تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • صورت های مالی ۱۴۰۳ ایمیدرو در مجمع عمومی سالانه تصویب شد

  • تنها در یک روز؛  اتمام موفقیت‌آمیز مرحله دوم پذیره‌نویسی بزرگترین اوراق شرکتی ۱۴۰۴ بازار سرمایه

  • راهبردهای به‌روزرسانی سبد غذایی حداقلی بر اساس اقلیم

  • گامی تازه در مسئولیت‌های اجتماعی با اهدای خون توسط کارکنان بانک سامان

  • فراخوان شرکت در مزایده املاک بانک کارآفرین در تهران و سایر استان‌ها

  • بوعلی در اوج؛  درآمد ۵ ماهه پتروشیمی بوعلی سینا از مرز ۴۱ همت گذشت

  • افزایش سقف پرداخت اقساط تسهیلات بانک مسکن از طریق پیشخوان مجازی و خودپردازهای بانک مسکن/ پرداخت اقساط تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال و به صورت روزانه

  • افزایش اعتبار تسهیلات حمایتی از طرح‌های نوآورانه، اشتغال پایدار، توسعه‌ای و تولیدی با عاملیت پست بانک ایران به ۴ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال

  • خط اعتباری ویژه؛ تنها راه نجات بانک مسکن از ناترازی

  • گام‌های بلند شرکت ملی مس برای هوشمندسازی با ساماندهی داده‌ها و مشارکت مجتمع‌ها

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›بیمه عمر چه کم از بیمه خودرو دارد

بیمه عمر چه کم از بیمه خودرو دارد

توسط مهناز خدادوست
۱۳۹۹-۰۹-۱۳

پایگاه خبری تریتا نیوز ، ملیحه سادات حسینی، مدیر روابط عمومی بیمه ملت

“خطر بیخ گوش ماست. همین امروز به فکر باشیم.” این تبلیغی بود که سال‌های کودکی در قاب سیاه و سفید رسانه تصویری برای گوشزد کردن ضرورت وجود بیمه نقش می‌بست. گوشزدی که با دستی حمایتی در قاب تکمیل می‌شد و گاهی چتری می‌شد برای محافظت.

از همان دوران بود که خطر و بیمه برای من نقش دو متضاد را بازی کرد. نقشی که بودن بیمه را با آرامش گره می‌زد و نبودنش را با بلوا.

برای ما که در کودکی با زلزله منجیل در پایتخت لرزیدیم، در نوجوانی با بم فروریختیم، در جوانی با سانچی غرق و با پلاسکو سوختیم می‌دانیم که بیمه اگر نمی‌تواند جلوی فاجعه را بگیرید، اما می‌تواند آلامی باشد بر دردها، می‌تواند تیکه‌ای از قلب شکسته را در جایش بند بزند و می‌تواند همان تبلیغ قاب سیاه و سفید رسانه باشد در دوران بلا.

اگرچه از عمر بیمه در ایران یک قرن می‌گذرد و تبلیغات سیاه و سفید بیمه‌ای دیگر رنگ و رویی به خود گرفته و شرکت‌های بیمه‌ای تابلوی‌های رنگی خود را برای جلب مخاطب بر سر در ساختمان‌های سر به فلک کشیده علم کرده‌اند، هر از چند گاهی بیلبوردی در قلب اتوبان‌های پایتخت و برخی شهرها یادآور محصولات و خدمات بیمه‌ای شرکت‌ها می‌شود اما آمار نشان از پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در بین مردم است.

مردمی که با سختی روزگار می‌گذرانند و به واسطه همین سختی معیشت کالاهای اساسی را از سبد زندگی‌شان حذف کرده، دیگر جایی برای بیمه نمی‌بینند.

سختی ایام و هزینه‌های کمرشکن باعث شده که از کنار هر حادثه ریز و درشتی بگذرند و آه حواله کنند و روزگار بگذرانند با این امید که بخت و اقبال حداقل در این قسمت زندگی به یاری‌شان بیاید و وای از روزی که نیاید.

اما به‌راستی چه باید کرد؟ وظیفه روابط‌عمومی‌ها در صنعت بیمه با وجود همه کاستی‌ها و ضعف‌ها و نوع معیشت مردم چیست؟

اگر از من بپرسید که راهکار و چاره چیست شاید اولین چیزی که به ذهن خطور کند و پاسخی برای آن بیایم اصلاح فرهنگ بیمه‌ای است. اصلاح فرهنگ بیمه‌ای آن هم به شکل بنیادی و پایه‌ای می‌تواند دریچه‌ای باشد برای باز شدن مسیر پر پیچ و خم بیمه.

روزگاری نه چندان دوری را به یاد بیاورید که بستن کمربند ایمنی در فرهنگ رانندگی ایرانی و مرام و مسلک لوتی‌ها نوعی بی‌حرمتی بود، اما برخورد قهریه و تعیین جریمه آن هم بدون اغماض در آن زمان بستن کمربند ایمنی را به فرهنگ رانندگی تبدیل کرد و امروز هر کدام از ما قبل از زدن استارت خودرو ناخودآگاه کمربند ایمنی را در جایش قلاب می‌کنیم.

اصلا چرا راه دور برویم، تاریخ بیمه شخص ثالث خودروی‌مان به انقضا رسیده و ما حتی سوئیچ را برای جابه‌جایی خودرو در پارکینگ از جیب‌مان در نمی‌آوریم و تا زمان تمدید هزار بار خودمان را برای این اهمال‌کاری سرزنش می‌کنیم.

سرزنش خود در حالی است که روزها بدون داشتن بیمه عمر به خیابان و سرکار و مسافرت می‌رویم و خودمان را به واسطه این اهمال سرزنش نمی‌کنیم. اصلا مگر بیمه عمر چه کم از بیمه خودرو دارد که روزها را از روی تقویم خط می‌زنیم بدون آنکه نیازی به داشتن بیمه عمر حس کنیم.

پاسخ این اهمال به همان فرهنگ بیمه‌ای برمی‌گردد. به فرهنگی که به خاطر نبودش- که شاید بخشی از آن متوجه روابط‌عمومی‌ها باشد- در میان مردم ریشه دوانده و سختی روزگار چون تلی از خاک مدفونش کرده است.

اما زیر آن خاک سخت، طلایی است که این روزها روابط‌عمومی بیمه مرکزی در پی یافتنش ماشین جست‌وجویش را روشن کرده و با راه‌اندازی زنگ بیمه در مدارس ابتدایی، زنگ آغازین فرهنگ بیمه‌ای را به صدا در آورده است.

زنگی که می‌تواند آغازگر و اشاعه‌دهنده آن در زمان کوتاه در بین مردم باشد.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=105053
تگ ها بیمه ملت

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    ارمغان شبکه فروش قدرتمند بیمه ملت؛ افزایش پرتفوی و کاهش خسارت

    ۱۴۰۱-۰۸-۲۷
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    می دانید چند بیمه نامه فعال در «بیمه ملت» دارید؟

    ۱۴۰۱-۰۸-۲۷
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    افتتاح ساختمان جدید شعبه بیمه ملت اصفهان با حضور مدیرعامل/ یزدان‌دوست: به دنبال توسعه خدمات با کیفیت و سریع بیمه‌ای ...

    ۱۴۰۳-۰۸-۲۱
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    برگزاری چهارمین نشست شورای معاونان و مدیران بیمه ملت / فرهادی‌پور: بیمه ملت با تمرکز بر رضایتمندی مشتریان، مسیر توسعه ...

    ۱۴۰۴-۰۶-۱۷
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    بیمه ملت به استان گلستان رسید/یزدان‌دوست: پرداخت خسارات بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری آغاز شده و به سرعت انجام می‌شود

    ۱۴۰۳-۰۵-۳۱
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    عیدانه بیمه ملت برای پرستاران و پیراپزشکان  

    ۱۴۰۱-۰۹-۱۴
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • صورت های مالی ۱۴۰۳ ایمیدرو در مجمع عمومی سالانه تصویب شد

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۲۴
  • تنها در یک روز؛  اتمام موفقیت‌آمیز مرحله دوم پذیره‌نویسی بزرگترین اوراق شرکتی ۱۴۰۴ بازار ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۲۴
  • راهبردهای به‌روزرسانی سبد غذایی حداقلی بر اساس اقلیم

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۲۴
  • گامی تازه در مسئولیت‌های اجتماعی با اهدای خون توسط کارکنان بانک سامان

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۲۴
  • فراخوان شرکت در مزایده املاک بانک کارآفرین در تهران و سایر استان‌ها

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۲۴
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است