تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • شعب کشیک پست بانک در روزهای سوم، چهارم و پنجم آذرماه

  • فعالیت شعب کشیک مؤسسه اعتباری ملل در روز چهارشنبه ۵ آذر ۱۴۰۴

  • پرداخت بخش دیگری از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد

  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سامانه فواد ۱۲۸ عملکرد مطلوبی داشت

  • در بازدید مدیران ارشد هلدینگ خلیج‌فارس اعلام شد:پیش راه‌اندازی پتروشیمی صدف از مرز ۸۰ درصد عبور کرد

  • تعهد به‌سلامت کارکنان پتروشیمی شهید تندگویان با حمایت کامل از مصوبات شورای راهبردی برای ارتقای خدمات درمانی

  • لیست شعب کشیک بانک سپه در تهران برای روزهای ۴ و ۵ آذرماه

  • هشدار درباره كلاهبرداری از طریق آگهی اعطای وام با شرایط ویژه

  • نحوه فعالیت شعبه‌های بانک پاسارگاد در روز چهارشنبه پنجم آذرماه

  • افتتاح تکنوسنتر مپنا؛ بهره‌برداری از خط پایلوت تولید سلول‌های باتری لیتیوم‌یون و رونمایی از پاوراستیشن ذخیره‌ساز انرژی خانگی

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›وظیفه اصلی روابط عمومی‌های صنعت بیمه جلب اعتماد مردم است

وظیفه اصلی روابط عمومی‌های صنعت بیمه جلب اعتماد مردم است

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۲-۰۲-۲۷

مدیرعامل بیمه تعاون وظیفه اصلی و حیاتی روابط عمومی‌های صنعت بیمه را کاهش ریسک‌گریزی فرهنگی و جلب اعتماد مردم به بهره‌گیری از خدمات صنعت بیمه درهمه اقشار و طبقات اجتماعی می داند و معتقد است گام‌های اساسی روابط عمومی‌های صنعت بیمه باید در راستای لزوم تطابق طرح‌ها و پوشش‌های بیمه‌ای با ویژگی‌های ساختار فرهنگی جامعه؛ برنامه‌ریزی آموزشی در مقاطع تحصیلی مختلف به منظور آشنایی بیشتر با فرهنگ بیمه؛ شناسایی ترکیب‌های ناسازگار با فرهنگ بیمه و تلاش برای اصلاح یا حذف آنها و افزایش آگاهی عمومی نسبت به فرهنگ بیمه باشد.

 

به گزارش روابط عمومی بیمه تعاون به نقل از روزنامه تفاهم، ۲۷ اردیبهشت ماه روز ملی روابط عمومی بهانه ای شد که گفتگویی با یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون انجام دهیم که ماحصل آنرا در زیر می خوانید:

 

 

آقای دکترممنون که دراین گفتگو شرکت کردید، حضرتعالی نقش روابط عمومی ها در توسعه فرهنگ بیمه را چگونه ارزیابی می کنید؟

 

 

قبل از پاسخ به این سئوال باید ابتدا دید مشکل توسعه فرهنگ بیمه درکشور چیست تا بتوان برای آن راه حل مناسب را تجویز کرد. براساس مطالعات انجام شده بر روی فرهنگ های ملی در ۶۴ کشور مشخص شده است که ۴ ویژگی مشترک را می توان در این فرهنگ ها بازشناسایی کرد. یکی از این ۴ ویژگی که بنظر می رسد با موضوع بحث ما در ارتباط باشد مساله ای است بنام ریسک‌‌گریزی یا اجتناب از عدم‌ قطعیت. در جوامعی که ریسک گریزی ویژگی حاکم آن ها شناخته می شود، بیمه با کمترین میزان توجه روبرو است زیرا در این جوامع بیمه گزاری نوعی ریسک و هزینه است و مردم به آن بی توجه هستند.

 

 

طبیعی است که این امر ریشه در آموزه های قدیمی و کهن یک جامعه دارد، فرهنگ ملی، نقطه استراتژیکی برای اشاعه فرهنگ بیمه است و بنابراین برای رفع مشکلات باید با شناسایی نقاط قوت و ضعف فرهنگ ملی در خصوص برنامه‌ریزی برای فرهنگ‌سازی اقدام کرد.

 

 

نکته مهم دیگر آن که برای توسعه بیمه در کشور نیازمند توسعه اقتصادی هستیم که این امر نیز در گروه ثبات و شرایط پایدار بلند مدت است. فراموش نکنیم که بیمه تنها به منظور کاهش خطر در فعالیت های اقتصاد کاربرد ندارد بلکه نقش تعیین کننده ای در تجمیع و افزایش سرمایه و در نتیجه رشد سرمایه گذاری خواهد داشت. لذا هر قدرفرهنگ توسعه در کشور رشد پیدا کند، میزان آرامش و اطمینان از آینده افزایش یافته و به توسعه منجر خواهد شد.

 

 

با این مقدمه باید گفت وظیفه اصلی و حیاتی روابط عمومی‌های صنعت بیمه باید کاهش ریسک‌گریزی فرهنگی و جلب اعتماد مردم به بهره‌گیری از خدمات صنعت بیمه در همه اقشار و طبقات اجتماعی باشد. بنابراین معتقدم که گام‌های اساسی روابط عمومی‌های صنعت بیمه باید در راستای لزوم تطابق طرح‌ها و پوشش‌های بیمه‌ای با ویژگی‌های ساختار فرهنگی جامعه؛ برنامه‌ریزی آموزشی در مقاطع تحصیلی مختلف به منظور آشنایی بیشتر با فرهنگ بیمه؛ شناسایی ترکیب‌های ناسازگار با فرهنگ بیمه و تلاش برای اصلاح یا حذف آنها و افزایش آگاهی عمومی نسبت به فرهنگ بیمه باشد.

 

 

آیا روابط عمومی های شرکت های بیمه ای توانسته اند این وظایف را به نحو احسن انجام دهند؟

 

 

پاسخ به این سئوال کار سختی است. بسیاری از شرکت های بیمه ای در ایران بسیار جوان هستند. همچنین صنعت بیمه در ایران متاثر از شرایط پیرامونی خود است. نمی توان انتظار داشت که با وجود نقایص یا کاستی ها در دیگر بخش ها صنعت بیمه بتواند براحتی به حرکت خود ادامه دهد. با این وجود من معتقدم گام های بسیار مناسبی تاکنون برداشته شده است. اگرچه همچنان تا دستیابی به اهداف و ایده آل ها فاصله چشمگیری وجود دارد.

 

 

بسیاری از طرح های بیمه ای در ایران نوظهور و جدید بشمار می آیند. مشکلات و کمبود حمایت های قانونی نیز بر این مساله افزوده است. ولی در مجموع می توان گفت دستاوردهای بسیار چشمگیری در حوزه روابط عمومی صنعت بیمه را شاهد هستیم. تنوع تبلیغات و روش های اطلاع رسانی و نوآوری های بسیاری در سال های اخیر را شاهد هستیم. با این وجود لازم است که به این بخش توجه ویژه تری داشت تا شاهد اتفاقات بسیار بهتری در این بخش باشیم.

 

 

تشکیل جلسات منظم روابط عمومی های شرکت های بیمه ای چه دستاوری تاکنون داشته است؟

 

 

اشتراک گذاری اطلاعات و بهره گیری از تجارب یکی از بهترین و موثرترین روش‌های تبادل اطلاعات است که در صورت برنامه ریزی صحیح می تواند موجب رشد و تقویت روابط عمومی های بیمه ای شود. البته نباید فراموش کرد که در جریان این روند ممکن است در بسیاری از موارد هم ما شاهد آزمون و خطا باشیم. ولی به عنوان یک مدیر ارشد صنعت بیمه خوشحال هستم که اکنون شاهد تشکیل یک نظام ارتباطی و شبکه ای از روابط عمومی های صنعت بیمه هستیم که بصورت مدون و منظم در حال برگزاری جلسات هستند و به این ترتیب می توانیم در آینده ای نه چندان دور شاهد رشد هر چه بیشتر روابط عمومی های این صنعت و تحولات عمیق در سیستم های ارتباطی و تبلیغی باشیم.

 

 

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=165774

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی و در قالب یک بخشنامه صادر شد؛ جزییات تغییرات دستمزد مبنای کسر حق‏‌بیمه در سال ۱۴۰۳

    ۱۴۰۳-۰۱-۱۸
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    انعقاد قرارداد عاملیت بانک توسعه تعاون با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به ارزش ۷۵۰۰ میلیارد ریال

    ۱۴۰۰-۰۹-۰۶
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    اعطای دو گواهینامه سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان به بیمه تعاون

    ۱۴۰۲-۰۴-۳۱
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    انجمن اتیسم ایران در ” جشن پنجره‌ها” از گروه پاسارگاد تقدیر کرد

    ۱۴۰۱-۱۲-۰۷
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    اعتبار کارت‌های نقدی بانک‌پاسارگاد تمدید شد

    ۱۴۰۰-۰۶-۰۳
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    وزیر بهداشت: مپنا یک مجموعه بی‌نظیر و بسیار عظیم و پیشرفته است

    ۱۴۰۱-۰۱-۲۲
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • شعب کشیک پست بانک در روزهای سوم، چهارم و پنجم آذرماه

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۰۴
  • فعالیت شعب کشیک مؤسسه اعتباری ملل در روز چهارشنبه ۵ آذر ۱۴۰۴

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۰۴
  • پرداخت بخش دیگری از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۰۴
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سامانه فواد ۱۲۸ عملکرد مطلوبی داشت

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۰۴
  • در بازدید مدیران ارشد هلدینگ خلیج‌فارس اعلام شد:پیش راه‌اندازی پتروشیمی صدف از مرز ۸۰ درصد ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۰۴
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است