تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • اطلاعیه روابط عمومی شرکت مبین انرژی خلیج فارس در خصوص اخبار منتشر شده درباره قطع اکسیژن شرکت فرساشیمی

  • تأثیر تکنولوژی‌های نوین بر کارکردهای روابط عمومی؛ از تعامل سنتی تا ارتباطات هوشمند

  • رسیدگی به خسارت خودروها در حادثه بندر شهید رجایی

  • تشریح علل و راهکار‍‌های رفع ناترازی بانک‌ها توسط مدیرعامل بانک سینا

  • افتتاح نخستین آزمایشگاه بازرسی فنی هلدینگ خلیج‌فارس در پتروشیمی شهید تندگویان

  • پیشنهاد تشکیل میزدائم همکاری‌های صنعت پتروشیمی ایران و ازبکستان

  • گام بلند پتروشیمی بندرامام در تقویت زنجیره تأمین با انعقاد قراردادهای راهبردی با پالایشگاه گاز هویزه و پتروشیمی الماس

  • عملکرد درخشان بانک سینا در سال ۱۴۰۳+ویدئو

  • سهم قابل توجه سداد از تراکنش های اینترنتی و کارتخوانی در فروردین ۱۴۰۴

  • تقدیر وزارت امور اقتصادی و دارایی از عملکرد روابط عمومی بانک ملی ایران

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›بانکداری دیجیتال یعنی بانکداری مشتری محور

بانکداری دیجیتال یعنی بانکداری مشتری محور

توسط مهناز خدادوست
۱۳۹۷-۱۱-۱۱

خرین پنل همایش هشتم در روز دوم با عنوان “بانکداری آیا دیجیتال؟” در سالن اصلی همایش برگزار شد و سید مهدی حسینی عضو هیئت‌مدیره بانک سپه، محمد مظاهری مدیرعامل شرکت توسن تکنو، فرهاد فائز معاون بازاریابی و فروش شرکت خدمات انفورماتیک، مرتضی ترک تبریزی مدیر فناوری اطلاعات بانک ملت، فرهاد اینالویی معاون مدیرعامل در امور فناوری اطلاعات بانک ایران زمین و حامد قنادپور مدیرعامل شرکت ارتباط فردا به‌عنوان مدیر پنل در این پنل حضور داشتند.

قنادپور پنل را با این سوال آغاز کرد که آیا وضعیت بانکداری دیجیتال در ایران مطلوب است یا خیر و از اعضا خواست که فقط با بله یا خیر به آن پاسخ دهند.
اینالویی، مظاهری و خود قنادپور پاسخشان به این سوال منفی بود و ترک تبریزی و حسینی پاسخ مثبت دادند و فائز هم به نظرش فقط ۳۰، ۴۰ درصد وضعیت بانکداری دیجیتال ما مثبت است و در ادامه هر کدام دلایل پاسخ خود را توضیح دادند.
به عقیده اینالویی بانکداری دیجیتال یعنی بانکداری مشتری محور و اینکه در اکوسیستم بانکداری دیجیتال فین‌تک‌ها حضور دارند و نوآوری جریان دارد. او در ادامه می‌گوید:”اگر تمامی این ویژگی‌ها را در صنعت خودمان ببینیم می‌توانیم بگوییم که بانکداری ما دیجیتال است. هرچند که این شرایط در حال حاضر در کشور مهیا نیست ولی به این سمت حرکت کرده‌ایم.”
اینالویی با بیان اینکه مدل پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال در بانک‌های بزرگ و کوچک متفاوت است و توضیح می‌دهد: “فرایند دیجیتالی شدن در بانک‌های کوچک بهتر است از بخش پرداخت آغاز شود و بعدا به سمت شعبه و غیره برود ولی بانک‌های بزرگ باید از سرویس‌های تسهیلات شروع کنند.”
ترک تبریزی هم بانکداری دیجیتال را تحولی در بانک‌ها می‌داند و باید ببینیم که در مسیر این تحول قرار داریم یا نه. او دلیل پاسخ مثبتش را در این می‌داند که صنعت بانکی ما درگیر مسائلی چون فین‌تک‌ها و مشتری محور بودن است و اینکه ماژول‌ها و فرهنگ‌های مربوط به بانکداری دیجیتال یک روزه به دست نمی‌آید و یک فرایند ادامه‌دار است.
او می‌گوید: “خوشبختانه ما در این مسیر در حرکت هستیم”
به عقیده ترک تبریزی ما باید روی سازمان‌های بیرونی تاثیر بگذاریم چراکه سازمان‌های بیرونی هنوز آماده نیستند و باید ماژول‌های مختلف بانکداری دیجیتال را در بانک‌های خود پیاده‌سازی کنیم.
فائز هم معتقد است که باید به اجزای بانکداری دیجیتال در کشور نگاه کرد و دید که وضعیت آن در کشور ما چگونه است.
او در ادامه صحبت‌هایش گفت:”باید کانال‌های مختلفی برای ارائه سرویس به مشتری در کشور وجود داشته باشد و این موضوع در بانکداری دیجیتاد اهمیت دارد.همچنین در بانکداری دیجیتال شعبه دیگر اهمیت خود را از دست می‌دهد و باید گفت که این اتفاقات در کشور ما به طور بسیار آهسته در حال رخ دادن است. اما برای مثال در مور تشخیص هویت دیجیتال، بیگ دیتا و آنالیز اطلاعات مشتری کار چندانی در بانک‌ها انجام نشده است و برای همین می‌توان گفت که تنها بخش کمی از صنعت ما دیجیتالی شده است.”
اما فائز ارتباط میان در خطر بودن بانک‌ها با بانکداری دیجیتال را غلط می‌داند و معتقد است که بانک‌های ما همین حالا هم در خطر هستند و اشکال کار از نحوه نامطلوب کسب‌وکارهاست. او در همین بخش هم اشاره‌ای به وضعیت نادرست کارمزدها کرد‌.
مظاهری هم بانکداری دیجیتال را به‌صورت یک راهکار می‌بیند که در کشور ما به‌خوبی درک نشده است و دقیقا نمی‌دانیم که از آن چه می‌خواهیم. او در ادامه توضیحاتش گفت:”در همه جای دنیا بانکداری در حال کوچک شدن و تحت فشارهای اقتصادی و مالی است و در کشور ما هم بانک‌ها مشکلات کارآمدی اقتصادی دارند اما به بانکداری دیجیتال به‌عنوان راهکاری برای نجات بانکداری نگاه نمی‌شود. پس مسئله اصلی نوع نگرش ماست.”
به عقیده مظاهری یک تعبیر و شناخت یکسان در مورد بانکداری دیجیتال وجود ندارد.
حسینی از الزام و اجبار به سمت دیجیتالی شدن گفت و اینکه این الزامات براساس دستورالعمل‌ها و فرایندهای بهینه صورت نگرفته است. حسینی می‌گوید که وضعیتبانکداری دیجیتال در کشور ما چندان هم منفی نیست. او توضیح داد:”اگر بخواهیم از سمت سیستم بانکداری بسته به سمت اکوسیستم بانکداری باز حرکت کنیم باید به الزامات آن هم تن دهیم پس وقتی بازیگران جدید ورود پیدا می‌‌کنند باید یک قاعده بین ذی‌نفعان جدید مطرح شود.
قنادپور هم در ادامه توضیحات اعضای پنل گفت که ما در دیجیتال کردن ارائه سرویس به مشتریان خوب عمل کردیم اما در مورد مفهوم بانکداری دیجیتال خوب نبوده‌ایم.
لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=73643
تگ ها اکوسیستم بانکداریبانک ایران زمینبانکداری آیا دیجیتال؟بانکداری مشتری محور

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    بازدید مدیریت امور شعب استان‌های بانک ایران زمین از شعب استان مشهد

    ۱۴۰۰-۰۴-۱۹
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    بانک ایران زمین را بیشتر بشناسیم + تاریخچه

    ۱۴۰۰-۱۱-۳۰
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    مدیرعامل شرکت پدیسار انفورماتیک:ارائه سرویس در چرخه بانکداری دیجیتال در قالب شعبه مجازی

    ۱۴۰۰-۰۱-۰۴
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    معاون عملیات بانکی، بانک ایران زمین: حل مسائل و مشکلات حوزه محیط زیست، نیازمند عزم ملی است

    ۱۳۹۸-۰۵-۱۵
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین: بر فراز بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین؛ ۷ دقیقه ای وام بگیرید

    ۱۳۹۹-۱۱-۲۷
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    فضای نوآورانه با سخت‌گیری و محدودسازی قابل توسعه نیست

    ۱۳۹۹-۰۴-۲۱
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • اطلاعیه روابط عمومی شرکت مبین انرژی خلیج فارس در خصوص اخبار منتشر شده درباره قطع ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۲-۲۸
  • تأثیر تکنولوژی‌های نوین بر کارکردهای روابط عمومی؛ از تعامل سنتی تا ارتباطات هوشمند

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۲-۲۸
  • رسیدگی به خسارت خودروها در حادثه بندر شهید رجایی

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۲-۲۸
  • تشریح علل و راهکار‍‌های رفع ناترازی بانک‌ها توسط مدیرعامل بانک سینا

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۲-۲۸
  • افتتاح نخستین آزمایشگاه بازرسی فنی هلدینگ خلیج‌فارس در پتروشیمی شهید تندگویان

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۲-۲۸
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است