تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • ارائه بسته‌های ویژه همراه اول به مناسبت دهه ولایت

  • همه آنچه که لازم است در مورد تبخال بدانید!

  • همه چیز راجع به آفتاب سوختگی

  • امضای تفاهم‌نامه آموزشی شدن مراکز جامع خدمات سلامت

  • وزیر صنعت در نشست با فعالان اقتصادی کردستان: گشایش گره‌های تجاری با توسعه معاهدات بین‌المللی دولت چهاردهم

  • واکنش هلدینگ خلیج فارس به انتشار شایعات تغییرات مدیریتی در برخی شرکت‌های تابعه

  • پیام محمد شریعتمداری به مناسبت هفته محیط زیست: نقطه عزیمت ما در مأموریت خطیر «نجات محیط زیست» تغییر نگاه‌ها و رفتارها است

  • پیام مدیرعامل بانک شهر به مناسبت گرامیداشت رحلت امام خمینی (ره) و قیام پانزده خرداد

  • تأمین مالی ۸۹ طرح با ارزشی بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۳

  • بیمه تكافل سروش در قالب شركت بیمه متقابل در منطقه آزاد چابهار تأسیس می‌شود

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›هفت استراتژی برای نماینده موفق بودن در صنعت بیمه

هفت استراتژی برای نماینده موفق بودن در صنعت بیمه

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۲-۰۲-۲۳

مدیرعامل بیمه تعاون از هفت راهکار برای تبدیل به یک نماینده موفق شدن در صنعت بیمه سخن گفت.

تریتا نیوز -به گزارش روابط عمومی بیمه تعاون، نخستین همایش ملی بازاریابی بیمه در ایران با رویکرد “جذب و نگهداری شبکه فروش” در شهر مشهد برگزار شد. یونس مظلومی، مدیرعامل شرکت بیمه تعاون در این همایش به مباحثی نظیر گلوله برفی و قانون پارتو برای تأثیرگذاری درازمدت در دریافت نتیجه مطلوب یک نماینده فروش اشاره کرد.

او در ادامه به هفت استراتژی اثربخش برای تبدیل شدن به یک نماینده موفق در صنعت بیمه اشاره کرد و این موارد را این چنین برشمرد:

۱. مردم دار بودن: بعنی نگاه کارمزدی نباید داشت و خدمت رسانی را باید در اولویت قرار داد.

۲. آگاهی داشتن: برای آنکه بتوان همواره به روز بود و یادگرفت؛ البته این یادگیری باید همراه با انجام دادن باشد.

۳. شاد و موفق بودن: این شادی باید به اطرافیان نیز انعکاس داده شود.

۴. صداقت داشتن: نماینده نه تنها باید صداقت داشته باشد بلکه باید چیزی را که برای خود می خواهد را برای دیگران نیز بخواهد.

۵.اطلاعات جامع: نماینده باید در حوزه محصولات شرکت خود در وهله نخست و تمام محصولات صنعت بیمه در وهله دوم اطلاعات داشته باشد.

۶. دانش افزایی همیشگی: که مصداق بارز ز گهواره تا گور دانش بجوی است.

۷. عمق دادن به دانش: این مهم از آن رو اهمیت دارد که می تواند در مذاکرات، دانش خوب نماینده را به نمایش بگذارد.

 

ناپایداری منابع انسانی، چالش اصلی صنعت بیمه است

در ادامه همایش، حسین وظیفه دوست، استاد تمام دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات، بر لزوم بررسی مشکلات صنعت بیمه، تاکید کرد وگفت: از جمله چالش های بیمه ها منابع انسانی توانمند است، چون بیمه وابسته به افراد و فروش بیمه کاری سخت است.

وی افزود: از ویژگی های فروش بیمه، ناملموس بودن، انبارناپذیر بودن و این است که ارائه کننده خدمت، از خدمت جدا نیست و این موارد فروش بیمه‌نامه‌ها را سخت می کنند.

به گفته وی، کارشناسان و اساتید صنعت بیمه به دنبال ارائه راهکارهای مواجهه با مشکلاتی هستند که شرکت های بیمه در این همایش ارائه می دهند و در آینده در همایش‌های بعدی این راه حل ها ارائه خواهد شد تا راهگشای فعالان صنعت بیمه باشد.

رئیس انجمن مدیریت اجرایی ایران گفت:الگوبرداری آفت است، اما الگوشناسی یک ضرورت است، مشتریان امروز خدمات ترکیبی می خواهند و صنعت بیمه باید به دنبال ترکیب خدمات بیمه‌ای برای مردم باشد تا مزیت ایجاد کند.

وظیفه دوست با یادآوری این که بیمه برای رفاه و راحتی مردم است و باید مدیران بیمه مزیت های بیشتری را برای آنان ایجاد کنند، تاکید کرد: به دنبال تازه های علم در صنعت بیمه و بازاریابی بیمه هستیم و اینکه با مشارکت کارکنان صنعت بیمه مسائل عملی را ارزیابی و شناسایی کنیم.

وظیفه دوست ابراز امیدواری کرد که با توجه به حضور بزرگان بیمه کشور، با انتقال تجربیات به راهکارهای موثر برای رفع چالش ها به صنعت برسیم، ضمن آن که‌بیمه ها باید از هم بیاموزند، بهم بیاموزند و باهم بیاموزند.

 

ضرورت تلطیف فضای بازاریابی بیمه در کشور

از دیگر سو، اعظم قاسمی، رئیس انجمن علمی بازاریابی خراسان رضوی نیز به عنوان دبیر همایش ملی بازاریابی در صنعت بیمه اظهار داشت: یکی از مشکلات صنعت بیمه آن است که افرادی که به عنوان بازاریاب وارد این عرصه می شوند پس از مدتی انگیزه خود را از دست می دهند و کار را رها می کنند و این موضوع به بازاریابی هم لطمه می زند.

وی اضافه کرد: بی انگیزگی آنان و رها کردن کار به دلیل فقدان حمایتهای لازم برای انجمن بازاریابی بیمه ایران به عنوان رهبر بازاریابها به یک دغدغه تبدیل شده است و در صورتی که بتواند مدیران را ترغیب کند که خدمات خوبی به منابع انسانی خود دهند، خواهد توانست فضای بازاریابی بیمه در کشور را تلطیف و سالم سازی کند تا ذهنیت منفی نسبت به فضای این کسب و کار ایجاد نشود.

رییس انجمن علمی بازاریابی بیمه شعبه خراسان رضوی با بیان این که جامعه آماری دقیقی از بازاریاب های بیمه وجود ندارد گفت: این مسایل از معضلات بازاریابی بیمه ای است و در گام نخست برای رفع این مشکلات باید حوزه منابع انسانی در این بخش سازماندهی و استانداردسازی شود.

قاسمی افزود: در صورتی که بتوان مشکل منابع انسانی بخش بازاریابی بیمه را حل کرد، اتفاقات خوبی در این بخش رخ خواهد داد.

وی با بیان این که ۳۰ برند بیمه ای در ایران فعال است اضافه کرد: بازار بیمه های خصوصی در کشور بسیار ضعیف است، شمار افراد زیرپوشش بیمه های مزبور در ایران ۲ یا سه درصد از کل جمعیت کشور است در حالی که استاندارد جهانی بیش از ۳۰ درصد از جمعیت یک کشور را شامل می شود.

رییس همایش ملی بازاریابی بیمه گفت: در واقع مردم باید بیشتر به سمت استفاده از بیمه های خصوصی ترغیب شوند تا این صنعت بتواند در کشور رشد پیدا کند اما گرایش مردم ایران یا بیشتر به سمت بیمه های دولتی بوده یا به کلی به بیمه اعتقادی ندارند.

قاسمی افزود: برگزار کننده این همایش انجمن بازاریابی ملی ایران است که از ۱۲ سال قبل راه اندازی شده و در کل کشور نمایندگی دارد و رسالت این انجمن نیز استانداردسازی آموزشهای حوزه بازاریابی است.

وی اظهار کرد: با استانداردسازی آموزشهای حوزه بازاریابی می توان خدمات صنعت بیمه را در بخشهایی مانند بانک و بانکداری، اصناف و املاک توسعه داد تا در نهایت صنعت بیمه به یکی از پرمخاطب ترین مجموعه ها تبدیل شود.

 

 

 

 

 

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=165512

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    پرداخت ۵۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون به مددجویان نهادهای حمایتی

    ۱۴۰۰-۰۸-۲۴
    توسط مهناز خدادوست
  • بانک پارسیان
    اقتصاد

    بانک پارسیان در نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ حضوری پررنگ دارد/ حمایت از فعالان حوزه سلامت در راستای تحقق اهداف شعار ...

    ۱۴۰۳-۰۲-۲۳
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    انتخاب مدیر بیمه تعاون به عنوان عضو کارگروه جشنواره تعاونی های برتر

    ۱۴۰۱-۰۴-۲۳
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    تغییر ساعت کار شعب زنجان و خراسان رضوی از فردا

    ۱۴۰۱-۰۹-۲۷
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    وظیفه بانک توسعه تعاون ارائه خدمات تخصصی و بانکی به تعاون گران است

    ۱۳۹۷-۱۱-۰۲
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    بانک صادرات ایران بر محور رعایت قانون و مقررات، «در خدمت مردم» است

    ۱۴۰۲-۰۴-۲۴
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • ارائه بسته‌های ویژه همراه اول به مناسبت دهه ولایت

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۱۶
  • همه آنچه که لازم است در مورد تبخال بدانید!

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۱۶
  • همه چیز راجع به آفتاب سوختگی

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۱۶
  • امضای تفاهم‌نامه آموزشی شدن مراکز جامع خدمات سلامت

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۱۶
  • وزیر صنعت در نشست با فعالان اقتصادی کردستان: گشایش گره‌های تجاری با توسعه معاهدات ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۱۶
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است