تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • اجرای صحیح مسئولیت اجتماعی، بسترساز ائتلاف‌های اجتماعی هوشمندانه و فراگیر خواهد بود

  • طراحی مدل های مختلف حمایت از پژوهشگران فرآوری توسط ایمیدرو

  • بازدید مدیرعامل بانک تجارت از پروژه الماس ماهشهر

  • هم‌افزایی نوآوری و سرمایه‌گذاری برای جهش فناوری در صنعت پتروشیمی با محوریت صندوق CVC خلیج‌فارس

  • ساعت کاری جدید شعب بانک سامان در تهران و شهرستان

  • پیش‌نویس شیوه‌نامه ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی بررسی شد

  • انتشار ۲۰۰ میلیون یورو اوراق مرابحه ارزی برای فولاد مباركه كلید خورد/مدیرعامل بانك ملت: با تمام توان در خدمت افزایش تولید و اشتغال در كشور خواهیم بود

  • حضور بانک ملی ایران در نخستین نمایشگاه مشهد اینوکس

  • حضور بانک توسعه صادرات ایران در اولین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه، خصوصی سازی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری مشهد

  • اقدام فرهنگی بانک ملی ایران؛ از توسعه کتابخانه‌ها تا ترویج کتابخوانی در جامعه

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›بانکداری دیجیتال صنعتی بی حد و مرز است

بانکداری دیجیتال صنعتی بی حد و مرز است

توسط مهناز خدادوست
۱۳۹۷-۱۰-۲۲

عضو هیات مدیره با اشاره به اینکه آینده شعب در بانکداری دیجیتال است، گفت: ایجاد قابلیت های بیشتر در این زمینه در همه سطوح عملیاتی بانک تاثیر ویژه ای در ثبات مالی سازمان خواهد داشت.

برات کریمی در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران با بیان اینکه شعب بانک ها اولین حلقه اتصال مشتریان با بانک هستند، اظهار کرد: هرگونه رشد سپرده ها، افزایش منابع و نقدینگی، وصول مطالبات و در کل پیشرفت و حرکت جهادی در بانک ها از آنجا آغاز می شود و این امر بیانگر اهمیت تدوین برنامه هایی جامع و کاربردی در سطح شعب و حرکت به سمت بانکداری دیجیتال است.

وی با تاکید بر اینکه اخیراً مفهوم جدیدی در صنعت بانکداری تحت عنوان “بانکداری دیجیتال” مطرح گردیده که رویکردی کامل در حوزه استراتژی و پذیرش یک راهبرد و مدلی جدید از بانکداری است، افزود:  بانکداری دیجیتال با بانکداری الکترونیک متفاوت است. در بانکداری الکترونیک بانک محصولی را تولید و در اختیار مشتری قرار می دهد ولی در بانکداری دیجیتال محصولی ساخته نشده و بانک زیر ساخت تولید محصول را در اختیار شرکت های فین تک قرار می دهد.

وی تصریح کرد: این بانکداری الزاماتی به همراه دارد و مستلزم تحول و مدرن سازی در همه لایه‌های مدیریتی، عملیاتی، اجرایی و فناوری است. همچنین نیازمند گذار از یک دیدگاه محصول‌گرا به مشتری‌گرا و خدمت‌محور است.

به گفته کریمی، این الگوی بانکداری به‌وسیله مشتری آغاز می‌شود و از حداکثرسازی قابلیت هایی همچون خدمت‌دهی، دسترسی، سودمندی و هزینه برای مشتری، اطمینان پیدا می‌کند و صاحبنظران صنعت بانکداری نیز بانکداری دیجیتال را عامل اصلی استحکام رابطه بانک با مشتری و ابزار ایجاد مزیت رقابتی برمی شمارند.

این عضو هیات مدیره بانک ملی ایران ادامه داد: این الگو در پی کاهش هزینه‌های عملیاتی، کاهش خطاها، توسعه بازار و افزایش منابع درآمدی بر اساس مدل‌های نوین کسب‌وکار همراه با استفاده از نوآوری و تجاری‌سازی ایده‌هاست. بنابراین یک سازمان برای دیجیتال شدن باید روی مشتری‌محوری، ساده‌سازی و اتوماسیون فرآیندها تمرکز کند و هدف آن نیز افزایش کارآمدی آن‌ها در تمامی لایه‌های سازمان و در کل زنجیره ارزش باشد.

کریمی اضافه کرد: در بانکداری دیجیتال فعالیت‌های مشتری شامل تراکنش‌های بانکی، موضوعات مورد علاقه، سلایق، میزان رضایتمندی از خدمات بانکی و از طریق استفاده از کانال‌های مختلف و ابزارهای دیجیتال رصد می‌شود و پس از تحلیل فعالیت‌ها، پیشنهادها و محصولات متناسب با نیاز مشتری به وی ارائه می‌شود. در همین راستا، روش‌های بهبود ارتباط مشتری با بانک مورد بررسی قرار می‌گیرد و در حقیقت محصولات در بانکداری دیجیتال باید برای مشتریان شخصی‌سازی شود، یعنی مشتری بتواند نیازش را بفرستد و ما بتوانیم در سیستم خودمان برای مشتری یک محصول اختصاصی تولید کنیم.

وی تاکید کرد: برای حرکت از سمت بانکداری سنتی به سمت بانکداری دیجیتال نیازمند یک تحول دیجیتال هستیم و موضوع تحول دیجیتال پیش از آنکه مبحثی فناوری محور باشد، مشتری محور، کسب و کار محور و فرآیند محور بوده و مساله مهم در آن تجربه‌ای است که مشتری در نتیجه تعامل با بانک به‌دست می‌آورد. در این راستا بانک ها باید مدل کسب کاری خود را تغییر دهند و ساختار خود را جهت هماهنگی سریع با تغییرات چابک سازند.

کریمی خاطر نشان کرد: در این نوع بانکداری هزینه‌های شعب، کارمندان، تجهیزات شعبه، به‌روزرسانی این تجهیزات و تمامی هزینه‌های مربوط به بانکداری با شعبه، کاهش پیدا  کرده و خیلی از فعالیت‌های شعب و کارکنان آن ممکن است به ماشین‌ها انتقال پیدا کند اما با عنایت به وضعیت موجود در این نوع بانکداری به جای حذف نیروی انسانی و امکانات، نقش ها و رسالت ها تغییر می‌یابد. در واقع یکسری از شعب به صورت سلف سرویس، ارائه خدمت می کنند. به این معنی که در این شعب کارکنان تنها نقش راهنما را داشته و مشتریان بر اساس نیازهای خود از خدمات و دستگاه ها استفاده می کنند.

کریمی بیان کرد: بانک ملی ایران اقدام به برنامه ریزی های مدونی برای شعب تابعه خود با ملحوظ داشتن سیاست ها و استراتژی های کلان در جهت افزایش رضایت مشتریان کرده که عمده این برنامه ها در حوزه های مربوط به محیط فیزیکی شعب، ارائه خدمات بهتر و بهره گیری بیشتر از خدمات مبتنی بر بستر اینترنت و بانکداری دیجیتال و نیروی انسانی طرح ریزی شده است.

 

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=72538
تگ ها بانک ملی ایرانبانکداری دیجیتال صنعتیوصول مطالبات

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    بیست و هشتمین دوره مدیریت عالی بانک ملی ایران آغاز به کار کرد

    ۱۴۰۳-۰۷-۲۱
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    «مهندسی اجتماعی»، راهکار جدید متخلفان برای دسترسی به اطلاعات حساب های بانکی

    ۱۳۹۹-۰۵-۰۵
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    مدیرعامل بانک ملی ایران: «ملی» فکر کنیم و «ملی» کار کنیم

    ۱۳۹۸-۱۰-۰۹
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    معارفه عضو جدید هیات مدیره بانک ملی ایران در حضور معاون وزیر اقتصاد

    ۱۳۹۹-۰۶-۱۹
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    اطلاعیه بانک ملی ایران در خصوص نحوه خرید ارز توسط زائران اربعین

    ۱۳۹۷-۰۷-۲۹
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    تامین مالی طرح های نیمه تمام، سیاست اعتباری بانک ملی ایران

    ۱۳۹۷-۰۷-۱۰
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • اجرای صحیح مسئولیت اجتماعی، بسترساز ائتلاف‌های اجتماعی هوشمندانه و فراگیر خواهد بود

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۲-۳۰
  • طراحی مدل های مختلف حمایت از پژوهشگران فرآوری توسط ایمیدرو

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۲-۳۰
  • بازدید مدیرعامل بانک تجارت از پروژه الماس ماهشهر

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۲-۳۰
  • هم‌افزایی نوآوری و سرمایه‌گذاری برای جهش فناوری در صنعت پتروشیمی با محوریت صندوق CVC خلیج‌فارس

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۲-۳۰
  • ساعت کاری جدید شعب بانک سامان در تهران و شهرستان

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۲-۳۰
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است