تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • برای نخستین بار رکوردی که صنعت پتاس را تکان داد؛مدیرعامل پتاس خوروبیابانک: خوروبیابانک رکورد تولید ماهانه پتاس را شکست

  • دکتر کامبیز مهدیزاده طراح ابر پروژه آبراه ایران

  • حضور فعال پست بانک ایران در سومین کنفرانس مهندسی و مدیریت فرایندهای سازمانی و نمایشگاه جنبی

  • مدیرعامل پست بانک ایران: خلق تجربه کاربری متفاوت، محور اصلی ارزش‌آفرینی فرایندمحور در شبکه‌های تأمین پلتفرمی است

  • نیروی انسانی، عامل اصلی هوشمندی سازمان است

  • مدیریت عملکرد الگوی مدیریت شرکت و ارزیابی عملکرد مبنای تصمیمات مدیران ارشد شرکت خواهد بود

  • تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های بیمه‌ای استان‌ها

  • برگزاری کارگروه مدیریت عملکرد و جلسات ممیزی در همایش روسای شعب بیمه آسیا

  • تأکید بر نقش محوری شعب در تقویت جایگاه بیمه آسیا

  • همایش بزرگ روسای شعب بیمه آسیا آغاز به کار کرد

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›افزایش ۱۳درصدی تعداد نمایندگان و ۸ درصدی شعب/ تقویت حوزه سرمایه‌گذاری، راه نجات شرکت‌های بیمه است+جدول

افزایش ۱۳درصدی تعداد نمایندگان و ۸ درصدی شعب/ تقویت حوزه سرمایه‌گذاری، راه نجات شرکت‌های بیمه است+جدول

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۱-۰۳-۲۳

حاصل فعالیت صنعت بیمه در سال گذشته تولید بیش از ۱۱۵ هزار میلیارد تومان حق بیمه و پرداخت ۶۵ هزار میلیارد تومان خسارت بود که در بخش تولید حق بیمه ۴۱.۱درصد و بخش خسارت ۴۸.۴ درصد رشد نسبت به سال قبل از آن داشته است.

افزایش ۱۳درصدی تعداد نمایندگان و ۸ درصدی شعب/ تقویت حوزه سرمایه‌گذاری، راه نجات شرکت‌های بیمه است+جدول

اخبار بانک و بیمه پایشگر-حاصل فعالیت صنعت بیمه در سال گذشته تولید بیش از ۱۱۵ هزار میلیارد تومان حق بیمه و پرداخت ۶۵ هزار میلیارد تومان خسارت بود که در بخش تولید حق بیمه ۴۱.۱درصد و بخش خسارت ۴۸.۴ درصد رشد نسبت به سال قبل از آن داشته است.

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، صنعت بیمه در سال گذشته در بخش اداری و نیروی انسانی شاهد رشد ۱۳درصدی تعداد نمایندگان، ۸ درصدی تعداد شعب شرکت های بیمه نسبت به سال قبل از آن بوده است و همچنین تعداد شرکت‌های بیمه‌ای با رشد ۳ درصدی به ۳۴ شرکت افزایش یافته است.

براساس آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی بیمه مرکزی، سهم سه رشته بیمه شخص ثالث و مازاد ۳۴.۸ درصد، درمان ۱۸.۳ درصد و بیمه زندگی ۱۶ درصد از پرتفوی حق بیمه تولیدی در بازار است که نشان می‌دهد سهم عمده بازار با دو رشته پر ریسک و زیانده صنعت بیمه، یعنی ثالث و درمان به خود اختصاص داده اند که بیش از ۵۳ درصد کل حق بیمه تولیدی را شامل می شود و بیمه زندگی در رتبه بعدی قرار دارد که ۱۶ درصد و سایر رشته‌ها حدود ۴۰ درصد سهم بازار را دارند.

بر این اساس، آنچه به نظر می‌رسد و بسیاری از کارشناسان صنعت بیمه برآن اتفاق نظر دارند، راه گسترش ضریب نفوذ صنعت بیمه، تمرکز شرکت‌های بیمه بر رشته‌های کم ریسک و هوشمند سازی فرآیندها در ذیل دیجتیالی شدن این صنعت است که باعث چابکی شرکت ها و کاهش مراجعات حضوری شده و به تبع نیاز به افزایش شعب شرکت‌ها نیز از بین خواهد رفت و حتی می‌تواند کاهش یابد و در مقابل تمرکز بر رشته بیمه عمر و زندگی می‌تواند به گسترش ضریب نفوذ بیمه کمک بسزایی کند.

در این میان آموزش و جذب نمایندگان فعال بیمه عمر راهگشا ست. همانطور که آمار سال گذشته نشان می‌دهد تعداد نمایندگان بیمه عمر بیش از ۲۰ درصد رشد داشته اند که حاکی از تمرکز شرکت‌های بیمه بر این بخش است.

 

بیمه عمر و مانعی جدیدی به نام تورم

 

با توجه به تورم موجود در کشور و کاهش قدرت خرید افراد جامعه، در چنین شرایطی توجیه افراد برای خرید بیمه‌های عمر و زندگی کار بسیار سخت و مشکلی است، چون در این فضا افراد ترجیح می‌دهند اگر پولی هم دارند، آن را به سمت بازارهایی هدایت کنند که پربازده‌تر و سهل‌الوصول‌تر است.

در وضعیت کنونی سرمایه‌ها به سمتی می‌روند که سود بیشتری عاید سرمایه‌گذار کند، از این ‌جهت سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی همچون بیمه‌های زندگی به حاشیه می‌رود و توجهات به این نوع پس‌اندازها کم می‌شود. نمونه آن‌ هم شرایطی بود که در چند سال گذشته رخ داده است. گاهی نقدینگی موجود نزد مردم، وارد بازار ملک می‌شد و گاهی از بازار ارز و طلا سر درمی‌آورد و گاهی هم در بورس می‌نشست.

بنابراین فروش بیمه‌های عمر و زندگی، در چنین فضایی کار بسیار سختی است و باعث می‌شود بیمه‌های زندگی بخشی از سهم خود را در این بازار از دست بدهند که در اینجا نقش شبکه فروش بیش از هر زمان دیگر مهم جلوه می‌کند.

نیاز صنعت بیمه به شبکه فروش توانمند و متخصص بیش از پیش احساس می شود و از آنجا‌ که شبکه فروش پیشانی فروش بیمه‌ها در صنعت بیمه محسوب می‌شود، بنابراین نقش اثرگذاری که در توسعه این بخش دارد، غیرقابل ‌انکار است و می‌تواند با اطلاع‌رسانی درست و به ‌موقع از مزیت بیمه‌های عمر در مقایسه با بخش پس‌انداز صرف آن، افراد بیشتری را مجاب به خرید کند.

شبکه فروش می‌تواند با در اختیار گذاشتن اطلاعات لازم از نوع بیمه‌نامه، مزایای بیمه‌ای آن، نحوه سرمایه‌گذاری شرکت، سود پرداختی و… به متقاضیان خرید بیمه‌نامه، آنها را ترغیب به خرید کند.

…و سرانجام از همه مهمتر، توجه و تمرکز صنعت بیمه بر افزایش فعالیت‌های سرمایه‌گذاری، از جمله مهمترین ابزارهایی است که می‌تواند شرکت‌های بیمه را در این وضعیت به حاشیه سود مناسب برساند.

 

 

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=148369

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    بیست و پنجمین شماره نشریه الکترونیکی ارتباط ایران زمین منتشر شد

    ۱۳۹۹-۰۴-۰۷
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس: حضور رئیس اتاق اصناف ایران در جلسات ستاد مقابله با کرونا ضروری است

    ۱۳۹۹-۰۸-۲۸
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    دکتر احمدی در اولین همایش نهضت تامین مالی شهر اعلام کرد: معرفی ۶ روش تامین مالی جدید از سوی بانک ...

    ۱۴۰۲-۰۹-۲۵
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    پیام تبریک مدیر عامل بانک سرمایه به مناسبت روز دانشجو

    ۱۳۹۹-۰۹-۱۶
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    صدور رمز اولیه نت بانک و موبایلت بانک سامان بدون مراجعه به شعبه

    ۱۳۹۹-۰۶-۲۶
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    ضمانت نامه‌های صادره بانک توسعه تعاون به ۸۳ هزار میلیارد ریال رسید

    ۱۴۰۱-۰۶-۱۵
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • برای نخستین بار رکوردی که صنعت پتاس را تکان داد؛مدیرعامل پتاس خوروبیابانک: خوروبیابانک رکورد تولید ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۱۰-۰۵
  • دکتر کامبیز مهدیزاده طراح ابر پروژه آبراه ایران

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۱۰-۰۵
  • حضور فعال پست بانک ایران در سومین کنفرانس مهندسی و مدیریت فرایندهای سازمانی و نمایشگاه ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۱۰-۰۴
  • مدیرعامل پست بانک ایران: خلق تجربه کاربری متفاوت، محور اصلی ارزش‌آفرینی فرایندمحور در شبکه‌های تأمین ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۱۰-۰۴
  • نیروی انسانی، عامل اصلی هوشمندی سازمان است

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۱۰-۰۴
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • پرسیلاک
    در
    ۱۴۰۴-۰۹-۲۲

    تحول در گردشگری سلامت؛ هتل‌ها و مراکز اقامتی در مسیر ارتقای سلامت مسافران

    وضعیت امکان رفاهی و ...
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است