تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • تصویب افزایش ۴۱ درصدی سرمایه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

  • بانک مسکن رکن اصلی تامین مالی در حوزه مسکن

  • عزم بانک توسعه صادرات ایران در حمایت مالی از شرکت های دانش بنیان

  • حضور پررنگ بانک سینا در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی

  • نقش صندوق تامین خسارت‌های بدنی در پرونده قتل «الهه حسین نژاد»

  • برای ساختن استقلال قوی، درخشان و قهرمان در کنار تیم مدیریتی و هواداران هستیم

  • دکتر احمدی: بانک شهر آماده حمایت از ایده ها و طرح های دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد است

  • حضور بانک دی در دو نمایشگاه «صنعت مالی» و «ایران هلث»

  • بررسی پیش‌نویس سیاست ملی دارویی کشور

  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران آماده جهش از ۲۰ به ۴۰ میلیون مشتری می‌شود

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›همگام با پژوهش در صنعت بیمه: مهارتهای بازاریابی بر وفاداری مشتریان

همگام با پژوهش در صنعت بیمه: مهارتهای بازاریابی بر وفاداری مشتریان

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۲-۰۳-۲۳

بیمه تعاون در راستای سیاست های ترویج علم در صنعت بیمه، اقدام به انتشار دستاوردهای پژوهشی متخصصان آکادمیک کرده است.

تریتا نیوز -به گزارش روابط عمومی بیمه تعاون، این شرکت نظر به اهمیت بهره مندی علم کاربردی، در هشتمین بررسی، مقاله «مهارتهای بازاریابی بر وفاداری مشتریان» نوشته «حسن یاری پور»، سرپرست باجه خرم آباد بیمه تعاون را مورد بازخوانی قرار داده است.

یاری پور در این مقاله مطرح می کند که «امروزه بیشتر شرکت های بیمه با توجه به تغییرات سریع در موقعیت های رقابتی و شرایط حاکم بر بازار، جذب و حفظ مشتریان تجاری را در راس برنامه های خویش قرار داده اند چرا که بدون تردید بهترین شیوه برای افزایش تداوم سودآوری آنهاست. شرکت های بیمه به منظور اطمینان از تداوم یافتن روابط با مشتریان، در پی طراحی و اجرای استراتژی هایی هستند که به طور پیوسته روابط خود را با بیمه گذاران بهبود بخشند.»

او در ادامه توضیح می دهد که «معروف‌ترین تعریف برای وفاداری به تعریف جاکوبی و کینز در سال ۱۹۷۱ بر می‌گردد، وفاداری، تعصب به مارک و پاسخ رفتاری در طی زمان است که فرد یک مارک خاص را نسبت به سایر مارک ها ترجیح داده و به صورت یک تعهد روانی مورد آن تصمیم می‌گیرد که این تعهد به مارک یا به عبارتی وفاداری به برند جزء دغدغه های اساسی در دنیای رقابتی امروز در بین بیمه‌ها است چراکه می تواند باعث بهره وری بالا گردد. در ادبیات وفاداری مشتری به طور معمول سه نوع دیدگاه وجود دارد:وفاداری نگرشی ، وفاداری رفتاری ، و فاداری ترکیبی (اسکندری، و هریس، ،۱۳۹۶؛ صمدی و همکاران، ۱۳۹۳؛ ستوده و همکاران، ۱۳۹۳). مک الکساندر و جورجیا (۲۰۱۶) ادعا کرده اند که روابط زیاد و یکپارچه مشتریان، می‌تواند زمینه وفاداری آنها را فراهم کند، اگر روابط در سطح مناسبی برقرار شود و مشتریان ارزش این روابط و تأثیر مثبت کیفیت آن را بر خود درک کنند، وفاداری به وجود میآید. افراد وفادار در اجتماعات و شبکه‌های اجتماعی از طریق توصیه برند به یکدیگر به گسترش برند کمک می‌کنند، این فرایند یکی از ثمره‌های وفاداری مشتری در اجتماعات است. پیروزی در دنیای پر رقابت امروزی نیازمند استراتژی مناسب بازاریابی و کسب وفاداری مشتری است. هنگامی که روابط با مشتریان، کیفیت بالایی داشته باشد، مشتریان به فروشنده اعتماد داشته و از داشتن رابطه با او احساس رضایت می‌کنند که این می‌تواند از طریق رابطه با مهارت ها یا فعالیت‌های بازاریابی نیز بدست آید (حسن، ۲۰۱۹ ، سوبائو بوسانی و همکارن، ۲۰۱۹). برخی از مشکلات از این ناشی می شود که بسیاری از شرکت های مهارت های بازاریابی و یا همان بازاریابی در حیطه فعالیت خود را به خوبی نمی دانند. چون برخی از شرکت ها فکر می کنند که تنها تولید و ارائه خدمات حتی با کیفیت کافی است ، ولی بسیاری از محققان این حالت را تنها شروع راه می داننند و بر این باورند بدون بازاریابی خوب و سودمند نمی توان به سود شرکت و اهداف آن دست یافت (اسکندری، و هریس، ۱۳۹۶).»

سرپرست باجه خرم آباد بیمه تعاون همچنین بیان می کند که «در سال‌های اخیر انواع بنگاه‌های اقتصادی، از شرکت‌های کوچک تازه تاسیس تا شرکت‌های فرا ملیتی، به اهمیت رضایت مشتری پی برده‌اند. همگی آنها به خوبی درک کرده‌اند که حفظ مشتریان کنونی نسبت به جذب مشتریان جدید از سودآوری بیشتری برخوردار می‌باشد، در نتیجه واحد‌های بازاریابی از صرف وقت و هزینه در تبلیغات بی‌هدف دست کشیده و به تکنیک‌های حفظ و رضایت مشتری توجه خود را معطوف نموده‌اند. این مهم امروزه تا آنجا پیش رفته است که برای بنگاه‌های اقتصادی فعال در بخش خدمات عمومی، رضایت و حفظ مشتریان خود معیاری تعیین کننده در میزان موفقیت آنها شده است. اما باید به این نکته توجه کرد که اگر شما نتوانید چیزی را اندازه‌گیری کنید، از کنترل و مدیریت آن نا‌توان خواهید بود.»

او همچنین معتقد است که «امروزه، بیشتر شرکت‌های بیمه اعم از کوچک و بزرگ و خصوصی و دولتی با توجه به تغییرات سریع در موقعیت‌های رقابتی و شرایط حاکم بر بازار، جذب و حفظ مشتریان تجاری در راس برنامه‌های خویش قرار داده‌اند چرا که بدون تردید بهترین شیوه برای افزایش و تداوم سودآوری آنهاست. شرکت‌های بیمه به منظور اطمینان از تداوم یافتن روابط با مشتریان (بیمه‌گذاران)، در پی طراحی و اجرای استراتژی‌هایی هستند که بطور پیوسته روابط خود را با مشتریان (بیمه‌گذارن) بهبود بخشند. بنابراین، لازم است شرکت‌های بیمه نیازهای مشتریان را در کانون توجه خود قرار دهند و محیطی را فراهم کنند که بر رضایت مشتریان تمرکز داشته باشد.»

یاری پور در ادامه مطرح می کند که «امروزه شرکت‌هایی با عملکرد برتر در صنایع مختلف در حال حرکت به سمت حفظ مشتریان و جلب وفاداری آنها می‌باشند، زیرا اغلب بازارها در مرحله بلوغ خود قرار دارند، رقابت در حال افزایش و هزینه‌های جذب مشتریان جدید نیز به شدت افزایش یافته است .هم اکنون بیمه به عنوان یک ابزار اقتصادی به یک صنعت مطرح در کشور تبدیل شده که به ارایه خدمات به اقشار مختلف جامعه می‌پردازد. بیمه در تقویت بنیه اقتصادی جامعه نقش اساسی دارد و باعث ایجاد امنیت و اطمینان در سطح جامعه می‌شود و همچنین زمینه گسترش فعالیت‌های تولیدی و خدماتی را فراهم می‌کند. با توجه به گزارش نشریه سیگما نرخ ضریب نفوذ بیمه ایران در سال ۲۰۱۷ معادل ۶۵/۱% تخمین زده شده است. همچنین میزان نرخ ضریب نفوذ بیمه در بیمه‌های زندگی و غیرزندگی در ایران به ترتیب ۵۲ /۱ و ۱۳/۰ درصد گزارش شده است که رتبه ایران بر اساس نرخ تخمین زده شده در جهان ۶۶ و در قاره آسیا ۱۶ است. نرخ ضریب نفوذ ایران با میانگین جهانی تفاوت چشمگیری دارد و با اینکه همراه با رکود جهانی متوسط نرخ ضریب نفوذ بیمه در جهان رو به کاهش بوده است اما نرخ ضریب نفوذ بیمه کشور روندی صعودی داشته است. علیرغم کاهش فاصله بین ضریب نفوذ بیمه کشور و جهان، همچنان این اختلاف قابل توجه است و نکته قابل توجه اینکه این اختلاف در بیمه‌های زندگی بسیار بیشتر است یکی از راه‌های مناسب برای رشد و ترقی و افزایش ارزش شرکت‌های خدماتی به ویژه شرکت‌‌‌‌‌های بیمه، ارتباط با مشتری می‌باشد. با توجه به اینکه تعداد شرکت‌های بیمه روز به روز در حال افزایش می‌باشند حفظ مشتریان مهم‌ترین مساله برای شرکت‌ها می‌باشد زیرا هر شرکتی به دنبال جذب مشتریان شرکت رقیب می‌باشد.»

در ادامه این مقاله تأکید می کند که «در تحقیقات مشخص شده که ۶۲ درصد از سازمانهای ناموفق وفاداری مشتری را موثر تلقی نکرده اند.اکنون با تغییر زمینه های رقابتی و اجتماعی برای شرکتها، مشتری است که بر بازارها حکمرانی میکند و به بیان بهتر بازار امروز متعلق به مشتری است. در نتیجه، مدیران باید رفتارها و روشهای رقابتی خود را مجددا ارزیابی کنند؛ سازمانهای پاسخگو مسیر تلاش سازمان برای خشنود سازی مشتری را تسهیل نموده و مولفه های کیفیت خدمات، زمان، نوآوری در خدمات، قابلیت اطمینان و انعطاف پذیری در این نوع سازمانها بسیار حیاتی میباشند.»

 

 

 

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=167427

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    اعطای تندیس و لوح تقدیر، به موسسه اعتباری ملل

    ۱۴۰۲-۰۹-۲۲
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    دکتر علی عسکری در اختتامیه دهمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی:  «تعالی‌حکمرانی» را در دستگاه‌های اجرایی باید جدی بگیریم/خود ...

    ۱۴۰۲-۱۲-۱۴
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    کاهش ساعت کاری ادارات و شعب بانک ایران زمین

    ۱۳۹۸-۱۲-۲۶
    توسط مهناز خدادوست
  • بانک ملی
    اقتصاد

    افزایش ساعت بازدید از نمایشگاه مشترک موزه بانک ملی ایران و آثار استاد شکیبا

    ۱۳۹۸-۰۶-۰۶
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    ۱۳۲۵ کیلوگرم شمش طلا معادل ۱۵۹۰۰۰ سکه معامله شد/ جذب ۴.۳ همت نقدینگی از بازار

    ۱۴۰۲-۰۷-۲۲
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    استقبال بسیج پست بانک ایران از راهپیمایان ۲۲ بهمن

    ۱۴۰۰-۱۱-۲۲
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • تصویب افزایش ۴۱ درصدی سرمایه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۱۸
  • بانک مسکن رکن اصلی تامین مالی در حوزه مسکن

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۱۸
  • عزم بانک توسعه صادرات ایران در حمایت مالی از شرکت های دانش بنیان

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۱۸
  • حضور پررنگ بانک سینا در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۱۸
  • نقش صندوق تامین خسارت‌های بدنی در پرونده قتل «الهه حسین نژاد»

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۱۷
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است