تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • مطالبات داروخانه‌ها از محل نقدینگی حاصل از اوراق دولت پرداخت می‌شود

  • اشتغال بازنشستگان در تاکسی‌های اینترنتی بدون نگرانی از قطع مستمری پس از مصوبه مجلس

  • خلوصی: رشد ۱۳ درصدی بخش معدن؛ نیازمند ۳۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری است/تاکید بر برگشت وجوه حاصل از واگذاری سهام به ایمیدرو‌

  • شرکت ملی مس، پیشتاز همکاری‌های صنعتی و معدنی ایران و چین خواهد شد

  • هم‌افزایی بانک ملی ایران و مجلس شورای اسلامی برای توسعه زیرساخت‌های اقتصادی کشور

  • بانک ملی ایران رکورد زد؛ پرداخت روزانه ۳۳۲ وام ازدواج در سراسر کشور

  • کانون جوانه‌های بانک ملی ایران، سواد مالی کودکان تهرانی را با بازی و آموزش ارتقا داد

  • حضور مدیرعامل و جمعی از کارکنان پست بانک ایران در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی

  • عضو هیات‌مدیره بانک: پست‌بانک ایران حامی تأمین مالی طرح‌های بخش ICT کشور در مسیر توسعه اقتصاد دیجیتال است

  • تسویه معاملات بورس انرژی از مسیر بانک صادرات ایران کلید خورد

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›قلب تپنده کسب‌وکار

قلب تپنده کسب‌وکار

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۲-۰۸-۰۱

تریتا نیوز -همه صاحبان کسب‌وکار به‌خوبی می‌دانند که بنیان یک برند موفق بر پایه محصولات موفق بنا شده است یا به بیان دیگر، بدون محصولات عالی که بتواند با حل مشکلات یا ارزش افزوده، مشتریان را به خود جذب کند، نمی‌توان انتظار داشت که برند بتواند به کار خود ادامه دهد. هرچند با توجه به سرعت پیشرفت‌هایی که در جهان اتفاق می‌افتد و تغییراتی که مدام در همه زمینه‌ها رخ می‌دهد، شاید نتوان به‌صورت قطعی و دقیق از همه عوامل موفقیت یک محصول و برند صحبت کرد، اما در جواب به این سوال که «چه چیزهایی می‌تواند به موفقیت محصول کمک کند؟» باید از دو فاکتور مهم که به‌صورت مستقیم با محصول در ارتباط هستند نام برد؛ یعنی کیفیت محصول و استراتژی محصول.

درباره کیفیت محصول و نقش آن در تعیین سرنوشت کسب‌وکار

آنچه که وفاداری و حمایت مشتری نام دارد، از «کیفیت محصول» آغاز می‌شود و شهرت برند را رقم می‌زند. کیفیت محصول به این اشاره دارد که یک محصول چقدر خوب طراحی و ساخته شده است و چگونه نوع ساخت به آن اجازه می‌دهد تا هدف یا اهداف مورد نظر خود را برآورده کند. به‌صورت خلاصه می‌توان گفت محصولی که نیازهای مشتریان را رفع کند، از استانداردهای صنعتی پیروی کند و اهداف خود را به نحو احسن انجام دهد محصولی باکیفیت است. این کیفیت تحت تاثیر عوامل مختلفی ایجاد می‌شود، از جمله کارآمد بودن محصول، سهولت استفاده از آن و کمک به حل مشکل مشتریان و برطرف کردن چالشی که داشته‌اند. کسب‌وکارها حتی ممکن است کیفیت یک محصول را از دیدگاه‌های مختلف بررسی و ارزیابی کنند تا ببینند گروه‌های مختلف چطور سودمندی یک محصول را درک می‌کنند. همین در نظر گرفتن دیدگاه‌های مختلف و دغدغه‌مندی در ارتباط با عملکرد محصولات متناسب با خواست مشتریان، کلید تولید کالاهای باکیفیت است. برای نمونه گروه وطن‌زرین که در زمینه‌های تولید و عرضه محصولات مختلفی فعالیت دارد، مسئله کیفیت را به‌عنوان چشم‌انداز و هدف خود تعریف می‌کند و اعتقاد دارد که ایمنی و ثروت، با کیفیت می‌آیند و برای نفع مشتریان و ساخت زندگی ‌باکیفیت‌تر خود را متعهد به تولید باکیفیت، امن و سودآور محصولات و خدمات می‌داند.

گروه صنعتی وطن زرین مروارید آسیا با ایجاد مجموعه‌های تولیدی، تجاری و خدماتی در صنایع کالاهای تند مصرف، صنایع آبزی‌پروری، فروش مستقیم و صنعت IoT به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین گروه‌های صنعتی خصوصی در کشور مطرح است.

بی‌شک بازاریابی، خدمات مشتریان و بودجه‌بندی، همگی در موفقیت کسب‌وکار نقش دارند، اما یک محصول باکیفیت بهترین ابزار کسب‌وکار برای رسیدن به شهرت است. مشتریان احتمالاً محصولات و کالاهای مورد نیاز خود را از شرکت‌هایی که می‌شناسند و به آنها اعتماد دارند خریداری می‌کنند، از این جهت کسب‌وکارهایی که از روش‌های موفق برای تضمین کیفیت بهره می‌برند، معمولاً فروش بیشتری دارند و به این روش از زیان‌های مربوط به بازگشت مشتری جلوگیری می‌کنند. ضمن اینکه محصول باکیفیت سبب تحکیم ارتباط مشتریان با کسب‌وکارها و برندها می‌شود و مصرف‌کنندگان مادامی که مشغول استفاده از محصولاتی مطمئن و باکیفیت با راهکارهای ایمن و مؤثر برای حل مشکلاتشان هستند، برای برند ارزش قائل می‌شوند.

اهمیت استراتژی محصول برای موفقیت در کسب و کار

در کنار کیفیت محصول، می‌توان به استراتژی محصول هم پرداخت که در ارتباط مستقیم با تولید و عرضه کالا قرار دارد. کسب‌وکارهای موفق از یک استراتژی محصول پیروی می‌کنند که: به‌خوبی ساخته شده است، برنامه توسعه محصول را هدایت می‌کند و در نهایت موجب دستیابی به اهداف کلی شرکت می‌شود. برای هر کسب‌وکاری در هر ابعادی یک استراتژی محصول واضح و مدون برای اطمینان از موفقیت شرکت در بلندمدت ضروری است. استراتژی محصولی که از آن صحبت می‌شود، چند ویژگی و مزیت اساسی دارد:

همسویی با اهداف تجاری

استراتژی محصول در واقع یک نقشه راه است که تلاش‌هایی را که در زمینه توسعه محصول صورت می‌گیرد، با اهداف کلی کسب‌وکار همسو می‌کند. این استراتژی متضمن حرکت تیم توسعه محصول در جهت اهداف شرکت است که از هدر رفتن منابع و از دست رفتن فرصت‌ها جلوگیری می‌کند.

درک نیازهای مشتریان

آنچه که چارچوبی برای درک نیازهای مشتری و شناسایی فرصت‌های بازار فراهم می‌کند، همان استراتژی محصول است. شرکت‌ها به کمک تحقیق، تجزیه و تحلیل نیازها و ترجیحات مشتری، می‌توانند شکاف‌های موجود در بازار را شناسایی کنند و دست به تولید محصولاتی بزنند که بتوانند هرچه بهتر و بیشتر نیاز مشتریان را برآورده کند. چنین رویکردی از طرفی موجب موفقیت بیشتر برند در بازار می‌شود و از طرف دیگر وفاداری و حمایت مشتری را تقویت می‌کند.

ایجاد مزیت رقابتی

یک استراتژی محصول قوی تبدیل به مزیت رقابتی شرکت در بازار می‌شود. به این شکل که زمانی‌که تمرکز بر تمایز و نوآوری محصول باشد، می‌توان محصولاتی با ارزش‌های منحصربه‌فرد تولید و عرضه کرد. این مزیت رقابتی ایجادشده منجر به افزایش سهم بازار، سود حاشیه بیشتر و موفقیت بلندمدت می‌شود.

بهینه‌سازی منابع

شرکت‌ها به کمک استراتژی محصول می‌توانند تلاش‌های توسعه محصول را اولویت‌بندی و با تخصیص منابع بر اساس آن، منابع را بهینه کنند. با تمرکز بر محصولاتی که بیشترین احتمال موفقیت را دارند و بالاترین بازده سرمایه‌گذاری را ارائه می‌دهند، می‌توان منابع را به حداکثر و ضایعات را به حداقل رساند. این استراتژی منجر به فرآیندهای توسعه محصول کارآمدتر و سود کلی بالاتر می‌شود.

سازگاری با تغییرات بازار

در صورتی‌که یک استراتژی محصول قوی برای شرکت تدوین شده باشد، می‌تواند با شرایط متغیر بازار سازگار شود. شرکت‌ها با نظارت بر بازار و تجزیه و تحلیل اطلاعات به‌دست‌آمده از نیازهای مشتری، می‌توانند استراتژی محصول و اقدامات توسعه محصول را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که از رقبا پیشی بگیرند و به نیازهای در حال تغییر مشتری، پاسخ سریع بدهند. این سازگاری و انعطاف همان عاملی‌ست که سبب دوام برند در بازار مرتبط می‌شود.

منابع:

https://ca.indeed.com/career-advice/career-development/product-quality

https://slidebean.com/blog/5-most-important-factors-to-a-successful-product

https://productexperimentation.com/the-importance-of-product-strategy-for-business-success/

*******

درباره گروه وطن‌زرین

گروه صنعتی وطن زرین با چهل سال قدمت با استفاده از آخرین و مجهزترین فناوری‌های روز دنیا تا کنون موفق به راه‌اندازی و بهره‌برداری از ده‌ها سایت تولیدی و خدماتی، در چهار دسته متنوع کسب و کار شده است.

• صنعت کالاهای تند مصرف (FMCG)

• صنعت آبزی پروری

• فروش مستقیم

• صنعت IOT

حوزه‌های فعالیت ناهمگون، تعدد کسب و کار ، گستره جغرافیایی و توجه به مولفه‌های توسعه پایدار موجب شده تا فرصت‌های مناسبی برای توانمنـدسـازی جامعه، کسب تجربه‌های نو و توسعه توانمندی‌های فردی کارکنان ایجاد شود.

گروه وطن‌زرین مفتخر است که پس از تلاش‌های مداوم تیم رهبـری و کارکنان شـایسته خود، رهبری بازار را در بخش‌های تولید غذای آبزیان و محصولات سلولزی در اختیار دارد و با استفاده از منابع موجود و کارکنان پـرتلاش، در جهت دستیابی به مـوفقیت‌های بیشتر و رسالت جهانی خود در حرکت است.

برای اطلاعات بیشتر و آگاهی از برندهای گروه وطن‌زرین و دنبال کردن اخبار این گروه به وبسایت https://www.vatanzarin.com/fa/ مراجعه کنید.

روابط عمومی گروه وطن‌زرین: نگار باقری

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۶۴۳۲۹۸ داخلی:۱۰۷

ایمیل: ne.bagheri@vatanzarin.com

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=175184

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    مدیرعامل بانک سپه: در اجرای دستور ویژه رئیس‌جمهور بانک پیشگام بودیم

    ۱۴۰۰-۱۲-۲۲
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    جهش ۱۰۰ درصدی درآمد خالص عملیاتی بانک صادرات ایران

    ۱۴۰۴-۰۳-۱۰
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    ۷ شعبه بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان فارس باجه عصر دارند

    ۱۴۰۱-۰۶-۱۵
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    مدیر عملیات بازار فیزیکی بورس‌کالای ایران: صادرات سیمان از بورس کالا، برند ملی را تقویت خواهد کرد

    ۱۴۰۳-۱۱-۱۳
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    نجارزاده: بانک ملی از پروژه‌های توسعه‌ای سیمان مازندران حمایت می‌کند

    ۱۴۰۳-۱۰-۰۶
    توسط مهناز خدادوست
  • بانک ملی
    اقتصاد

    پرداخت ۴۶ هزار میلیارد ریال وام عقود اسلامی در بانک ملی ایران

    ۱۳۹۹-۰۳-۱۷
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • مطالبات داروخانه‌ها از محل نقدینگی حاصل از اوراق دولت پرداخت می‌شود

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۱۳
  • اشتغال بازنشستگان در تاکسی‌های اینترنتی بدون نگرانی از قطع مستمری پس از مصوبه مجلس

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۱۳
  • خلوصی: رشد ۱۳ درصدی بخش معدن؛ نیازمند ۳۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری است/تاکید بر برگشت ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۱۳
  • شرکت ملی مس، پیشتاز همکاری‌های صنعتی و معدنی ایران و چین خواهد شد

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۱۳
  • هم‌افزایی بانک ملی ایران و مجلس شورای اسلامی برای توسعه زیرساخت‌های اقتصادی کشور

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۱۳
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است