بالاترین نشان مسئولیت اجتماعی ایران برای چهارمین سال متوالی به ایرانسل رسید
ایرانسل، برای چهارمین سال متوالی، در چهارمین دوره «جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی»، موفق به دریافت «نشان عالی مسئولیت اجتماعی» و «تقدیرنامه انجمن بینالمللی روابط عمومی (IPRA)» شد. در این جشنواره، نشان «سفیر مسئولیت اجتماعی» به دکتر بیژن عباسیآرند مدیرعامل ایرانسل اعطا شد.
به گزارش تریتا نیوز به نقل از روابط عمومی ایرانسل، مراسم پایانی این جشنواره، عصر روز سهشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳، در مرکز همایشهای بینالمللی صداوسیما برگزار و از برگزیدگان این جشنواره، تقدیر شد.
دکتر محمدجعفر قائمپناه معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و جمعی از مدیران، استادان پیشکسوت و فعالان عرصه مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی در این مراسم حضور داشتند.
در بخشی از این مراسم، پیام خانم «ناتاشا پاولوويچ» رئیس انجمن بینالمللی روابط عمومی قرائت شد. این پیام با تأکید انجمن بینالمللی روابط عمومی بر اینکه توسعه اقتصادی نباید تخریب محیطی را همراه داشته باشد و پیشرفت اقتصادی نباید تأثیرات منفی در پایداری جامعه ایجاد کند، همراه بود.
در این مراسم، نشان عالی مسئولیت اجتماعی، نشان سفیر مسئولیت اجتماعی و تقدیرنامه انجمن بینالمللی روابط عمومی(IPRA)، براساس ارزیابیهای بینالمللی به ایرانسل تعلق گرفت.
در این جشنواره نشان «سفیر مسئولیت اجتماعی»، به دلیل اهتمام بر ترویج مسئولیت اجتماعی و زمینهسازی برای اجرای آن، به دکتر بیژن عباسیآرند مدیرعامل ایرانسل اعطا شد. همچنین «نشان عالی مسئولیت اجتماعی» به پاس توجه، تأکید، برنامهریزی، استقرار و اقدام در زمینه مسئولیت اجتماعی، از سوی این جشنواره به ایرانسل اعطا شد.
ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با دریافت این دو نشان و تقدیرنامه، موفق شد در جایگاه برتر برگزیدگان این جشنواره قرار گیرد و بالاترین نشانهای این جشنواره در زمینه مسئولیت اجتماعی را به دست آورد.
چهارمین دوره جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی، با هدف بهبود و ارتقای فعالیتهای مسئولیت اجتماعی در سازمانها و شرکتها، تقویت مؤلفههایی همچون پاسخگویی اجتماعی، بهبود تعامل با ذینفعان داخلی و خارجی، پایداری فعالیتهای مسئولیت اجتماعی، نگاه فراتر از کمکهای خیریهای و… برگزار شده است.
در این جشنواره، به ارتباط بین روابطعمومی و حوزه CSR توجه شده و در ارزیابیها، تعامل هدفمند، ساختارمند و روشمند با ذینفعان مختلف سازمان و پیادهسازی الگوهای بینالمللی در فضای کسبوکار ایرانی، مدنظر قرار گرفته است.
ایرانسل، نخستین ارائهدهنده ۵G و رکورددار سرعت و تعداد سایت نسل پنج ایران و پیشرو در کاهش شکاف دیجیتال و ارائه خدمات ارتباطی و تلاش برای محرومیتزدایی ارتباطی در سطح کشور بهخصوص در مناطق محروم، طی سالهای اخیر، با انجام فعالیتهای گستردهای از جمله توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی به ویژه برای اقشار آسیبدیده مانند کودکان کار، ترویج و توسعه آموزش دیجیتال برای جوانان و همچنین افراد دارای معلولیت، احداث و بازسازی مدارس، درختکاری و کمک به کاهش ردپای کربن، اهدای بستههای اینترنت رایگان به اقشار مختلف در دوران شیوع بیماری کرونا، راهاندازی نخستین مرکز ارتباط با مشتریان ویژه ناشنوایان با هدف تلاش برای پاسخگویی بهتر به اقشار توانیاب، اعطای بورسیه تحصیلی، حمایت از شرکتهای دانشبنیان و کسبوکارهای نوپا و…، سعی کرده تا در حوزه سرمایهگذاری و مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR-CSI)، به مشترکان خود و آحاد جامعه، خدماترسانی کند.
ایرانسل همچنین در سه سال گذشته، برای نخستین بار در صنعت فناوریاطلاعات و ارتباطات ایران، «گزارش پایداری کسبوکار» خود را به صورت متوالی منتشر کرده است. این گزارش متمرکز بر بررسی اثرات اجتماعی، اقتصادی و محیطزیستی کسبوکار ایرانسل بر جامعه ایران است و مروری کوتاه بر شاخصها، تلاشها، دستاوردها و چالشهای ایرانسل در پایش و مدیریت تأثیرات اجتماعی، اقتصادی و زیستمحیطیِ کسبوکار خود و نیز، مبنایی برای طراحی، استخراج، ارزیابی و در نهایت، مقایسه سالانه شاخصهای عملکردی سازمان در موضوع «پایداری» و «کسبوکار مسئولانه» به شمار میرود.