چالشها و فرصتهای ویسباتها
این پلتفرمها شامل الکسا، کورتانا، سیری و… هستند و حتی اگر یک اپلیکیشن صوتی شگفتانگیز ساخته شود، لزوما اولین گزینهای نیست که ساخته شده است.
اکوسیستم ویسبات امروز تا حدود زیادی در حال رشد است و به تدریج به یک فناوری مطرح در بازار بدل میگردد؛ به همین خاطر فرصتهای زیادی پیرامون آن به وجود آمده است. ده پیش شاهد رشد اکوسیستم اپلیکیشنهای موبایل بودیم، لیکن اکنون زمان رشد ویسباتها فرارسیده است.
جالب توجه است، زمانی که رشد اکوسیستم اپلیکیشنهای موبایل آغاز شد، مشابه مسائلی که امروز پیشِ روی ویسباتهاست، پیشِ روی اپلیکیشنهای موبایل هم بود.
اپلیکیشنهای iOS به ویژه مشکلات حافظه دارند. یو.آی خیلی ساده بوده، پلتفرمهای توسعه یا مناسب نیستند یا وجود ندارند، لیکن در عین حال، راهحلهای کافی برای بازاریابی، برنامهریزی و تخصیص وجود دارد و رقابت موجود بین اپلیکیشنهایی است که هیچیک قابلیتهای کافی و مناسب را ندارند.
اما همینطور که این اکوسیستم تکامل یافت و بالغ شد، گزینههای جدیدی را به افراد و کسب و کارهای نوپا ارائه کرد و عملاً آنها و کارشان را با این تجربه در هم آمیخت.
توسعهدهندگان، این روزها با پلتفرمهای صوتی ناکامل دست و پنجه نرم میکنند. این پلتفرمها شامل الکسا، کورتانا، سیری و … هستند و حتی اگر یک اپلیکیشن صوتی شگفتانگیز ساخته شود، لزوماً اولین گزینهای نیست که ساخته شده است.
توسعهدهندگان، این روزها با پلتفرمهای صوتی ناکامل دست و پنجه نرم میکنند. این پلتفرمها شامل الکسا، کورتانا، سیری و … هستند و حتی اگر یک اپلیکیشن صوتی شگفتانگیز ساخته شود، لزوماً اولین گزینهای نیست که ساخته شده است.
به لطف اِی.پی.آیها، چارچوبها و ابزارهای هوش مصنوعی، راهحلهایی برای توسعه محصولات صوتی پایه وجود دارد، اما این گزینهها پایه هستند و در اکثر موارد به شما این امکان را میدهند که بدون دستیابی به کاربران واقعی، این مفهوم را به اثبات برسانید.
یکی از مشکلات مرتبط با این موضوع، ساختن اپلیکیشن صوتی و پیدا کردن مخاطب برای آن است.
یکی از مشکلات مرتبط با این موضوع، ساختن اپلیکیشن صوتی و پیدا کردن مخاطب برای آن است.
سؤال اصلی این است که توسعهدهندگان باید چگونه دستگاههای خود را توصیف کنند که قادر باشند مخاطبان لازم را برای دستگاههای خود جذب نمایند؟
یکی از چالشهای دیگر، مسئله “آنبوردینگ” است که فرایند بهبود موفقیت یک شخص یا کسب و کار در زمینه عرضه یک محصول یا خدمت است. گفتنی است این واژه غالبا درخصوص محصولات نرمافزاری(کامپیوتری و اپلیکیشنهای موبایل) بکار برده میشود و میتواند بصورت خودکار و یا دستی انجام گیرد.
یکی از چالشهای دیگر، مسئله “آنبوردینگ” است که فرایند بهبود موفقیت یک شخص یا کسب و کار در زمینه عرضه یک محصول یا خدمت است. گفتنی است این واژه غالبا درخصوص محصولات نرمافزاری(کامپیوتری و اپلیکیشنهای موبایل) بکار برده میشود و میتواند بصورت خودکار و یا دستی انجام گیرد.
همچنین یک مسئله مهم دیگر، موضوع بهینهسازی است که در حقیقت یکی از مسائل پیچیده مرتبط با اپلیکیشنهای صوتی است.
آیا میدانستید که ابقای اپلیکیشنهای صوتی بعد از هقت روز، حدود سه درصد است؟ به این معنا که ۹۷ نفر از بین ۱۰۰ کاربر بعد از هفت روز، دیگر از اپلیکیشن صوتی شما استفاده نمیکنند!
آیا میدانستید که ابقای اپلیکیشنهای صوتی بعد از هقت روز، حدود سه درصد است؟ به این معنا که ۹۷ نفر از بین ۱۰۰ کاربر بعد از هفت روز، دیگر از اپلیکیشن صوتی شما استفاده نمیکنند!
همه اینها پارامترهای و در واقع چالشهای مهم این عرصه است که کارشناسان و توسعهدهندگان، مدام در کار بررسی و رفع آنها هستند.