تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • سفر استانی دکتر جمالی به اصفهان: گام‌های جدی در راستای ارتقای بهره‌وری و تحول سازمانی موسسه اعتباری ملل

  • رشد حمایت بانک توسعه صادرات ایران از شرکت‌های دانش‌بنیان؛ تقویت نقش فناورانه در اقتصاد کشور

  • رونمایی از سایت جدید موسسه اعتباری ملل: گام بزرگ در راستای تحول دیجیتال و ارتقاء خدمات بانکی

  • کیش اکسپو؛ امضای سه تفاهم نامه همکاری در گروه اقتصادنوین

  • کیش اکسپو؛ «نما» دو محصول جدید معرفی کرد

  • کیش اکسپو؛ ارائه خدمات تامین سرمایه نوین بر بستر بلاکچین

  • کیش اکسپو؛ امضای تفاهم‌نامه همکاری بانک اقتصادنوین و گروه صنعتی ماموت

  • نباید به دنبال این باشیم که بخش خصوصی را زمین بزنیم

  • رکوردی تازه در مشارکت و اعتماد کارکنان؛ فصل نوینی در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس

  • ساخت «باکت‌الویتور» پتروشیمی اروند؛ گامی مهم در مهندسی معکوس تجهیزات استراتژیک واحد شستشوی نمک

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›پای حرف‌های مشتری‌های بانک ایران‌زمین/ تعامل بلندمدت و موثر بین بانک و مردم

پای حرف‌های مشتری‌های بانک ایران‌زمین/ تعامل بلندمدت و موثر بین بانک و مردم

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۰-۱۲-۰۸

مشاهدات خبرنگار میدانیِ پایگاه خبری تحلیلی توسعه پویا از چند شعبه بانک ایران‌زمین در تهران، نشان از رضایت‌مندی مشتریان این بانک از ارائه خدمات در روزهای پایانی سال دارد.
به گزارش تریتا نیوز به نقل از توسعه پویا، یکی از مهمترین تحولاتی که در زمینه بهبود عملکرد بانک‌ها در رخ داد، موضوع رضایت مشتری به عنوان یکی از ابعاد و الزامات اصلی سیستم‌های مدیریتی بانک‌ها بود. در این راستا، مدیریت ارتباط با مشتری یک استراتژی راهبردی است که در جهت بقای هر بنگاه خدماتی، صورت گرفت. با توجه به اهمیت این مساله بود که بانک‌ها در ایران نیز، بر آن تمرکز کردند.

برای این‌که بدانیم بانک ایران‌زمین پس از سال‌ها تلاش برای برقراری ارتباطات بلندمدت با مشتری توانسته اثر معناداری بر رضایت مشتریان خود داشته باشد، به چند شعبه این بانک سر زدیم و با مشتری‌ها هم‌کلام شدیم. مصطفی از مشتری‌های جدید بانک ایران‌زمین است که او را بیرون شعبه نیاوران می‌بینیم. برای کاری مرتبط با چک به این شعبه مراجعه کرده و می‌گوید همیشه این شعبه از بانک را به خاطر نظم خاص و مدیریت درست آن انتخاب می‌کند. او می‌گوید: «من به‌تازگی به این بانک روی آورده‌ام و با حساب متصل به چک خود بسیار راحت هستم. کارمندان بانک، بسیار فراتر از آنچه انتظار می‌رود کار را به‌سرعت و دقت پیش می‌برند».

آرزو که برای افتتاح حساب پسرش به این شعبه سر زده، از مشتری‌های قدیمی ایران‌زمین محسوب می‌شود. او معتقد است تسهیلاتی که این بانک به صورت منعطف با عنوان «تسهیلات انتخاب» در اختیار مشتری‌هایش قرار می‌دهد، می‌تواند عامل جذب مهمی برای مشتری‌ها باشد. او تاکنون دو بار از این تسهیلات استفاده کرده و از آن‌جا که میزان دریافت تسهیلات و شیوه بازپرداخت آن را توانسته خودش انتخاب کند ذوق‌زده است.

در مسیر خود از شمال به مرکز، به شعبه پارک ملت در خیابان ولی‌عصر می‌رویم. بیرون در منتظر می‌مانیم تا با مشتری‌هایی که بیرون می‌آیند هم‌کلام شویم. محمد از شلوغی شعبه کمی کلافه به نظر می‌رسد اما می‌گوید به هر حال برای روزهای پایانی سال، این میزان از مشتری طبیعی است. او خود را جزو مشتریان فعال بانک می‌داند، چرا که هم عضور باشگاه مشتریان است و هم از خدمات آن بهره می‌برد و هم در امور مربوط به باشگاه مشارکت می‌جوید. وقتی از او درباره نوع مشارکتش می‌پرسیم می‌گوید: «ایران‌زمین در سایت خود پرسشنامه‌ای برای نظرسنجی دارد و شما می‌توانید تاثیر مستقیم نظرهای خود بر تصمیم‌گیری مدیران و رفع خلأها را با مشارکت در آن ببینید».

تا وقت اداری به پایان نرسیده خودمان را به یکی از شعبه‌های مرکز شهر هم می‌رسانیم. شعبه بازار حتی شلوغ‌تر از شعبه پارک ملت است. بدیهی هم به نظر می‌رسد چون به هر حال اغلب مشتری‌های این شعبه صاحبان کسب و کارهای بازار تهران هستند. ازقضا چون زیاد با امور بانکی سر و کار دارند، نسبت به چگونگی ارائه خدمات، سختگیرتر هم به نظر می‌رسند. از همین روست که وقتی با فاضل که در بازار پارچه‌فروش است و از مشتری‌های قدیمی این شعبه محسوب می‌شود هم‌صحبت می‌شویم می‌گوید انتظارش از بانک بیش از این‌هاست. وقتی از او می‌خواهیم منظورش را دقیق‌تر بیان کند، می‌گوید: «ایران‌زمین بدون شک از بانک‌های پیشرو در امور بانکداری الکترونیک است. اما لازم است که این بانک بیش از پیش زیرساخت‌ها در این حوزه تقویت کند. مثلا در ارتباط با حضور این بانک در شبکه‌های اجتماعی انتظار می‌رود این حضور با اینکه کم‌رمق هم نیست، گسترده‌تر از این باشد».

احمد، می‌خواهد برای انجام کاری به داخل شعبه برود. به او می‌گوییم منتظرش می‌مانیم تا پیش از پایان کار بانک کارش را انجام دهد و سپس کمی وقتش را بگیریم. سیزده دقیقه بعد او بیرون می‌آید و می‌گوید از کسانی است که در بخش «طرحی نو دراندازیمِ» سایت بانک ایران‌زمین به ثبت ایده‌هایش پرداخته است؛ جایی از سایت که مشتری‌ها می‌توانند طرح‌های پیشنهادی خود را در راستای تعامل موثرتر با مشتری‌ها بارگزاری کنند. او از وجود چنین تعاملی راضی است و می‌گوید مطمئن است این بانک در آینده‌ای نزدیک، تبدیل به الگویی تمام و کمال در بانکداری دیجیتال خواهد شد.

آن‌طور که به نظر می‌رسد، درصد رضایت مشتری‌های بانک ایران‌زمین از خدمات شعب این بانک، درصد قابل قبولی است.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=141941
تگ ها #بانک ایران‌زمینبانکداری نوینمشتری‌های بانک ایران‌زمین

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    دکتر مرتضی اکبری: الکترونیکی شدن عملیات بانکی و قراردادهای تسهیلات ناگزیر است

    ۱۴۰۰-۰۸-۱۹
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    بانکداری نوین با همراه‌بانک پاسارگاد

    ۱۴۰۰-۱۱-۰۲
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    حمایتی به وسعت یک سرزمین / ۴ / سیر تحول نظام بانکی کشور با بانکداری الکترونیک بانک ملی ایران

    ۱۳۹۷-۱۱-۱۵
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    نشست مدیران بانک گردشگری با مالکان میکامال کیش؛ آمادگی برای اعطای تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش به صاحبان واحدهای ...

    ۱۴۰۰-۰۹-۱۰
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    ایران زمین در مسیر تحولات بانکداری نوین

    ۱۴۰۰-۱۰-۰۷
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    اعلام لیست شعب کشیک بانک توسعه تعاون در تعطیلات ۲۱ و ۲۲ آذرماه در استان تهران

    ۱۴۰۳-۰۹-۲۱
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • سفر استانی دکتر جمالی به اصفهان: گام‌های جدی در راستای ارتقای بهره‌وری و تحول سازمانی ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۲
  • رشد حمایت بانک توسعه صادرات ایران از شرکت‌های دانش‌بنیان؛ تقویت نقش فناورانه در اقتصاد کشور

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۲
  • رونمایی از سایت جدید موسسه اعتباری ملل: گام بزرگ در راستای تحول دیجیتال و ارتقاء ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۲
  • کیش اکسپو؛ امضای سه تفاهم نامه همکاری در گروه اقتصادنوین

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۲
  • کیش اکسپو؛ «نما» دو محصول جدید معرفی کرد

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۲
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است