دنیای «درایور» از تلویزیون تا سینما
آدام درایور هنرپیشه میانسال آمریکایی که در سالهای اخیر رل های مهمی را در برخی فیلم های مطرح بازی کرده است، هفته پیش تصریح کرد: حضور او در یک سریال تلویزیونی سالها پیش محصول شرکت HBO به نام «دختران» مهمترین سهم را در پیشرفت وی داشته است. وی گفت: یک سریال تلویزیونی پربیننده راهها را به روی هر بیننده ای می گشاید و باعث می شود بازیگران موفق آن همه جا دیده شوند و از هر سو پیشنهادهای تازه ای دریافت کنند. بر این اساس من رل منفی اما بزرگ کایلو رن در سری جدید فیلم های استاروارز را هم که به من سپرده شده، محصول همین امر و توجهی می دانم که آن سریال نسبت به من برانگیخت. وی افزود: زندگی بازیگران سینما از مجموعه فرصت هایی که به تدریج به سمت شان می آید و هر یک مولود موقعیت قبلی هستند شکل می گیرد و من نیز از این سیر و از توالی ماجراهایی که در پی هم آمدند، بهره مند شدم و به نقطه فعلی رسیدم.
آدام درایور که یکی از فیلم های مطرح سال ۲۰۱۶ وی کاری به نام «پاترسون» بود و ابتدا در فستیوال معتبر کن فرانسه پخش و سپس در سطح جهان اکران عمومی شد، به عصر و نسلی تعلق دارد که حتی به اعتراف سران هالیوود مردان شاخص سینمای آمریکا در نازل ترین درجات خود بسر می برند و این کشور هیچگاه آرتیست اول های مرد فیلم هایش این قدر ضعیف و معمولی نبوده اند و دیگر خبری از غول هایی چون رابرت رد فورد، پل نیومن، مل گیبسون، وارن بیتی، ال پاچینو، رابرت دنیرو، جک نیکلسون و حتی تام کروز و براد پیت که دو تای آخر خود نسخه هایی ضعیف از ستاره های سابق به حساب می آمدند، نیست و تمامی سرمایه های سینمای هالیوود در شاخه هنرپیشه های نقش اول مرد به رایان رینولدز، شیا لبوف، اتان هاوک، رایان گاسلینگ، بن افلک، کریستین بیل و البته آدام درایور منحصر می شوند که هیچ خصلت برجسته ای ندارند و یکی از دیگری معمولی تر و متوسط تر هستند و بیهوده نیست که تک بازمانده های همچنان در اوج مانده نسل قبلی مثل دنزل واشینگتن و شون پن همچنان در حال حکومت در هالیوود هستند و جان تراولتا هم تا چند سال پیش بساط پر رونقی داشت.