تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • بانك ملت در صدر رتبه بندی شاخص های CAMELS نظام بانكی كشور قرار گرفت

  • تجربه ای نوین از بانكداری دیجیتال در بانك ملت؛ ورود «دیما» به مرحله جدیدی از توسعه خدمات و تعامل با مشتریان

  • مجموعه پرسش‌ و پاسخ‌ها در مورد افزایش مستمری و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران

  • تغییر نگرش بانک صادرات به تامین مالی نوین؛ تمرکز بر سلامت جامعه به عنوان پیشران توسعه

  • چرا فولاد فولاد خوزستان مورد حمله دشمن قرار گرفت؟ بخش ششم: فروش حدود ۱۹ میلیون تن محصول در ۵ سال گذشته

  • چرا فولاد خوزستان مورد حمله دشمن قرار گرفت؟ (بخش پنجم: تولید حدود ۶۳ میلیون تن گندله، آهن اسفنجی و فولاد در ۵ سال گذشته)

  • چرا فولاد خوزستان مورد حمله دشمن قرار گرفت؟ (بخش چهارم: دومین فولادساز بزرگ ایران)

  • بانک مسکن ۸۱۲۸ خانوار در استان مرکزی را خانه دار کرد/ قدردانی استاندار مرکزی از عملکرد بانک مسکن

  • اقتصاد کشور، ظرفیت تبدیل چالش ها به فرصت های ماندگار را دارد

  • عبور مانده تسهیلات اعطایی بانك ملت از ۴،۶۲۰ همت در دو ماه نخست سال؛ رشد ۸۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته

سلامت
صفحه اصلی›سلامت›مکمل‌های غذایی بی فایده‌ را بشناسید

مکمل‌های غذایی بی فایده‌ را بشناسید

توسط اپراتور خبر
۱۳۹۷-۰۶-۱۷
بررسی وضعیت سلامت بیش از دو میلیون نفر که از مکمل‌های غذایی استفاده کردند نشان می‌دهد که ویتامین‌ها، املاح و اسیدهای چرب که به صورت قرص یا کپسول فروخته می‌شوند، تأثیری بر احتمال خطر ابتلا به سکته ندارد و حتی می‌توانند مضر باشند.
ویتامین‌ها، املاح‌ معدنی و اسیدهای‌چرب امگا ۳ که به صورت مکمل‌های غذایی عرضه می‌شوند در شمار پرفروش‌ترین محصولات داروخانه‌ها در بسیاری از کشورهای جهان هستند. از جمله در آلمان مکمل‌های غذایی به وفور در دسترس هستند و در سال ۲۰۱۵ میلادی حدود یک میلیارد و ۱۰۰ هزار یورو فروش داشتند.
این مکمل‌ها ترکیب‌های مختلفی دارند و خریداران آنها امیدوارند که با مصرف آنها به سلامت خود فایده برسانند.در تبلیغ این مکمل‌های غذایی که به صورت قرص‌، قرص‌های مکیدنی، پودر یا کپسول عرضه می‌شوند ادعا می‌شود که مصرف آنها “خطر ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق را کاهش می‌دهد” یا اینکه “با تقویت سیستم ایمنی بدن خطر ابتلا به بیماری‌ را کاهش می‌دهند”.
کارشناسان می‌گویند خریداران این محصولات، پولی که بابت خرید مکمل‌های غذایی خرج می‌کنند می‌توانند هزینه کار دیگری کنند که فایده بیشتری برای سلامت آنها داشته باشد.
نتیجه تحقیقات گسترده‌ای که در مورد این مکمل‌ها صورت گرفته نشان می‌دهد ویتامین‌ها، املاح معدنی مانند منیزیم و کلسیم یا کپسول‌های روغن‌ماهی با اسیدهای چرب امگا ۳ که به صورت مکمل‌غذایی مصرف می‌شوند، بدن را در برابر خطراتی مانند مرگ بر اثر سکته‌های قلبی یا مغزی محافظت نمی‌کنند.
پزشکان آمریکایی مرکز کاردیولوژی دانشگاه آلاباما در بیرمنگام  ۳۲۴۹ تحقیق را که در فاصله سال‌های ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۶ میلادی صورت گرفته‌ بررسی کردند که در مجموع  شامل پرونده سلامت بیش از دو میلیون نفر بوده که مکمل‌های غذایی مصرف کرده بودند. در میان این تحقیقات ۱۸ پژوهش به دلیل معیارهای در نظر گرفته شده از ارزش علمی بالایی برخوردار بودند.
پتر برلیت، رئیس‌انجمن اعصاب آلمان و رئیس‌ پیشین کلینیک نورولوژی بیمارستان “آلفرید کروپ” در شهر “اسن” می‌گوید: نتیجه اینکه هیچ‌کدام از این تحقیقات ثابت نکرده که مکمل‌های غذایی فایده‌ای دارند که بتوان ادعا کرد برای همه مصرف‌کنندگان آنها صادق است.
از آن گذشته، احتمال مرگ در اثر بیماری‌های قلب و عروق در افرادی که مکمل‌غذایی مصرف کردند تفاوتی با افرادی که مکمل‌غذایی مصرف نکردند، نداشته است. این مسئله در مورد احتمال مرگ بر اثر سکته مغزی یا احتمال وقوع سکته‌های مغزی هم صادق بوده است.
انجمن نورولوژی آلمان و بنیاد سکته‌های مغزی آلمان می‌گوید پاسخ “همواره منفی” بوده است. هیچ تفاوتی هم نمی‌کرده است که فرد چه مدتی از مکمل‌های غذایی استفاده کرده، چه سنی داشته است، مرد یا زن بوده، سیگاری، غیرسیگاری یا ورزش‌کار بوده یا خیر: مصرف مکمل‌های غذایی هیچ فایده مشخصی نداشته است.
متخصصان معتقدند مکمل‌های غذایی برخلاف آنچه تصور می‌شود نه تنها فایده ندارند، بلکه می‌توانند مضر باشند. پتر برلیت، رئیس‌انجمن اعصاب آلمان معتقد است نتیجه تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته “هشداردهنده” است.
او تأکید می‌کند پژوهشگران به تازگی به این نتیجه رسیده‌اند که تأثیر ویتامین‌ها و املاح به صورت طبیعی با تأثیر آنها در دوز بالا و بسته‌بندی شده به صورت قرص یا کپسول فرق می‌کند. در نتیجه احتمال مضر بودن آنها برای سلامت بدن وجود دارد.
به عنوان مثال اعضای Cochrane Library یک شبکه جهانی از پزشکان و پژوهشگران، به صورت تصادفی ۷۸ تحقیق از سال ۲۰۱۲ میلادی را که از نظر علمی “استاندارد طلایی” داشتند دوباره بررسی کردند. نتیجه تحقیق آنها نشان داده که مکمل‌های غذایی نه مانع بروز سکته‌های مغزی می‌شوند و نه خطر مرگ در اثر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند.
آرمین گراو، مدیر بنیاد سکته مغزی در آلمان می‌گوید: از فروش این محصولات تنها تولیدکننده و فروشنده سود می‌برد. او تأکید می‌کند که مدارک روشنی وجود دارد که نشان می‌دهد از جمله مواردی که مانع ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق می‌شود تغذیه متعادل و سالم است. او می‌گوید: در برگ سالاد، میوه و سبزیجات به اندازه کافی ویتامین و املاح وجود دارد.
بنابر گزارش دویچه‌وله، گروا توصیه می‌کند اگر می‌خواهید سالم بمانید غذای سالم بخورید از استعمال سیگار و نوشیدن الکل پرهیز کنید و تحرک کافی داشته باشید.
لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=68916

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • سلامت

    اقتصاد سلامت از ثابت ماندن تعرفه ها آسیب می بیند

    ۱۳۹۶-۱۱-۱۷
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    خوراکی های ضد کبد چرب را بشناسید

    ۱۳۹۸-۰۱-۱۰
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    بی توجهی به این بیماری زنانه بسیار خطرناک است

    ۱۳۹۶-۰۲-۲۱
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    ماساژ نقطه طول عمر به درمان ۱۰۰ بیماری در بدن کمک می‌کند

    ۱۳۹۶-۰۲-۱۴
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    علت افسردگی پس از زایمان چیست؟

    ۱۳۹۶-۱۰-۰۹
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    خواص بسیار عالی گوشت شتر مرغ

    ۱۳۹۷-۰۲-۰۱
    توسط اپراتور خبر

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • بانك ملت در صدر رتبه بندی شاخص های CAMELS نظام بانكی كشور قرار گرفت

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۱۹
  • تجربه ای نوین از بانكداری دیجیتال در بانك ملت؛ ورود «دیما» به مرحله جدیدی از ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۱۹
  • مجموعه پرسش‌ و پاسخ‌ها در مورد افزایش مستمری و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۱۹
  • تغییر نگرش بانک صادرات به تامین مالی نوین؛ تمرکز بر سلامت جامعه به عنوان پیشران ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۱۹
  • چرا فولاد فولاد خوزستان مورد حمله دشمن قرار گرفت؟ بخش ششم: فروش حدود ۱۹ میلیون ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۵-۰۳-۱۹
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • پرسیلاک
    در
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۲

    تحول در گردشگری سلامت؛ هتل‌ها و مراکز اقامتی در مسیر ارتقای سلامت مسافران

    وضعیت امکان رفاهی و ...
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است