خدمات نوين بانکی موجب افزايش سهم ثامن از بازار می شود
سرپرست مناطق آزاد تجاري صنعتي گفت: خدمات نوين بانکي ازجمله عوامل مهم در ايجاد مزيت رقابتي براي بانکها و مؤسسات براي جذب مشتريان و رضايتمندي آنها است.
به گزارش تریتا نیوز، روح اله انصاري يکتا تصريح کرد:با توسعه صنعت انفورماتيک،تغييرات عمدهاي در شکل پول و سيستمهاي انتقال منابع در عرصه بانکداري ايجادشده که ارائه خدمات متنوع بر بستر IT را بهعنوان يک مزيت رقابتي براي بقاي بانکها و مؤسسات به موضوعي ضروري بدل کرده است.
وي افزود:بانکداري نوين به معناي يکپارچهسازي بهينه کليهي فعاليتهاي يک بانک از طريق بهکارگيري فناوري نوين است که امکان در اختيار گذاشتن کليه خدمات موردنياز مشتريان را فراهم ميکند.
انصاري يکتا با اشاره به راهکارهاي افزايش سهم موسسه در بازار، افزود:رقبا با تغيير مداوم خدمات خود و چگونگي عرضهي آن به مشتريان،پيوسته در حال تغيير بازار هستند و با اين راهکار درصدند تا سهم بازار خود را افزايش دهند ازاينرو کارآمدي مؤسسات مالي درگرو جلب اعتماد مشتريان است.
وي نحوه پاسخگويي به مشتريان،امکانات فيزيکي بانک و تنوع در خدمات،را از شاخصهاي داخلي مؤثر در خدمات نوين بانکي بهمنظور دستيابي به سطوح بالاتري از رضايتمندي مشتريان عنوان کرد.
وي در پايان خاطرنشان کرد:توجه به تواناييهاي بانکهاي رقيب در پيادهسازي خدمات نوين،يافتن نقاط ضعف رقبا و استفاده از فرصتهاي توسعهاي بهمنزلهي مزيت رقابتي و عرضهي سريعتر خدمات نوين بانکي نسبت به رقبا،از عوامل مؤثر بر خدمات بانکداري نوين هستند.