تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • حمایت از فرزندآوری با وام بانک توسعه تعاون

  • تقدیر شرکت صنایع کاشی و سرامیک الوند از بانک توسعه صادرات ایران

  • پرداخت سود سهام سال ۱۴۰۳ بانک کارآفرین

  • به مناسبت روز حراست؛ نشست صمیمی دکتر بهزاد شیری مدیرعامل با مدیر امور و کارکنان حراست پست بانک ایران برگزار شد

  • صانعی، سرپرست معاونت نظارت بر تولید و زنجیره تامین و سرآمدی عملیات گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد

  • عملیات نصب تجهیزات پروژه اوره پتروشیمی هنگام تا پایان شهریورماه به اتمام می‌رسد

  • جهش درآمدی ۶۶.۳ درصدی پتروشیمی بوعلی سینا در بهار ۱۴۰۴

  • جهش درآمدی و سودآوری بانک سامان در سال ۱۴۰۳

  • راه کارهای عملی در موفقیت تغذیه شیرخوار با شیرمادر 

  • پایانی با شکوه برای مسابقه بزرگ «به توان دوستی فراز بانک»! 

واریته
صفحه اصلی›واریته›عادات ناپسندی که موقعیت شغلی‎تان را به خطر می‎اندازد

عادات ناپسندی که موقعیت شغلی‎تان را به خطر می‎اندازد

توسط اپراتور خبر
۱۳۹۷-۰۲-۰۴

اگر وظایف شغلی تان را تمام و کمال انجام می دهید اما هر یک از این عادات را دارد، باید بدانید که ندانسته موقعیت شغلی تان را به خطر می اندازید. از این عادت ها پرهیز کنید.

نگرش منفی نسبت به کار و زندگی

وقتی کسی مداوم در حال شکایت است و در مجموع نگرشی منفی نسبت به کار و زندگی دارد، این مسأله بر اطرافیان او تأثیر می گذارد، به ویژه آنکه تحقیقات نشان می دهد این احساسات سرایت پذیر هستند. این نگرش منفی در نهایت همکاران تان را در برابر شما قرار می دهد و می تواند باعث از دست دادن کارتان شود چون مدیران تان دیگر حاضر به شنیدن حرف های منفی شما نیستند.

عدم رعایت بهداشت فردی

همه ی ما در صبح روزهای کاری دچار عجله هستیم اما این دلیل بر آن نیست که پیش از رفتن به سر کار، مسواک زدن دندان ها یا استفاده از دئودورانت را از قلم بیندازید. بوی بد دهان و بدن باعث دوری کردن دیگران از شما می شود. رعایت بهداشت فردی نه تنها برای حفظ سلامتی، بلکه برای موقعیت شغلی شما ضروری است.

فقدان مسئولیت پذیری

یکی از ویژگی های اصلی افراد خودشیفته  آن است که مسئولیت کارهای خود را قبول نمی کنند و در صورتی که گروه با شکست مواجه شود، دیگران را مورد حمله قرار می دهند. در ابتدا دیگران این رفتار را تحمل می کنند اما با گذشت زمان پی می برند مناسب کارتان نیستید و شما را کنار می گذارند. اگر تقصیری به گردن شما است، آن را بپذیرید و از آن درس بگیرید.

پوشش نامناسب

اگرچه امروزه شرکت های بیشتری قوانین سختگیرانه ای در مورد پوشش کارکنان خود ندارند اما این به معنی آن نیست که می توانید با شلوار جین پاره یا دمپایی به سر کار بروید. پوشش رسمی و مناسب به شما اعتبار می بخشد و نشان می دهد با محیط کاری خود در تناسب هستید. طبق تحقیقات صورت گرفته، ۸۰ درصد از مدیران بیان کرده اند پوشش افراد بر انتخاب آن ها برای شغل و ترفیع شغلی موثر است.

افراط در استفاده از عطر

بوهای مختلف در محیط کار، از بوی غذا گرفته تا عطر کارکنان، می تواند آزاردهنده باشد یا حتی باعث حواس پرتی شود. این مسأله می تواند باعث دوری کردن همکاران تان از شما شود یا موجب شود شخصی بی ملاحظه به نظر بیایید. در بعضی  شرکت ها استفاده از عطر برای کارکنان ممنوع است. پس از استفاده از عطرهایی که بوی تندی دارند پرهیز کنید.

افراط در جلب رضایت دیگران

اگر از آن دسته کسانی هستید که توانایی نه گفتن به دیگران را ندارند، همیشه تلاش می کنید به خواسته های دیگران عمل کنید و متوجه نیستید چه چیزی برای شما و کارتان اولویت دارد، باید بدانید که این رفتار باعث می شود دیگران شما را شخصی زودباور و مطیع بدانند و مدیران تان تصور کنند شما خود را درگیر کارهای زیادی می کنید و وقت و انرژی تان را هدر می دهید اما کار مفیدی انجام نمی دهید.

عدم توجه به جزئیات

این مسأله می تواند ناشی از تنبلی یا توجه به مسائل بی اهمیت در کارتان باشد. اگر حجم زیادی از یک گزارش را مطالعه می کنید اما قادر نیستید اشتباهات آن را تشخیص دهید، کار خود را به درستی انجام نمی دهید.

تأخیر داشتن

شکی نیست که تأخیر همیشگی، موقعیت شغلی تان را به خطر می اندازد. اگر جایی که در آن مشغول به کار هستید تأکید زیادی بر وقت شناسی دارد، بدیهی است که تأخیر نشان دهنده ی بی توجهی به مقررات محل کارتان است. مدیران خیلی زود چنین افرادی را اخراج می کنند.

افراط در گفتن «ببخشید»

به خاطر داشته باشید که نباید بیش از اندازه از جمله ی «ببخشید» استفاده کنید. گفتن این جمله زمانی که ضرورتی ندارد، باعث می شود به نظر برسد از نظرات خود مطمئن نیستید.

بی توجهی به تأثیرات کلام

شیوه ی صحبت کردن شما می تواند تصوری منفی یا مثبت از شما به وجود آورد. برای آنکه صحبت هایتان تأثیرگذاری لازم را داشته باشد از کلمات مناسب استفاده و با اعتماد به نفس صحبت کنید. وقتی جملات تان را سوالی مطرح می کنید، این کار مهارت شما را زیر سوال می برد و به اعتبارتان صدمه می زند.

کمبود اعتماد به نفس

مردم از کسانی پیروی می کنند که اعتماد به نفس داشته باشند. پس نشان دادن آن اهمیت بسیار زیادی دارد. اما این کار را چگونه باید انجام داد؟ محکم دست دهید، پشت تان را صاف و سرتان را بالا نگه دارید، ارتباط چشمی را حفظ کنید و در تعامل با دیگران با انرژی رفتار کنید.

قدرشناس کمک دیگران نبودن

بسیاری از افراد موفق با کمک دیگران به جایگاه فعلی شان دست یافته اند. اگر در مراحل ابتدایی کارتان کسی در محل کار به شما کمک کرده است با او مهربان باشید و با بقیه ی همکاران تان هم رفتار مناسبی داشته باشید. این کار شیوه ی خوبی برای شکل گیری رابطه است.

شرکت نکردن در فعالیت های گروهی

مدیران خواهان آن هستند تا کارکنان شان جزئی از گروه باشند؛ نه فقط برای آنکه این کار باعث صمیمیت می شود، بلکه تیمی که اعضای آن به همدیگر نزدیک باشند به خاطر یکدیگر خواهند جنگید. ساعاتی را با جمع همکاران تان بگذرانید و در کنار یکدیگر تفریح کنید. این روابط زمانی که نیاز به کمک داشته باشید به کارتان خواهند آمد.

انجام کارهای شخصی در ساعات کاری

برای همه ی ما گاهی پیش می آید بخشی از ساعات کاری را صرف مسائل شخصی خود کنیم، مثلا کمی زودتر از محل کار خارج می شویم تا به یک قرار شخصی برسیم یا به دوستان یا خانواده ی خود پیغامی می دهیم. اما اگر این کارها را مرتبا انجام دهید، نشان دهنده ی آن است که برای کار خود یا زمان شرکت ارزشی قائل نیستید. می توانید تماس های شخصی تان را به ساعت ناهار موکول کنید.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=51618

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • واریته

    بزرگترین میلیاردرهای جهان از چه راه‌هایی به ثروت رسیده‌اند

    ۱۳۹۶-۱۲-۲۲
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    تدوین «آقای سانسور» به پایان رسید/ «تولید ایرانی» را می‌سازم

    ۱۳۹۶-۱۲-۰۵
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    کلنگ موزه جرج لوکاس زده شد/ موزه ای یک میلیارد دلاری

    ۱۳۹۶-۱۲-۲۶
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن افتتاح شد؛ بدون حضور ایران

    ۱۳۹۸-۰۲-۲۵
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    مجموعه تئاترشهر جای آزمون و خطا نیست/ معرفی رییس تا هفته آینده

    ۱۳۹۷-۰۲-۲۴
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    هشت اشتباه رایجی که در هنگام شستن موها مرتکب می شویم

    ۱۳۹۷-۰۱-۲۲
    توسط اپراتور خبر

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • حمایت از فرزندآوری با وام بانک توسعه تعاون

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۲۲
  • تقدیر شرکت صنایع کاشی و سرامیک الوند از بانک توسعه صادرات ایران

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۲۲
  • پرداخت سود سهام سال ۱۴۰۳ بانک کارآفرین

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۲۲
  • به مناسبت روز حراست؛ نشست صمیمی دکتر بهزاد شیری مدیرعامل با مدیر امور و کارکنان ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۲۲
  • صانعی، سرپرست معاونت نظارت بر تولید و زنجیره تامین و سرآمدی عملیات گروه صنایع پتروشیمی ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۲۲
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است