تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • بازسازی بافت های فرسوده منطقه دوازده تهران، به همت موسسه اعتباری ملل

  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای پیشبرد طرح نهضت ملی

  • نوسازی سیستم کنترل توربین واحد NF2 در پتروشیمی بندرامام

  • ساخت و اصلاح موفق «کراشر نمک» در واحد شستشوی نمک پتروشیمی اروند با توان متخصصان داخلی

  • روابط عمومی بانک سپه، رتبه برتر «ارزیابی عملکرد هفته دولت» را کسب کرد

  • پیام تبریک محمدرضا فرهادی‌پور به مناسبت بیست‌ودومین سالروز تأسیس بیمه ملت

  • برندگان یازدهمین دوره قرعه‌كشی طرح گردونه بانك ملت مشخص شدند

  • تقدیر مسئولان منطقه از اقدامات محیط‌زیستی پتروشیمی شهید تندگویان

  • دریافت آنلاین وام تا ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن از «مانیسا» با پشتیبانی بانک صادرات ایران

  • مدیرعامل پست بانک ایران در آیین تجلیل از خدمات مدیرعامل سابق بانک: حرکت در مسیر اقتصاد دیجیتال و همسویی با سیاست‌های دولت در توسعه خدمات مالی هوشمند، از برنامه‌های اصلی دوره جدید مدیریت است

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›به نام مشتری؛ به کام واسطه

به نام مشتری؛ به کام واسطه

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۰-۰۸-۰۳

نویسنده: امیرخسرو فخریان


تریتا نیوز ، یکی از مهم ترین موضوعاتی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای از آن به عنوان تفاوت بارز و در حقیقت مزیت خود بر صنوف سنتی نام می‌برند تخفیف‌های متنوعی است که از سوی این فروشگاه‌ها به خریداران و مشتریان خود عرضه می‌شود. تخفیف‌هایی که به هیچ عنوان در صنوف و سوپرمارکت‌های سنتی از آن خبری نیست.
در صنوف و سوپرمارکت‌های سنتی، کالاها به قیمت مصرف کننده که بر روی آن درج شده است به خریدار ارائه می‌شود و سود فروشنده از تخفیفی که تولید کننده برای آنها در نظر می‌گیرد و کالا را با قیمتی پایین‌تر از قیمت درج شده بر روی آن در اختیارشان قرار می‌دهد به دست می‌آید. در فروشگاه‌های زنجیره‌ای؛ تلاش می‌شود تا کالاها با قیمتی پایین‌تر از قیمت درج شده بر روی آنها به دست مصرف کننده برسد. این همان شعار “همواره تخفیف بودن” است که برخی از اعضای بزرگ این اتحادیه با این شعار فعالیت می کنند و وجه بارز تفاوت این رسته از  فروشگاه‌های زنجیره‌ای است و سایر  صنوف و سوپرمارکت‌های سنتی است و باعث شده است که خریدار در انتخاب نهایی بین این دو، به دلایل مختلفی که خارج از حوصله این بحث است و از جمله به دلیل همواره تخفیف بودن و وجه تخفیفی بودن فروشگاه‌های زنجیره‌ای، در انتخاب این فروشگاه‌ها و ترجیح آن بر صنوف و فروشگاه‌های سنتی، تردیدی به خود راه ندهد.

در کنار مخالفت‌هایی که از سوی صنوف سنتی و حامیان رسانه‌ای آنها به فروشگاه‌های زنجیره‌ای به عنوان نظام نوین توزیع کالا و خدمات می‌شود و البته استقبال مطلوب مردم از این فروشگاه‌ها و گسترش روزافزون شعبات فروشگاهی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سراسر کشور، نشان می‌دهد که این مخالفت‌ها راه به جایی هم نبرده است. اخیرا “کاهش تخفیف‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای” مطرح و چنین وانمود می‌شود که تنها تفاوت و برتری فروشگاه‌های زنجیره‌ای بر صنوف و سوپرمارکت‌های سنتی که ارائه تخفیف‌های متنوع و گوناگون بوده است در حال رنگ باختن است. به همین دلیل است که افراد، اتحادیه‌ها و رسانه‌های مخالف نظام نوین توزیع، با ذوق و شعف این موضوع را دستمایه دور جدیدی از حملات خود به فروشگاه‌های زنجیره‌ای قرار داده‌اند.

قطعا این انتظار که فروشگاه زنجیره‌ای در هر حالتی، تخفیف‌های حداکثری را به مشتری اختصاص بدهد نه ممکن، نه مطلوب و نه از نگاه اقتصادی معقولانه است. چرا که اساسا ارائه تخفیف از سوی فروشگاه‌های زنجیره‌ای نه یک وظیفه و تکلیف که در حقیقت خدمتی است که می‌تواند ارائه شود و یا ارائه نشود. محدود و منحصر نمودن مزیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در موضوع تخفیف و ارائه تخفیفات متنوع به مشتریان، نعل وارونه زدن است که مخالفان فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نظام نوین توزیع می‌کوشند تا از طریق آن، نیت واقعی خود از مخالفت با نظام نوین توزیع را در لفافه نگرانی از کاهش تخفیفات ارائه شده، پیچیده و به نام مردم و مشتری و در حقیقت به کام دلال‌ها و واسطه هایی که هیچ گونه خدمات و یا ارزش افزوده ای را ارائه نمی کنند، تمام کنند و  فروشگاه‌های زنجیره‌ای را که نقش بسیار مثبت و موثری در کاهش زنجیره تولید و حذف واسطه‌ها و دلالان را دارند، کم اهمیت جلوه دهند.

بدیهی است برای هماهنگی بیشتر در اجرای سیاست های دولت محترم خصوصا در توزیع کالای اساسی با توجه به افزایش هزینه‌های تولید از یک طرف و عدم اجازه تولیدکننده برای افزایش قیمت‌ها یعنی همان چیزی که می‌توان آن را قیمت گذاری دستوری نامید موجب می‌شود تولیدکننده، کالای تولیدی را با کمترین میزان تخفیف به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و طبیعتا فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز این کالاها با حداقل تخفیف‌ ممکن به خریدار و مصرف کننده عرضه کنند.

هر کس که اندک آشنایی با علم اقتصاد و صنعت خرده فروشی داشته باشد، قطعا از ارتباط مستقیم موضوع ارائه تخفیف یا عدم ارائه آن با  بهای تمام شده کالا و خدمات و نیز وجود شرایط رقابتی در بازار مطلع است که این امر در توزیع کالاهای اساسی و تنظیم بازاری که منطبق با سیاست های دولت محترم و در راستای وجود شفافیت در توزیع و امکان رصد آنها است، بیشتر ملموس تر است. با همه آنچه که گفته شد و بنا بر آنچه که در عالم واقع رخ می‌دهد حاکی از آن است که خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مقایسه با صنوف سنتی، برای مصرف کننده و خریدار به مراتب مقرون به صرفه‌تر است و این موضوع به دلیل شفافیت حداکثری عملکرد فروشگاه‌های زنجیره‌ای و حداکثری بودن نظارت نهادهای گوناگون که گاها تا پنج لایه نظارتی هم می‌رسد، قابل اثبات است.

فروشگاه های زنجیره ای در خدمات خود به ارائه استانداردهایی چون استاندارد کیفیت، استاندارد قیمت و استاندارد خدمت متعهد هستند و این مهم یکی از بزرگترین جلوه های تفاوت به عنوان سیستم نوین توزیع در عرصه خرده فروشی با سایر بخشهای توزیع در کشور محسوب می شود که نتیجه آن وجود اطمینان و اعتماد مشتریان در تهیه کالاهای با اصالت خصوصا کالاهای سلامت محور با پرداخت هزینه کمتر ریالی و صرفه جویی در زمان را می توان نام برد افزایش روز به روز  اقبال عمومی مردم شریف در تهیه مایحتاج خود از فروشگاه های زنجیره ای تحت پوشش این اتحادیه، گواهی بر این ادعاست.

*ریاست اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=132605
تگ ها اقتصادتریتانیوزتولیدصنعتفروشگاه های زنجیره ایکالا

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    کسب رتبه برتر تاثیرگذار بلوغ رسانه های دیجیتال توسط بانک سینا

    ۱۳۹۹-۱۰-۲۰
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    عملکرد بانک مهر ایران نشان از برنامه‌ریزی منسجم و هوشمندانه دارد

    ۱۳۹۹-۱۰-۲۶
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    پیام مدیرعامل بانک توسعه تعاون در پی درگذشت همکار بانک

    ۱۴۰۰-۱۰-۱۵
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    انتصابات جدید در بیمه‌ کوثر

    ۱۳۹۹-۱۰-۱۲
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    تمدید مهلت صدور وثبت چک تضمینی در سامانه صیاد

    ۱۴۰۰-۱۱-۲۴
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    مذاکرات چندجانبه مدیرعامل بانک دی با بنگاه های اقتصادی استان اصفهان

    ۱۳۹۹-۱۰-۲۲
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • بازسازی بافت های فرسوده منطقه دوازده تهران، به همت موسسه اعتباری ملل

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۱۲
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای پیشبرد طرح نهضت ملی

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۱۲
  • نوسازی سیستم کنترل توربین واحد NF2 در پتروشیمی بندرامام

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۱۲
  • ساخت و اصلاح موفق «کراشر نمک» در واحد شستشوی نمک پتروشیمی اروند با توان متخصصان ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۱۲
  • روابط عمومی بانک سپه، رتبه برتر «ارزیابی عملکرد هفته دولت» را کسب کرد

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۱۲
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است