جنجالهای بهنوش بختیاری؛ «غین و قاف بگذار که قیمه به گوشت کنند»

بهنوش بختیاری، هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون، به قول خودش، کارشناسی مترجمی زبان فرانسه از دانشگاه آزاد اسلامی تهران دارد. حامی ترنسها و مدیر خیریه شمس. ظرف ۴ سال اخیر با انتشار قریب به دو هزار پست در اینستاگرام، با ۷.۳ میلیون فالور، یکی از پنج صفحه پر بازدید ایرانیان در اینستاگرام را در اختیار دارد.
ارتش بهنوشی ها، تقریبا بیست درصد کل کاربران این شبکه اجتماعی عکس محور محبوب ایرانیها را تشکیل میدهد. بهنوش، همه جا هست. از بیلبورد اتوبانها تا صنعت کیف و کفش و مواد غذایی و اسباب بازی و سینما و . . . . سلبریتی تمام عیار. او تقریبا مثل رسم متداول ایرانیان، خود را کارشناس همه چیز میداند و فعلا مثل تراژدی «نالوکسان» مهناز افشار، وارد فاز تجویزهای پزشکی نشده است! اما گویا اخیرا به این ساحت هم ورود کرده است!
بهنوش بختیاری چند سال پیش بخاطر جراحی بینی خود، ابراز پشیمانی کرد و از دختران ایرانی خواست از این جراحی تهاجمی اجتناب کنند. این کارشناس مترجمی زبان فرانسه، اخیرا با حضور در یک برنامه تلویزیونی، جنجالی دیگر به پا کرد که همچنان در شبکه های اجتماعی هفته اول اسفند ایرانیان، بازتاب دارد.
گوشت کیلویی ۱۰۰ هزار تومان، به همان اندازه جوک شب عید نوروز ۹۸ است که پراید قهرمان (بخوانید قاتل جادهها)، از مرز ۵۰ میلیون تومان عبور کرده است. درباره حماسه گوشت قرمز ۱۰۰ هزار تومنی، همه نظر می دهند. البته که حق نظر هم برای همه محفوظ است. بالاخره ما ایرانیان، با بالاترین سطح مطالعه در خاورمیانه و عاشقان لایک و فالو ۲۴ ساعته در شبکه های اجتماعی، اشراف اطلاعاتی خوبی داریم. اما: رطب خورده منبع رطب چون کند؟!

فخر فروشی برای ارتش بهنوشی ها

بهنوش اینجا و آنجا و همه جا
اینکه بهنوش بختیاری را پس از بالا رفتن قیمت گوشت در تلویزیون بیاوریم و بگوید چه بهتر که گوشت گران شد، مردم گوشت نخورید. گیاهخواری را ترویج بدهید!… و بعد عکسهای این سلبریتی از در و دیوار فضای مجازی بالا برود که در حال بلعیدن انواع غذاهای لاکچری و گوشتی است هنر نیست.
اینکه پس از توصیه صداوسیما به نخوردن گوشت و نخوردن کاهو به دلیل وجود باکتریای که تنها با انرژی هستهای از بین میرود، تلویزیون به سراغ انگلیسیها برود تا از زبان آنان به مردم ایران توصیه کند لباسهای دست دوم بخرند و بر تن کنند، هنر نیست. اینها تمام اشتباهاتی است که از سر بی تدبیری و عجله و پر کردن کنداکتور برنامهها با سرتیترهای مسئول پسند است. آن هم در روزگار استکبار ستیزی رسانه ملی، آمریکاز گات تلنت بومی شده (عصر جدید) هم به روایت «آقای ماه عسل» می آید!
البته بهنوش چند روز بعد با انتشار ویدویی، تا حدی حرفهای خود را اصلاح کرد .
جالب اینکه این اشتباهات فقط از سوی رسانهها نیست که تکرار میشود. این روزها در برخی از تریبونهای دیگر هم به جویدن بیشتر غذا و علت چاقی و مضرات گوشت و شیوع انواع بیماریها پرداخته میشود. اما یکی پیدا نمیشود که بگوید چرا با مردم رو راست سخن نمیگوییم. چرا برای آن کسی که در خرج روزانه و ماهانه خود مانده است و کاسه چه کنم چه کنم در دست گرفته است، راه حل سادهتر و سبک زندگی مناسب و راههایی برای بهبود مستمر آن ارایه نمیکنیم.

آگهی تبلیغاتی جنجالی در مترو تهران که از کدبانو های عزیز می خواهد که قیمه را با قارچ طبخ کنند که بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشته است
شاید نمونه عینی و بارز آن آگهی خاصی باشد که در رسانههای مجازی این روزها دست به دست میچرخد. عکسی در مترو از خورشت قیمه با قارچ. قارچ میتواند جایگزین مناسبی برای گوشت باشد. در ذیل تصویر از مردم خواسته شده که آن را امتحان کنند. یا سوال در برنامه «برنده باش» محمد رضا گلزار، از شرکت کننده پرسیده می شود که پروتئین گوشت قرمز بیشتر است یا شیر و تخم مرغ و گوشت مرغ؟

سوالات عجیب برنامه برنده باش شبکه ۳
به همین راحتی میتوان آن لقمهای را که دور سر میچرخانیم تا مردم را برای شرایط موجود مهیا کنیم، به لقمهای سر راست و راحت الحلقومتر تبدیل کنیم.(هر چند این موضوع را هم بسیاری به سخره گرفتهاند و آوردهاند که عبید زاکانی میگوید: «یکی پرسید قیمه به قاف کنند یا به غین؟ گفت: ای برادر، غین و قاف بگذار که قیمه به گوشت کنند.»
الان باید بگوییم که که قیمه را به قارچ کنند! . . . . .