مرکز مشاوره بانک مسکن اعلام کرد: مطرح ترین سوال تسهیلاتی مشتریان از بانک مسکن در تیر ماه چه بود؟
به گزارش تریتا نیوز ، با وجود اینکه شیب رشد قیمت مسکن در تیرماه اندکی کاهش یافته است (یک واحد درصد)، اما آمارها حکایت از آن دارد که بازار مسکن در ماهی که گذشت، آرام نگرفت و متقاضیان خرید مسکن همچنان با چالش تامین مالی برای عبور از تنگنا و دور زدن روند رشد قیمت مسکن برای انجام بهترین خرید ممکن روبرو بودند.
این موضوع سبب شد تسهیلات از محل اوراق گواهی حقتقدم استفاده از تسهیلات بانک مسکن که با توجه به شرایط پرداخت، سهلالوصولترین تسهیلات بانکی خرید مسکن به شمار میآید، در صدر پرسشهای مخاطبان بانک مسکن در تیر ماه قرار بگیرد.
تسهیلات از محل اوراق نیازی به سپردهگذاری ندارد و در نتیجه بدون سپری شدن دوره زمانی مشخص و اصطلاحا بدون نوبت قابل پرداخت است. به این ترتیب چون تسهیلات مذکور در میان متقاضیان خرید مسکن به «تسهیلات آنی» شهرت یافته است، حتی بسیاری از کسانی که قصد استفاده از تسهیلات مسکن را نداشتهاند، در شرایطی که با جهش قیمت مسکن روبرو میشوند، به این گزینه میاندیشند که کسری پیش آمده در بودجه خود را از طریق این نوع تسهیلات مسکن جبران کنند.
بر اساس تازهترین گزارش ماهانه مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن (Call Center)، در ماه گذشته مطرح ترین پرسش تماسگیرندگان با این مرکز درباره تسهیلات انفرادی و زوجین از محل اوراق مسکن بوده است. طبیعی است در شرایطی که متقاضیان بازار مسکن هنوز در بازار حضور پررنگی دارند، پرتکرارترین پرسش از این مرکز طبق روال ماههای اخیر، جنس تسهیلاتی داشته است.
در تیرماه پرسش درباره تسهیلات از محل صندوق پسانداز یکم و نیز تسهیلات بدون سپرده و جعاله در رتبههای بعدی سوالات پرتکرار مخاطبان بانک مسکن قرار داشته است.
تعداد تماسها با مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن در تیر ماه نسبت به تیر سال گذشته با ۱۱ درصد افزایش همراه بوده و در این بازه یک ماهه ۱۳ هزار و ۷۵۸ نفر با Call Center بانک مسکن تماس گرفتهاند.
بانک مسکن همچنین در این مدت از طریق سامانه صندوق صوتی و پیام الکترونیکی (ایمیل) نیز با مخاطبان خود در ارتباط بود. در تیرماه تعداد تماسهای مشتریان و مخاطبان بانک مسکن با صندوق صوتی با رشد ۱۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو شد و به حدود ۴۴۰ تماس رسید.
همچنین در این مدت تعداد ایمیلهای دریافتی بانک مسکن رشد چشمگیر ۵۸۵ درصدی را نسبت به تیر ماه پارسال تجربه کرد و از ۱۸۳ ایمیل در تیر ۹۶ به ۱۲۵۵ ایمیل در تیر ماه امسال رسید. ماه گذشته نیز تعداد ایمیلهای دریافتی مرکز ارتباط با مشتریان با ۲۸۵ درصد رشد روبرو شد که با توجه به قرار داشتن بازار مسکن به فاز رونق و افزایش تقاضای خرید در مقایسه با سال گذشته، این رشد چشمگیر طبیعی به نظر میرسد.
به گزارش هیبنا، شهروندان تهرانی جهت برقراری ارتباط با این مرکز میتوانند همه روزه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۶ و پنجشنبهها تا ساعت ۱۳ با شماره تلفن ۱۸۳۰ و هموطنان ساکن در سایر شهرها نیز میتوانند با شماره ۰۲۱۶۱۰۸۸ تماس بگیرند.