نیازهای بازارهای هدف راهنمای ایجاد تغییرات است، که می‌تواند به‌وسیله مطالعات یا نظرسنجی‌های مستقیم از مشتریان صورت بگیرد یا از تحقیقات موجود برای تجزیه و تحلیل روندها، شکاف‌های بازار و بینش مشتری برای دستیابی به آن استفاده کرد. از جمله عواملی که در این روند تاثیرگذار هستند می‌توان از چنین نمونه‌هایی نام برد:

• عوامل فرهنگی

• شرایط اقلیمی

• ترجیحات مشتری

• قدرت خرید مشتری

• قوانین مالیاتی

• محدودیت‌ها

• استانداردهای کیفیت

• استانداردهای ایمنی

ممکن است مفهوم سازگاری محصول شبیه به «استانداردسازی محصول» به‌نظر برسد. هرچند که این دو مفهوم درباره تولید و فروش محصول به مشتریان است، اما تفاوت‌هایی وجود دارد:

• در روند انطباق محصول، تغییراتی در ویژگی‌های محصول، برای جذابیت بیشتر محصول در بازار هدف، اعمال می‌شود، اما در استانداردسازی، یکنواختی برای همه یا چند بازار حفظ می‌شود.

• استانداردسازی فقط روی یک محصول یکنواخت بدون تغییر کار می‌کند، به این ترتیب استفاده از فرآیندهای تولید انبوه راحت‌تر است و بهره‌وری افزایش پیدا می‌کند.

• تولید یک محصول یکنواخت در فرآیند استانداردسازی منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد شد. تولید کالا بر اساس بازارهای متفاوت، هزینه‌های بیشتری را در پی دارد.

• استانداردسازی فقط یک محصول را در دسترس مشتریان قرار می‌دهد، در حالی‌که انطباق محصول با فراهم آوردن انتخاب‌های بیشتر امکان جذب مشتریان متنوع‌تری را ایجاد می‌کند.

تهیه یک استراتژی انطباق‌سازی دقیق می‌تواند تضمینی برای دستیابی به نتیجه مطلوب و مورد انتظار باشد. این سند راهبردی از چند جزء اساسی تشکیل می‌شود تا بتواند نیازهای بازار جدید را برآورده سازد:

• تحقیق در مورد مشتری برای درک افکار، علایق و نیازهای آنها که از طریق ارتباط با مشتریان در بازار هدف یا استفاده از کارشناسانی که توانایی شناسایی ارزش‌های فرهنگی یا استانداردهای لازم را دارند صورت می‌گیرد.

• تحقیق و ارزیابی در مورد تأثیرات بالقوه فرآیند صادرات می‌تواند زمان و هزینه‌های مربوط به تطبیق محصولات با نیازهای بازارهای مختلف را تعیین و همچنین پتانسیل‌های بازار هدف را شناسایی کند.

• نحوه بازاریابی و طراحی کمپین‌هایی مطابق با ارزش‌های فرهنگی یا ترجیحات بازارهای خاص که بتواند برای مخاطبان جدید جذاب باشد.

• تحقیق در مورد نحوه قیمت‌گذاری مناسب برای بازار هدف از ابعاد تعیین‌کننده در جذب مشتریان است تا مشخص شود مشتریان بابت محصولی که احساس راحتی با آن را دارند به چه اندازه هزینه می‌کنند.

سازگاری محصول شامل چندین نوع مختلف می‌شود که برای ایجاد تغییرات و دستیابی به بازارهای جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند:

انطباق ملموس:

این نوع از انطباق به جنبه‌های فیزیکی یک محصول ارتباط دارد که شامل تغییراتی پیرو اولویت‌های مشتری خارجی و هنجارهای فرهنگی آن می‌شود. مثل همسان‌سازی منوی غذایی یک رستوران زنجیره‌ای بر اساس فرهنگ مشتریان خارجی یا تغییر بسته‌بندی کالا برای صادرات.

انطباق ناملموس:

برخی سازگاری‌ها روی جنبه‌های غیرفیزیکی محصولات اتفاق می‌افتد. برای مثال می‌توان به تغییر نام یک محصول به دلیل معنای نامناسب نام موجود در بازار خارجی اشاره کرد یا طراحی پیام‌های جدید بر اساس فرهنگ مشتریان خارجی برای به‌دست آوردن سهم بازار جدید.

انطباق تبلیغاتی:

این شیوه به تغییر نحوه تبلیغ برای سازگاری با بازارهای خارجی اشاره دارد. با انطباق تبلیغاتی بهترین شیوه تبلیغات برای جلب توجه و اثرگذاری بیشتر انتخاب می‌شود. ممکن است در یک بازار بیلبوردها جوابگو باشند و در بازاری دیگر تبلیغات رادیویی بهترین نتیجه را رقم بزنند. همچنین می‌توان جنبه بصری مواد بازاریابی را بومی‌سازی کرد.

در اینجا می‌توان به‌عنوان نمونه ایرانی از شرکت وطن‌زرین نام برد که برای دستیابی به بازارهای جهانی و کسب موفقیت‌های بیشتر از شیوه انطباق محصول برای توسعه تجاری بهره گرفته است. گروه صنعتی وطن زرین مروارید آسیا با ایجاد مجموعه‌های تولیدی، تجاری و خدماتی در صنایع پلاستیک، صنایع سلولزی- بهداشتی، صنایع آبزی‌پروری، صنایع غذایی، صنایع خدماتی-آموزشی و تجارت الکترونیک به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین گروه‌های صنعتی خصوصی در کشور مطرح است.

مثال دیگر مربوط به محصولات غذایی می‌شود. برندهای غذایی همچون مک‌دونالد، برگر کینگ، پیتزا هات و… که در سطح جهانی عرضه می‌شوند، با ارائه پیشنهاداتی مانند غذاهای گیاهی، غذاهای دریایی و… بر اساس ذائقه و سلیقه کشورهای مختلف یک استراتژی سازگاری محصول را در پیش گرفته است.

منبع:

https://www.indeed.com/career-advice/career-development/product-adaptation

https://www.mbaskool.com/business-concepts/marketing-and-strategy-terms/3035-product-adaptation.html

*******

درباره گروه وطن‌زرین

گروه صنعتی وطن زرین با چهل سال قدمت با استفاده از آخرین و مجهزترین فناوری‌های روز دنیا تا کنون موفق به راه‌اندازی و بهره‌برداری از ده‌ها سایت تولیدی و خدماتی، در چهار دسته متنوع کسب و کار شده است.

• صنعت کالاهای تند مصرف (FMCG)

• صنعت آبزی پروری

• فروش مستقیم

• صنعت IOT

حوزه‌های فعالیت ناهمگون، تعدد کسب و کار ، گستره جغرافیایی و توجه به مولفه‌های توسعه پایدار موجب شده تا فرصت‌های مناسبی برای توانمنـدسـازی جامعه، کسب تجربه‌های نو و توسعه توانمندی‌های فردی کارکنان ایجاد شود.

گروه وطن‌زرین مفتخر است که پس از تلاش‌های مداوم تیم رهبـری و کارکنان شـایسته خود، رهبری بازار را در بخش‌های تولید غذای آبزیان و محصولات سلولزی در اختیار دارد و با استفاده از منابع موجود و کارکنان پـرتلاش، در جهت دستیابی به مـوفقیت‌های بیشتر و رسالت جهانی خود در حرکت است.

برای اطلاعات بیشتر و آگاهی از برندهای گروه وطن‌زرین و دنبال کردن اخبار این گروه به وبسایت https://www.vatanzarin.com/fa/ مراجعه کنید.

روابط عمومی گروه وطن‌زرین: نگار باقری

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۶۴۳۲۹۸ داخلی:۱۰۷

ایمیل: ne.bagheri@vatanzarin.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=176175

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    دریافت گواهی نامه استاندارد مرکز ارتباط با مشتریان ISO 15838 توسط بیمه دی

    ۱۴۰۱-۰۲-۱۲
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    کارنامه درخشان بانک ایران زمین در حوزه پیشبرد مسئولیت های اجتماعی در عصر کرونایی

    ۱۴۰۰-۰۷-۲۴
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    کسب ۴ رتبه توسط روابط عمومی بانک مهر ایران در جشنواره روابط عمومی

    ۱۳۹۹-۱۰-۰۴
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    بازدید مدیر عامل بانک ملی ایران از سی و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

    ۱۴۰۴-۰۲-۱۷
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    بانک تجارت در نمایشگاه‌های “صنعت مالی” و “لوازم خانگی” حضوری فعال دارد

    ۱۴۰۳-۰۵-۲۰
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    نگاه اجتماعی ویژه بانک توسعه تعاون جدای از وظایف بانکداری است

    ۱۴۰۱-۱۱-۲۰
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • دکتر احمدی: بانک شهر آماده حمایت از ایده ها و طرح های دانشجویان و اساتید ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۱۷
  • حضور بانک دی در دو نمایشگاه «صنعت مالی» و «ایران هلث»

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۱۷
  • بررسی پیش‌نویس سیاست ملی دارویی کشور

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۱۷
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران آماده جهش از ۲۰ به ۴۰ میلیون مشتری می‌شود

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۱۷
  • آقاجانلو خواسته های سه گانه صنایع معدنی از دولت را اعلام کرد/ “برطرف شدن شوک ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۱۷
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است