تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • نفت سپاهان و حضور فعالانه در چهارمین نمایشگاه فناوری‌های نوین صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اصفهان

  • مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان موفقیت صادراتی اخیر نفت سپاهان را تبریک گفت

  • حضور مدیرعامل صبانور در بزرگ‌ترین گردهمایی صنعت فولاد کشور

  • در نشست سراسری نمایندگان صندوق اعتباری هنر: مشارکت فعال بیمه آسیا چشم گیر

  • اعلام خبر خوش رئیس هیات عامل ایمیدرو برای فولادی ها در سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۴: سمیعی نژاد: صدور مجوز فروش ارز حاصل از صادرات زنجیره فولاد در تالار دوم /معرفی ۴ راهبرد ایمیدرو در دوره جدید/«نگاه آینده محور» عاملی حیاتی در صنعت فولاد

  • برترین های نمایندگان استانی بیمه آسیا در قاب همدلی و همراهی

  • از وام ازدواج تا سفته دیجیتال؛ خدمات تازه در نسخه جدید «سپینو» بانک صادرات ایران

  • عملکرد درخشان بانک پاسارگاد در اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری در هفت‌ماه نخست سال ۱۴۰۴

  • رشد چشمگیر ۲۱ درصدی ارزش ضمانتنامه‌های صادره بانک مسکن در نیمه اول ۱۴۰۴

  • روند رو به رشد صدور ضمانت‌نامه و گشایش اعتبارات اسنادی در مدیریت بوشهر

واریته
صفحه اصلی›واریته›رویکرد موفق روابط‌عمومی دیجیتال مبتنی بر بازاریابی درون‌گرا

رویکرد موفق روابط‌عمومی دیجیتال مبتنی بر بازاریابی درون‌گرا

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۴-۰۱-۱۶

تریتا نیوز -فضای مجازی نحوه برقراری ارتباط میان افراد و انتشار اطلاعات در سازمان‌ها و نهادها و مؤسسات را از اساس دگرگون کرده است. در این میان روابط‌عمومی دیجیتال، فرصت‌هایی را فراهم می‌سازد تا کیفیت ارائه خدمات به کاربران بهبودیافته و آنان را قادر می‌سازد در هر ثانیه و دقیقه به حجم وسیعی از خدمات و اطلاعات دسترسی پیدا نمایند. روابط‌عمومی دیجیتال، نسل جدید روابط‌عمومی است که می‌‌تواند یک سازمان را به طور کامل، متحول کند. یکی از عوامل اصلی موفقیت روابط‌عمومی دیجیتال، بازاریابی درون‌گرا است که شیوه‌ای نوین از بازاریابی است.

به‌کارگیری فناوری‌های تحول‌آفرین از جمله اینترنت اشیا، اپلیکیشن‌های موبایل، رسانه‌های اجتماعی، واقعیت مجازی و افزوده، تحلیل‌گری داده، کلان‌داده، هوش مصنوعی و بلاک‌چین منجر به شکل‌گیری رویکرد نوین تحول دیجیتال در عصر دیجیتال برای سازمان‌ها و جوامع شده است. تحول دیجیتال فرایند تغییر مداوم حاصل از فناوری دیجیتالی در شرکت‌ها و جامعه با استفاده از همگرایی فناوری، افراد و کسب‌وکارها است و سنگ بنای آن محاسبات تعبیه شده فراگیر، اتصال و جریان‌های ارزشی انعطاف‌پذیر است. به‌طوری‌که باعث ایجاد ارزش، رفاه اجتماعی و بهره‌وری برای سازمان‌ها و مشتریان می‌شود. در این راستا یکی از ارکان اصلی سازمان متأثر از تحول دیجیتال، روابط‌عمومی است. روابط‌عمومی تنها واحدی در سازمان است که می‌تواند تنظیم­کننده یک رابطه مؤثر بین مدیریت، کارکنان و مخاطبان برون‌سازمانی باشد و حتی تعاملات بین سازمانی را برای توسعه و پیشرفت طرح­های اجرایی سازمان، برنامه­ریزی و توسعه دهد و به‌نوعی مدیریت مشارکتی به مفهوم واقعی آن را به منصه ظهور گذارد. ازاین‌رو می‌توان گفت که روابط‌عمومی فعالیتی است ممتد، مداوم و طرح­ریزی شده که از طریق آن، افراد و سازمان­ها می‌کوشند تا تفاهم و پشتیبانی کسانی را که با آن­ها سروکار دارند به دست آورند و در حقیقت بخشی از مدیریت است و در اغلب موارد نقش مغز متفکر، قلب تپنده، دست اجرا، پای پیشرفت، گوش شنوا، چشم بینا و زبان گویای سازمان و مدیریت آن را ایفا می­کند.

شیوه‌های سنتی بازاریابی از جمله بازاریابی برون‌گرا بنا به دلایل ‌مختلف علی‌رغم هزینه‌ی زیاد برای سازمان‌ها در عصر دیجیتال بلااثر بوده و باعث ایجاد رویکردهای نوین بازاریابی مانند بازاریابی درو‌ن‌گرا شده است. این نوع بازاریابی به دلیل انطباق با عصر دیجیتال، مورد توجه سازمان‌ها قرار گرفته است. پیاده‌سازی این رویکرد تحت تأثیر عوامل درون و بیرون سازمان است که بررسی و تعیین اثرگذاری و کنترل آن‌ها قبل از به‌کارگیری این استراتژی لازم و ضروری است عوامل علی، از مجموعه عواملی از درون و بیرون سازمان‌ها هستند که تیم بازاریابی باید نسبت به آن‌ها دقت لازم را داشته باشد. بازاریابی درون‌گرا به دلیل ابزارهای دیجیتال و اینترنتی که در شرکت‌ها در دسترس می‌باشد، قابل پیاده‌سازی است.

بازاریابی درون‌گرا بر روی جذب مخاطبان از طریق محتوای مرتبط و مفید تمرکز دارد. به‌وسیله بازاریابی درون‌گرا، مشتریان بالقوه، کسب‌وکار موردنظر خود را از کانال‌هایی همچون وبلاگ‌ها، موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی پیدا می‌کنند.

بازاریابی درون‌گرا فرایند جذب مشتریان احتمالی یک کسب‌وکار است قبل از اینکه قصدی برای تبدیل‌شدن به یک مشتری را داشته باشند. در بازاریابی برون‌گرا، شرکت‌ها هستند که مشتریان خود را معمولاً از طریق تبلیغات پیدا می‌کنند. ولی در بازاریابی درون‌گرا، مشتریان هستند که شرکت‌ها را از طریق محتوای آنها پیدا می‌کنند. مزایای بازاریابی درون‌گرا؛ تمرکز بر روی مخاطبین هدف، ایجاد محتوای مناسب، ارزان و مقرون‌به‌صرفه بودن است.

ضمن عرض تبریک سال جدید و آرزوی موفقیت و بهروزی برای صنعتگران و فعالان حوزه بازاریابی پیشنهاد می‌شود؛

تیم‌های بازاریابی شرکت‌ها می‌توانند از تمامی ابزارهای مذکور به‌صورت هم‌زمان و در مواقع لازم با تأکید بر ابزارهای خاص که مرتبط با صنعت‌شان است استفاده نمایند. بازاریابی محتوا، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ویروسی، بازاریابی ایمیلی، سئو، تجزیه‌وتحلیل وب از ابزارهای شناسائی شده‌ی بازاریابی درون‌گرا هستند که هر کدام نیازمند پیش‌زمینه و مقدماتی است. در این راستا تیم بازاریابی باید جهت استفاده بهینه از هرکدام از این ابزارها، پیش‌زمینه‌ی لازم برای به کارگیری از آن‌ها را ایجاد نماید.

استفاده صحیح و به هنگام از هریک از ابزارها منجر به دستیابی به پیامدهای مثبت، هم برای مشتریان و هم برای سازمان خواهد شد.

سرپرست روابط‌عمومی و ارتباطات شرکت عالیفرد (سن ایچ)

 

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=209018

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • واریته

    درآمد ورزشکاران مدال آور المپیک و داستان هایی جالب در مورد آن ها

    ۱۳۹۶-۱۲-۰۲
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    متن کامل بیانیه فرهادی در اسکار

    ۱۳۹۵-۱۲-۰۹
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    چگونه طالبی، خربزه و هندوانه شیرین و رسیده انتخاب کنیم؟

    ۱۳۹۷-۰۴-۱۴
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    با ۲۰ مورد از پراسترس ترین مشاغل دنیا آشنا شوید

    ۱۳۹۷-۰۱-۱۸
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    چگونه در بخش writing آزمون آیلتس نمره خوب بگیریم؟

    ۱۳۹۷-۰۱-۲۷
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    «آوانتاژ» در خانه هنرمندان نقد می‌شود

    ۱۳۹۶-۰۴-۱۷
    توسط اپراتور خبر

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • نفت سپاهان و حضور فعالانه در چهارمین نمایشگاه فناوری‌های نوین صنعت نفت، گاز، پالایش و ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۰۶
  • مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان موفقیت صادراتی اخیر نفت سپاهان را تبریک گفت

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۰۶
  • حضور مدیرعامل صبانور در بزرگ‌ترین گردهمایی صنعت فولاد کشور

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۰۶
  • در نشست سراسری نمایندگان صندوق اعتباری هنر: مشارکت فعال بیمه آسیا چشم گیر

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۰۶
  • اعلام خبر خوش رئیس هیات عامل ایمیدرو برای فولادی ها در سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۴: سمیعی نژاد: ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۰۶
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است