دکتر شیری: عملکرد نماگرهای پستبانک ایران، بیانگر تضمین سودآوری آن در سال جاری است
دکتر بهزاد شیری، نائب رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل در نشست ارزیابی عملکرد ماهانه بانک گفت: عملکرد مناسب نماگرها، نشاندهنده وضعیت مالی مطلوب و تضمین سودآوری بانک در سال جاری است که این پیامد مهم نتیجه اهتمام و تلاش مجموعه کارکنان و کارگزاران و استفاده بهینه از ظرفیت باجههای بانکی روستایی است.
به گزارش پایگاه خبری تریتا نیوز به نقل از روابط عمومی پستبانک ایران، وی با تأکید بر توجه جدی مدیران شعب استانها و مناطق تهران به برنامههای مصوب و پایش مستمر پیشرفت آن گفت: طرح انگیزشی عیدانه آخرین طرحی است که به واحدها ابلاغشده تا بتوانند ضمن تجهیز منابع در دو ماه پایانی سال، از مزایای آن نیز بهرهمند شوند. شیری افزود: این طرح جایگزین بخش طرح سپردهای «پایش و پویش» شده و جبران خدمات نیز متناسب با آن انجام خواهد شد. در این راستا، انتظار دارم اطلاعرسانی مناسب به شعب و باجههای بانکی روستایی انجام و عملکرد آن روزانه دیدهبانی شود. وی گفت بیتردید شعب و باجههای بانکی روستایی با استقبال ویژه از این طرح، افتخار دیگری برای بانک در سال “جهش تولید” رقم خواهند زد و همه ذینفعان بهرهمند خواهند شد.
شیری با اشاره به درآمدهای غیرمشاع و افزایش کارمزدهای بانکی تأکید کرد: با توجه به شبکه گسترده باجههای بانکی روستایی در سطح کشور، بهترین فرصت برای بهرهبرداری از این ظرفیت و افزایش درآمدهای غیرمشاع فراهمشده است. خوشبختانه اهداف تعیینشده در بخش درآمدهای غیرمشاع طی ۱۰ ماهه گذشته سال بطور کامل محقق شده است.
مدیرعامل پستبانک ایران گفت: درآمدهای خوبی در بخش کارمزدهای شتابی برای این بانک حاصلشده و گستردگی خودپردازهای بانک در سطح کشور بهویژه در مناطق روستایی، مزیت برجستهای است که میتوان با مدیریت مناسب نقدینگی، درآمدهای پایدار ایجاد کرد.
وی با اشاره به فروش به موقع اموال تملیکی بانک و جلوگیری از تحمیل جریمه در این راستا گفت: آگهیهای فروش، بهموقع و با رعایت ضوابط و مقررات انجام شود تا بانک از محل فروش، منابع به جریان تولید هدایت نماید.
شیری افزود: چکهای واگذاری از دیگر شاخصهای مهم بانکی است که از زمان راهاندازی سیستم چکاوک در باجههای بانکی روستایی، از ظرفیت نهفته باجهها، بهخوبی بهرهبرداری شده، بهطوریکه ۱۷۱درصد رشد در ۱۰ ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حاصلشده که اتفاق کمنظیر برای بانک به شمار میرود. با این اوصاف، لازم است جریان نقدینگی در ماههای پایانی سال بهخوبی مدیریت شود.
وی اعلام کرد نسبت مطالبات معوق بانک در فروردینماه سال جاری ۹/۱۰ درصد بود که این نسبت به ۹/۷ درصد در پایان دیماه کاهشیافته که شکاف ایجادشده در این زمینه تا حد زیادی جبران شده است. در این راستا، انتظار میرود با تلاش همگانی، این نسبت به کمترین مقدار ممکن تا پایان سال برسد.
مدیرعامل پستبانک ایران افزود: بخشش وجه التزام بدهکاران طرح بسیار مهم بوده و نماگرها نشاندهنده استقبال مناسب برای این طرح جهت بروز کردن تسهیلات میباشد. انتظار میرود اطلاعرسانی مناسبی بهویژه از سوی مدیریتهای شعب انجام شود تا بدهکاران از این فرصت استثنایی آگاه و بهره برداری لازم را ببرند. خوشبختانه، در حوزه استمهال عملکرد خوبی داریم و با نظارتهای دقیقتر و بهتر بر طرحهای اشتغال پایدار و تسهیلات پرداختی از محل منابع داخلی بانک و صندوق توسعه ملی، جریان سرمایهگذاری و افزایش تولید و در نهایت مدیریت منابع بانک کامل انجام شود.
وی با اشاره به «طرح سفیران» بهمنظور بازاریابی، فروش خدمات ارزی و صدور انواع ضمانتنامههای بانکی توسط باجههای بانکی روستایی منتخب گفت: بانک ظرفیت خوبی درزمینه صدور انواع ضمانتنامه بانکی و ارائه خدمات ارزی دارد و باید از این ظرفیتها، استفاده شود. البته اطلاعرسانی مناسب و ارائه آموزشهای تخصصی توسط ارکان ذیربط به مسئولان باجههای بانکی روستایی منتخب، ضروری است.
در ادامه، شیری به بررسی عملکرد بانکداری الکترونیکی پرداخت و گفت: سیاست پستبانک، پیشگاهی در بانکداری دیجیتالی و بانکداری خرد است و باید به درگاههای پرداخت مدرن برای ارائه خدمات آنلاین و غیرحضوری تقویت و زمینه برای کاهش هزینههای بانک و نگهداری فراهم شود. البته با مدیریت بهینه، میزان توقف دستگاههای خودپرداز کاهش و ضریب پایداری ارائه خدمات بهبودیافته است. وی با اشاره بهروزرسانی بهموقع آنتیویروسهای بانک تصریح کرد با مدیریت مطلوب و تعامل مناسب با نمایندگان شرکتهای پشتیبان، عملکرد دستگاههای کارتخوان (POS) مطلوب شده و تراکنشها روند افزایشی داشته است.
شیری تصریح کرد با توجه به وجود ۱۴ میلیون حساب فعال مشتریان در این بانک، میبایست در زمینه بانکداری اینترنتی و همراه بانک اقدامات بانک بیشتر توسعه یابد و باید به هدف مورد انتظار مبنی بر فعالسازی آن برای ۵۰۰ هزار مشتری تا پایان سال جاری دستیابیم. وی با اشاره به پیشگام بودن پستبانک ایران در بانکداری دیجیتالی و انتخاب آن بهعنوان شعار این بانک افزود: آینده بانکداری متکی بر همراه بانک است که باید در کانون برنامهریزیها و ارائه خدمات متمایز و مشتریپسند این بانک قرار گیرد.
مدیرعامل پستبانک ایران در پایان گفت تلاش گستردهای برای عملیاتی کردن طرحها بهمنظور دستیابی به اهداف بانک از ابتدای سال صورت گرفته که خوشبختانه ثمره آن در عملکرد مطلوب نماگرهای بانکی آشکارشده و این مسیر با همفکری، همکاری و سعی مجدانه همه همکاران کوشا ادامه خواهد یافت.
شیری با اشاره به درآمدهای غیرمشاع و افزایش کارمزدهای بانکی تأکید کرد: با توجه به شبکه گسترده باجههای بانکی روستایی در سطح کشور، بهترین فرصت برای بهرهبرداری از این ظرفیت و افزایش درآمدهای غیرمشاع فراهمشده است. خوشبختانه اهداف تعیینشده در بخش درآمدهای غیرمشاع طی ۱۰ ماهه گذشته سال بطور کامل محقق شده است.
مدیرعامل پستبانک ایران گفت: درآمدهای خوبی در بخش کارمزدهای شتابی برای این بانک حاصلشده و گستردگی خودپردازهای بانک در سطح کشور بهویژه در مناطق روستایی، مزیت برجستهای است که میتوان با مدیریت مناسب نقدینگی، درآمدهای پایدار ایجاد کرد.
وی با اشاره به فروش به موقع اموال تملیکی بانک و جلوگیری از تحمیل جریمه در این راستا گفت: آگهیهای فروش، بهموقع و با رعایت ضوابط و مقررات انجام شود تا بانک از محل فروش، منابع به جریان تولید هدایت نماید.
شیری افزود: چکهای واگذاری از دیگر شاخصهای مهم بانکی است که از زمان راهاندازی سیستم چکاوک در باجههای بانکی روستایی، از ظرفیت نهفته باجهها، بهخوبی بهرهبرداری شده، بهطوریکه ۱۷۱درصد رشد در ۱۰ ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حاصلشده که اتفاق کمنظیر برای بانک به شمار میرود. با این اوصاف، لازم است جریان نقدینگی در ماههای پایانی سال بهخوبی مدیریت شود.
وی اعلام کرد نسبت مطالبات معوق بانک در فروردینماه سال جاری ۹/۱۰ درصد بود که این نسبت به ۹/۷ درصد در پایان دیماه کاهشیافته که شکاف ایجادشده در این زمینه تا حد زیادی جبران شده است. در این راستا، انتظار میرود با تلاش همگانی، این نسبت به کمترین مقدار ممکن تا پایان سال برسد.
مدیرعامل پستبانک ایران افزود: بخشش وجه التزام بدهکاران طرح بسیار مهم بوده و نماگرها نشاندهنده استقبال مناسب برای این طرح جهت بروز کردن تسهیلات میباشد. انتظار میرود اطلاعرسانی مناسبی بهویژه از سوی مدیریتهای شعب انجام شود تا بدهکاران از این فرصت استثنایی آگاه و بهره برداری لازم را ببرند. خوشبختانه، در حوزه استمهال عملکرد خوبی داریم و با نظارتهای دقیقتر و بهتر بر طرحهای اشتغال پایدار و تسهیلات پرداختی از محل منابع داخلی بانک و صندوق توسعه ملی، جریان سرمایهگذاری و افزایش تولید و در نهایت مدیریت منابع بانک کامل انجام شود.
وی با اشاره به «طرح سفیران» بهمنظور بازاریابی، فروش خدمات ارزی و صدور انواع ضمانتنامههای بانکی توسط باجههای بانکی روستایی منتخب گفت: بانک ظرفیت خوبی درزمینه صدور انواع ضمانتنامه بانکی و ارائه خدمات ارزی دارد و باید از این ظرفیتها، استفاده شود. البته اطلاعرسانی مناسب و ارائه آموزشهای تخصصی توسط ارکان ذیربط به مسئولان باجههای بانکی روستایی منتخب، ضروری است.
در ادامه، شیری به بررسی عملکرد بانکداری الکترونیکی پرداخت و گفت: سیاست پستبانک، پیشگاهی در بانکداری دیجیتالی و بانکداری خرد است و باید به درگاههای پرداخت مدرن برای ارائه خدمات آنلاین و غیرحضوری تقویت و زمینه برای کاهش هزینههای بانک و نگهداری فراهم شود. البته با مدیریت بهینه، میزان توقف دستگاههای خودپرداز کاهش و ضریب پایداری ارائه خدمات بهبودیافته است. وی با اشاره بهروزرسانی بهموقع آنتیویروسهای بانک تصریح کرد با مدیریت مطلوب و تعامل مناسب با نمایندگان شرکتهای پشتیبان، عملکرد دستگاههای کارتخوان (POS) مطلوب شده و تراکنشها روند افزایشی داشته است.
شیری تصریح کرد با توجه به وجود ۱۴ میلیون حساب فعال مشتریان در این بانک، میبایست در زمینه بانکداری اینترنتی و همراه بانک اقدامات بانک بیشتر توسعه یابد و باید به هدف مورد انتظار مبنی بر فعالسازی آن برای ۵۰۰ هزار مشتری تا پایان سال جاری دستیابیم. وی با اشاره به پیشگام بودن پستبانک ایران در بانکداری دیجیتالی و انتخاب آن بهعنوان شعار این بانک افزود: آینده بانکداری متکی بر همراه بانک است که باید در کانون برنامهریزیها و ارائه خدمات متمایز و مشتریپسند این بانک قرار گیرد.
مدیرعامل پستبانک ایران در پایان گفت تلاش گستردهای برای عملیاتی کردن طرحها بهمنظور دستیابی به اهداف بانک از ابتدای سال صورت گرفته که خوشبختانه ثمره آن در عملکرد مطلوب نماگرهای بانکی آشکارشده و این مسیر با همفکری، همکاری و سعی مجدانه همه همکاران کوشا ادامه خواهد یافت.