تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • تفاهم‌نامه احداث ۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی میان استانداري خراسان رضوي، موسسه اعتباری ملل و شرکت‌های برق خراسان امضا شد

  • مرحله اول تسهیلات قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شد

  • سه پنل تخصصی با حضور چهره‌های برجسته دانشگاهی و اقتصادی در حاشیه اینوکس و ماينكس ۱۴۰۴؛ از هوش مصنوعی تا تأمین مالی با رتبه‌بندی اعتباری

  • امکان صدور اجراییه در ضمانت‌نامه‌های بانکی؛ دستاوردی از شرکت وابسته به بانک آینده

  • بانک آینده با هوش مصنوعی به استقبال آینده می‌رود

  • نحوه فعالیت شعب كشیك بانك صنعت و معدن در روزهای پنجشنبه تا پایان تابستان

  • آمار شكایات بیمه‌ای در فروردین‌ماه ۱۴۰۴ منتشر شد

  • رفع سو اثر چک با واریز مابه‌التفاوت مبلغ چک به حساب جاری

  • نمایش توانمندی های بانک شهر در نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مشهد

  • پرداخت سود ۱۲۴۹۵ میلیارد ریالی صندوق گنجینه زرین شهر در اردیبهشت ۱۴۰۴

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›ضرورت حرکت بانک ها به سمت بانکداری دیجیتال

ضرورت حرکت بانک ها به سمت بانکداری دیجیتال

توسط مهناز خدادوست
۱۳۹۹-۰۷-۲۱

به گزارش پایگاه خبری تریتا نیوز به نقل از روابط عمومی بانک ایرات زمین ، مطمئنا بانکداری دیجیتال آینده‌ همه بانک‌هاست ، حتی بانکی نیز که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای رفتن به سمت بانکداری دیجیتال شدن ندارد به سمت آن خواهد رفت.

تمامی بانک‌ها دیر یا زود به سمت بانکداری دیجیتال حرکت کرده و خدمات خود را بر این بستر ارائه خواهند کرد. اساس و پایه سیستم بانکداری دیجیتال بر نوآوری باز است، نوآوری که از خارج ایجاد و سپس به داخل سازمان وارد می‌شود. در بانکداری دیجیتال تمرکز بر ارائه هرچه بهتر خدمت بر مبنای درخواست مشتری است و فضای ارائه خدمات نیز تغییر کرده و خلاقیت است که موجب انتخاب یک بانک به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات خواهد بود.

مطمئنا بانکداری دیجیتال آینده‌ همه بانک‌هاست ، حتی بانکی نیز که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای رفتن به سمت بانکداری دیجیتال شدن ندارد به سمت آن خواهد رفت؛ بانک ایران‌زمین،با یک برنامه پنج ساله از سال ۹۵ قدم‌ دراین راه گذاشته است و دریک قدمی تبدیل شدن به یک بانک کاملا دیجیتال تا سال ۱۴۰۰ است.

اصغر بابا پور مدیر بانکداری مدرن بانک ایران زمین در گفتگو با بانکداری ایرانی خصوص وضعیت بانک ها در حوزه بانکداری دیجیتال اظهار داشت : رویکرد بانک ها از سال ۹۷ نسبت به بانکداری دیجیتال تغییر کرد و به عنوان یک راهبرد جدید برای سیستم بانکی در نظر گرفته شد و باعث شد سرمایه گذاری و هدف گذاری سه تا ۵ ساله انجام دهند . خیلی از بانک ها از راه اندازی بانکداری دیجیتال صحبت می کند در صورتی که در عمل اینگونه نیست و از جنبه تبلیغاتی این موضوع به نفع بانک و سهامدارانشان استفاده می کنند چرا که عملا کار زیرساختی برای دیجیتال شدن را انجام نداده اند . در حال حاضر بانک های دیجیتال از تعداد انگشت های یک دست هم کمتر است .

مدیر بانکداری مدرن ایران زمین در خصوص تاثیر بانکداری دیجیتال بر عملکرد بانک ها گفت : بانکداری دیجیتال در کنار فین‌تک‌ها به بانک ها کمک می کنند تا اکوسیستم بانکداری ایجاد شود و بانک پلتفرم ارائه دهد و فین‌تک محصول تولید کند. به ‌جای بانک محصول تولید می‌کنند و مشتریان آن محصول را نیز پیدا و جذب می‌کنند. در واقع بار تولید محصول و جذب مشتری را از روی دوش بانک‌ها برداشته می‌ شود.

باباپور با تاکید بر اینکه ۹۶.۷ درصدی تراکنش‌های بانک ایران‌زمین در خارج از شعبه انجام می شود گفت : این بانک از سیاست کاهش شعبه و تغییر کارکردی شعب که در بانکداری دیجیتال یه سرنوشت محتوم است و قطعا شعبه فیزیکی نقش کم رنگ تری در بانکداری دیجیتال دارد را تقلیل دهد و این امر باعث کاهش چشم گیر هزینه ها و باعث افزایش درامدهای غیرمشاع بانکها می شود.

این مدیر بانکی همچین درباره مزیت رقابتی بانکداری دیجیتال به بانکداری ایرانی گفت : مزیت رقابتی که در بانکداری دیجیتال ایجاد می‌شود، از تجربه مشتری متفاوت نشات می‌گیرد که این تجربه متفاوت می‌تواند سیستم بانکی را متحول کند. ولی بانکی که در حال حاضر پیشتاز و برنده است که از قبل برنامه ریزی کرده و زیرساخت ها را فراهم کرده باشد . وجه تمایز بانک ایران‌زمین نسبت به بانک‌های دیگر نیز همین موضوع است که از حدود۵ سال گذشته که محورهای بانک ایران‌زمین به سمت بانکداری دیجیتال رفته است . در فضای جدید، کسب‌وکارها با زیرساخت‌های آماده‌شده توسط بانک‌ها خدمات نوینی را به مشتریان ارائه می‌کنند که امکان آن پیش از این فراهم نبوده است.

باباپور افزود: در بانکداری دیجیتال بانک هر سرویس را مختص هر شخص طراحی می‌کند؛ یعنی بانک‌ها متناسب با اطلاعاتی که از رفتار مشتری به دست می‌آورند، برای فرد پیام ارسال و سعی می‌کنند با توجه به علایق مشتری، سرویس‌های مرتبط خود را در زمان مناسب در اختیار او قرار دهند و اگر مفهوم بانکداری دیجیتال در کل سیستم بانکداری کشور پیاده‌سازی شود، هزاران شغل و کسب‌وکار می‌توانند به مشتریان بانک سرویس ارائه دهند و همه در دسته‌بندی اکوسیستم بانکداری کشور قرار گیرند.

مدیر بانکداری مدرن ایران زمین تصریح کرد : مدل نهایی یک شعبه دیجیتال این‌گونه است که شعبه محل ارتباط با مشتری خواهد شد، نه محل ارائه سرویس؛ چراکه مشتری سرویس را می‌تواند در خارج از شعبه نیز دریافت کند؛ در نتیجه شعبه محل ارتباط و جذب مشتری است و کارکنان بانک در زمان کاهش تعداد شعب در بانکداری دیجیتال وظیفه جدیدی خواهند داشت و آن هم بازاریابی خدمات بانکداری دیجیتال است.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=101265
تگ ها بانک ایران زمینبانکداری دیجیتالضرورت حرکت بانک ها به سمت بانکداری دیجیتال

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    بیست و پنجمین شماره نشریه الکترونیکی ارتباط ایران زمین منتشر شد

    ۱۳۹۹-۰۴-۰۷
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    افزایش درآمد بانک ایران زمین/باد مساعد به بادبان وزمین می وزد

    ۱۴۰۰-۱۱-۲۷
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    معاون عملیات بانکی؛ اجرای مسئولیت اجتماعی یکی از اولویت های مهم بانک ایران زمین است

    ۱۳۹۹-۰۷-۰۵
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    اعطای تسهیلات بانک ایران زمین سرعت گرفت

    ۱۴۰۲-۰۷-۲۹
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    شما به یک رویداد هیجان انگیز دعوتید آغاز جشنواره کرامت باشگاه مشتریان بانک ایران زمین

    ۱۳۹۹-۰۴-۰۳
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    ابلاغ “دستورالعمل اقدامات پیشگیرانه از انتشار شیوع و انتقال ویروس کرونا” در بانک ایران زمین

    ۱۳۹۸-۱۲-۰۵
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • تفاهم‌نامه احداث ۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی میان استانداري خراسان رضوي، موسسه اعتباری ملل و شرکت‌های ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۰۲
  • مرحله اول تسهیلات قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شد

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۰۲
  • سه پنل تخصصی با حضور چهره‌های برجسته دانشگاهی و اقتصادی در حاشیه اینوکس و ماينكس ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۰۲
  • امکان صدور اجراییه در ضمانت‌نامه‌های بانکی؛ دستاوردی از شرکت وابسته به بانک آینده

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۰۱
  • بانک آینده با هوش مصنوعی به استقبال آینده می‌رود

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۳-۰۱
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است