تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • کیسه هواتو داره !

  • پیام تسلیت تریتا نیوز به همکار بانک سپه

  • پیام مدیرعامل بانک مهر ایران به مناسبت ایام سوگواری پایان ماه صفر

  • مراسم تودیع و تكریم مهدی سرابندی و معارفه مهدی ملاحسینی سرپرست مدیریت امور حوزه مدیریت و روابط عمومی برگزار شد

  • اعلام كانال های ارتباطی بانك ملت برای اطلاع رسانی به سهامداران

  • بانک مهر ایران در مسیر حمایت از اصناف؛ پرداخت ۲۰۶ هزار فقره تسهیلات در چهار ماه

  • گام موثر بانک صادرات ایران در حمایت از اشتغال/ اعطای تسهیلات به بخش صنعت 72 درصد رشد کرد

  • پیام تسلیت مدیرعامل بانک تجارت به مناسبت ایام دهه آخر ماه صفر

  • راهبرد مشترک بانک تجارت و شرکت ملی صنایع مس برای توسعه همکاری‌ها

  • عبور دارایی‌های تحت مدیریت «تمدن» از ۱۵۰ همت

سلامت
صفحه اصلی›سلامت›ویتامینی که خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد

ویتامینی که خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد

توسط اپراتور خبر
1398-03-16
در یک مطالعه جدید، محققان به ابعاد مولکولی می‌روند تا تعیین کنند که چرا ویتامین D باعث کاهش شانس ابتلا به سرطان سینه می‌شود.

تحقیقات جدید در مورد ارتباط بین ویتامین D و کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه نشان می‌دهد که غلظت‌های بالاتر از مواد مغذی می‌تواند یک عامل باشد. تحقیق در مورد نقش ویتامین D و تاثیر آن بر سرطان سینه جدید نیست. داده‌ها نشان داده‌اند که زنان دارای سطوح پایین ویتامین در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند. اما هنوز شواهد کافی برای ارتباط مستقیم بین ویتامین D و کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه وجود ندارد.

این مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه سان دیگو در کالیفرنیا انجام شده است، با همکاری دانشگاه کریتون، دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی و بهداشت عمومی، ممکن است برخی دستاوردهای جدید در ارتباط بین دو موضوع به وجود آورند.

دکتر اسکات کریستنسن، استاد هماتولوژی و انکولوژی در دانشگاه کالیفرنیا دیویس و مدیر پزشکی در U.C. به Healthline گفت که او در مورد مطالعه به‌طور محتاطانه خوش بین است. او این را به “پیشرفت اطلاعاتی” در مورد نقش ویتامین D در ارتباط با پیشرفت سرطان سینه نسبت داد.

ویتامین D چه می‌کند؟
ویتامین D برای سلامت کلی بدن حیاتی است. این ویتامین کمک می‌کند تا عضلات حرکت کنند، اجازه می‌دهد سیگنال‌ها از طریق اعصاب فرستاده شوند و کمک می‌کند تا سیستم ایمنی بدن خود را از بیماری محافظت کند.دکتر ماریسا وایس، مدیر ارشد پزشکی و موسس Breastcancer.org، به Healthline گفت: ما می دانیم ویتامین D باعث تقویت استخوان‌ها می‌شود و نقش مهمی در رشد طبیعی سلول‌ها دارد.

وایس همچنین در مرکز پزشکی لانکونو در پنسیلوانیا فعالیت می‌کند و به عنوان مدیر تحقیقات سرطان پستان و مراقبت از سلامت سینه کار می‌کند.میزان توصیه شده روزانه ویتامین D برای افراد ۱ تا ۷۰ ساله ۶۰۰ واحد بین المللی (IU) است. این شامل زنان باردار هم می‌شود. از زمان تولد تا ۱۲ ماه، این مقدار ۴۰۰ IU است. بزرگسالان بالای ۷۰ سال باید ۸۰۰ IU واحد ویتامین Dداشته باشند.

دو راه اصلی برای به‌دست آوردن ویتامین D کافی برای مردم  وجود دارد – از طریق غذا و از خورشید.ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد، ساردین‌ها و صدف‌ها منبع خوبی از ویتامین D هستند. مکمل‌ها راه دیگری برای تامین ویتامین بدن هستند.ویتامین D در بدن نیز تولید می‌شود و به شکل غیر فعال ، بیشتر در پوست ذخیره می‌شود. هنگامی‌که مردم پوست خود را در معرض خورشید قرار می‌دهند، اشعه ها ویتامین را به شکل فعال آن تبدیل می کنند.

کمبود ویتامین D
هر دو محقق وایس و کریستنسن می‌گویند نگرانی در مورد سرطان پوست ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید موجب کمبود ویتامین D در بسیاری از مردم شده است.مطالعات ارتباط بین کاهش مصرف ویتامین D و افزایش میزان سرطان سینه را نشان می‌دهد، اما هیچ مطالعه‌ای ارتباط مستقیم این دو موضوع را ثابت نکرده است.

مساله‌ای که در مورد کمبود ویتامین D وجود دارد این است که نشانه‌ای از کمبود آن وجود ندارد. وایس افزود: کمبود آن نامرئی است بنابراین تنها راه برای فهمیدن آن از طریق یک آزمایش خون است که سطح ویتامین D را بررسی می‌کند.او خاطر نشان کرد که زنان به طور خاص باید سطح خود را شناسایی کنند تا بتوانند در صورت نیاز به ویتامین D از طریق غذا یا مکمل آن را تامین کنند.

کریستنسن هشدار داد که ویتامین D تنها عاملی نیست که بتواند بر سرطان سینه تاثیر بگذارد.مانند تمام سرطان‌ها، سرطان سینه ناشی از بسیاری از مسائل است. رژیم غذایی، ورزش، انتخاب شیوه زندگی و ژنتیک همه در این مساله نقش ایفا می‌کنند. ویتامین D تنها بخشی از این معادله است.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=83698

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • سلامت

    آیا خواب رفتن دست و پا نشانه بیماری است ؟

    1396-10-13
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    چه بیماری هایی با زگیل تناسلی اشتباه می شوند؟

    1396-07-22
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    ناخن ها نیاز به دریافت کدام ویتامین های ضروری دارند؟

    1396-10-06
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    ریزش موی زنان و راههای درمان در طب سنتی و نوین

    1397-05-02
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    دلیل خطای انکساری چشم

    1396-06-22
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    گیاهان دارویی برای درمان هر دردی

    1398-03-23
    توسط اپراتور خبر

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • کیسه هواتو داره !

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-23
  • پیام تسلیت تریتا نیوز به همکار بانک سپه

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-21
  • پیام مدیرعامل بانک مهر ایران به مناسبت ایام سوگواری پایان ماه صفر

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-21
  • مراسم تودیع و تكریم مهدی سرابندی و معارفه مهدی ملاحسینی سرپرست مدیریت امور حوزه مدیریت ...

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-20
  • اعلام كانال های ارتباطی بانك ملت برای اطلاع رسانی به سهامداران

    توسط مهناز خدادوست
    1405-05-20
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    1396-03-20
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    1396-11-23
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    1396-02-23
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    1396-07-29
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    1396-03-16
  • پرسیلاک
    در
    1404-09-22

    تحول در گردشگری سلامت؛ هتل‌ها و مراکز اقامتی در مسیر ارتقای سلامت مسافران

    وضعیت امکان رفاهی و ...
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    1401-03-18

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    1401-02-17

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    1401-02-17

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    1401-02-06

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است