تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • ایمیدرو از ایده‌های نوآورانه جشنواره «ایما» در بخش معدن حمایت خواهد کرد

  • شور، شکوه و سرور؛ سه‌گانه درخشان جشنواره ورزشی بیمه ایران

  • سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در غرفه ایمیدرو: شرکت‌های فولادی از دانش‌بنیان‌ها حمایت کنند

  • نخستین دستگاه بومی «سولارواش» با حضور رئیس هیأت عامل ایمیدرو رونمایی شد

  • با حضور دستیار مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس؛ مدیران عامل جدید شرکت‌های پتروشیمی کارون، پالایش گاز هویزه و بیدبلند خلیج‌فارس معارفه شدند

  • رونمایی از نخستین پوستر رسمی «های کپی»

  • سمیعی نژاد در غرفه ایمیدرو اعلام کرد:سیاست کاهش توقفات تولید در صنایع معدنی /مدل ایمیدرو برای واگذاری معادن به افراد صاحب صلاحیت  

  • تجلیل وزیر نیرو از فعالان صنعت برق

  • افتتاح ۴۹۷۲ واحد نهضت ملی مسکن در قزوین به صورت ویدئوکنفرانسی

  • راه‌اندازی دستگاه ثابت بسته‌بندی بیگ بگ در واحد پلی H پتروشیمی شهید تندگویان

واریته
صفحه اصلی›واریته›تاثیر تبلیغات لوکس تلویزیون در جامعه/ مردم احساس محرومیت می‌کنند

تاثیر تبلیغات لوکس تلویزیون در جامعه/ مردم احساس محرومیت می‌کنند

توسط اپراتور خبر
۱۳۹۶-۰۸-۲۹

یک استاد دانشگاه با اشاره به تبلیغات تلویزیون و نمایش منازل، لوازم لوکس، چهره‌ها و پوشش‌هایی که با متوسط جامعه فاصله دارد، گفت که افراد جامعه با دیدن اینها احساس فاصله و محرومیت می‌کنند.

احمد روستا مدرس دانشگاه و نویسنده کتاب هایی در زمینه تبلیغات و فروش درباره آگهی های بازرگانی که از تلویزیون پخش می شود و تاثیر آنها بر جامعه و مردم  گفت: وقتی از تبلیغ صحبت می کنیم تا حدی مبالغه در این پدیده وجود دارد اما تبلیغ صرفا گزافه گویی و مبالغه نیست بلکه ابلاغ کردن مناسب یک پیام از طریق رسانه مناسب به مخاطب تعریف شده است.

وی ادامه داد: ما باید به این نکته توجه کنیم که سازمان ها به ویژه شرکت ها و بنگاه های خصوصی در تبلیغ محصولات خود سعی می کنند به بهترین شکل ممکن تاثیرگذار باشند و این آژانس های تبلیغاتی و فعالان حوزه تبلیغ هستند که باید دقت کنند که علاوه بر پیام رسانی برند مربوطه به آثار و عواقبی که ممکن است تبلیغات روی گروه های مختلف داشته باشد، فکر کنند.

این مدرس دانشگاه شهید بهشتی درباره این تبلیغات که در آنها کاراکترها و حتی عناصر به کار گرفته شده از جمله منازل به شکلی ایده آل و رویایی تصویر می شوند، اظهار کرد: دستگاه های نظارتی و مسئول نیز در این زمینه نقش آفرین هستند تا اگر تبلیغات صرفا به عنوان یک فعالیت بازرگانی و بدون توجه به نظامِ جامعه صورت گرفت موارد لازم را گوشزد کنند. قطعا هر تبلیغی علاوه بر آثار مثبتی که دارد، می تواند آثار جانبی و مضر هم داشته باشد. شاید بسیاری از خانواده های کم درآمد و محروم جامعه با دیدن منازل بسیار شیک یا چهره هایی که به نوعی انتخاب شده هستند، نوعی احساس فاصله، محرومیت و نداشتن بیشتر پیدا کنند و آثار روحی و روانی مخربی برایشان پیش آید.

وی با مثالی ادامه داد: گاهی می توان نقش پاک کنندگی یک شوینده را روی یک لباس در یک خانه معمولی و توسط یک چهره ساده هم نشان داد و نیازی نیست لزوما از خانه های مجلل استفاده کرد.

روستا تصریح کرد: باید از طریق سازمان های نظارتی مراقبت صورت بگیرد و تذکرات به موقع داده شود. ما نمی توانیم صرفا سفارش دهنده تبلیغ و حتی آژانس ها را مقصر بدانیم. باید چارچوب ها مشخص باشد و به آژانس ها تذکر داده شود که تاثیرات جانبی تبلیغ را هم مورد توجه قرار دهند. ما در بحث های مدیریت بحثی درباره مسئولیت اجتماعی و اخلاق حرفه ای تبلیغات داریم و اینها موضوعاتی هستند که در واحدهای درسی به آنها توجه می شود.

وی اضافه کرد: اگر گروه های تبلیغاتی به این ۲ عنوان؛ مسئولیت اجتماعی و اخلاق حرفه ای توجه کنند پیامدهای منفی کاهش می یابد چراکه مخاطب ما به ویژه در یک تیزر تلویزیونی محدود به یک منطقه و قشر خاص نیست و همه کسانی که به نحوی در ارتباط با رسانه هستند تبلیغ را می بینند و ممکن است که از این میان، مخاطب زیادی در نقاط محروم و ضعیف جامعه باشند و برای آنها بعضی از این تبلیغات نه تنها اثر مثبتی ندارد بلکه نوعی ضدیت و مخالفت در جامعه را ایجاد می کند.

نویسنده کتاب «مدیریت استراتژیک تبلیغات» در پایان درباره نمایش و آگهی‌های صداوسیما یادآور شد: متاسفانه تحقیقات و مطالعات جامعی در زمینه تبلیغات و آثارش روی مخاطبان در نقاط مختلف وجود ندارد و صرفا نگاهمان اثرگذاری به هر شیوه با توجه به سفارشی که دریافت می کنیم، است. ما باید با توجه به شرایطی که در نقاط مختلف کشورمان وجود دارد، ببینیم چگونه تبلیغ کنیم که ضمن اثرگذار بودن آن تبلیغ، مخالفت ها و نقاط منفی را در مخاطب پرورش ندهیم. این اتفاق در صورتی رخ می دهد که توجه داشته باشیم تبلیغات امروز صرفا امری هنری نیست بلکه فعالیتی چند تخصصی است و موفقیت حوزه تبلیغات در آینده در گرو استفاده از تخصص های جامعه شناسی، روانشناسی، ارتباطات و… است.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=35837

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • واریته

    والپیپرهای جدید نوت ۱۰ سامسونگ منتشر شد

    ۱۳۹۸-۰۵-۱۹
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    اولین عکس‌ها از حضور هانیه توسلی در «خشم و هیاهو»

    ۱۳۹۶-۱۰-۰۷
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    گوشی تاشدنی موتورولا با نمایشگر خارجی کاربردی روانه بازار می‌شود

    ۱۳۹۷-۱۲-۲۰
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    هواوی میت ۲۰ پورشه دیزاین احتمالا در دست ساخت است

    ۱۳۹۷-۰۶-۲۱
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    آیا اولین خاطره ما در زندگی حقیقی است

    ۱۳۹۷-۰۵-۰۶
    توسط اپراتور خبر
  • واریته

    «طلاقم بده به خاطر گربه‌ها» روی میز تدوین

    ۱۳۹۶-۰۱-۲۹
    توسط اپراتور خبر

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • ایمیدرو از ایده‌های نوآورانه جشنواره «ایما» در بخش معدن حمایت خواهد کرد

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۲۹
  • شور، شکوه و سرور؛ سه‌گانه درخشان جشنواره ورزشی بیمه ایران

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۲۹
  • سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در غرفه ایمیدرو: شرکت‌های فولادی از دانش‌بنیان‌ها حمایت کنند

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۲۹
  • نخستین دستگاه بومی «سولارواش» با حضور رئیس هیأت عامل ایمیدرو رونمایی شد

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۲۹
  • با حضور دستیار مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس؛ مدیران عامل جدید شرکت‌های پتروشیمی کارون، پالایش ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۲۹
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است