تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • با حضور در کنفرانس بین‌المللی معدنکاری چین ۲۰۲۵؛ مدیرعامل شرکت ملی مس پروژه‌های توسعه‌ای شرکت را تشریح کرد

  • آیین اختتامیه سومین دوره مسابقات فرهنگی ورزشی بانوان ۲۶ سال و بیشتر شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس

  • بانک صادرات ایران با روش‌های نوین تأمین مالی، گره تولید را باز می‌کند

  • آغاز فصلی تازه در بانکداری ایران با الحاق بانک آینده به بانک ملی ایران

  • بانک آینده با عاملیت بانک ملی ایران تعیین تکلیف شد

  • پیام مدیرعامل گروه مپنا به مناسبت سالروز حادثه تلخ واحد ۲۵مگاواتی نیروگاه پرند

  • اعتماد عمومی به قرض‌الحسنه، سرمایه‌ای ارزشمند برای کشور است

  • سلامت خود را در دهه چهل زندگی مدیریت کنید!

  • چرا سهام نفت سپاهان ظرف یک ماه بیش از ۲۷ درصد سود داد؟

  • تندیس صادرکننده نمونه کشوری به پتروشیمی پارس اعطا شد

واریته
صفحه اصلی›واریته›رویکرد موفق روابط‌عمومی دیجیتال مبتنی بر بازاریابی درون‌گرا

رویکرد موفق روابط‌عمومی دیجیتال مبتنی بر بازاریابی درون‌گرا

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۴-۰۱-۱۶

تریتا نیوز -فضای مجازی نحوه برقراری ارتباط میان افراد و انتشار اطلاعات در سازمان‌ها و نهادها و مؤسسات را از اساس دگرگون کرده است. در این میان روابط‌عمومی دیجیتال، فرصت‌هایی را فراهم می‌سازد تا کیفیت ارائه خدمات به کاربران بهبودیافته و آنان را قادر می‌سازد در هر ثانیه و دقیقه به حجم وسیعی از خدمات و اطلاعات دسترسی پیدا نمایند. روابط‌عمومی دیجیتال، نسل جدید روابط‌عمومی است که می‌‌تواند یک سازمان را به طور کامل، متحول کند. یکی از عوامل اصلی موفقیت روابط‌عمومی دیجیتال، بازاریابی درون‌گرا است که شیوه‌ای نوین از بازاریابی است.

به‌کارگیری فناوری‌های تحول‌آفرین از جمله اینترنت اشیا، اپلیکیشن‌های موبایل، رسانه‌های اجتماعی، واقعیت مجازی و افزوده، تحلیل‌گری داده، کلان‌داده، هوش مصنوعی و بلاک‌چین منجر به شکل‌گیری رویکرد نوین تحول دیجیتال در عصر دیجیتال برای سازمان‌ها و جوامع شده است. تحول دیجیتال فرایند تغییر مداوم حاصل از فناوری دیجیتالی در شرکت‌ها و جامعه با استفاده از همگرایی فناوری، افراد و کسب‌وکارها است و سنگ بنای آن محاسبات تعبیه شده فراگیر، اتصال و جریان‌های ارزشی انعطاف‌پذیر است. به‌طوری‌که باعث ایجاد ارزش، رفاه اجتماعی و بهره‌وری برای سازمان‌ها و مشتریان می‌شود. در این راستا یکی از ارکان اصلی سازمان متأثر از تحول دیجیتال، روابط‌عمومی است. روابط‌عمومی تنها واحدی در سازمان است که می‌تواند تنظیم­کننده یک رابطه مؤثر بین مدیریت، کارکنان و مخاطبان برون‌سازمانی باشد و حتی تعاملات بین سازمانی را برای توسعه و پیشرفت طرح­های اجرایی سازمان، برنامه­ریزی و توسعه دهد و به‌نوعی مدیریت مشارکتی به مفهوم واقعی آن را به منصه ظهور گذارد. ازاین‌رو می‌توان گفت که روابط‌عمومی فعالیتی است ممتد، مداوم و طرح­ریزی شده که از طریق آن، افراد و سازمان­ها می‌کوشند تا تفاهم و پشتیبانی کسانی را که با آن­ها سروکار دارند به دست آورند و در حقیقت بخشی از مدیریت است و در اغلب موارد نقش مغز متفکر، قلب تپنده، دست اجرا، پای پیشرفت، گوش شنوا، چشم بینا و زبان گویای سازمان و مدیریت آن را ایفا می­کند.

شیوه‌های سنتی بازاریابی از جمله بازاریابی برون‌گرا بنا به دلایل ‌مختلف علی‌رغم هزینه‌ی زیاد برای سازمان‌ها در عصر دیجیتال بلااثر بوده و باعث ایجاد رویکردهای نوین بازاریابی مانند بازاریابی درو‌ن‌گرا شده است. این نوع بازاریابی به دلیل انطباق با عصر دیجیتال، مورد توجه سازمان‌ها قرار گرفته است. پیاده‌سازی این رویکرد تحت تأثیر عوامل درون و بیرون سازمان است که بررسی و تعیین اثرگذاری و کنترل آن‌ها قبل از به‌کارگیری این استراتژی لازم و ضروری است عوامل علی، از مجموعه عواملی از درون و بیرون سازمان‌ها هستند که تیم بازاریابی باید نسبت به آن‌ها دقت لازم را داشته باشد. بازاریابی درون‌گرا به دلیل ابزارهای دیجیتال و اینترنتی که در شرکت‌ها در دسترس می‌باشد، قابل پیاده‌سازی است.

بازاریابی درون‌گرا بر روی جذب مخاطبان از طریق محتوای مرتبط و مفید تمرکز دارد. به‌وسیله بازاریابی درون‌گرا، مشتریان بالقوه، کسب‌وکار موردنظر خود را از کانال‌هایی همچون وبلاگ‌ها، موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی پیدا می‌کنند.

بازاریابی درون‌گرا فرایند جذب مشتریان احتمالی یک کسب‌وکار است قبل از اینکه قصدی برای تبدیل‌شدن به یک مشتری را داشته باشند. در بازاریابی برون‌گرا، شرکت‌ها هستند که مشتریان خود را معمولاً از طریق تبلیغات پیدا می‌کنند. ولی در بازاریابی درون‌گرا، مشتریان هستند که شرکت‌ها را از طریق محتوای آنها پیدا می‌کنند. مزایای بازاریابی درون‌گرا؛ تمرکز بر روی مخاطبین هدف، ایجاد محتوای مناسب، ارزان و مقرون‌به‌صرفه بودن است.

ضمن عرض تبریک سال جدید و آرزوی موفقیت و بهروزی برای صنعتگران و فعالان حوزه بازاریابی پیشنهاد می‌شود؛

تیم‌های بازاریابی شرکت‌ها می‌توانند از تمامی ابزارهای مذکور به‌صورت هم‌زمان و در مواقع لازم با تأکید بر ابزارهای خاص که مرتبط با صنعت‌شان است استفاده نمایند. بازاریابی محتوا، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ویروسی، بازاریابی ایمیلی، سئو، تجزیه‌وتحلیل وب از ابزارهای شناسائی شده‌ی بازاریابی درون‌گرا هستند که هر کدام نیازمند پیش‌زمینه و مقدماتی است. در این راستا تیم بازاریابی باید جهت استفاده بهینه از هرکدام از این ابزارها، پیش‌زمینه‌ی لازم برای به کارگیری از آن‌ها را ایجاد نماید.

استفاده صحیح و به هنگام از هریک از ابزارها منجر به دستیابی به پیامدهای مثبت، هم برای مشتریان و هم برای سازمان خواهد شد.

سرپرست روابط‌عمومی و ارتباطات شرکت عالیفرد (سن ایچ)

 

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=209018

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • واریته

    پاسخ دبیر جشنواره فیلم فجر به چند سوال

    ۱۳۹۶-۰۹-۲۷
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    خون‌تان را با این گیاه و میوه‌ها پاکسازی کنید

    ۱۳۹۷-۰۵-۰۴
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    مسافران در سفرهای هوایی از چه حقوقی برخوردارند؟

    ۱۳۹۸-۰۳-۰۵
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    نقش صندوق تامین خسارت‌های بدنی در پرونده قتل «الهه حسین نژاد»

    ۱۴۰۴-۰۳-۱۷
    توسط مهناز خدادوست
  • واریته

    ۱۰ چهره سرشناسی که علی رغم درآمد فراوان، هنگام مرگ آه در بساط نداشتند

    ۱۳۹۶-۰۹-۱۳
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    توهم سینمای امید/ از مردان نامرد تا ژانر نکبت و یک شوخی بزرگ!

    ۱۳۹۵-۱۱-۲۵
    توسط اپراتور خبر

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • با حضور در کنفرانس بین‌المللی معدنکاری چین ۲۰۲۵؛ مدیرعامل شرکت ملی مس پروژه‌های توسعه‌ای ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۰۲
  • آیین اختتامیه سومین دوره مسابقات فرهنگی ورزشی بانوان ۲۶ سال و بیشتر شرکت صنایع پتروشیمی ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۰۲
  • بانک صادرات ایران با روش‌های نوین تأمین مالی، گره تولید را باز می‌کند

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۰۱
  • آغاز فصلی تازه در بانکداری ایران با الحاق بانک آینده به بانک ملی ایران

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۰۱
  • بانک آینده با عاملیت بانک ملی ایران تعیین تکلیف شد

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۰۱
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است