تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • ارائه بسته تسهیلاتی “ایران یار” توسط بانک ایران زمین 

  • مازیار معدولی در ایران پلاست نوزدهم خبر داد: افزایش سبد محصولات پتروشیمی شهید تندگویان در دستور کار قرار گرفت

  • مدیران عامل پست بانک ایران و شرکت پترو فرهنگ تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه امضا کردند

  • از مزایای «بیمه تحصیل فرزندان» بیمه ملت چه می‌دانیم؟

  • بانک ملی ایران ؛ نماد اعتماد، استقلال و هویت ملی در ۹۷ سال گذشته

  • وام مهربانی ملی؛ طرحی موفق برای گره‌گشایی از مشکلات مردم

  • از میراث تاریخی تا نوآوری دیجیتال؛ بانک ملی ایران همچنان نقش‌آفرین

  • پرداخت بیش از ۱,۴۹۰,۰۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ملل در مردادماه ۱۴۰۴

  • عزم شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس و شرکت آب جنوب شرق برای مشارکت در پروژه‌های زیرساختی/ راندمان ۹۳ درصدی واحدهای تصفیه آب فجر انرژی

  • پیام مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›رونمایی از افزونه وکالت نامه ها در سامانه مدیریت اطلاعات مشتریان بانک ملی ایران برای نخستین بار در کشور

رونمایی از افزونه وکالت نامه ها در سامانه مدیریت اطلاعات مشتریان بانک ملی ایران برای نخستین بار در کشور

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۱-۱۲-۰۹

به منظور شناسایی دقیق و نظارت کامل بر اطلاعات مشتریان، افزونه (ماژول) ثبت روابط اشخاص و وکالت نامه ها در سامانه مدیریت اطلاعات مشتریان (CIF) بانک ملی ایران برای نخستین بار در شبکه بانکداری کشور با حضور مدیران ارشد مرکز اطلاعات مالی ، اعضای هیات عامل و دیگر مدیران و مسئولان بانک ملی ایران رونمایی شد.

تریتا نیوز -به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، سوء استفاده از حساب های بانکی در قالب پدیده هایی نظیر حساب های اجاره ای، سوء استفاده از حساب های وکالتی و نیز حساب های بانکی اشخاص محجور اعم از اشخاص کمتر از ۱۸ سال یکی از چالش های حوزه مبارزه با پولشویی محسوب می شود که برای مقابله با این چالش وجود اطلاعات دقیق و کافی از اشخاص که حق امضا یا حق برداشت از حساب سایرین را دراختیار دارند لازم بود.

 

در همین راستا بانک ملی ایران به منظور شناسایی دقیق و کامل از مشتریان، سامانه مدیریت اطلاعات اشخاص را با ویژگی های خاص ایجاد نمود.

 

علی رضا ماهیار عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران در این مراسم با بیان این نکته که نحوه شناسایی مشتریان در شبکه بانکی بسیار مهم و با اهمیت است، اظهارداشت: با ایجاد زیر ساخت و طراحی این سامانه قصد داریم تا بهترین سرویس و خدمات را به مشتریان ارائه دهیم.

 

وی افزود: امروز با رونمایی و راه اندازی کامل این افزونه در سامانه مدیریت اطلاعات اشخاص بانک ملی ایران، شاهد شروع خوبی در راستای ارتقاء و رشد سامانه مبارزه با پولشویی در شبکه بانکی کشور خواهیم بود.

 

ماهیار به پیشتازی بانک ملی ایران برای توسعه سامانه های مبارزه با پولشویی در کشور اشاره کرد و افزود: با ایجاد این افزونه از این پس هر نوع ثبت روابط اشخاص شامل وکالت نامه، امین نامه، قیم نامه، رابطه مادر و فرزند، روابط صغار با ولی قهری (پدر و جد پدری) و تعریف نماینده شخص حقوقی با توجه به الزامات تعیین شده از سوی بانک مرکزی در سامانه مدیریت و شناسایی اطلاعات مشتریان بانک ملی ایران شفاف و در دسترس خواهد بود.

 

وی یادآور شد: این طرح از سال ۹۶ با همکاری اداره کل مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، ادارات کل توسعه سیستم ها ، اطلاعات بانکی و شرکت داده ورزی سداد شروع شد و امروز شاهد به ثمر نشستن تلاش ها و زحمات تمامی متخصصین و کارکنان برای رونمایی از این سامانه هستیم.

 

در ادامه این مراسم نیز مرادی معاون مرکز اطلاعات مالی وزرات امور اقتصادی و دارایی(FIU) ضمن تقدیر از نقش آفرینی مطلوب و مناسب واحدها و نیروهای متخصص بانک ملی ایران در مسیر طراحی و راه اندازی این سامانه با اشاره به ضعف ها و مشكلات موجود، با تاکید بر اولویت داشتن نگاه پیشگیرانه در حوزه مبارزه با پولشویی، رصد اطلاعات برای پیشگیری از وقوع جرم را ضروری دانست و افزود: با راه‌اندازی این افزونه می‌توانیم با رصد اطلاعات مالی و اقتصادی از وقوع جرایم پولشویی و مفاسد اقتصادی جلوگیری کنیم.

 

گفتنی است، دراین مراسم نیز سید رضا انواری رئیس اداره کل مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بانک ملی ایران گزارشی از راه اندازی این سامانه ارائه داد. شایان ذکر است، امکان شناسایی دقیق مشتری و استعلام برخط از سامانه ثبت احوال و ثبت اسناد در هنگام ارائه خدمات بانکی به نماینده مشتری اعم از وکیل ، قیم ، ولی و … ، به منظور جلوگیری از خطاهای احتمالی در هنگام ارائه خدمات به نماینده مشتری با توجه به کنترل های سیستمی به ویژه استعلام برخط هویت نماینده، بارگذاری اسناد دال بر نمایندگی شخص در سامانه و اصلاح و تسهیل فرایند ارائه خدمت به ویژه در هنگام ارائه خدمت از طریق وکالتنامه های بانکی، پالایش حساب انتظامی شعبه در خصوص وکالتنامه های بانکی و خروج وکالت نامه های منقضی شده و امکان نظارت بر سرفصل وکالت نامه های شعبه با توجه به آمار ایجاد شده در سامانه جامع مدیریت اطلاعلات بانکی و مقایسه آن با عملکرد واحدها در ثبت اطلاعات وکالت نامه با توجه به گزارش های ماخوذه از سامانه CIF از مهمترین مزایای این افزونه هستند.

 

 

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=162595

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    گزارش نبض بورس از فعالیت ماهانه بانک پاسارگاد، رشد درآمد ۸۲ درصدی “وپاسار” در آذرماه

    ۱۴۰۲-۱۰-۲۴
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    حلقه‌های مفقوده توسعه صنعت پتروشیمی

    ۱۴۰۴-۰۶-۰۴
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    تشریح اولویت‌های تحول سازمانی در بانک توسعه تعاون

    ۱۴۰۱-۰۹-۲۴
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

     مدیرعامل جدید بانک گردشگری :خدمات غیرحضوری با نگاه جامع‌نگر گسترش می یابد 

    ۱۴۰۱-۰۴-۰۴
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    انسجام عملیات ارزی با هم افزایی واحدهای ارزی بانک توسعه تعاون

    ۱۳۹۹-۱۲-۲۴
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    افزایش تسهیلات مسکن دومعلولان به ۱۳۵ میلیون تومان

    ۱۳۹۹-۰۹-۱۵
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • ارائه بسته تسهیلاتی “ایران یار” توسط بانک ایران زمین 

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۱۸
  • مازیار معدولی در ایران پلاست نوزدهم خبر داد: افزایش سبد محصولات پتروشیمی شهید تندگویان ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۱۸
  • مدیران عامل پست بانک ایران و شرکت پترو فرهنگ تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه امضا کردند

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۱۸
  • از مزایای «بیمه تحصیل فرزندان» بیمه ملت چه می‌دانیم؟

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۱۸
  • بانک ملی ایران ؛ نماد اعتماد، استقلال و هویت ملی در ۹۷ سال گذشته

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۱۸
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است