تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • افتتاح مرکز انتقال خون بندرماهشهر در هفته دولت/هدیه‌ای ماندگار از صنعت به مردم منطقه

  • افتتاح اولین دوره آموزشی طرح شناسایی و توسعه مدیران کسب و کار(طرح پرورش ۱۰۰۰ مدیر)  

  • همراهی ۷۸ هزار میلیاردی بانک تجارت با مردم و جوانان ایرانی با اعطای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری

  • با افزایش ۱۴۳ درصدی/ سرمایه نظارتی بانك ملت با تایید بانك مركزی از ۳۷۲ هزار میلیارد تومان عبور كرد

  • ۳۴ سال در مسیر صادرات؛ روایت تحول و دگردیسی در بانک توسعه صادرات ایران

  • همزمان با هفته دولت و سفر استانی عضو هیات مدیره بانک مسکن به استان قزوین صورت گرفت؛ بازدید از پروژه های نهضت ملی مسکن در قزوین/تاکید بر فروش اقساطی واحدهای نهضت ملی با هدف تامین مالی پروژه ها

  • در دومین نمایشگاه بین المللی گوهرسنگ ها اعلام شد:  آقاجانلو: نمایشگاه گوهرسنگ ها؛ فرصتی برای معرفی ظرفیت ها و افزایش سهم ایران در تجارت جهانی

  • با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور صورت گرفت؛ افتتاح شعبه خسارت بیمه ایران در شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری

  • بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های نهضت ملی تامین اعتبار شده توسط بانک مسکن در گناباد استان خراسان رضوی

  • همراهی بی‌وقفه بانک مسکن استان البرز با دولت در حمایت از مردم/ انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با ستاد دیه استان البرز در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین: شعبه در بانکداری دیجیتال یک مرکز تماس با مشتری است، نه یک مرکز ارائه سرویس

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین: شعبه در بانکداری دیجیتال یک مرکز تماس با مشتری است، نه یک مرکز ارائه سرویس

توسط مهناز خدادوست
۱۳۹۸-۰۷-۱۵

به گزارش تریتا نیوز به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین  یکی از اهداف مهم در نظام بانکی کشور ارائه خدمات سریع وآسان به مشتریان خود است. در این میان بانکداری دیجیتال ابزاری مناسب برای تحقق این هدف است. بر همین اساس با فرهاد اینالوئی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در این خصو گفتگو کردیم و نظر وی را جویا شدیم:
آقای اینالویی با توجه به افزایش کاربران بانکداری دیجیتال، آیا کاهش شعب می تواند گامی موثر در ارائه خدمات بهتر به مشتریان باشد؟

?در بحث بانکداری دیجیتال نکته مهم این است که شعبه، یک مرکز تماس با مشتری است نه یک مرکز ارائه سرویس.

?بنابراین شعب به سمت شعب سلف سرویس و بدون کارمندخواهند رفت. همچنین بازیگران جدیدی به نام فین تک وارد این عرصه شده اند که آنها بعضی از خدمات بانکی را از طریق تولید اپلیکیشن در اختیار مشتریان قرار می دهند.

?مدل بانکداری دیجیتال در کشورهای پیشرفته این است که ما در نهایت مراکز متمرکز ارائه سرویس خواهیم رسید که آنها همان دفاتر ما در استان ها خواهند بود. یعنی نیروهای ما در آنجا تجمیع و از آن طریق هدایت خواهند شد.

?اگر از منظر کارمندان بخواهیم نگاه کنیم ممکن است این تفکر ایجاد شود که کاهش شعبه موجب کاهش کارکنان خواهد شد. در صورتی که اینطور نیست. اتفاقا نسبت کارکنان بانکی ما به جمعیت کشورمان بسیار کم است. برای مثال در کشور انگلستان نسبت کارکنان بانکی به جمعیت بسیار بیشتر از نسبت آن در کشور ماست. در بانکی با ظرفیت حدود ۳۰۰ شعبه نزدیک به پنج هزار نفر کارمند حضور دارند. در صورتی که در بانک های مشابه کشور ما حدود نصف این تعداد مشغول به کار هستند. بنابراین این جابجایی در محل کار کارکنان پیش خواهد آمد، و ما حتما با کمبود نیرو مواجه خواهیم بود.

?آیا با تعدیل شعب، تعداد همکاران شاغل در شعب هم کم می شوند یا به بخش دیگری منتقل می شوند؟

?قطعا تعدادی از شعب حذف خواهند شد. اگر بخواهیم با کشورهایی که جمعیت شان با ما یکسان هست مقایسه کنیم، ما حدودا دوبرابر آنها شعبه داریم و باید این تعدیل تعداد شعب صورت پذیرد. اما نیروهای فعال در شعب باید به دفاتر مرکزی در استان ها منتقل شوند و برنامه های روزانه ای خواهند داشت که از همان جا متمرکز باید مدیریت شوند. نوع فعالیت ها از جنس بانکداری خرد و افتتاح حساب، انتقال وجه و خدماتی از این شکل نیست. یعنی خدمات به صورت متمرکز از ستاد مرکزی مدیریت خواهد شد.

?منظورم از ستاد فقط تهران نیست. هر شهر بزرگی می تواند یک ستاد داشته باشد و بسیاری از خدماتی که مشتریان می خواهند ارائه دهند. این نکته کلیدی است. پل ارتباطی مشتریان و بانک، یک واحد مرکزی و تعدادی از شعب که در شهر باقی می مانند خواهد بود.

?در بحث نسبت میزان نیروی انسانی به تعداد شعب باید اضافه کنم در دنیا این نسبت به گونه ای است که حداکثر ۴۰ درصد نیروها در شعب قرار دارند. ما اگر این نسبت را در بانک خودمان رعایت کنیم وضعیت بهتری خواهیم داشت. در حال حاضر با توجه به وضعیتی که بانکداری متمرکز و بانکداری الکترونیک دارد، باید جابجایی از شعب به ستاد داشته باشیم. قاعدتا برای کسی که از سمت شعبه به ستاد بیاید دانش های دیگری نیاز داریم. مثلا بحث های فرهنگی وجود دارد که ما باید به آنها توجه کنیم. ما باید به تغییرات و آن مزیت رقابتی که در بانک مان وجود دارد، کاملا احترام بگذاریم و آن را بشناسیم. کارکنان باید پاسخگو باشند و نقش آنها باید به واضح و کاملا مشخص باشد. بباید بر روی خدماتی که برای بانک ارزش افزوده دارد تمرکز کنیم. وقتی نسبت شما ۸۰ درصد شعب است و۲۰ درصد ستاد، شعب کاری که به آنها دیکته شده است را انجام می دهند ولی وقتی تعدادشان از ستاد کمتر باشد متوجه خواهند شد که خدماتی که برای بانک ارزش افزوده دارد باید انجام شود. ما در این حالت می توانیم تجربه های خودمان را به اشتراک بگذاریم تا دیگران هم بتوانند از آن استفاده کنند. در یک بانک دیجیتال انتظار می روداین زیر ساخت ایجاد شود.سواد دیجیتالی و آشنایی با محصولات بانک برای کسانی که میخواهند به این حوزه بیایند قطعا لازم و مورد نیاز است. همچنین وظیفه آموزش بانک است که این دانش ها را به کارکنان منتقل کنند. خلاصه همه ما در بانک یک شغل بیشتر نداریم و آن فروش و ارائه خدمات بانکی به مشتریان است. این امر نیاز به توانمندی دارد و ما باید به آن توجه کنیم.

?ما هیچ وقت نباید به صورت مستقیم در امور سرپرستی ها دخالت کنیم. ما باید به تجربیات محلی آنها احترام بگذاریم. آنها بهتر می توانند آن تجربیات و دانشی که کسب کرده اند را در آنجا استفاده کنند. ما مسئول آن چیزی که تا به حال در سیستم بانکی طراحی شده است نیستیم. ما موظف هستیم که تجربیات خودمان را اجرا کنیم تا پویایی در نظام بانکی بیشتر باشد.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=90615
تگ ها اموزشبانکبانک ایران زمینبانکداری دیجیتالسیستم بانکیکاهش شعبمرکز ارائه سرویسنظام بانکی

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    برگزاری چهارمین گردهمایی سراسری روسای شعب استانهای مازندران، گلستان و سمنان

    ۱۳۹۸-۰۶-۲۱
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    با حضور معاون عملیات بانکی برگزار شد:مراسم معارفه مدیران و معاونین منطقه ای استان تهران بانک ایران زمین

    ۱۳۹۸-۰۳-۱۳
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    نقش حمایتی بانک مسکن در حوزه تولید

    ۱۴۰۰-۰۳-۰۱
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    دکتر شایان در حضور مجازی در همایش کردستان: رسالت بانک مسکن حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه است

    ۱۳۹۹-۱۰-۳۰
    توسط مهناز خدادوست
  • بانک ملی
    اقتصاد

    /فجر ملی/ فروش سهام عدالت بیش از ۱۲ میلیون متقاضی توسط کارگزاری بانک ملی ایران

    ۱۳۹۹-۱۱-۱۵
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    سی و ششمین شماره نشریه ارتباط ایران زمین منتشر شد

    ۱۴۰۰-۰۳-۱۷
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • افتتاح مرکز انتقال خون بندرماهشهر در هفته دولت/هدیه‌ای ماندگار از صنعت به مردم منطقه

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۰۶
  • افتتاح اولین دوره آموزشی طرح شناسایی و توسعه مدیران کسب و کار(طرح پرورش ۱۰۰۰ مدیر) ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۰۶
  • همراهی ۷۸ هزار میلیاردی بانک تجارت با مردم و جوانان ایرانی با اعطای تسهیلات ازدواج ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۰۶
  • با افزایش ۱۴۳ درصدی/ سرمایه نظارتی بانك ملت با تایید بانك مركزی از ۳۷۲ هزار ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۰۶
  • ۳۴ سال در مسیر صادرات؛ روایت تحول و دگردیسی در بانک توسعه صادرات ایران

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۰۶
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است