تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • پویش تامین مالی تکران مبرد در آی‌بی‌کراد کلید خورد

  • انضباط مالی و مدیریت نقدینگی رهیافت بانک صادرات ایران در دوره تحول

  • پرداخت بیش از ۳۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات جهش تولید مسکن از سوی بانک سپه

  • دکتر خورسندیان در آئین گرامیداشت روز زن: بانوان توانمند بانک مسکن مسیر رشد حرفه‌ای را با اطمینان طی می‌کنند

  • تقدیر از برترین‌های کنکور سراسری خانواده بانک مسکن در آیین گرامیداشت روز زن

  • بازیابی عواید ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی پرونده مولی‌الموحدین برای بانک ایران زمین

  • پیام مدیرعامل بانک مهر ایران به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) روز زن و مادر

  • اجرای طرح حامی سینا ویژه بخشودگی مطالبات غیرجاری در بانک سینا

  • «مامان بزرگ ها» در نماوا/یک کمدی حال خوب‌کن برای روز مادر 

  • برگزاری جشن ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر و زن در بیمه ایران

سلامت
صفحه اصلی›سلامت›محیط کار ناسالم این ۶ نشانه را دارد

محیط کار ناسالم این ۶ نشانه را دارد

توسط اپراتور خبر
۱۳۹۷-۰۳-۲۷
به احتمال زیاد اگر شما هر روز پس از برگشتن به خانه درباره محیط کار خود نق بزنید، زمان آن فرارسیده است که درک کنید محل کارتان محلی وحشتناک و افتضاح است. مطمئن نیستید؟ در این جا شش راهکار مطمئن برای پی بردن به نامناسب بودن محیط کار وجود دارد

آیا تاکنون در محل کارتان احساسی شبیه به راه رفتن روی پوسته تخم مرغ داشته اید؟ احساس این که نظرات شما هیچ اهمیتی ندارند، احساس ترس از اشتباه کردن و قرار داشتن در محیطی ترسناک و تهدیدآمیز.

شش ویژگی برای محیط کاری ناسالم

رییس شما به طرز عجیب و غریبی شما را کنترل می کند

این شخص جزییات امور را به شدت مدیریت می کند. موقعیت برای شما خفقان آور و تحمل ناپذیر است؛ زیرا او می خواهد همه تصمیم گیری ها را کنترل کند. او به اعضای گروه اطمینان ندارد و هیچ کس را جانشین خود قرار نمی دهد. هیچ اتاقی برای جلسات گروهی وجود ندارد، چون سبک مدیریت او مستبدانه است. در این دیکتاتوری خلاقیت و آموختن چیزهای جدید غایب است. شما باید فقط دستورات او را انجام دهید و نتیجه را به او گزارش کنید.

افراد مدام یکدیگر را سرزنش می کنند

در فرهنگ ما همیشه به ما گفته  اند: «از هر دستی بدهی از همان دست پس می گیری». در ادارات بسیار مشاهده می کنیم که کارمندان بقیه را سرزنش می کنند. پس  اگر ما نیز این کار را انجام می دهیم، باید منتظر باشیم بقیه هم همین رفتار را با ما داشته باشند. پس اگر در محل کار با این وضعیت مواجه اید و شما هم در این معرکه گرفتار شده اید، بهترین واکنش این است که خود را از این جو بیرون بکشید و سعی کنید موضوع را شخصی نکنید، با تمام تلاش به کارتان ادامه دهید، واقعیت را بگویید و هر کاری را که انجام دادید به صورت مستند ثبت کنید.

شما نمی توانید به دیگران اعتماد کنید، بلکه می توانید آن ها را متهم کنید

در محیطی سرشار از بی اعتمادی و دوز و کلک، جایی که هر یک از کارکنان سایرین را در نظر مدیر تخریب می کند، بروز دادن اطلاعات و شفاف کار کردن ناممکن است. در این محیط رقابتی ناسالم، امنیت شغلی را نمی توان پیش بینی کرد. اعتماد به همکاران خطرناک است، زیرا آن ها ممکن است دشمن شما باشند. در این صورت تنها می توانید به مدیر اعتماد کنید. شما باید رزومه خود را مرتب به روزرسانی کنید، زیرا اگر دیگران درباره شما بدانند، ممکن است شغلتان را از دست بدهید.

شایعه پراکنی اخلاق را نابود می کند

شما می دانید چه کسانی به این کار علاقه دارند. کارمندانی که حس می کنند لیاقت بیشتری دارند یا از کارشان ناراضی اند یا آن هایی که سیری نزولی داشته اند. این افراد سریعا به شایعات دامن می زنند و در تصمیم گیری های نادرست به سرعت رهبری جمع را به دست می گیرند. این افراد ویروس خود را به بقیه کارکنان نیز منتقل کرده و از سایرین استفاده ابزاری می کنند و نیز درباره افراد تازه وارد حس بدی به شما القا می کنند.

محیط کار سرشار از نفاق و دورویی است

آیا تاکنون دیده اید برخی از افراد برای کسب محبوبیت به شدت نزد مدیران چاپلوسی و پاچه خاری می کنند؟ شما چنین افرادی را خوب می شناسید. آن ها از راه درست منحرف می شوند. پا را زا حد و مرز خود فراتر می گذارند. با  مدیر دوست می شوند و در امور مدیریتی نفوذ کرده و آن ها را تحت کنترل خود در می آورند. چیزهایی مانند افزایش حقوق، آموزش های اضافی، ساعات اضافه کاری و اموری که هیچ کس دیگری از آن ها خبر ندارد و نمی تواند آن موقعیت هار ا بگیرد. نگاهی به کسانی که بیش از سایر همکاران با مدیر معاشرت دارند و بیش از حد معمول با او وقت می گذارند بیندازید. چرخ زندگی آن ها بهتر از دیگران می گردد، زیرا آن ها نزد مدیر محبوب ترند.

با افراد و کارکنان مثل اشیا برخورد می شود

گاهی از دیدگاه مدیران ارشد کارمندان به منزله زنبورهای عسل کارگر تلقی می شوند و به نظرات، رفاه و بهبود سطح زندگی آن ها هیچ اهمیتی داده نمی شود یا این که به آن ها به چشم عوامل هزینه زا نگاه می شود تا سرمایه های یک سازمان. این کار باعث می شود که شور و شوق برای استخدام در آن سازمان بی انگیزگی، فرار از مسئولیت، استرس و فرسودگی تبدیل شود.

منبع: سیمرغ

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=58378

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • سلامت

    تجویز داروی گران‌ قیمت تخلف است/ میانگین عمر ایرانی ها

    ۱۳۹۶-۱۱-۱۱
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    از مضرات و فواید حلوا ارده بدانید+دستورالعمل تهیه

    ۱۳۹۶-۰۵-۱۱
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    ۷ علامت هشدار دهنده که نشان می‌دهد قند خونتان افت کرده است

    ۱۳۹۶-۰۸-۲۱
    توسط اپراتور خبر
  • سلامت

    عصر طلایی – ۷ قدم برای پیری سالم

    ۱۴۰۰-۰۲-۱۶
    توسط مهناز خدادوست
  • سلامت

    مصرف ویتامین D ریسک حمله ناگهانی آسم را کاهش می دهد

    ۱۳۹۶-۰۷-۱۵
    توسط مدیریت
  • سلامت

    ۶ گزینه غذایی که خستگی را تار و مار می کنند

    ۱۳۹۶-۰۸-۲۵
    توسط اپراتور خبر

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • پویش تامین مالی تکران مبرد در آی‌بی‌کراد کلید خورد

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۰
  • انضباط مالی و مدیریت نقدینگی رهیافت بانک صادرات ایران در دوره تحول

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۰
  • پرداخت بیش از ۳۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات جهش تولید مسکن از سوی بانک سپه

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۰
  • دکتر خورسندیان در آئین گرامیداشت روز زن: بانوان توانمند بانک مسکن مسیر رشد حرفه‌ای ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۰
  • تقدیر از برترین‌های کنکور سراسری خانواده بانک مسکن در آیین گرامیداشت روز زن

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۰
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است