تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • معامله ۳۰ دستگاه کامیون کشنده امپاور در بورس کالا

  • گام سبز بانک مسکن در مسیر توسعه پایدار با افتتاح نیروگاه خورشیدی

  • عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی شرکت پاریز شرق

  • دستاوردهای مهم شعب بانک توسعه صادرات ایران در سال ۱۴۰۳

  • بیمه ایران در مسیر احیا، از توسعه خدمات تا ارتقای برند

  • شهید رئیسی نماد مجاهدتی بی وقفه در مسیر پیشرفت ایران و تحقق آرمان های انقلاب بود

  • تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن در مسیر شتاب

  • استقبال بازار سرمایه از پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات کاشانه امید خلیج‌فارس

  • آقاجانلو: شرکت های معدنی و صنایع معدنی، برای دوران پس از تحریم آماده شوند

  • آقاجانلو: پروژه های “ومعادن” برحسب شاخص ها و ناترازی ها اولویت بندی شوند/ سعدمحمدی: شناسایی ۳۹۸ میلیون تن ذخیره ماده معدنی حاصل از اکتشافات صبانور

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›فضاهای مجازی (Metaverse) راهی برای تعامل برندها و سرگرمی‌های ایمن

فضاهای مجازی (Metaverse) راهی برای تعامل برندها و سرگرمی‌های ایمن

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۰-۰۵-۰۲

پایگاه خبری تریتا نیوز ، چگونه باید کلمه متاورس را تعریف کرد؟ آیا فقط یک متاورس وجود دارد؟ آیا متاورس‌های متعددی وجود دارند؟‌ آیا استفاده از اصطلاح متاورس برای نامیدن این پدیده درست است؟ آیا اکنون در متاورس هستیم یا در حال خلق آن هستیم؟ این عبارت و مفهومی بسیار جدید است و هر کس هنگام استفاده از عبارت Metaverse با سؤالات فراوانی روبرو می‌شود. تعاریف و سؤالاتی که پاسخ به آن‌ها در سال ۲۰۲۱ هنوز سخت است.

عبارت متاورس به گفته ویکی‌پدیا برای توصیف مجموعه‌ای از فضاهای اشتراکی مجازی استفاده می‌شود که به‌واسطه همگرایی واقعیت فیزیکی تقویت‌شده و فضای مجازی با نمود فیزیکی پایدار ایجاد می‌شود و مجموع دنیاهای مجازی، واقعیت افزوده و اینترنت را در برمی‌گیرد. کلمه Metaverse اصطلاحی مرکب از پیشوند Meta (به معنای فراتر) و عبارت verse برگرفته از کلمه Universe به معنای جهان و عالم است. لذا برای معادل فارسی آن می‌توان عبارت‌هایی همچون فرا-جهانی یا فرا-کیهانی را مورداستفاده قرارداد؛ اما با توجه به عدم کاربرد گسترده این عبارات، فعلاً از همان ترکیب آشنای متاورس استفاده می‌کنیم. این اصلاح به‌طورمعمول برای توصیف مفهوم آینده اینترنت مورداستفاده قرار می‌گیرد که از فضاهای مجازی دائمی، مشترک و سه‌بعدی متصل به یک جهان مجازی قابل‌ادراک تشکیل‌شده است.

این اصطلاح از دوران باستانی عصر دیجیتال آمده است. متاورس توسط نیل استیفنسون ساخته‌شده و سال ۱۹۹۲ در رمان «سقوط برف» مورداستفاده قرار گرفت. سپس در رمان Ready Player One از ارنست کلاین به‌عنوان یک واحه تصور شد که به یک دنیای دیجیتالی کاملاً تحقق‌یافته در ورای دنیای آنالوگی اشاره دارد که اکنون در آن زندگی می‌کنیم.

متاورس مصطلحا به انواع تجربیات، محیط‌ها و دارایی‌های مجازی اشاره دارد که با آنلاین شدن همه‌چیز، شتاب و شمول بیشتری پیدا می‌کنند. این فناوری‌های جدید در کنار هم، به چیزی اشاره دارند که اینترنت در آینده خواهد شد. بازی‌های ویدیویی همانند Roblox و Fortnite یا Animal Crossing: New Horizons که در آن بازیکنان می‌توانند دنیای خود را بسازند، و همچنین اکثر شبکه‌های اجتماعی، شباهت‌هایی با متاورس دارند. اگر شما هم یک NFT یا مقداری رمزارز دارید، پس بخشی از تجربه متاورسی‌شدن جهانی هستید. واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در شکل حداقلی خود، مجاورت‌هایی با متاورس دارد. اگر با آواتار دیجیتال‌تان در یک جلسه کاری یا مهمانی آنلاین شرکت کرده‌اید، در حال قدم زدن در همسایگی تجربیات متاورسی هستید.

در این میان هرکسی از ظن خود به تعریف این آینده ناشناخته می‌پردازد. Roblox، Epic، Genies و Zepeto از عبارت متاورس استفاده می‌کنند. درحالی‌که فیس‌بوک آن را Live Maps می‌نامد و Magic Leap اصطلاح Magicverse را ترجیح می‌دهد. Kevin Kelley در Wired از عنوان Mirrorworld برای نامیدن آن استفاده می‌کند و Nvidia هم عبارت Omniverse را ترجیح داده است. برخی هم اصطلاحاتی چون AR Cloud، اینترنت فضایی یا وب فضایی (Spatial Web) را برگزیده‌اند.

اگرچه تعریف این اصطلاح اصلاً آسان نیست، اما احتمالاً از یک‌چیز می‌توان مطمئن بود. این اصطلاح توسط یک شخص یا شرکت تعریف نخواهد شد، بلکه توسط افراد بسیاری تعریف‌شده و تکامل خواهد یافت. زبانی که امروز برای توصیف آینده به کار می‌بریم همیشه در حال تغییر است و هنوز تغییرات بسیاری را باید تجربه کنیم تا دریابیم واقعاً متاورس چیست، به چه معنی است و ممکن است به چه تبدیل شویم.

زندگی مجازی ال‌جی الکترونیکس

درحالی‌که گرایش به تعاملات آنلاین مدت‌ها است در میان کاربران رو به رشد بوده، فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه بسیاری از شرکت‌ها را مجبور ساخته تا به‌موازات تعطیلی فعالیت‌های فیزیکی و فروشگاه‌های حضوری، نمایشگاه‌های مجازی و تعاملی خود را برای ارتباط بیشتر با مشتریان توسعه دهند.

یکی از روایت های موفق در این زمینه، تجربه ال‌جی در استفاده موفق از فاصله اجتماعی و علاقه میلیون‌ها مشتری نسل هزاره و نسل Z و دیگر گیمرهای سراسر جهان به بازی Animal Crossing: New Horizons است. این بازی به‌سرعت به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های پلتفرم Nintendo Switch تبدیل شد و با ۵ میلیون فروش در یک ماه، رکورد بسیاری از ابزارهای دیجیتال را پشت سر گذاشت و تا اکنون بیش از ۳۱ میلیون نسخه آن در سراسر جهان به فروش رفته است.

ال‌جی الکترونیکس در این بازی OLED ISLAND و LIT ISLAND را راه‌اندازی نموده تا اولین شرکت لوازم الکترونیک مصرفی دنیا باشد که در دنیای مجازی (Metaverse)‌ ACNH صاحب آدرس‌های رویایی (شیوه آدرس‌دهی این بازی) است و ساکنان دنیای بازی می‌توانند آزادانه از آن‌ها استفاده کنند.

در OLED ISLAND بازدیدکنندگان می‌توانند سبک زندگی مجازی با تلویزیون‌های OLED ال‌جی را تجربه کنند  و درباره مشخصات این محصولات بیشتر بیاموزند. این سرزمین دارای بخش‌های مجازی است که با محصولات OLED ال‌جی پرشده‌ است. در LIT ISLAND هم توریست‌ها می‌توانند فضاهای گیمینگ، استودیوی موسیقی، باشگاه، ورزشگاه فوتبال، ورزشگاه بیسبال و زمین بستکتبال را پیداکرده و به سرگرمی موردعلاقه‌شان بپردازند. البته جوایز فراوانی هم در جزایر ال‌جی انتظار ساکنان این متاورس را می‌کشد.

ال‌جی در این حوزه‌ هم مانند بسیاری از تکنولوژی‌های نوین دیگر، ورودی زودهنگام و مؤثر داشته و به دنبال حضوری مؤثر، جریان‌ساز و تأثیرگذار است. LG Group مدتی است که سرمایه‌گذاری روی مفهوم Metaverse را شروع کرده و در اولین گام‌ها، LG Technology Ventures به‌تازگی سرمایه‌گذاری مهمی در استارتاپ آمریکایی Wave داشته که شرکتی متخصص در زمینه تولید محتوای سرگرمی مجازی است. ال‌جی قصد دارد با همکاری Wave سرویس‌ها و محتوای سرگرمی مجازی را توسعه دهد. از مهم‌ترین فعالیت‌های این استارتاپ می‌توان به برگزاری بیش از ۵۰ کنسرت موسیقی آنلاین بر پایه واقعیت مجازی اشاره کرد که موسیقی‌دان‌های مشهوری همچون John Legend و Lindsey Sterling در آن‌ها حضورداشته‌اند.

LG Technology Ventures که بازوی سرمایه‌گذاری LG Group در متاورس به شمار می‌رود، به دنبال گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی در این زمینه است. آن‌ها قصد دارند ۴۲۵ میلیون دلار آمریکا در شش زیرمجموعه اصلی ال‌جی (ازجمله ال‌جی الکترونیکس) سرمایه‌گذاری تحقیقاتی انجام دهند و همچنین ۱۵۰ میلیون دلار آمریکا هم در بیش از ۳۰ استارتاپ و چهار شرکت سرمایه‌گذاری ریسک پذیر به این امر اختصاص خواهند داد.

علاوه بر این، LG Display هم با رونمایی از پلتفرم Metaverse برنامه آموزش کارمندان جدید را با استفاده از قابلیت‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در شبکه‌ای متشکل از کارمندان قدیمی و تازه‌وارد در پیش‌گرفته است. Metaverse Education Center متشکل از یک فضای عمومی اصلی است که ۲۰۰ کارمند جدید در قالب ۲۵ تیم با آواتارهای‌شان به بازی، یادگیری و چت ویدیویی می‌پردازند. LG Display قصد دارد ۹۰۰ کارمند جدیدی که طی سال جاری میلادی استخدام می‌شوند را با استفاده از این پلتفرم آموزش داده و آماده ورود به محیط کار نماید.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=124973
تگ ها استودیوی موسیقیال جیبرندهاپایگاه خبری تریتا نیوزپلتفرم آموزشزندگی مجازی ال‌جی الکترونیکسسرگرمی‌های ایمنسرمایه‌گذاریفضاهای مجازی

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    احیای قدیمی ترین برند پوشاک ایران در سال جهش تولید

    ۱۳۹۹-۱۲-۲۵
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    مدیرعامل فولاد بافت خبر داد؛ تمدید و اخذ گواهینامه‌های جهانی استاندارد در حوزه‌های کیفیت، محیط زیست، ایمنی و بهداشت

    ۱۴۰۰-۰۶-۲۸
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    فرصت طلایی شبکه فروش بیمه رازی برای جذب پرتفوی جدید

    ۱۴۰۰-۰۶-۲۳
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    ساعات کاری شعب و باجه های پست بانک و سامانه چکاوک در ایام نوروز

    ۱۳۹۹-۱۲-۲۵
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    با بانکداری مجازی بانک ایران زمین مراقب سلامت خود و دیگران باشید

    ۱۴۰۰-۰۴-۰۷
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    مستند «رؤیاهای خالکوبی‌شده» با حمایت ایرانسل درخشید

    ۱۴۰۰-۰۵-۱۷
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • معامله ۳۰ دستگاه کامیون کشنده امپاور در بورس کالا

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۲-۳۰
  • گام سبز بانک مسکن در مسیر توسعه پایدار با افتتاح نیروگاه خورشیدی

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۲-۳۰
  • عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی شرکت پاریز شرق

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۲-۳۰
  • دستاوردهای مهم شعب بانک توسعه صادرات ایران در سال ۱۴۰۳

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۲-۳۰
  • بیمه ایران در مسیر احیا، از توسعه خدمات تا ارتقای برند

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۲-۳۰
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است