علی جباری در شورای مدیران بیمه ایران تشریح کرد؛ ضرورت ارتقا فرهنگ سازمانی مبتنی بر مشتری مداری در بیمه ایران

علی جباری همچنین با اشاره به اهمیت ارتباط با مشتریان و فعالسازی ظرفیتهای داخلی شرکت گفت: بیمه ایران از ظرفیتهای فراوانی برخوردار است که باید شناسایی و بهکارگیری شوند. لازم است جلساتی منظم با مشتریان خرد و کلان برگزار شود تا صدای آنها شنیده شود و تصمیمات بر پایه واقعیات و نیازهای جامعه اتخاذ شود.
وی بر حفظ آرامش کارکنان و مشتریان تأکید کرد و گفت: با برنامهریزیهای دقیق، تلاش همگانی و مشارکت سازمانی، باید بهگونهای عمل کنیم که آرامش موجود در مجموعه حفظ و تقویت شود؛ چرا که سال ۱۴۰۴، سال کار، سرمایهگذاری و حرکت هماهنگ در مسیر تحول بیمه ایران خواهد بود.
وی بر ضرورت حرکت همهجانبه شرکت در امتداد چشماندازهای ششگانه و اهداف بنیادین تأکید کرد و گفت: برای تقویت عملکرد و ارتقا جایگاه بیمه ایران، تمرکز ویژهای بر شش سرفصل راهبردی داریم و در این راستا تمام حوزههای بیمه ایران باید در سال جاری در مسیر تحقق اهداف کلان حرکت کنند.
مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به تدوین چشماندازهای ششگانه مدیریتی از تداوم و تأکید بر اجرای این راهبردها در سال جاری خبر داد و گفت: برنامه و بودجه شرکت در قالب این چشماندازها تنظیم و به تمامی بخشها ابلاغ خواهد شد تا فعالیتها با انسجام و همافزایی دنبال شود.
ضرورت عبور از رویکردهای سنتی با نگاه علمی
وی تحول دیجیتال را یکی از نیازهای ویژه بیمه ایران در صنعت بیمه دانست و افزود: برای رقابت در بازار آینده، باید پروژههای متعددی در حوزه هوش مصنوعی تعریف و اجرا کنیم. خدمات بیمهای باید بر بستر فناوریهای نوین طراحی شود در غیر این صورت، سهم بازار را از دست خواهیم داد. عبور از رویکردهای سنتی با نگاه علمی یک ضرورت است.
مدیرعامل بیمه ایران بر لزوم توسعه زیرساختها، نیروی انسانی و اصلاح ساختار نمایندگیها و شعب در سراسر کشور تأکید کرد و گفت: تقویت شعب، راهی برای تحقق اهداف استراتژیک است.
وی در ادامه به دستاوردهای مهم مالی بیمه ایران در دوره جدید مدیریتی اشاره کرد و گفت: ۹۰۰ میلیارد تومان مطالبه معوق بنیاد شهید که از سال ۱۳۹۳ اقدامی برای آن صورت نگرفته بود، وصول شد. این مسیر باید ادامه پیدا کرده و برای وصول بدهکاران سررسیدشده برنامهریزی کنیم. اصلاح ساختار مالی شرکت ضروری است؛ چرا که افزایش سرمایه شرکت یک الزام استراتژیک محسوب میشود. سرمایه ما باید حداقل پنج برابر افزایش یابد.
مدیرعامل بیمه ایران افزود: در سال ۱۴۰۴ باید حداقل هزار نفر نیروی جدید جذب کنیم. این اقدام هم به اشتغالزایی کشور کمک میکند و هم پشتوانهای برای آینده شرکت خواهد بود. سرمایه انسانی بزرگترین سرمایه ماست.
وی با بیان اینکه رقبا در بازار بیمه بسیار فعال هستند، گفت: باید در حوزههای فعالیتی نوآوری داشته باشیم و با طراحی محصولات جدید و اقدام های مشتریمحور، رضایت و اعتماد بازار را افزایش دهیم.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه ایران در پایان با اشاره به اولویتهای عملیاتی سال جاری خاطرنشان کرد: رشد پرتفوی شرکت، کنترل ضریب خسارت، وصول مطالبات و تمرکز بر رضایت مشتریان از برنامههای مهم امسال است. امیدواریم با همدلی و تلاش جمعی، سال ۱۴۰۴ را با افتخار به عنوان سالی پربار و موفق به پایان برسانیم و دستاوردهای آن را جشن بگیریم.
ضرورت بازنگری در فرایندهای بازاریابی و زیرساختهای رشتههای بیمهای
عضو هیئت مدیره بیمه ایران در نخستین نشست شورای مدیران این شرکت در سال ۱۴۰۴ با اشاره به اهمیت رشتههای مهندسی، اموال و حملونقل اظهار کرد: برای دستیابی به سهم بیشتر در این بازارها باید فرایندهای بازاریابی و زیرساختها را بازنگری کنیم.
محمد ناصر مبرقعی با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری افزود: انتظار میرود در رشتههای مهندسی و برخی رشتههای مسئولیت که بهصورت مستقیم با سرمایهگذاری و تولید ملی در ارتباط هستند، تحول جدی و مؤثری صورت گیرد.
وی همچنین درباره بیمههای زندگی گفت: هرچند در این حوزه عملکرد قابل قبولی داشتهایم اما برخی ریسکها میتواند این بخش را تهدید کند؛ ازاینرو ضروری است در برنامهریزیهای سال جاری این ریسکها را شناسایی کرده و تحولات اساسی در این حوزه ایجاد کنیم.
اهتزاز پرچم بیمه ایران در ایام نوروز ۱۴۰۴
در ادامه این نشست اسماعیل مهدوینیا دیگر عضو هیئتمدیره بیمه ایران با تقدیر از تلاش همکاران در شعب خسارتی در ایام نوروز ۱۴۰۴ گفت: پرچم بیمه ایران با حضور فعال و همهجانبه همکاران در تعطیلات نوروز در بازار بیمه به اهتزاز درآمد که این امر نشاندهنده تلاش و جدیت تمامی کارکنان شرکت است.
وی از تلاش و کوشش همکاران در ایام نوروز ۱۴۰۴ تقدیر و در این خصوص افزود: امیدوارم با لطف خدا و همدلی همگان، بتوانیم بیمه ایران را به جایگاه اصلی خود بازگردانیم.
بیمه ایران؛ توانمندترین شرکت بیمه در شاخصهای توانگری و سرمایه
علیرضا مقدسی دیگر عضو هیئت مدیره بیمه ایران نیز در این نشست به تدوین سند راهبردی نیروی انسانی اشاره و تأکید کرد: بیمه ایران تنها شرکت بیمه دولتی کشور، بزرگترین شرکت بیمه از حیث ساختار و نیروی انسانی و توانمندترین شرکت از نظر توانگری مالی و سرمایه است.
وی در ادامه به بازنگری و اصلاح طبقهبندی مشاغل، تهیه تقویم رفاهی، توسعه تعاونی مسکن و پرداخت سنوات کارکنان قراردادی اشاره کرد و گفت: خدماترسانی به جامعه ناشنوایان، حضور کارشناسان سهزبانه در مرکز جامع ارتباط با ذینفعان، افزایش پرداختهای رفاهی بر اساس سقف اعتبارات، فعالسازی مجدد تعاونی مصرف، برنامهریزی برای گسترش مراکز رفاهی و تقویت صندوق بازنشستگی از دیگر فعالیتهای شاخص دوره جدید مدیریتی است.