تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • در بازدید علی جباری از مرکز علمی‌کاربردی بیمه ایران مطرح شد؛زنگ خطر کمبود نیروی انسانی متخصص در صنعت بیمه کشور

  • همراه اول نشان حامی مدرسه‌سازی کشور را دریافت کرد

  • بانک توسعه صادرات ایران، همراه مطمئن شرکت‌های فناور در مسیر صادرات

  • اعطای مدال افتخار، حمایل و نشان حامی مدرسه‌سازی به بانک اقتصادنوین

  • حضور فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران ریتیل شو ۱۴۰۴

  • بانک سینا ۲۰۱ همت به چرخه اقتصادی کشور تزریق کرد 

  • بانك ملت با ساخت ۸۵ مدرسه به عنوان یكی از حامیان اصلی مدرسه سازی در كشور معرفی شد

  • وزیر ارتباطات در آیین سی‌امین سالگرد تأسیس پست‌بانک ایران: پست بانک از مصادیق روشن عدالت خدماتی در کشور است/ ضرورت بازتعریف مأموریت پست‌بانک در عصر فناوری‌های نوین

  • بنائیان مدیرعامل پست بانک ایران: دهه چهارم فعالیت بانک، دهه تحول دیجیتال و پیشگامی در نوآوری بانکی خواهد بود

  • همزمان با آیین نکوداشت آغاز سی‌امین سالروز فعالیت پست‌بانک ایران؛ ۷۳ طرح و پروژه بانک در ۲۲ استان با حضور دکتر سید ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره‌برداری رسید

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›چه شد که بانک‌ها مشتری مدار شدند؟

چه شد که بانک‌ها مشتری مدار شدند؟

توسط مهناز خدادوست
۱۳۹۹-۰۱-۲۳

به گزارش تریتا نیوز به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین ،اما چه شد که بانک‌ها مشتری مدار شدند؟ اگر به گذشته نه چندان دور بانک‌ها نگاه کنیم، خواهیم دید که همه ما بانک را مرکزی برای دریافت خدمات مالی یکسان می‌دانستیم و سعی می کردیم بانک خود را براساس نزدیکی به محل کار، محل زندگی و یا محل واریز حقوق و مسائلی از این دست انتخاب کنیم.

راستش خیلی هم فرق نمی‌کرد که نام این بانک چیست، چون همه آنها یک شکل بودند، شعبی با چند پرسنل پشت میز که گاه مجبور بودی برای دریافت خدمات مورد نظر خود ساعتها پشت باجه‌های آنها معطل شوی، البته باید خدا را شکر کرد که در شرایط امروز جامعه که با انتشار ویروس کرونا مواجه هستیم، شرایط تغییر کرده است.

در دهه هشتاد بانک‌های خصوصی پا به عرصه ظهور گذاشتند. برای مشتری صندلی گذاشتند، و سعی کردند مشتری را به قول معروف بالای خانه بنشانند. بانک‌های خصوصی کوچک و چابک بودند و آنها با نگاهی صحیح و درست به مشتری توانستند سهم خوبی از بازار بانکی کشور را در دست بگیرند.

به مرور سایر بانک‌ها هم که به‌صورت سنتی‌ اداره می‌شدند، از روی اجبار و یا تغییر زمانه برای حفظ سهم خود در زمین بازی جدید رویه مشابهی را در پیش گرفتند.

مشتریان در بانکها با مشاغل دیگر متفاوت هستند، اینجا، یعنی در بانک امنیت، اعتماد، سرعت، دقت بالا و بسیاری مولفه‌های دیگر مهم است، اینجا اولین اشتباه آخرین اشتباه خواهد بود، در واقع شما با پول مشتری سر و کار دارید.

عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین، در جایی گفته بود ما در حال گذر از شیوه ارتباط سنتی بین مشتری و بانک هستیم. شعب بانک و بانکداران ارائه کننده خدمت به مشتری با نقش‌های جدید در شعب حضور خواهند داشت.

امروز دیگر فرقی نمی‌کند شما در کجای کشور حساب دارید، یا خانه و محل کار شما نزدیک شعبه بانکتان هست یا نه، در واقع بانکها فقط چند کلیک با شما فاصله دارند و این موضوع رسالت بانکها را در مقابل مشتری تشدید می‌کند.

به سراغ سید محمد حسین استاد مدیر روابط بانک ایران زمین رفتیم و از وی در خصوص نحوه ارائه خدمات مرکز ارتباط با مشتریان این بانک سوال کردیم، وی گفت: در حال حاضر تکنولوژی نحوه ارتباط ما با مشتری را تغییر داده است، در واقع کانالهای متعددی در اختیار مشتری قرار گرفته تا بتواند ارتباط موثری با بانک خود بدون در نظر گرفتن زمان و مکان داشته باشد.
مرکز ارتباط با مشتریان بانک ایران زمین، در حال حاضر به صورت ۲۴ ساعته و در تمام طول هفته پاسخگوی مشتریان بانک است. همه پرسنل این مرکز علاوه بر آموزش‌های بانکی، آموزش‌هایی در خصوص مسائل روانشناسی، نحوه برخورد با مشتری، مدیریت زمان و … را دیده اند.

این پرسنل از زبده ترین اشخاص هستند تا بتوانند از راه دور ارتباط موثری را با مشتریان بانک برقرار کرده و در کوتاه ترین زمان مسائل آنها را رفع کنند.

وی افزود: در حال حاضر بخش زیادی از مشتریان ما در شبکه‌های اجتماعی هستند و که ما در همه این فضا هم همراه آنها هستیم.

استاد با بیان اهمیت نظرات مشتریان در پیشبرد اهداف بانک ایران زمین افزود: هر روز نظرات مشتریان خود را بعد از دریافت خدمات از بانک می‌پرسیم و پاسخ‌های آنها را تحلیل و ایرادات را رفع می‌کنیم تا رضایت آنها را کسب کنیم.

در پایان باید گفت، مشتری از گذشته تا امروز در مرکز توجه قرار داشته و بانکها همواره سعی می‌کنند اهداف خود را با مشتریان همسو کنند.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=94612
تگ ها آموزش‌های بانکیبانک ایران زمینسید محمد حسین استاد مدیر روابط بانک ایران زمینعبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    تقدیر از نمایندگان شعب برتر استان فارس در مسابقه بخشنامه خوانی بانک ایران زمین

    ۱۳۹۸-۱۱-۰۶
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    حفظ و صیانت از حساب مشتریان با رمز دوم یکبار مصرف

    ۱۳۹۸-۱۰-۱۰
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    از ۲۹ تیر ماه تا ۳ مرداد ماه؛ کلیه شعب بانک های دولتی و خصوصی در استان های تهران و ...

    ۱۴۰۰-۰۴-۲۸
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    تعطیلی شعب بانک ایران زمین در استان های لرستان و کهکیلویه و بویر احمد به منظور پیشگیری از شیوع کرونا

    ۱۳۹۹-۰۸-۱۸
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    نئوبانک عامل چابک‌سازی بانک‌های سنتی

    ۱۴۰۰-۱۰-۱۱
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    بازدید مدیران بانک ایران زمین، از موسسه خیریه کهریزک استان البرز

    ۱۳۹۸-۱۰-۰۲
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • در بازدید علی جباری از مرکز علمی‌کاربردی بیمه ایران مطرح شد؛زنگ خطر کمبود نیروی انسانی ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۱۰-۰۳
  • همراه اول نشان حامی مدرسه‌سازی کشور را دریافت کرد

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۱۰-۰۲
  • بانک توسعه صادرات ایران، همراه مطمئن شرکت‌های فناور در مسیر صادرات

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۱۰-۰۲
  • اعطای مدال افتخار، حمایل و نشان حامی مدرسه‌سازی به بانک اقتصادنوین

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۱۰-۰۲
  • حضور فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران ریتیل شو ۱۴۰۴

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۱۰-۰۲
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • پرسیلاک
    در
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۲

    تحول در گردشگری سلامت؛ هتل‌ها و مراکز اقامتی در مسیر ارتقای سلامت مسافران

    وضعیت امکان رفاهی و ...
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است