تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • نشان عالی کیفیت در صنعت اپراتوری به مدیرعامل همراه اول اعطاء شد

  • حسین‌زاده: قیمت سهام بانک اقتصادنوین در یک سال گذشته ۹۱درصد رشد کرد

  • برندگان مسابقه «من و قله ۲۰۰۰ همتی» بانک ملی اعلام شد

  • ارائه جامع خدمات طرح کالابرگ الکترونیکی در اپلیکیشن بله

  • گواهی سپرده مدت‌دار ویژه تأمین مالی صنایع فلزی هشتمین نور منتشر شد

  • هم‌اندیشی علمی «روش‌شناسی سلامت معنوی اسلامی»

  • کسب رتبه برتر در ارزیابی عملکرد هفته دولت به روابط عمومی بیمه آسیا رسید

  • برگزاری آزمون استخدامی مؤسسه اعتباری ملل در نیمه نخست آذرماه

  • حضور همراه اول در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف

  • نقش آفرینی شرکت پتروشیمی تفتان آریا در توسعه مکران/ چهار سناریوی تأمین خوراک برای تفتان آریا

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›بررسی موانع واگذاری اتكائی بین شركت‌های بیمه ایرانی و روسی

بررسی موانع واگذاری اتكائی بین شركت‌های بیمه ایرانی و روسی

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۴-۰۳-۱۷

تریتا نیوز /رئیس کل بیمه مرکزی و رئیس دپارتمان بیمه بانک مرکزی روسیه به‌عنوان نهاد ناظر بخش بیمه این کشور، در خصوص راهکارهای رفع موانع همکاری شرکت‌های بیمه ایرانی و روسی بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش تریتا نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، پرویز خوشکلام خسروشاهی در این دیدار که در بانک مرکزی روسیه برگزار شد و سه ساعت طول کشید در پاسخ به ابهامات و سوالاتی که مقام بیمه‌ای روسیه در خصوص فعالیت کنسرسیومی، نحوه نظارت در صنعت بیمه ایران و چگونگی رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه ایرانی داشت با اشاره به فلسفه تشکیل کنسرسیوم‌های بیمه‌ای و تشریح ساز و کارهای مختلف نظارتی مورد استفاده در بیمه مرکزی ایران، گفت: کنسرسیومی که برای افزایش ظرفیت قبول ریسک تشکیل شده است مرکب از دوازده شرکت بیمه است که همه آنها شرکت‌های بیمه‌گر مستقیم بوده و تحت نظارت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند و به‌صورت مداوم از جنبه‌های گوناگون توسط این نهاد نظارتی پایش و کنترل می‌شوند. یکی از این جنبه‌ها رتبه بندی از طریق محاسبه سطح توانگری آنها است.

وی در تشریح چگونگی نظارت بر شرکت‌های بیمه‌گر ایرانی گفت: این روند در طی ۹۰سال گذشته به گونه‌ای پیش رفته که فقط یک شرکت به لحاظ ایفای تعهدات خود دچار مشکل شده است.

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد سیستم توانگری در صنعت بیمه ایران ۱۴ سال است که در حال اجراست و بر اساس تجربه ‌ای که در این مدت حاصل شده در حال اصلاح و بروز شدن است.

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه سخنان خود گفت: بیمه مرکزی در اقدامی جدید به‌صورت ماهانه صورت‌های مالی شرکت‌ها را کنترل خواهد کرد تا بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن از برخی نارسایی‌های احتمالی از جمله تغییر در سطح توانگری، مطلع و نسبت به آن واکنش سریع داشته باشد.

خسروشاهی از بخش اتکائی بیمه مرکزی و حساب اتکایی ویژه به عنوان نهادهایی دولتی یاد کرد که پشتیبان شرکت‌های بیمه و لنگر اطمینانی برای ایفای تعهدات از سوی آنها هستند. او همچنین توضیحاتی در خصوص نحوه مدیریت ریسک نوسانات نرخ ارز و جایگاه آن در فرمول توانگری مورد استفاده در صنعت بیمه ایران ارائه داد.

رئیس شورای عالی بیمه در پایان سخنان خود گفت: منطقا ارتباطات و تعامل بین دو کشور باید دو طرفه باشد، ایران تسهیلات لازم را برای قبولی اتکائی از بازار بیمه خود برای شرکت‌های بیمه روسی فراهم کرده و در این زمینه آمادگی برای رفع دغدغه طرف‌ روسی در خصوص واگذاری اتکائی توسط شرکت‌های بیمه روسی به شرکت‌های بیمه ایرانی را در چارچوب معیارهای حرفه‌ای، فنی و قانونی مربوط دارد و متقابلاً انتظار دارد دغدغه‌‌های طرف ایرانی نیز که عمدتاً سرعت عمل در تصمیم‌گیری از سوی طرف روسی است محقق گردد.

ایلیا اسمیرنف رئیس بخش بیمه بانک مرکزی روسیه به عنوان بالاترین مقام بیمه‌ای این کشور نیز با تشکر از همکاری‌های بیمه‌ای که تا کنون بین دو کشور انجام شده است در پاسخ به سوال رئیس کل بیمه مرکزی مبنی بر اینکه آیا بانک مرکزی روسیه و دپارتمان بیمه آن اراده جدی برای همکاری شرکت‌های بیمه روسی با شرکت‌های بیمه ایرانی به‌خصوص در حوزه واگذاری اتکائی دارد یا نه، گفت: نهاد ناظر بیمه روسیه هیچ‌گونه پیش‌داوری در خصوص عملکرد شرکت‌های بیمه ایرانی ندارد و از هر اقدامی که به تقویت اقتصاد کشور کمک کند حمایت می‌کند. بر این اساس آمادگی لازم برای مراودات بیمه‌ای بین دو کشور وجود دارد و لیکن این همکاری نیازمند گفت‌وگوهای فنی بیشتر بین دو طرف برای رسیدن به زبان مشترک است‌.

وی افزود: ما دنبال آن هستیم که آشنایی بیشتری با مفهوم حقوقی کنسرسیوم و همچنین نحوه محاسبه توانگری در کشور شما داشته باشیم تا بتوانیم در هیأت عالی تصمیم‌گیری بانک مرکزی در این خصوص به‌راحتی از موضوع دفاع کنیم و به نتیجه برسیم. ما باید بتوانیم اعضای هیأت عالی را برای قبول شاخص توانگری شما بجای رتبه‌بندی‌های مرسوم قانع کنیم.

اسمیرنف در پایان در پاسخ به این پرسش خسروشاهی که چشم‌انداز موضوع را چگونه می‌بینید و چقدر احتمال می‌دهید جایگزینی سطح توانگری شرکت‌های بیمه ایرانی به‌جای رتبه‌بندی‌های مرسوم به نتیجه برسد گفت: ایده فعالیت بیمه‌های ایرانی در روسیه در قالب کنسرسیوم یا اتحادیه را برای آغاز ارتباطات بیمه‌ای دو کشور مناسب‌تر می‌داند که با انجام گفت‌وگوهای بیشتر و رفع ابهامات و در نهایت موافقت هیأت عالی تصمیم‌گیری بانک مرکزی قابل عملیاتی شدن است.

گفتنی است رئیس کل بیمه مرکزی در جمع کارشناسی هیأت ایرانی همراه، گفت: ابهامات طرف روسی مسائل ابتدایی و روشنی بود که قاعدتاً بایستی در جلسات و دیدارهای دو سال اخیر پاسخ داده می‌شد و طرح مجدد آن نشان می‌دهد تلاش‌ها و مکاتبات گذشته در این خصوص در انتقال مطلب موفق نبوده‌ و ابهامات طرف روسی همچنان پابرجاست، بر این اساس لازم است اقدامات سریع برای برطرف‌کردن آنها انجام شود.

شایان ذکر است مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل و معاون مدیرکل نوآوری و توسعه کسب وکارهای نوین بیمه مرکزی و مدیرعامل و معاون اتکایی بیمه البرزبه عنوان شرکت راهبر کنسرسیوم ایرانی طرف معامله با شرکتهای بیمه روسی، رئیس کل را دراین سفر دو روزه همراهی کردند.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=215009

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    تولید اقتصادی از خاک کم عیار؛ نگاهی به ۲۷ سال فعالیت کارخانه لیچینگ سرچشمه

    ۱۴۰۴-۰۴-۲۶
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    نمایشگاه ایران هلث با حضور قدرتمند بانک پارسیان به کارخود خاتمه داد

    ۱۴۰۲-۰۳-۱۰
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    نخستین مدرسه تابستانه بیمه ملت برگزار شد

    ۱۴۰۲-۰۶-۲۷
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    امضای تفاهمنامه ۴۵۰ هزار میلیارد ریالی بین بانک ملت و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس

    ۱۴۰۲-۱۱-۲۷
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    رشد ۲۹۰ درصدی فروش املاک مازاد بانک صادرات ایران در سال ۱۴۰۳

    ۱۴۰۴-۰۲-۰۳
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    مدیران تشکل‌های صنفی نقش مشورتی خود برای دولت سیزدهم را آغاز کنند

    ۱۴۰۰-۰۵-۱۹
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • نشان عالی کیفیت در صنعت اپراتوری به مدیرعامل همراه اول اعطاء شد

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۱۷
  • حسین‌زاده: قیمت سهام بانک اقتصادنوین در یک سال گذشته ۹۱درصد رشد کرد

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۱۷
  • بانک ملی

    برندگان مسابقه «من و قله ۲۰۰۰ همتی» بانک ملی اعلام شد

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۱۷
  • ارائه جامع خدمات طرح کالابرگ الکترونیکی در اپلیکیشن بله

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۱۷
  • گواهی سپرده مدت‌دار ویژه تأمین مالی صنایع فلزی هشتمین نور منتشر شد

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۸-۱۷
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است