تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • پیام تسلیت مدیرعامل بانك ملت به مناسبت رحلت پیامبر عظیم الشأن اسلام و ایام پایانی ماه صفر

  • شعب کشیک مؤسسه اعتباری ملل در ۲۹ مرداد و ۱ شهریور ۱۴۰۴

  • بررسی عملکرد شعب منطقه دو مؤسسه اعتباری ملل منتهی به پایان تیرماه ۱۴۰۴

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت/جلسه هم‌اندیشی مدیران و متخصصان حوزه فناوری شرکت‌های پتروشیمی کشور حول جایزه نوآوری رویداد ملی پتروفن

  • در سفر استانی مدیرعامل بیمه ایران به زنجان مطرح شد؛ ۹۰ سال اعتماد؛ توانگری مالی بیمه ایران پشتوانه اصلی اعتماد سرمایه‌گذاران +عکس

  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه

  • هدف‌گذاری تولید ۳ میلیون تن کنسانتره مس تا پایان برنامه هفتم توسعه

  • مشاور نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان مدیرعامل شرکت ملی مس: صنعت مس علاوه بر درآمدزایی، می‌تواند موتور توسعه کشور باشد

  • تشدید برخورد با سوءاستفاده‌کنندگان از اموال و دارایی‌های بیمه‌شدگان

  • تصمیم های شتاب‌زده دلیل چالش مالی تامین اجتماعی است

دانش و فناوری
صفحه اصلی›دانش و فناوری›بازی سازان بزرگ از چه سنی وارد این حرفه شده‌اند؟

بازی سازان بزرگ از چه سنی وارد این حرفه شده‌اند؟

توسط اپراتور خبر
۱۳۹۶-۰۴-۱۱

وقتی می‌خواهید هدف و مسیر جدیدی را برای زندگی خودتان انتخاب کنید،‌ شک و تردید در آنچه که می‌خواهید به آن برسید اولین چالشی است که شما با آن مواجه خواهید شد. اینکه آیا این همه وقت و هزینه ارزش کاری که می‌خواهم بکنم یا هدفی که می‌خواهم به آن برسم را دارد یا خیر؟ البته همه‌ي موضوع به این موارد کوچک محدود نمی‌شود. به عنوان مثال به طور معمول شما ناچارید پس از انتخاب یک مسیر جدید در زندگیتان تمام یا قسمتی از گذشته‌ی خودتان را نادیده بگیرد. اینکه مثلا در فلان رشته ۴ سال عمر خود را هزینه کرده‌اید، اما هم اکنون پس از انتخاب مسیری جدید مشاهده می‌کنید که آن ۴ سال دیگر به کارتان نمی‌آید و باید بی‌خیال آن بشوید! اگرچه برخورد با این مسائل کار چندان ساده‌ای نیست و هر کسی از پس انجام آن برنمی‌آید اما نمی‌توان این را هم در نظر نگرفت که بسیاری از کسانی که امروزه ما آنان را انسان‌های موفقی می‌دانیم همین مسیر را برای خود انتخاب کرده‌اند و خطرهای همراه آن را برای رسیدن به موفقیت به جان خریده‌اند.

وقتی می‌خواهید هدف و مسیر جدیدی را برای زندگی خودتان انتخاب کنید،‌ شک و تردید در آنچه که می‌خواهید به آن برسید اولین چالشی است که شما با آن مواجه خواهید شد

یکی از موارد جالبی که ما می‌خواهیم به بررسی آن بپردازیم، سن و تحصیلات بازی‌سازان بزرگی است که امروزه ما برای آن‌ها به خاطر دستاوردهایشان احترام زیادی قائل هستیم. از استاد کوجیما گرفته تا نیل دراکمن و سید میر همه و همه افرادی هستند که با کارهایشان خدمات بزرگی به صنعت بازی کرده‌اند و شایسته است برای هر کدام شرح مفصلی نوشته شود اما ما در این مقاله و به عنوان شروعی بر کار خود تنها به مختصری از تعدادی از این بزرگان می‌پردازیم و توضیحات بیشتر را به مقالات بعدی حواله می‌دهیم.

هیرونوبو ساکاگوچی

بررسی را از یکی از قدیمی‌های این صنعت یعنی هیرونوبو ساکاگوچی شروع می‌کنیم. او که بنیان‌گذار سری افسانه‌ای Final Fantasy در سال ۱۹۸۷ است در سن ۲۱ سالگی و در حالی که در دانشگاه ملی یوکوهاما در حال گذران رشته‌ی مهندسی برق بود، درس و دانشگاه را نیمه کاره رها کرد. ثمره‌ی آن این شد که در سن ۲۲ سالگی توانست به عنوان طراح در ساخت بازی The Death Trap حضور داشته باشد و بتواند سرانجام در سن ۲۵ سالگی بنیان‌های سری افسانه‌ای Final Fantasy را ایجاد کند. تا به امروز او به طور مستقیم یا غیر مستقیم در ساخت بیش از ۶۰ پروژه‌ی بازی‌سازی دست داشته است تا به نوعی هیچ جای پشیمانی برای ترک دانشگاه و رشته‌ی مهندسی برق برای اون باقی‌نمانده باشد.

هیدتاکا میازاکی

هیدتاکا میازاکی خالق سری افسانه‌ای دارک سولز است. او دارای لیسانس علوم اجتماعی است و حتی پس از دانشگاه برای استخدام در شغل مدیریت حسابداری نیز اقدام کرده بود!‌ اما در انتها وقتی به پیشنهاد یکی از دوستانش بازی زیبا و دوست داشتنی Ico را انجام می‌دهد به یکباره تصمیمش را عوض می‌کند و می‌خواهد در آینده یک طراح بازی شود. او سرانجام در سن ۲۹ سالگی می‌تواند به استخدام کمپانی بازی‌سازی فرام‌سافتور در بیاید و دوران حرفه‌ای خودش را شروع کند.

نیل دراکمن

نفر بعدی نیل دراکمن از کارگردانان و نویسندگان خلاق سری نام دار Uncharted است. او که در دانشگاه در رشته‌ی علوم کامپیوتر تحصیلی کرده بود در سن ۲۶ سالگی در قالب یک کاروز فعالیت خود در ناتی‌داگ را شروع کرد و بعدها توانست به واسطه‌ی خلاقیت و نبوغ خود رشد کرده و در سن ۳۵ سالگی یکی از بهترین بازی‌های تاریخ یعنی بازی The Last Of Us را کارگردانی کند. او با اینکه در سال ۲۰۰۴ کار خود در ناتی‌داگ را با برنامه‌نویسی شروع کرده بود در سال ۲۰۰۹ ذوق نویسندگی خود را نیز به همگان نشان داد و کامیک بوک Uncharted: Eye of Indra را نیز به رشته‌ی تحریر درآورد.

Hideo Kojima / هیدیو کوجیما

نفر بعدی لیست ما در دانشگاه در رشته‌ی اقتصاد تحصیل می‌کرده و همواره علاقه‌مند بوده در آینده تبدیل به یک کارگردان حرفه‌ای سینما شود. اما در سال چهارم دانشگاه به یکباره تصمیم خود مبنی بر وارد شدن بر صنعت بازی را با خانواده و دوستان خود در میان می‌گذارد و همه را متعجب می‌کند، بله این شخص کسی نیست جز استاد هیدئو کوجیما که آثار او از ماندگارترین ساخته‌های تاریخ صنعت بازی دنیا هستند. او در ۲۳ سالگی وارد کونامی می‌شود و حماسه خود در صنعت بازی‌سازی را شروع می‌کند.

افراد بسیار دیگری هم هستند که می‌توانیم به بررسی نقطه‌ی شروع آن‌ها در صنعت بازی‌سازی بپردازیم که تفاوت چندانی با موارد ذکر شده ندارند. از هیدکی کامیا خلاق گرفته تا تا شینجی میکامی و سید میر همه افرادی بوده‌اند که بازی‌سازی را در بازه‌ی ۲۴ الی ۲۸ سالگی شروع کرده‌اند و توانسته‌اند به موفقیت‌های بزرگی برسند. البته بدون شک افرادی هم بوده‌اند که در سنین پایین‌تر یا بالاتر از آن فعالیت حرفه‌ای خود را شروع کرده‌اند. از جیسون جونز با سری Halo تا بروس استرلی یکی دیگر از کارگردانان و طراحان خلاق استودیوی ناتی‌داگ،‌ کسانی بوده‌اند که در سنین پایین‌تر فعالیت خود را شروع کرده‌اند اما نکته‌ی مهمی که در رابطه با تمامی آن‌ها وجود دارد نگاه آنان به بازی‌سازی و آینده‌ای است که برای خود در آن متصور می‌شدند.

شاید به جرئت بتوان گفت که تنها صنعتی که ظرفیت پذیرش افراد با دانش‌ها و اندیشه‌های متفاوت را داشته باشد همین صنعت بازی‌سازی است

اگر در همان روزهای تحصیل ساکاگوچی رشته‌ی مهندسی برق خود را به بازی‌سازی ترجیح می‌داد آیا ما امروزه می‌توانستیم از سری زیبای Final Fantasy لذت ببریم؟ حتی به نظرم تصور اینکه شخصی همچون میازاکی روزی بین اینکه تبدیل به یک فرد پشت میز نشین اداری شود یا اینکه به دنبال علاقه‌ي خود یعنی همان بازی‌سازی برود نیز برایم آزار دهنده‌است. باید توجه کنیم که تمامی این افراد اگرچه گذشته‌های بسیار متفاوتی از هم دارند ولی آینده‌ی تمامی آن‌ها در یک مورد به هم گره خورده‌است و آن مسئله‌ی بازی‌سازی است. شاید به جرات بتوان گفت که تنها صنعتی که ظرفیت پذیرش افراد با دانش‌ها و اندیشه‌های متفاوت را داشته باشد همین صنعت بازی‌سازی است. صنعتی که پیش‌نیاز ورود به آن قبل از همه چیز عشق و علاقه‌ی فرد به مسئله‌ی بازی و بازی‌سازی است. بدون شک تخصص موضوعی است که به راحتی در پس اهداف و علاقه‌های افراد به وجود می‌آید و جای نگرانی در مورد آن وجود ندارد.

برای همین در انتهای این مقاله تاکید می‌کنم که اگر شما هم علاقمند به صنعت بازی و احیانا موضوع بازی‌سازی هستید و فکر می‌کنید که برای شروع مقداری دیر شده است بد نیست نگاهی به تک‌تک افراد حاضر در لیست ما بیاندازید که چگونه با شرایط بسیار متفاوتی که داشته‌اند توانسته‌اند مسیر بازی‌سازی را طی کنند و هیچ ترسی از گذشته‌ی کاملا متفاوت خود نداشته‌اند.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=17644

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • دانش و فناوری

    شاتل موبایل تماشای ۵۰ فیلم سینمایی با ۲ و نیم گیگ اینترنت را ممکن کرد

    ۱۳۹۷-۰۲-۱۹
    توسط اپراتور خبر
  • دانش و فناوری

    عکس ال جی V30 در دنیای واقعی، طراحی خمیده آن را نشان می‌دهد

    ۱۳۹۶-۰۶-۰۷
    توسط اپراتور خبر
  • دانش و فناوری

    فروش گوشی‌های P10 و P10 پلاس از چهارم و پنجم اردیبهشت ماه در دیجی‌کالا

    ۱۳۹۶-۰۲-۰۳
    توسط مهناز خدادوست
  • دانش و فناوری

    اپل در حال بررسی ترکیبی از کوانتوم دات و اولد برای صفحه نمایش آیفون‌ است

    ۱۳۹۶-۰۵-۱۶
    توسط اپراتور خبر
  • دانش و فناوری

    مدل سه بعدی دقیق مغز انسان تهیه شد

    ۱۳۹۷-۰۳-۱۳
    توسط اپراتور خبر
  • دانش و فناوری

    قیمت هواوی آنر ۱۰ پیش از معرفی رسمی افشا شد

    ۱۳۹۷-۰۱-۳۰
    توسط اپراتور خبر

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • پیام تسلیت مدیرعامل بانك ملت به مناسبت رحلت پیامبر عظیم الشأن اسلام و ایام پایانی ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۵-۳۱
  • شعب کشیک مؤسسه اعتباری ملل در ۲۹ مرداد و ۱ شهریور ۱۴۰۴

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۵-۳۱
  • بررسی عملکرد شعب منطقه دو مؤسسه اعتباری ملل منتهی به پایان تیرماه ۱۴۰۴

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۵-۳۱
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت/جلسه ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۵-۳۱
  • در سفر استانی مدیرعامل بیمه ایران به زنجان مطرح شد؛ ۹۰ سال اعتماد؛ توانگری ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۵-۳۱
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است