عمده مراجعه بیمه شدگان به سازمان تامین اجتماعی غیرحضوری می شود
مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با فرماندار گیلانغرب دیدار و به معرفی و تشریح خدمات غیر حضوری طرح ۳۰۷۰ سازمان تامین اجتماعی پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری تریتا نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، ایمان بیوس مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه بازدید های نظارتی و دیدار با مقامات محلی و استانی، در نشستی با فرماندار شهرستان گیلانغرب با اشاره به شروع اجرای طرح «۳۰۷۰» اظهار داشت : در شرایط شیوع کرونا نیاز بود که مراجعه حضوری مردم به شعب را کاهش جدی و چشم گیر دهیم که با دستور مدیر عامل سازمان طرح ۳۰۷۰ با عنوان دوشنبه های دیجیتالی نوزدهم آبان ماه ۱۳۹۹ با رونمایی از دو خدمت غیر حضوری آن آغاز شد.
وی دلیل نامگذاری طرح ۳۰۷۰ را تبدیل ۳۰ خدمت حضوری به ۳۰ خدمت غیر حضوری با هدف کاهش ۷۰ میلیون مراجعه حضوری به شعب و مراکز بیمه ای و درمانی سازمان در سال دانست و افزود: قبلا سالانه بیش از ۹۶ میلیون مراجعه به مراکز انجام می شد که تا پایان بهمن ماه ۹۹ و رونمایی از ۳۰ خدمت طرح مذکور و همچنین اجرای کامل طرح نسخ الکترونیک،حضور مردم به مراکز حداکثر ۲۵ درصد خواهد بود و ۷۵ در صد از مراجعات مخاطبان و شرکای سازمان از طریق فضای مجازی و سامانه غیر حضوری es.tamin.ir انجام خواهد شد.
مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه از جامعه تحت پوشش از جمله بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایانی که تاکنون در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی ثبتنام نکردهاند، دعوت کرد که از طریق نشانیes.tamin.ir و یا لینک مستقیم از سایت رسمی سازمان تأمین اجتماعی به نشانی tamin.ir نسبت به ثبتنام خود جهت بهره مندی از خدمات غیر حضوری اقدام کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه اظهار داشت: بخش دیگر از مراجعات با طرح نسخه الکترونیک کاهش پیدا خواهد کرد.
مهندس محمودیان فرماندار شهرستان گیلانغرب گفت: سازمان تامین اجتماعی از لحاظ ارائه خدمات غیر حضوری پیشرو است .
شایان ذکر است در استان کرمانشاه با جمعیت قریب به ۲ میلیون نفر بیش از ۷۶۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه ای سازمان تامین اجتماعی است و این اداره کل با دارا بودن ۱۸ شعبه خدمت رسان ،۷ کارگزاری رسمی سازمان و دو شعبه اقماری مشغول ارایه خدمات به شرکای سازمان شامل بیمه شدگان،مستمری بگیران و کارفرمایان است.