تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • در بازدید علی جباری از مرکز علمی‌کاربردی بیمه ایران مطرح شد؛زنگ خطر کمبود نیروی انسانی متخصص در صنعت بیمه کشور

  • همراه اول نشان حامی مدرسه‌سازی کشور را دریافت کرد

  • بانک توسعه صادرات ایران، همراه مطمئن شرکت‌های فناور در مسیر صادرات

  • اعطای مدال افتخار، حمایل و نشان حامی مدرسه‌سازی به بانک اقتصادنوین

  • حضور فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران ریتیل شو ۱۴۰۴

  • بانک سینا ۲۰۱ همت به چرخه اقتصادی کشور تزریق کرد 

  • بانك ملت با ساخت ۸۵ مدرسه به عنوان یكی از حامیان اصلی مدرسه سازی در كشور معرفی شد

  • وزیر ارتباطات در آیین سی‌امین سالگرد تأسیس پست‌بانک ایران: پست بانک از مصادیق روشن عدالت خدماتی در کشور است/ ضرورت بازتعریف مأموریت پست‌بانک در عصر فناوری‌های نوین

  • بنائیان مدیرعامل پست بانک ایران: دهه چهارم فعالیت بانک، دهه تحول دیجیتال و پیشگامی در نوآوری بانکی خواهد بود

  • همزمان با آیین نکوداشت آغاز سی‌امین سالروز فعالیت پست‌بانک ایران؛ ۷۳ طرح و پروژه بانک در ۲۲ استان با حضور دکتر سید ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره‌برداری رسید

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›خدمات الکترونیکی ایران زمین، مزیت رقابتی در حوزه مشتری مداری

خدمات الکترونیکی ایران زمین، مزیت رقابتی در حوزه مشتری مداری

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۱-۰۴-۱۳

کیفیت خدمات الکترونیکی و آفلاین بر رضایت مشتریانی که از خدمات غیر حضوری استفاده می‌کنند اثر گذار است که این امر به نوبه خود می‌تواند بر اعتماد، تعهد و وفاداری مشتریان موثر باشد.
به گزارش تریتا نیوز به نقل از افق تهران؛ درک و فهم دقیق سازمان ها از نیازهای روحی، اجتماعی، فنی مشتریان سبب ایجاد خدمات و تسهیلات با جذابیت بیشتر برای مشتریان خواهد شد مشتریان مرکز توجه در مدیریت ارتباط با مشتری هستند و به منظور حفظ قابلیت رقابت و دستیابی به اهداف سازمان ارزیابی سطح رضایت مشتریان ضروری می باشد. رضایت مشتری از طریق تکرار خرید، خرید کالای جدید و خرید کالا جدیدی که از طریق مشتریان راضی به کار تمایل پیدا کرده اند، به افزایش درآمد و سود منجر می شود .

مشتریانی که از سازمان رضایت دارند تجربیات را به دیگران منتقل می کنند و هزینه جذب مشتریان را کاهش می دهند و در مقابل ضرر و زیان از دست دادن یک مشتری در حکم فرار چندین مشتری می شود به همین دلیل رضایت مشتریان و براورده ساختن آن شرط اساسی موفقیت سازمانهای می باشد. خدمت رسانی به مشتریان با کیفیت عالی و مستمر موجب ایجاد مزیت های رقابتی برای بانک ها می شود.

این مساله به خصوص در بانک ها که در ارتباط دائم با مشتریان هستند اهمیت ویژه ای دارد، رقابت در بین بانک ها و مؤسسات قرض الحسنه و سایر اشکال جذب منابع پولی رو به افزایش است، لذا ایجاد مزیت رقابتی برای بقای بانک ها امری لازم و ضروری به نظر می رسد خدمات نوین بانکی که ارتباط بسیار نزدیکی با تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات دارد از جمله عوامل بسیار مهم در ایجاد مزیت رقابتی برای بانک ها وجذب مشتریان ورضایتمندی آنها است.

خدمات الکترونیکی باعث جذابیت ، وفاداری و رضایت الکترونیکی مثبت می شود، همچنین باعث حداکثر شدن مزیت های رقابت تجارت الکترونیکی سازمان می گردد. سنجش کیفیت خدمات یکی از راهکارهایی است که به ما این امکان را می‌دهد تا از کیفیت استقرار کاربردهای مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات اعم از تجارت الکترونیک، دولت الکترونیک، بانکداری الکترونیک، آموزش الکترونیک و … آگاه شویم.

کیفیت خدمات الکترونیکی و آفلاین بر رضایت مشتریانی که از خدمات غیر حضوری استفاده می‌کنند اثر گذار است که این امر به نوبه خود می‌تواند بر اعتماد، تعهد و وفاداری مشتریان موثر باشد.

مجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین با اشاره به کیفیت خدمات در امور اجرایی بیان کرد: صنعت بانکداری در سال های اخیر پوست اندازی کرده است و در دنیای رقابتی امروز، انتظارات از بانک ها متفاوت از گذشته است، بنابراین تمامی امور در همه بخش ها باید با کیفیت و در نهایت دقت اجرا شود و همکاران نباید تنها به وظایف خود اکتفا کنند و باید در جهت به نتیجه رساندن پروژه ها و امور، پیگیر و کوشا باشند.

مهران سوادکوهی معاون طرح و برنامه بانک ایران زمین در خصوص ارائه خدمات بر اساس ارزش مشتری گفت: یکی از مسائل مهم که در بانک ایجاد شده است ارزش مشتری است. تمام خدمات بر اساس ارزش مشتری ارائه می شود. یعنی مشتری بر اساس مراوداتی که با بانک خواهد داشت، خدمات دریافت می کند. هرچقدر این مراودات بیشتر باشد، خدماتی که دریافت خواهد کرد نیز بیشتر خواهد بود.

معاون طرح و برنامه بانک ایران زمین، هر خدمتی که به مشتری ارائه می شود را دارایی بانک عنوان کرد و افزود: متناسب با ارزش مشتری خدمات به ایشان عرضه می شود و تعیین کننده سطح مشتری است ومشتری است که جایگاه خود را تعیین و ارتقا می دهد و این تغییرات بنیادین است که مزیت رقابتی پایدار را برای بانک ایجاد می کند و مبتنی بر مدل های نوین صنعت بانکداری در سطح جهانی است و مفهوم بانک را به بانکداری ارتقا می دهد.

مزایای استفاده از شیوه های نوین بانکی از جمله کاهش هزینه‌های نگهداری مرتبط با پرسنل، کوتاه شدن دوره پردازش، افزایش سرعت، بهبود انعطاف پذیری در معاملات کسب و کار و به طورکلی ارائه خدمات بهتر به مشتریان باعث شده است که امروزه استفاده از شیوه های نوین بانکی در ارائه خدمات به مشتریان در بسیاری  از موسسات مالی بانک‌ها به طور فزاینده‌ای رشد و گسترش یابد.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=149791

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    چادرملو سهامدار عمده پامیدکو شد

    ۱۴۰۲-۰۵-۱۴
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    روایت مدیرعامل بانک صادرات ایران از مسیر تحول و شکوفایی: از اصلاح زیرساخت تا خدمات نوین؛ حضور بانک صادرات ایران ...

    ۱۴۰۴-۰۹-۰۸
    توسط مهناز خدادوست
  • بانک ملی
    اقتصاد

    اطلاعاتتان را افشا نکنید

    ۱۳۹۹-۰۹-۲۲
    توسط مهناز خدادوست
  • بانک پارسیان
    اقتصاد

    هفت دستاورد بانک پارسیان در حوزه دیجیتال و بانکداری مدرن

    ۱۴۰۲-۰۸-۲۸
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    پرداخت بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در خردادماه سال جاری

    ۱۴۰۲-۰۴-۱۴
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    با مهر تایید بانک مرکزی ج.ا.ا و وزارت امور اقتصادی و دارایی: بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر ...

    ۱۴۰۳-۰۲-۰۶
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • در بازدید علی جباری از مرکز علمی‌کاربردی بیمه ایران مطرح شد؛زنگ خطر کمبود نیروی انسانی ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۱۰-۰۳
  • همراه اول نشان حامی مدرسه‌سازی کشور را دریافت کرد

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۱۰-۰۲
  • بانک توسعه صادرات ایران، همراه مطمئن شرکت‌های فناور در مسیر صادرات

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۱۰-۰۲
  • اعطای مدال افتخار، حمایل و نشان حامی مدرسه‌سازی به بانک اقتصادنوین

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۱۰-۰۲
  • حضور فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران ریتیل شو ۱۴۰۴

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۱۰-۰۲
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • پرسیلاک
    در
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۲

    تحول در گردشگری سلامت؛ هتل‌ها و مراکز اقامتی در مسیر ارتقای سلامت مسافران

    وضعیت امکان رفاهی و ...
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است