علی سرتیپی رئیس کانون پخش کنندگان سینمای ایران درباره فروش فیلم‌ها و اقبال مخاطب در دی‌ماه گفت: فیلم‌های سینمایی در دی ماه با رونق خوبی مواجه شد با این که ما شاهد اغتشاشات در دی ماه بودیم  اما  همچنان مخاطبان از فیلم‌ها استقبال کردند. در سال ۹۵ در دی ماه فروش فیلم ها به رقم ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید و ۱ میلیون و ۷۳۰ هزار تماشاچی از آثار دیدن کردند. این درحالی است که در دی ماه سال ۹۶ به فروش ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود و ۲ میلیون و ۲۰ هزار نفر مخاطب به سالن‌های سینما آمدند.

وی ادامه داد: در دی ماه امسال شاهد رشد خوبی بودیم و همانطور که پیش‌بینی شده بوده فروش خوب «آینه بغل» به اکران دی ماه کمک کرد و شاهد رشد در این ماه بودیم .

رئیس کانون پخش کنندگان سینمای ایران درباره پیش‌بینی فروش فیلم‌ها در ماه‌های بهمن و اسفند گفت: به نظر‌ می‌رسد شورای صنفی نمایش و وزارت ارشاد باید برنامه‌ای برای این دوماه داشته باشند زیرا با این روند شاهد  برگزاری جشنواره فیلم فجر هستیم و اگر فیلم قابل توجهی اکران نشود ما رونق سال گذشته را در این دو ماه نخواهیم داشت. سال گذشته با اکران «خوب بد جلف» رونق قابل توجهی به بهمن و اسفندماه داده شد.

شورای صنفی نمایش هنوز با اکران فیلم مجیدی (پشت ابرها) و فیلم جلیلوند (بدون تاریخ بدون امضاء) موافقت نکرده است.