تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • بهره‌برداری مسئولانه از منابع و سرمایه‌گذاری در حفظ محیط‌زیست؛ رسالت گروه فولاد مباركه

  • هدف ما؛ ارائه روایت سازمانی فولاد مباركه از دریچه‌ای حرفه‌ای‌تر به مخاطب

  • روش‌های فوری برای تمیز کردن کفش سفید

  • برای جلوگیری از رنگ پس دادن لباس چه کنیم؟

  • نوشیدن چای داغ چه بر سرتان می آورد؟

  • مؤثرتر از دارو برای پیشگیری از بازگشت سرطان

  • درمان بی‌خوابی با شوید!

  • خطرات جدی غذاهای فوق‌فرآوری‌شده برای سلامت

  • بازی آمریکا با جنگ روسیه و اوکراین

  • یك برنامه موفق با اهداف بلند مدت و روش های عملی و نوآورانه منطبق است

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›هدف ما؛ ارائه روایت سازمانی فولاد مباركه از دریچه‌ای حرفه‌ای‌تر به مخاطب

هدف ما؛ ارائه روایت سازمانی فولاد مباركه از دریچه‌ای حرفه‌ای‌تر به مخاطب

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۴-۰۳-۱۸
تریتا نیوز /در یکی دیگر از برنامه‌های رادیو فولاد، کریم پورطهماس، رئیس واحد رسانه‌های صوتی، تصویری و مستندسازی فولاد مبارکه، میهمان برنامه استودیو شیشه‌ای بود و در خصوص روایتگری مدرن در صنعت و برخی از فعالیت‌های واحد مستندسازی روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه توضیحاتی ارائه کرد.

قدری درباره واحد مستندسازی توضیح دهید

واحد مستندسازی روابط عمومی فولاد مبارکه از دوران ساخت این مجتمع صنعتی شکل گرفته و امروز به یکی از ارکان اصلی حفظ و انتقال دانش سازمانی و روایتگری تصویری تبدیل شده است. این واحد با هدف ثبت مراحل ساخت، تجهیز و بهره‌برداری شرکت، توانسته دانش فنی ارزشمندی را از طریق مهندسی معکوس مستند کند و آن را به قالب تصاویر و فیلم‌هایی آرشیو درآورد تا امروز به‌عنوان مرجع فنی مورد استفاده قرار ‌گیرد. در خصوص رسالت این واحد، باید گفت ما در کنار صنعت ایستاده‌ایم تا هم‌زمان با رشد آن، روایتگر دقیق مسیر توسعه‌اش باشیم. سیاست ما بر پایه روایتگری حرفه‌ای استوار است؛ روایتگری‌ای که در قالب تصویر، صوت، متن و برنامه‌های بازدید، مخاطب را با خود همراه می‌سازد.

درباره رویکرد این واحد در روایتگری توضیح دهید

به‌طورکلی، مستندسازی در فولاد مبارکه بر دوبال تولیدات سمعی و بصری و مستندسازی حرفه‌ای بر پایه ساختارهای روز استوار است. در این مسیر، اهمیت داستان‌سرایی مورد توجه ویژه قرار گرفته است؛ زیرا انتقال مفاهیم فنی و پیچیده صنعت فولاد بدون در نظر گرفتن ذائقه مخاطب، اثربخشی لازم را نخواهد داشت. برای ما مهم است که محتوای صنعتی را به زبانی ساده و قابل‌فهم برای عموم بازگو کنیم.

این تولیدات برای ذائقه‌های مختلف است یا مخاطبان خاص را دربر می‌گیرد؟

در حوزه تولید محتوا، این واحد تاکنون قالب‌های متنوعی را برای ذائقه‌های مختلف تجربه کرده است. یکی از این قالب‌ها، برنامه «خوش‌استیل» بود که بدون بیان مستقیم، اهمیت فولاد را در زندگی روزمره به تصویر کشید. همچنین، تولید پادکست، اینفوگرافی و خبر از دیگر قالب‌هایی است که براساس سلیقه مخاطبان مختلف طراحی شده‌اند. همچنین برای تولید برنامه‌های اختصاصی تلویزیونی نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم. هدف ما این است که از طریق ساختارهای منسجم، به تولیدات رسانه‌ای در قالب برنامه‌های تلویزیونی بپردازیم تا روایت سازمانی فولاد مبارکه از دریچه‌ای حرفه‌ای‌تر به مخاطب ارائه شود.

برای توسعه تولیدات تصویری چه اقداماتی انجام شده و چه برنامه‌هایی در دستور کار است؟

در مسیر توسعه تولیدات تصویری، ساخت استودیوهایی با طراحی ویژه در نمایشگاه‌ها، ازجمله نمایشگاه اکسپوی تهران، یکی از اقدامات برجسته بوده است. این استودیوها با هدف پوشش رسانه‌ای رویدادها، به‌صورت زنده از بسترهایی مانند آپارات پخش می‌شوند و فضایی برای گفت‌وگو با ذی‌نفعان، بازدیدکنندگان و فعالان صنعت فراهم می‌آورند. همچنین، برنامه «۱۰۰ ثانیه» برای پوشش اخبار مهم حوزه فولاد نیز از نمونه‌های موفق روایتگری فشرده و مؤثر بوده است. در ادامه این فعالیت‌ها توجه به چالش‌های تصویری و ایجاد آژانس عکس یکی از این اقدامات بوده است. در واقع یکی از چالش‌های جدی در حوزه رسانه‌های صنعتی، کمبود تصاویر با کیفیت از فرایندهای تولید و محیط‌های صنعتی است. به همین منظور، فولاد مبارکه در قالب یک آژانس عکس داخلی، تولید و دسته‌بندی تصویری را هدف‌گذاری کرده تا محتوای تصویری قابل‌استفاده برای رسانه‌ها و واحدهای مختلف در دسترس باشد.

امروزه حضور بنگاه‌های اقتصادی در شبکه‌های اجتماعی اجتناب‌ناپذیر است. در این زمینه چه اقداماتی انجام شده است؟

واحد مستندسازی فولاد مبارکه همچنین بر اهمیت توزیع و انتشار محتوا تأکید دارد. با رشد کانال‌های اجتماعی و کسب تیک آبی، مخاطبان بیشتری به محتوای تولیدی دسترسی دارند. به‌علاوه، اپلیکیشن «فیروزه» نیز در حال توسعه است تا از طریق آن بتوان به رادیوفولاد و دیگر محتواهای صوتی بدون نیاز به گیرنده‌های رادیویی دسترسی داشت.

در مستندسازی به‌نوعی تاریخ مستند شرکت تهیه و نگهداری می‌شود. در این باره توضیح دهید.

پیش از این آرشیو تصویری فولاد مبارکه، که سابقه‌ای سی‌ساله دارد، به‌صورت سنتی اداره می‌شد، اما امروز فرایند دیجیتال‌سازی آن در حال تکمیل است. با توجه به خطر فرسودگی نگاتیوها، نوارهای VHS و DV، تبدیل این منابع به فرمت دیجیتال در اولویت قرار گرفته و اکنون در سرورهای با ماندگاری بالا نگهداری می‌شوند. همچنین، نرم‌افزار مدیریت آرشیو به‌منظور طبقه‌بندی و جست‌وجوی بهتر داده‌ها در حال بهره‌برداری است.

سخن پایانی؟

ما در این واحد افتخار این را داریم که به همراه مدیریت و سایر کارکنان بخش‌های مختلف فولاد مبارکه در خطوط تولید و پشتیبانی، لحظه‌به‌لحظه تلاش‌ها و زحمات همکاران را به تصویر بکشیم، اطلاع‌رسانی کنیم و در دیوان پرافتخار شرکت ثبت و ضبط نماییم؛ کاری که از ابتدای بهره‌برداری شرکت با ظرفیت‌های همان روزها انجام شده و امروز به‌عنوان امانت به دست ما سپرده شده است.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=215201

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    در راستای توسعه تعاملات بانک سینا با شرکت‌های کارگزاری صورت گرفت؛ امضای تفاهم‌نامه همکاری بانک سینا و شرکت کارگزاری بهگزین

    ۱۴۰۲-۰۷-۱۸
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    ۱۲ میلیون تن محصول در بورس کالا معامله شد

    ۱۴۰۲-۰۷-۰۳
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    طراحی جدیدی از جدیدترین لوازم باغبانی داخلی ال‌جی در نمایشگاه CES 2025

    ۱۴۰۳-۱۰-۱۰
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    گام بلند بانک پارسیان برای محرومیت‌زدایی در استان خوزستان

    ۱۴۰۰-۱۰-۲۶
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    تقدیر از مشتری وفادار و برنده جایزه طرح کیان بانک پارسیان در شعبه زابل

    ۱۳۹۸-۰۷-۲۳
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    ضمن تمدید زمان اجرا؛ مبلغ وام قرض الحسنه طرح پردیس بانک سینا افزایش یافت

    ۱۳۹۹-۰۴-۲۲
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • بهره‌برداری مسئولانه از منابع و سرمایه‌گذاری در حفظ محیط‌زیست؛ رسالت گروه فولاد مباركه

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۱۸
  • هدف ما؛ ارائه روایت سازمانی فولاد مباركه از دریچه‌ای حرفه‌ای‌تر به مخاطب

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۱۸
  • روش‌های فوری برای تمیز کردن کفش سفید

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۱۸
  • برای جلوگیری از رنگ پس دادن لباس چه کنیم؟

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۱۸
  • نوشیدن چای داغ چه بر سرتان می آورد؟

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۱۸
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است