تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • جمعیت در مسیر سالمندی؛ چالش‌ آلزایمر و راه های پیشگیری از زوال شناختی

  • تلاش وزارت رفاه در راستای سیاست‌های دولت چهاردهم برای ارائه خدمات بهتر به مردم، خانواده بزرگ تامین اجتماعی و کارگران

  • تأکیدات رئیس جمهور در حوزه درمان، در دستور کار تأمین اجتماعی است

  • مراکز درمانی ساخته شده با حق‌بیمه مردم، باید بالاترین سطح بهره‌وری را داشته باشند

  • دکتر اخلاقی میزبان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی

  • صادرات هدفمند سیمان از مسیر بورس کالا آغاز شد/ معامله ۱۱ هزار و ۵۰ تن سیمان در تالار صادراتی

  • ایمیدرو جزو سازمان های پیشرو در اجرای قانون حداکثر توان تولید داخل

  • امامی معاون ایمیدرو تاکید کرد: لزوم هماهنگی استراتژی شرکت های معدن و صنایع معدنی با سیاست های بومی سازی

  • قدردانی فرزین از عملکرد بانک ملی ایران برای افزایش اختیارات استان ها

  • بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم دیرکرد در بانک ملی ایران/ فرصت طلایی بدهکاران تا ۳۱ شهریور

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›اهمیت نقش آموزش و پیشگیری در ارتقای سلامت اداری

اهمیت نقش آموزش و پیشگیری در ارتقای سلامت اداری

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۲-۰۵-۲۲

نشست آموزشی و هم‌اندیشی دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری سازمان تأمین‌اجتماعی با حضور دبیر هیئت عالی نظارت بر تخلفات اداری، نماینده مدیرعامل و مسئول هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری سازمان تأمین‌اجتماعی و مدیران و رؤسای مراکز بیمه‌ای و درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی در استان تهران، در محل ساختمان مرکزی این سازمان برگزار شد.

 

تریتا نیوز -به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، علی دستافر دبیر هیئت عالی نظارت بر تخلفات اداری در این نشست اظهار داشت: تأمین‌اجتماعی به‌واسطه جامعه مخاطبان بیش از ۴۶ میلیون نفری خود، نقش مهمی در اصلاح نظام اداری و کاهش تخلفات اداری در کشور دارد و کارآمدی آن باعث افزایش کارآمدی مجموعه نظام و افزایش رضایتمندی عموم مردم می‌شود.

 

وی افزود: قانون رسیدگی به تخلفات اداری در کنار دیگر قوانین، ابزاری است که می‌تواند وضع سازمان‌ها را بهبود ببخشد تا حداکثر بهره‌وری در کشور اتفاق بیفتد. از این جهت در دولت جدید مقرر شده است که برخورد با تخلفات اداری باید بدون تعارف و بدون ملاحظه اتفاق بیفتد و هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری باید آرای خود را بدون مسامحه صادر کنند.

وی همچنین گفت: هر چند امروز نسبت تخلفات اداری به تعداد کارمندان ما در کل کشور عددی کوچکی است، اما ما به دنبال این هستیم که همین مقدار کم تخلفات هم شکل نگیرد. با توجه به اینکه بخشی قابل توجهی از تخلفات اداری ناشی از فقدان آگاهی و غفلت نسبت به قوانین است؛ اگر تذکرات لازم داده شود، قطعاً منجر به کاهش تخلفات خواهد شد. در سال گذشته با اجرای یک طرح آزمایشی در یکی از دستگاه‌ها، از نزدیک شاهد این بودیم که افزایش آموزش منجر به کاهش تخلفات در دستگاه‌ها می‌شود و امیدواریم با تداوم این رویکرد آموزشی، شاهد بهبود کیفیت ارائه خدمات و کاهش تخلفات اداری در سازمان‌های مختلف باشیم.

میثم جعفری نماینده مدیرعامل و مسئول هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این نشست اظهار داشت: در دولت سیزدهم همه مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی نسبت به امر مبارزه با فساد دغدغه جدی دارند و این بر کسی پوشیده نیست؛ اما عدم شناخت دقیق مصادیق فساد و تخلف می‌تواند عملکرد ما در این حوزه را دچار چالش کند. از این جهت برگزاری این نشست در راستای تذکر نکاتی برای پیشگیری از ارتکاب به تخلفات در مجموعه سازمان تأمین‌اجتماعی است تا انشاءالله ارائه خدمت به جامعه مخاطبان و ذی‌نغعان به بهترین نحو رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه در هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری، اولویت با پیشگیری است و برخورد سلبی گام دوم در این حوزه است، گفت: اگر چه ارتکاب به تخلفات و مصادیق فساد در مجموعه ادارات ما خصوصاً در سازمان تأمین‌اجتماعی بسیار اندک است، اما همین مقدار اندک نیز زیبنده این دولت و نظام جمهوری اسلامی نیست و باید عملکرد هیئت‌های رسیدگی به نحوی باشد که میزان تخلف در شعب بیمه‌ای و مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی به حداقل برسد. چنان‌که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند جامعه حتی کوچکترین سوءرفتار یک کارگزار دولت در کوچکترین ادارات را به حساب کل کارگزاران نظام می‌گذارد و از این حیث مسئولیت ما این است که تخلفات در مراکز خدماتی سازمان را به حداقل برسانیم.

جعفری با تأکید بر اینکه برخورد با فساد باید بازدارندگی کافی داشته باشد و باعث تنبه فرد متخلف شود، گفت: همکاران ما در شعب بیمه‌ای و مراکز درمانی باید دقت داشته باشند که کمترین حق مراجعه‌کنندگان و خدمات‌گیرندگان و ارباب رجوع، تکریم آنها است و حتی اگر در مواردی حق با مراجعه‌کنندگان نباشد، تکریم آنها و برخورد مناسب و در شان مردم عزیز کشورمان، وظیفه قطعی همکاران ما در سازمان تأمین‌اجتماعی است. مدیران محترم نسبت به سوء‌برخوردها و سوء‌اثر ناشی از آن در ذهن و زبان مردم مسئولیت دارند و باید تذکرات لازم در این باب را به همکاران گوشزد کنند و آگاهی لازم در این حوزه را به سطوح مختلف سازمان منتقل کنند.

 

 

 

 

 

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=171053

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد برای ثبت نام در «چهارمین مرحله از طرح عرضه خودروهای وارداتی از ...

    ۱۴۰۳-۰۷-۲۵
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    بیمه ایران بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه نامه های شخص ثالث را اعلام کرد

    ۱۴۰۰-۰۷-۱۸
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    نشست تخصصی تحلیل سهام مبین و فجر برگزار شد

    ۱۴۰۱-۰۸-۲۸
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    معاون مالی بانک تشریح کرد: اثرات افزایش سرمایه بر ساختار مالی بانک صادرات ایران

    ۱۴۰۲-۰۹-۲۷
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج‌فارس هم در رده‌بندی IMI-100 خوش درخشیدند

    ۱۴۰۲-۱۱-۰۳
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    «طرح بهارانه» بانک توسعه تعاون برای بخشودگی جریمه اقساط

    ۱۴۰۳-۱۲-۱۱
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • جمعیت در مسیر سالمندی؛ چالش‌ آلزایمر و راه های پیشگیری از زوال شناختی

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۲۵
  • تلاش وزارت رفاه در راستای سیاست‌های دولت چهاردهم برای ارائه خدمات بهتر به مردم، خانواده ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۲۵
  • تأکیدات رئیس جمهور در حوزه درمان، در دستور کار تأمین اجتماعی است

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۲۵
  • مراکز درمانی ساخته شده با حق‌بیمه مردم، باید بالاترین سطح بهره‌وری را داشته باشند

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۲۵
  • دکتر اخلاقی میزبان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۶-۲۵
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است