تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • آیت‌الله اعرافی: بانک قرض الحسنه مهر ایران در حال تولید یک الگوی عملی از بانکداری مردمی ، فریادرسی اجتماعی و خدمت رسانی واقعی است

  • واریز سود مازاد به حساب سرمایه‌گذاران «صندوق ره‌آورد آباد مسکن»

  • مجمع عمومی فوق العاده بانک پارسیان برگزار شد؛ تصویب افزایش سرمایه ۹۹ درصدی و عبور سرمایه بانک پارسیان از ۳۱ همت با رأی قاطع سهامداران

  • اعلام ساعات کار زمستانی شعب و واحدهای ستادی بانک صادرات ایران

  • عملکرد درخشان بانک مسکن در وصول مطالبات و پیروزی‌های حقوقی

  • ۱۰ نوع غذای ضد پیری!

  • غربالگری سلامت در دهه ۵۰ زندگی

  • افتتاح نخستین فروشگاه مشترک همراه اول و دیجی‌کالا در قلب بازار دیجیتال تهران

  • دعوت بانک توسعه تعاون از مشتریان برای مشارکت در نظرسنجی بانک مرکزی درباره صیانت از حقوق مشتریان

  • انصاری‌نیک: پروژه‌های آبرسانی پتروشیمی بندرامام، خدمتی ماندگار به مردم ماهشهر است

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›مدیر عامل بانک ملی ایران: روابط عمومی ها باید تصویر مردم و سیاستگذاران از نظام بانکی را تغییر دهند

مدیر عامل بانک ملی ایران: روابط عمومی ها باید تصویر مردم و سیاستگذاران از نظام بانکی را تغییر دهند

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۱-۰۲-۲۹
بانک ملی

تریتا نیوز : مدیر عامل بانک ملی ایران گفت: روایت آفرینی هوشمندانه روابط عمومی ها برای اصلاح تصویر مردم و سیاستگذاران از نظام بانکی،نقش مهمی در موفقیت بانک ها دارد.

به گزارش تریتا نیوز به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران،دکتر محمد رضا فرزین امروز با حضور در نشست صمیمانه مدیران و کارشناسان روابط عمومی این بانک و شرکت های تابعه که به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد،با تبیین نقش روابط عمومی در اجرای تصمیمات اقتصادی تاکید کرد: روابط عمومی های نظام بانکی، با روایتی که به مشتریان ارائه می دهند،تاثیر مهمی در موفقیت یا عدم موفقیت سیاست های این مجموعه دارند.

فرزین گفت:چگونگی روایت یک موضوع بر خود آن واقعیت تاثیر می گذارد و این نکته حائز اهمیتی است که نقش مهم روابط عمومی ها را در بازتاب  عملکرد بانک ها گوشزد می کند.

وی افزود:یک واقعیت اقتصادی، ابعاد و جنبه های مختلفی دارد. هیچ پدیده ای در اقتصاد همه ابعادش مثبت یا منفی نیست، بنابراین هنر روابط عمومی این است که ضمن حفظ صداقت با مخاطب و تعهد به بیان واقعیت،جنبه های اعتمادآفرین آن واقعیت اقتصادی را به خوبی روایت کند.

مدیر عامل بانک ملی ایران با اشاره به تصویر نادرستی که از نظام بانکی در ذهن مردم و  حتی سیاستگذاران شکل گرفته است،ادامه داد:هنر روایت موثر و هوشمندانه موضوعات  اقتصادی توسط روابط عمومی ها موجب می شود تا یک برنامه اقتصادی تاثیرات به مراتب قوی تری در برآورده کردن نیازها و انتظارات مردم  و حاکمیت داشته باشد.

فرزین اظهار کرد: موفقیت عملکرد نظام بانکی در عبور از مشکلات در گروی روایت سازی مثبت و اثر گذار روابط عمومی هاست. روایت هایی که روابط عمومی ها می سازند در عمل، تصویر اقتصادی کشور را شکل می دهند.

وی درباره اهمیت تاثیر روایت بر اقتصاد گفت: در محیط توییتر، بازنشر روایت های غلط  شش برابر روایت های درست است ومتاسفانه این روایت های غلط، تاثیرات خود را نیز بر  مخاطبان بر جا می گذارند.

رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی با ارائه مثال برای بیان تاثیر روایت بر اقتصاد، تاکید کرد: اگر در یک ساختار رسانه ای به طور موثر تکرار شود که قیمت یک کالا گران می شود و این روایت از سوی مردم پذیرفته شود،حتی اگر زمینه های اقتصادی گران شدن آن کالا وجود نداشته باشد،افزایش قیمت رخ خواهد داد،به دلیل اینکه قدرت روایت، این تاثیر را بر بازار به وجود می آورد.

وی با بیان اینکه موفقیت یک سیاست کارآمد زمانی به ثمر می نشیند که روایت درستی از آن صورت بگیرد،افزود: اگر یک بانک، عملکرد درستی داشته باشد اما روایت آفرینی درستی توسط روابط عمومی از عملکردش صورت نگیرد،در تحقق اهدافش شکست می خورد، چرا که مشتریان دستاوردهای آن بانک را باور نخواهند کرد.

فرزین تاکید کرد:روابط عمومی با تصویری که از اقتصاد کشور در ذهن مردم ایجاد می کند،نقش بسیار مهمی در شکل گیری اقتصاد ایفا می کند.

تقدیر از غلامرضا کاظمی دینان پیشکسوت روابط عمومی

در حاشیه این نشست با حضور مدیر عامل بانک ملی ایران از غلامرضا کاظمی دینان پیشکسوت روابط عمومی این بانک،تقدیر شد.

کاظمی دینان در این مراسم با اشاره به سرمایه اجتماعی بانک ملی ایران نزد مردم گفت:روابط عمومی این بانک می تواند با اتکا به اعتماد مردم،در شرایط مشکلات اقتصادی،نقش مهمی در ایجاد آرامش و طمانینه در مردم داشته باشد.

این پیشکسوت روابط عمومی تاکید کرد:روابط عمومی ها باید با کسب برآیند درست از مشتریان و ارائه این تحلیل ها به مدیران،به تصمیم سازی موثر آنها کمک کنند.

برگزاری کارگاه آموزشی خبرنویسی توسط دکتر علیرضا کتابدار از اساتید دانشگاه و مدرس روزنامه نگاری از دیگر بخش های این نشست بود.

همچنین در این مراسم،مدیران و کارکنان روابط عمومی بانک ملی ایران و شرکت های تابعه،دیدگاه ها و نظرات خود را برای ارتقای فعالیت های ارتباطی این بانک مطرح کردند.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=146601
تگ ها بانک ملی ایرانروابط عمومی ها باید تصویر مردم و سیاستگذاران از نظام بانکی را تغییر دهند

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • بانک ملی
    اقتصاد

    صدرنشینی کارت های بانک ملی ایران در نظام بانکی

    ۱۳۹۹-۰۲-۲۱
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    همراهی بانک ملی ایران با دولت در ایجاد اشتغال پایدار

    ۱۳۹۷-۰۴-۱۹
    توسط مهناز خدادوست
  • بانک ملی
    اقتصاد

    بیانیه رسمی بانک ملی ایران درباره برخی فضاسازی های تخریبی علیه این بانک

    ۱۳۹۹-۰۴-۱۵
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    همزمان با روز ازدواج اعلام شد؛ پرداخت بیش از «یک چهارم» کل تسهیلات ازدواج نظام بانکی از سوی بانک ملی ...

    ۱۴۰۰-۰۴-۲۱
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    نسخه ویژه اپلیکیشن «بله» با ۲۰ قابلیت جدید منتشر شد

    ۱۳۹۸-۰۴-۱۹
    توسط مهناز خدادوست
  • بانک ملی
    اقتصاد

    تخصیص ۴۰ درصد تسهیلات بانک ملی ایران به «سرمایه در گردش برای حمایت از تولید و اشتغال»

    ۱۴۰۰-۰۳-۲۴
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • آیت‌الله اعرافی: بانک قرض الحسنه مهر ایران در حال تولید یک الگوی عملی از ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۹
  • واریز سود مازاد به حساب سرمایه‌گذاران «صندوق ره‌آورد آباد مسکن»

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۹
  • مجمع عمومی فوق العاده بانک پارسیان برگزار شد؛ تصویب افزایش سرمایه ۹۹ درصدی و عبور ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۹
  • اعلام ساعات کار زمستانی شعب و واحدهای ستادی بانک صادرات ایران

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۹
  • عملکرد درخشان بانک مسکن در وصول مطالبات و پیروزی‌های حقوقی

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۹
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • پرسیلاک
    در
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۲

    تحول در گردشگری سلامت؛ هتل‌ها و مراکز اقامتی در مسیر ارتقای سلامت مسافران

    وضعیت امکان رفاهی و ...
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است