تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • همراه اول برترین روابط عمومی در «ارتباطات رسانه‌ای» و «کاربرد هوش مصنوعی»

  • افزایش سرمایه بانک سامان از محل تجدید ارزیابی

  • اعطای لوح و تقدیر نامه سومین رویداد فناورانه «صدرا» به موسسه اعتباری ملل

  • دوره بازآموزی روسای شعب استان های تهران و البرز برگزار شد/ آشنایی روسای شعب با مباحث نوین بانکداری

  • محمد شریعتمداری در مراسم رونمایی از اوراق مرابحه ارزی پتروشیمی بندر امام:بانک مرکزی مسیر تأمین مالی یک‌میلیارددلاری پتروشیمی‌ها را هموار کرد/تأمین مالی ۵۰۰ میلیون‌دلاری از محل ارزهای صادراتی شرکت‌های هلدینگ خلیج‌فارس با پیش‌فروش ارز صادراتی

  • تامین مالی بیش از ۶ همتی نهضت ملی در استان سیستان و بلوچستان توسط بانک مسکن

  • به‌ دلیل ارتقای فرآیندهای نظارتی و گزارشگری در ارزیابی‌های سال ۱۴۰۳؛ مدیر مبارزه با پولشویی بورس کالا مورد تقدیر سازمان بورس قرار گرفت

  • هدیه روز مادر از سوی بانک مسکن؛ سه بانوی زندانی جرایم غیرعمد از بند رها شدند

  • چگونه فناوری True Wireless و LG Gallery+ تلویزیون را به یک شاهکار هنری دیجیتال تبدیل می‌کنند؟

  • آغاز همکاری بانک مهر ایران و دانشگاه شریف برای تحول نوآورانه در بانکداری کشور

دسته‌بندی نشده
صفحه اصلی›دسته‌بندی نشده›با همکار مشکل ساز و بی ادب چگونه رفتار کنیم؟

با همکار مشکل ساز و بی ادب چگونه رفتار کنیم؟

توسط اپراتور خبر
۱۳۹۷-۱۰-۱۲

داشتن همکاران بسیار خوب و شاد یکی از موهبت‌های محل کار است زیرا هر فردی بیشترین ساعات عمر خود را در آنجا سپری می‌کند و بنابراین بسیار مهم است که شاد و راضی باشد.

اما بعضا پیش می‌آید در میان همه انسان‌های خوب یک فرد نامناسب، با شخصیتی مسموم و مملو از انرژی‌های منفی هم وجود داشته باشد. کسی که جز شایعه‌پراکنی، ایجاد تفرقه و ناراحتی کار دیگری بلد نیست.

بدون شک تعامل و داشتن ارتباط مستقیم با چنین افرادی صبر ایوب می‌خواهد. به این خاطر که این افراد به هر نحوی شده تفکرات منفی خود را روی اطرافیان تخلیه می‌کنند و حضورشان همیشه مساوی است با مشکل و دردسر.

اما در هر صورت شما نمی‌توانید مستقیما با این افراد برخورد کنید. رفتار حرفه‌ای هیچ‌گونه واکنش مستقیمی را بر نمی‌تابد. از طرفی هم شما نمی‌توانید رفتار و طرز فکر دیگران را تغییر دهید. بنابراین، بهترین کار این است که با استراتژی صحیح و حرفه‌ای، تعاملی سودمند، مفید و عاری از مشکل و ناراحتی را با چنین افرادی رقم بزنید.

برای این منظور توصیه می‌کنیم راهکارهای زیر را همیشه مدنظر داشته باشید.

هرگز نزد همکاران خود در مورد آن شخص خاص بدگویی نکنید

هر اندازه که آن شخص از نظر شما بد و آزاردهنده هم باشد نباید پشت سرش نزد بقیه همکاران بدگویی کنید. محل کار، مدرسه نیست. غیبت کردن به هیچ عنوان پسندیده نیست و کاری بی‌کلاس به حساب می‌آید. پرستیژ خود را حفظ کنید. در مواجهه با فردی که از او بدتان می‌آید مراقب زبان بدن خود باشید از حرکات دست و نگاه گرفته تا آه کشیدن‌های عمدی.

شاید تصور کنید با غیبت کردن در مورد شخص نالایق بقیه هم خوشحال خواهند شد اما مطمئن باشید که این‌طور نیست. حرف زدن پشت سر دیگران (هر کسی که باشد) خوب نیست و از اعتبار شما می‌کاهد.

با او مهربان باشید

درست است که مهربانی کردن با فردی که از او خوشتان نمی‌آید به هیچ عنوان آسان نیست. اغلب وقتی کسی را دوست نداریم، سعی می‌کنیم از او فرار کنیم، با او همکلام نشویم، در صورت اجبار به حرف زدن، از کوتاه‌ترین جملات استفاده می‌کنیم و سعی می‌کنیم از برقراری تماس چشمی با این افراد خودداری کنیم؛ زیرا چشم‌ها نفرت یا ناراحتی ما را نشان خواهند داد.

اما ما توصیه دیگری داریم. سعی کنید با این فرد مهربان باشید. برخلاف حس درونی خود، به او سلام کنید، سوالاتش را درست و کامل پاسخ دهید. این را به یاد داشته باشید که شما نمی‌توانید رفتار بقیه را عوض کنید، اما می‌توانید محیط اطراف خود را شاد و سرشار از انرژی مثبت کنید. سعی کنید نفرت و ناراحتی را فراموش کرده و فقط روی خوبی‌ها تمرکز کنید.

فقط با تغییر رفتار خود خواهید دید که این فرد به آن اندازه که تصور می‌کنید هم بد و منفی نیست. در اولین روزهای تلاش‌ خود شاید بد نباشد حتی به مهربانی تظاهر کنید تا اینکه به تدریج خودتان یاد بگیرید که با همه انسان‌ها باید درست، حرفه‌ای و مملو از مهربانی رفتار کرد.

رو در رو با او صحبت کنید 

اگر سر یک یا چند مساله مشخص با همکار خود مشکل پیدا کرده‌اید و کدورتی بین شما پدیدار شده، بهتر است شهامت رو در رو صحبت کردن را پیدا کنید. از فردی که خوشتان نمی‌آید درخواست کنید به اتاق کنفرانس برود. برای او یک فنجان چای یا قهوه ببرید و در مورد ناراحتی‌ها با هم صحبت کنید. از او بخواهید در مورد هر چیزی که ناراحتش کرده و باعث شده اکنون به شایعه‌پراکنی، بدرفتاری و غیبت کردن بپردازد برایتان توضیح دهد تا اگر سوتفاهمی وجود دارد، برطرف شود.

در صحبت‌های خود یادآور شوید که شما قرار است هر روز در کنار هم کار مشترکی انجام دهید و بدون شک نیاز است که آرام، خوشحال و راضی باشید.

با همکار مشکل ساز و بی ادب چگونه رفتار کنیم؟

رفتار او را به خود نگیرید

برخی از انسان‌ها به هیچ وجه ارزش وقت و انرژی شما را ندارند. شاید همکار شما یک انسان واقعا بی‌عرضه، ناکارآمد یا مسموم باشد، اما شما نباید اجازه دهید شخصیت یا رفتار او روی کار و حرفه شما تاثیری بگذارد. به جای فکر کردن به رفتارهای بی ارزش او به بهبود کار خود فکر کنید. برای ارتقا شغلی خود برنامه‌ریزی کنید و ذهن و انرژی خود را روی مسایل ارزشمند بگذارید نه مسایلی که از کنترل شما خارج هستند.

یادتان باشد که قرار نیست همه را دوست داشته باشید

همان طور که قرار نیست همه آدم‌ها از شما خوششان بیاید، شما هم قرار نیست همه را دوست داشته باشید. این را باور کنید که در برخی مواقع لازم است با انسان‌هایی که دوست ندارید همکار باشید. این مساله نباید روی فعالیت‌های حرفه‌ای شما تاثیر بگذارد. محل کار مملو از اتفاقات و انسان‌هایی است که می‌توانند انرژی منفی برایتان داشته باشند. اما این را به خود یادآوری کنید که همه آنها گذرا هستند و در نهایت، شب به خانه و نزد عزیزان خود خواهید رفت. پس وقتتان را برای فکر کردن به کسانی که دوستشان ندارید تلف نکنید.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=72045

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاددسته‌بندی نشده

    مبین انرژی خلیج فارس، اولین یوتیلیتی کشور با استاندارد ISO 31000 – مدیریت ریسک شد

    ۱۴۰۲-۰۸-۳۰
    توسط مهناز خدادوست
  • دسته‌بندی نشده

    تقدیر مدیرکل بهزیستی استان گلستان از بانک پارسیان شعبه گرگان

    ۱۳۹۸-۰۲-۳۰
    توسط مهناز خدادوست
  • دسته‌بندی نشده

    شهری کوچک در ایالت چیاپاس مکزیک که همگی به اسلام گرویده اند

    ۱۳۹۶-۰۹-۱۲
    توسط اپراتور خبر
  • دسته‌بندی نشده

    کارگردان فسیل: اگر بلدید بهتر بنویسید

    ۱۴۰۳-۱۰-۲۳
    توسط مهناز خدادوست
  • دسته‌بندی نشده

    مشاهده خون در ادرار شایع ترین علامت سرطان پروستات

    ۱۳۹۶-۰۹-۱۹
    توسط اپراتور خبر
  • دسته‌بندی نشده

    تغییر مدل براندازی دشمن با محوریت جنگ ترکیبی

    ۱۴۰۴-۰۲-۲۳
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • همراه اول برترین روابط عمومی در «ارتباطات رسانه‌ای» و «کاربرد هوش مصنوعی»

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۱۸
  • افزایش سرمایه بانک سامان از محل تجدید ارزیابی

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۱۸
  • اعطای لوح و تقدیر نامه سومین رویداد فناورانه «صدرا» به موسسه اعتباری ملل

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۱۸
  • دوره بازآموزی روسای شعب استان های تهران و البرز برگزار شد/ آشنایی روسای شعب با ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۱۸
  • محمد شریعتمداری در مراسم رونمایی از اوراق مرابحه ارزی پتروشیمی بندر امام:بانک مرکزی مسیر تأمین ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۹-۱۸
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است