خدمات غیرحضوری نقش تعیینکنندهای در رضایتمندی مردم دارد
هرگونه توسعه خدمات غیرحضوری از جمله طرح ملی ۳۰۷۰ سازمان تامین اجتماعی که رضایت مردم را در پی دارد، کاری ارزشمند و قابل تحسین است.
به گزارش پایگاه خبری تریتا نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، حجتالاسلام و المسلمین بهرامی، رئیس دیوان عدالت اداری در دیدار با حسین امیریگنجه، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ افزود: سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی میتواند با اتکا به سرمایه بیمهشدگان در جامعه نقش مهمی را در برطرف کردن دغدغهها و ایجاد رفاه برای بیمهشدگان و بازنشستگان ایفا کند.
رئیس دیوان عدالت اداری با توجه به نقش و کارکرد تامین اجتماعی گفت: امروز در دنیا مقوله تامین اجتماعی بسیار مهم است و در کشور ما نیز با تحت پوشش قرار داشتن ۴۲ میلیون نفر، این سازمان از ویژگی و حساسیت خاصی برخوردار است.
وی با اشاره به عملکرد اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در کاهش آراء اجرای احکام گفت: اقدامات خوبی در روانسازی امور انجام گرفته که این اقدامات قابل تحسین است و باید به سمتی حرکت کنیم که طرح شکایات در دیوان به حداقل برسد.
حجتالاسلام و المسلمین بهرامی با ارزیابی شرایط کاری بعد از ویروس منحوس کرونا گفت: شرایطی که پس از بروز ویروس کرونا به وجود آمده نیاز به خدمات غیرحضوری را دوچندان کرده و باید خدمات از این طریق آسان و به صورت غیرحضوری در دسترس آحاد مردم قرار گیرد.
وی ضمن اعلام آمادگی دیوان عدالت اداری برای تقویت تعامل با سازمان تامین اجتماعی و کاهش مراجعان گفت: معتقدیم که فلسفه وجودی دیوان عدالت اداری آن است که هر کسی حقی را مطالبه میکند، اگر برمبنای قانون؛ شرایط احراز آن حق را داشته باشد، باید به آن برسد.
در ادامه این دیدار حسین امیریگنجه، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ ضمن ارائه عملکرد حوزه حقوقی این اداره کل در خصوص آمار پروندههای اجرای احکام گفت: طی اسفند ماه سال ۱۳۹۸ لغایت آبان ماه سال جاری (۱۳۹۹) از مجموع ۹۵۰ پرونده اجرای احکام در سطح اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ ۶۸۰ پرونده مختومه شد.
امیریگنجه افزود: طی چند ماهه اخیر جهش بسیار بلندی در کاهش پروندههای حقوقی انجام گرفت و طی آبان ماه سال جاری ۱۶۰ فقره پرونده اجرای احکام مختومه شد.
وی با اشاره به تلاشهای اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در کاهش پروندههای اجرائی احکام گفت: کارگروهی متشکل از معاونت تعهدات بیمهای و اداره حقوقی تشکیل شد و با استفاده از ظرفیتهای موجود، افزایش نیروی انسانی، ضمن به حداقل رساندن زمان رسیدگی به پروندههای اجرای احکام، رضایتمندی بیمهشدگان و کارفرمایان را نیز ارتقا بخشیدیم.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ تاکید کرد: از مجموعه پروندههای اجرای احکام ۴۷۱ پرونده تا پایان سال ۱۳۹۸ در دست اقدام بوده که هماکنون به کمتر از ۲درصد رسید و مختومه شده است. از ابتدای سال ۱۳۹۹ لغایت آبان ماه ۱۳۹۹ تعداد ۴۴۰ فقره پرونده اجرای احکام به اداره کل غرب تهران بزرگ ارسال شده که هماکنون از این تعداد به کمتر از ۲۷۰ پرونده کاهش یافته که بنا داریم طی ماههای آینده این تعداد را به صفر برسانیم.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در خصوص اجرای طرح ملی ۳۰۷۰ گفت: طرح سی هفتاد رسالتی مهم است که با توجه به گستره و فضای سازمان به لحاظ افزایش ذینفعان که از مرز ۴۲ میلیون نفر در حال گذر است و در استان نیز به حدود ۴ میلیون نفر رسیده است؛ نیازمند نگاهی ویژه است.
امیریگنجه ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی با ایجاد این طرح به عنوان ۳۰۷۰ یعنی ارائه ۳۰ خدمت غیرحضوری این سازمان به ذینفعان؛ گامی بزرگ در غیرحضوری کردن خدمات برداشته است.