بررسی موانع و فرصت های ارزی شعب با حضور مدیرعامل بانک دی
دکتر برات کریمی، مدیرعامل بانک دی در دیدار با معاونان ارزی شعب تهران بر ضرورت رفع موانع و بهرهمندی از فرصت ها درحوزه ارزی و امور بینالملل تاکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری تریتا نیوز به نقل از روابط عمومی بانک دی، در نشستی که با حضور برات کریمی، مدیرعامل، رحیم طاهری، عضو هیئت مدیره، سیدعبدالرضا سیف، مشاور مدیرعامل در امور بازرسی و جمعی از معاونان و مدیران ارشد و معاونان ارزی شعب بانک برگزار شد، موانع و فرصت های ارزی شعب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این نشست،کریمی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست، جایگاه خدمات ارزی و بین الملل را برای بانک، استراتژیک و حیاتی دانست و گفت: بخش عمده ای از درآمدهای غیرمشاع و کارمزدی نظام بانکی حاصل فعالیت بانکها در حوزه ارزی و امور بین الملل است که توجه به این حوزه میتوانند سود باکیفیت و پایداری را برای بانک به همراه داشته باشد.
مدیرعامل بانک دی با اشاره به اهمیت جایگاه حوزه ارزی از تلاشهای همکاران خدوم شعب ارزی قدردانی کرد و گفت: سیستم کسب درآمد در بانک ها دچار تغییر و دگرگونی شده است به نحوی که سهم کسب درآمد از محل ارائه خدماتی مانند اعتبار اسنادی، خدمات ارزی، ضمانت نامه های بانکی، خدمات بانکداری الکترونیک تحت عنوان غیرمشاع بسیار مورد توجه قرار گرفته و محل اصلی رقابت در نظام بانکی محسوب می شود.
وی افزود: در شرایط کنونی، همکاران صف و ستاد در بخش ارزی باید تلاش کنند با همکاری سایر بخش های گروه مالی دی در ارائه خدمات ویژه به مشتریان فعالیت کرده و بر اساس امکانات و ظرفیت های موجود با تعیین اهداف چالشی و دست یافتنی در راستای تحقق اهداف بانک گام بردارند.
مدیرعامل بانک دی گسترش ارتباطات میان مدیران ستاد با همکاران شعب را یکی از ابزارهای موثر در رفع موانع پیش روی شعب دانست و تصریح کرد: برگزاری منظم جلسات هم اندیشی علاوه بر همسویی افق های فکری و افزایش همدلی بین مدیریت و کارکنان، موجب شناسایی معضلاتی می شود که شاید بتوان با کمترین صرف انرژی و زمان برای حل آنها چاره اندیشی کرد.
کریمی با ابراز امیدواری نسبت به حل چالش های ارزی و جهش بانک دی در ارائه خدمات ارزی به مشتریان گفت: گشایش اعتبار اسنادی داخلی، صدور ضمانت نامه ها و افزایش صدور حوالجات ارزی و ویژهسازی خدمات برای مشتریان ارزی به صورت جدی در برنامه های استراتژیک بانک قرار گرفته است که امیدوارم با همت و تلاش همکاران شعب ارزی و دستیابی به اهداف بتوانیم در آینده ای نه چندان دور شاهد سهم بازار مناسبی در حوزه ارائه خدمات ارزی در نظام بانکی باشیم.
در ادامه این نشست، رحیم طاهری، عضو هیئت مدیره بانک با برشمردن موانع پیش روی حوزه ارزی شعب گفت: برای جهش در بخش ارزی بانک میبایست صف، ستاد، بیمه و صرافی دی به صورت منسجم و یکپارچه در کنار هم قرار بگیرند تا بتوانیم با همدلی و هم افزایی، چالش های پیش رو را پشت سر بگذاریم.
طاهری، با تاکید بر لزوم پایش فعالیت های ارزی شعب گفت: پایش عملکرد شعب ارزی و برگزاری منظم جلسات آسیب شناسی باید در دستور کار بانک قرار گیرد تا از طریق ارائه خدمات و راهکارهای جذاب برای مشتریان بتوانیم در مسیر جذب منابع و ارائه خدمات ارزی پیشتاز باشیم.
عضو هیئت مدیره بانک دی، الگوبرداری از بانکهای موفق، برگزاری جلسات هماندیشی با مشتریان و تدوین یک استراتژی برد – برد با مشتریان حوزه بانکداری شرکتی را از جمله مهمترین عوامل موفقیت در بخش بین الملل برشمرد و افزود: انتظار می رود همکاران ضمن توسعه تعامل مطلوب با مشتریان، با ارزیابی پیوسته ظرفیتهای مالی و اعتباری مشتری و شناسایی موانع موجود در مسیر ارائه خدمات به هر مشتری در مسیر بهبود وضعیت موجود تلاش کنند.
در ادامه این نشست مهرآفرین امینی اقدم، رییس اداره عملیات ارزی و رضا حسین پاشافر، رییس اداره حسابداری ارزی، خزانهداری و روابط کارگزاری با ارائه گزارشی از عملکرد معاونت ارزی و امور بین الملل به تشریح اقدامات انجام شده و برنامههای پیش روی این حوزه پرداختند.
در پایان این نشست، معاونان شعب ارزی به بیان فرصت ها و چالش های موجود و ارائه راهکار برای عبور از این چالش ها پرداختند.
به گزارش پایگاه خبری تریتا نیوز به نقل از روابط عمومی بانک دی، در نشستی که با حضور برات کریمی، مدیرعامل، رحیم طاهری، عضو هیئت مدیره، سیدعبدالرضا سیف، مشاور مدیرعامل در امور بازرسی و جمعی از معاونان و مدیران ارشد و معاونان ارزی شعب بانک برگزار شد، موانع و فرصت های ارزی شعب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این نشست،کریمی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست، جایگاه خدمات ارزی و بین الملل را برای بانک، استراتژیک و حیاتی دانست و گفت: بخش عمده ای از درآمدهای غیرمشاع و کارمزدی نظام بانکی حاصل فعالیت بانکها در حوزه ارزی و امور بین الملل است که توجه به این حوزه میتوانند سود باکیفیت و پایداری را برای بانک به همراه داشته باشد.
مدیرعامل بانک دی با اشاره به اهمیت جایگاه حوزه ارزی از تلاشهای همکاران خدوم شعب ارزی قدردانی کرد و گفت: سیستم کسب درآمد در بانک ها دچار تغییر و دگرگونی شده است به نحوی که سهم کسب درآمد از محل ارائه خدماتی مانند اعتبار اسنادی، خدمات ارزی، ضمانت نامه های بانکی، خدمات بانکداری الکترونیک تحت عنوان غیرمشاع بسیار مورد توجه قرار گرفته و محل اصلی رقابت در نظام بانکی محسوب می شود.
وی افزود: در شرایط کنونی، همکاران صف و ستاد در بخش ارزی باید تلاش کنند با همکاری سایر بخش های گروه مالی دی در ارائه خدمات ویژه به مشتریان فعالیت کرده و بر اساس امکانات و ظرفیت های موجود با تعیین اهداف چالشی و دست یافتنی در راستای تحقق اهداف بانک گام بردارند.
مدیرعامل بانک دی گسترش ارتباطات میان مدیران ستاد با همکاران شعب را یکی از ابزارهای موثر در رفع موانع پیش روی شعب دانست و تصریح کرد: برگزاری منظم جلسات هم اندیشی علاوه بر همسویی افق های فکری و افزایش همدلی بین مدیریت و کارکنان، موجب شناسایی معضلاتی می شود که شاید بتوان با کمترین صرف انرژی و زمان برای حل آنها چاره اندیشی کرد.
کریمی با ابراز امیدواری نسبت به حل چالش های ارزی و جهش بانک دی در ارائه خدمات ارزی به مشتریان گفت: گشایش اعتبار اسنادی داخلی، صدور ضمانت نامه ها و افزایش صدور حوالجات ارزی و ویژهسازی خدمات برای مشتریان ارزی به صورت جدی در برنامه های استراتژیک بانک قرار گرفته است که امیدوارم با همت و تلاش همکاران شعب ارزی و دستیابی به اهداف بتوانیم در آینده ای نه چندان دور شاهد سهم بازار مناسبی در حوزه ارائه خدمات ارزی در نظام بانکی باشیم.
در ادامه این نشست، رحیم طاهری، عضو هیئت مدیره بانک با برشمردن موانع پیش روی حوزه ارزی شعب گفت: برای جهش در بخش ارزی بانک میبایست صف، ستاد، بیمه و صرافی دی به صورت منسجم و یکپارچه در کنار هم قرار بگیرند تا بتوانیم با همدلی و هم افزایی، چالش های پیش رو را پشت سر بگذاریم.
طاهری، با تاکید بر لزوم پایش فعالیت های ارزی شعب گفت: پایش عملکرد شعب ارزی و برگزاری منظم جلسات آسیب شناسی باید در دستور کار بانک قرار گیرد تا از طریق ارائه خدمات و راهکارهای جذاب برای مشتریان بتوانیم در مسیر جذب منابع و ارائه خدمات ارزی پیشتاز باشیم.
عضو هیئت مدیره بانک دی، الگوبرداری از بانکهای موفق، برگزاری جلسات هماندیشی با مشتریان و تدوین یک استراتژی برد – برد با مشتریان حوزه بانکداری شرکتی را از جمله مهمترین عوامل موفقیت در بخش بین الملل برشمرد و افزود: انتظار می رود همکاران ضمن توسعه تعامل مطلوب با مشتریان، با ارزیابی پیوسته ظرفیتهای مالی و اعتباری مشتری و شناسایی موانع موجود در مسیر ارائه خدمات به هر مشتری در مسیر بهبود وضعیت موجود تلاش کنند.
در ادامه این نشست مهرآفرین امینی اقدم، رییس اداره عملیات ارزی و رضا حسین پاشافر، رییس اداره حسابداری ارزی، خزانهداری و روابط کارگزاری با ارائه گزارشی از عملکرد معاونت ارزی و امور بین الملل به تشریح اقدامات انجام شده و برنامههای پیش روی این حوزه پرداختند.
در پایان این نشست، معاونان شعب ارزی به بیان فرصت ها و چالش های موجود و ارائه راهکار برای عبور از این چالش ها پرداختند.