دكتر خورسندیان: روابط عمومی حرفه ای نیازمند طراحی الگوی اطلاع یابی و اطلاع رسانی از تمامی ذینفعان و فعالیت های یك سازمان است
تریتا نیوز : دکتر خورسندیان: کارکرد روابط عمومی فقط اطلاع رسانی نیست ؛ روابط عمومی حرفه ای نیازمند جریان شفاف و دوسویه اطلاع یابی و اطلاع رسانی از تمامی ذینفعان و فعالیت های یک سازمان است.
به گزارش تریا نیوز به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، دکتر علی خورسندیان در جلسه ای که به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی با کارکنان روابط عمومی بانک و واحدهای تابعه آن، برگزار شد، از این بخش به عنوان عنصري سازنده در ایجاد ارتباط و تعاملات فکری، جمع آوري اطلاعات و تدوين برنامه ها و پیشبرد اهداف سازمان، یاد کرد و افزود: بايد از قابليت روابط عمومي ها در تصمیم سازی و برنامه ریزی به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.
وی ادامه داد: روابط عمومی در سياستگذاري، برنامهريزي و استفاده از رسانه ها براي انعكاس اهداف و فعاليتهای بانک به مخاطبان عام و خاص که شامل ذینفعان و تمامی افراد جامعه می باشد، نقش موثری دارد.
وی همچنین از نقش روابط عمومی در ارتباطات درون سازمانی و تقويت هرچه بيشتر روحيه تفاهم بين كاركنان و مديران سازمان سخن گفت و خاطرنشان کرد: نقش روابط عمومی و امور مشتریان در ارتباطات برون سازمانی و افکارسنجی از همکاران و مشتریان به عنوان مهمترین ذینفعان بانک مهم و اساسی است.
دکتر خورسندیان جهاد تبیین و نقش روابط عمومی در شناساندن حقایق و ارزش های جامعه و خنثی سازی تبلیغات منفی رسانه های معاند را یکی از خطیرترین وظایف روابط عمومی ها برشمرد و تاکید کرد: روابط عمومي ها در این شرایط حساس بايد منشاء اميد به آينده و خودباوري باشند و اطلاعات درست كه مبناي تصميم گيريهاي مهم اقتصادي هستند را منتشر نموده و با واقع بینی به تبیین تصمیمات و سیاست های دولت بپردازند.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن ضمن اشاره به گسترش ضريب نفوذ فضای مجازی در تمام اركان زندگي و افزايش قدرت رسانه ها در هدايت افكار عمومي اعلام داشت: کارکرد مهم دیگری که برای روابط عمومی مطرح است، توليد محتوای مناسب برای اقناع افکار عمومی و جلوگیری از بروز شایعات و ایجاد فضای منفی در سازمان ها و جامعه است و مديريت بحران در سازمان و هدایت صحيح افكار و جريان اطلاعات در خلال شرايط غير منتظره و حساس نیز از دیگر وظایف روابط عمومی هاست.
وی ضمن تاکید بر روحیه تعامل و همکاری بین همه بخش ها افزود: روابط عمومی های شرکت های تابعه با هم افزایی و استفاده از ظرفیتهای موجود برای اطلاع رسانی یکپارچه در خصوص اقدامات بانک صنعت و معدن، نهایت اهتمام خود را به کار گیرند و منشور همکاری در این خصوص تدوین نمایند.
در پایان این جلسه هر یک از کارکنان حوزه روابط عمومی و امور مشتریان این بانک و شرکت های تابعه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادهای خود در فضایی صمیمانه پرداختند و دکتر خورسندیان رهنمودهایی در خصوص این موارد مطرح نمود.