تریتا نیوز

منو اصلی

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما

logo

  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • واریته
  • سلامت
  • درباره ما
  • گسترش مسئولیت اجتماعی بانک مسکن در مناطق شرقی کشور با تمرکز بر منابع قرض الحسنه

  • حمایت از فرزندآوری با وام بانک توسعه تعاون

  • تقدیر شرکت صنایع کاشی و سرامیک الوند از بانک توسعه صادرات ایران

  • پرداخت سود سهام سال ۱۴۰۳ بانک کارآفرین

  • به مناسبت روز حراست؛ نشست صمیمی دکتر بهزاد شیری مدیرعامل با مدیر امور و کارکنان حراست پست بانک ایران برگزار شد

  • صانعی، سرپرست معاونت نظارت بر تولید و زنجیره تامین و سرآمدی عملیات گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد

  • عملیات نصب تجهیزات پروژه اوره پتروشیمی هنگام تا پایان شهریورماه به اتمام می‌رسد

  • جهش درآمدی ۶۶.۳ درصدی پتروشیمی بوعلی سینا در بهار ۱۴۰۴

  • جهش درآمدی و سودآوری بانک سامان در سال ۱۴۰۳

  • راه کارهای عملی در موفقیت تغذیه شیرخوار با شیرمادر 

اقتصاد
صفحه اصلی›اقتصاد›افزایش ضریب نفوذ بیمه نسبت مستقیم با کارکرد روابط عمومی دارد  

افزایش ضریب نفوذ بیمه نسبت مستقیم با کارکرد روابط عمومی دارد  

توسط مهناز خدادوست
۱۴۰۲-۰۳-۰۸

یونس مظلومی معتقد است که اگرچه فعالیت‌های روابط عمومی در صنعت بیمه، نقشی بسیار عمده و ارزشمند در افزایش ضریب نفوذ بیمه دارد، اما در این میان، عدم حمایت نهادهای حاکمیتی می‌تواند تاثیری بسیار مخرب در رشد این صنعت بر جای بگذارد. چرا که اگر رشد قیمت خدمات در صنعت بیمه، متناسب با تورم نباشد و به صورت دستوری پایین نگه‌داشته شود، این صنعت، ناگزیر از رشد متعادل بازخواهد ماند و تضعیف خواهد شد که این امر در نهایت به ضرر مردم و بیمه‌گذاران تمام خواهد شد‌.

 

تریتا نیوز -به گزارش روابط عمومی بیمه تعاون، ضریب نفوذ بیمه در کشور ما بسیار پایین است و کارشناسان علل مختلفی را برای آن ذکر می کنند در این رابطه یونس مظلومی، مدیر عامل بیمه تعاون با خبرنگار روزنامه تفاهم گفتگویی داشته اند که ما حاصل این گفتگو را در زیر می خوانید.

 

نقش روابط عمومی را در افزایش ضریب نفوذ بیمه چگونه می‌بینید؟

 

ما جزو آن دسته از کشورهایی هستیم که متاسفانه ضریب نفوذ بیمه در آن‌ها بسیار پایین است و وقتی با متخصصین این حوزه صحبت می کنیم نظرشان این است که دلیل پایین بودن ضریب نفوذ بیمه، عدم آشنایی مردم با کارکردهای صنعت بیمه است. طبیعتا آن بخش از شرکت‌های بیمه که باید این کار را انجام دهند، روابط عمومی این شرکت ها هستند تا شاهد باشیم که فرهنگ بیمه و احساس نیاز نسبت به داشتن پوشش های بیمه ای در میان مردم گسترش یابد. این امر، از جمله فعالیت‌هایی است که باید توسط روابط عمومی شرکت های بیمه صورت پذیرد. در یک نگاه کلی تر، روابط عمومی‌های صنعت بیمه، اعم از شرکت های بیمه، بیمه مرکزی، سندیکای بیمه گران و …. همه این وظیفه را دارند که در ایجاد انگیزه برای خرید بیمه نامه ها که منجر به افزایش ضریب نفوذ بیمه می شود تلاش نمایند.

 

به نظر شما تعامل روابط عمومی های صنعت بیمه با شبکه‌های اجتماعی چگونه باید باشد و آیا اصولا آنها به طور کلی در این امر موفق بوده‌اند؟

 

در موضوع شبکه‌های اجتماعی فکر می کنم که روابط عمومی های صنعت بیمه، در مجموع می‌توانند قوی‌تر از آنچه تا کنون عمل کرده‌اند به این حوزه وارد شوند. به این دلیل که در حال حاضر، در همه جای دنیا و نه فقط درایران، امر آگاهی‌سازی و اطلاع رسانی به سمت شبکه های اجتماعی و فضای مجازی رفته است و اصولا توجه نسبت به رادیو، تلویزیون، روزنامه، رسانه‌های محیطی و مواردی از این دست که جزو رسانه های کلاسیک محسوب می‌شوند کم شده و جایگاهی که هم‌اکنون شبکه های اجتماعی از آن برخوردارند سهم قابل توجهی نسبت به سایر حوزه‌های اطلاع‌رسانی را از آن خود کرده است. بنابراین بسیار مهم است که شرکت‌های بیمه این موضوع را مد نظر قرار دهند و از این پلتفرم ها برای اطلاع رسانی، آموزش و آگاه سازی جامعه نسبت به ارزش و اهمیت پوشش های بیمه ای استفاده کنند. امری که امیدواریم جامعه روابط عمومی در صنعت بیمه نسبت به آن اهتمام بیشتری از خود نشان دهد.

 

جایگاه روابط عمومی را در شرکت‌های بیمه چگونه می‌بینید؟ آیا تبدیل مدیریت‌ها به معاونت در شرکت‌های بیمه امکان‌پذیر است و در این صورت چه تغییری حاصل خواهد شد؟

 

به عقیده من، این امر که عنوان یک بخش، در چارت سازمانی چه باشد چندان تغییری ایجاد نمی کند؛ چرا که در واقع عملکرد آن بخش مهم است نه عنوان آن. برای مثال، ممکن است در یک سازمان، مدیریت روابط عمومی وجود داشته باشد و بازده بالایی از خود نشان دهد، در حالی‌که در یک شرکت دیگر عنوان معاونت داشته باشد و بازده مطلوب از خود نشان ندهد. بنابراین آنچه مهم است عملکرد آن بخش است و اهمیت عنوان در مرتبه‌ای به مراتب پایین تر قرار می‌گیرد.

 

نقش رسانه های تخصصی را در زمینه فعالیت روابط عمومی‌های صنعت بیمه چگونه می‌بینید؟

 

طبیعتا رسانه های تخصصی در وهله اول کمک می‌کنند به گسترش دانش بیمه‌ای و نشر اخبار و تحلیل‌ها حتی در بین فعالان صنعت. ضمن اینکه می توانند در توسعه تخصصی این رشته نیز موثر واقع شوند. بنابراین نقش رسانه های تخصصی، حائز اهمیت بسیار زیادی در حوزه روابط عمومی و صنعت بیمه است. در ارتباط با فاصله معنی دار ضریب نفوذ بیمه در کشور نسبت به هدف تعیین شده در پایان برنامه ششم گفته می‌شود که بخشی از این کاستی‌ها، از دایره اختیارات و توانایی صنعت بیمه خارج است و به مشکلات موجود در اقتصاد کلان کشور برمی گردد، مسائلی از قبیل تورم، بی‌ثباتی اقتصادی، عوامل نهادی و ….؛ اما در این میان قطعا بخش‌هایی نیز به فعالیت‌های خود شرکت های بیمه و فعالان این حوزه برمی‌گردد، شما در این رابطه چه فکر می‌کنید؟ در ابتدا باید بگویم که اصولا افزایش ضریب نفوذ بیمه همچون سایر بخش‌های اقتصادی، در هیچ‌جای دنیا به صورت دستوری اتفاق نمی افتد. به نظر من اتفاقا شرکت‌های بیمه طی این سال‌ها تلاش خوبی در این زمینه انجام داده‌اند که قابل تقدیر است، برای مثال در بخش بیمه‌های زندگی که موفقیت‌های خوبی در سال‌های اخیر به دست آوردند. اما به عقیده من آن چیزی که باید اتفاق بیفتد این است که حاکمیت و نهادهای حاکمیتی باید از صنعت بیمه حمایت کنند.

 

متاسفانه رویکرد و دیدگاه موجود این است که ما اگر به شرکت‌های بیمه فشار بیاوریم و آنها را تضعیف کنیم به این معناست که متقابلا از منافع مردم دفاع کرده‌ایم؛ در حالی که تضعیف شرکت‌های بیمه یعنی تضعیف صنعت بیمه و حقوق بیمه‌گذاران و هرچقدر که حاکمیت از صنعت بیمه حمایت کند، ما می توانیم انتظار داشته باشیم که شرکت‌های بیمه و صنعت بیمه قوی تر شوند که این قوی شدن به معنای خدمات رسانی بهتر و افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور خواهد بود؛ امری که در نهایت نفع آن آن به مردم و بیمه‌گذاران خواهد رسید. در این میان، یک نکته مهم، افزایش قیمت خدمات بیمه به طور منطقی و متناسب با تورم است. برای مثال وقتی می‌بینیم که رقم دیه ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند، اما حق بیمه، متناسب با آن افزایش پیدا نمی‌کند، به آن معناست که شرکت های بیمه به تدریج ضعیف‌تر خواهند شد که متاسفانه آثار سوء خود را بر صنعت بیمه خواهد گذاشت، به طوری که این صنعت نخواهد توانست رشدی متناسب با سایر بخش‌های اقتصادی داشته باشد.

لینک کوتاه مطلب: https://tritanews.ir/?p=166535

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • اقتصاد

    رونمایی از امتیازات جدید و ویژه باشگاه طلایی مشتریان بانک آینده

    ۱۴۰۰-۱۱-۱۷
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    تحقق توسعه اقتصادی با استفاده از ظرفیت‌های بانکداری اسلامی

    ۱۴۰۰-۰۶-۱۱
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    عضو سابق شورای عالی بورس:نقش بورس کالا در توسعه صنایع غیرقابل انکار است

    ۱۴۰۲-۰۵-۱۵
    توسط مهناز خدادوست
  • بانک ملی
    اقتصاد

    گام های بلند پیاده سازی بانکداری دیجیتال در بانک ملی ایران

    ۱۳۹۹-۱۱-۱۹
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    عرضه ۲ میلیون و ۴۴۹ هزار تن محصول در بورس کالا

    ۱۴۰۳-۱۲-۲۱
    توسط مهناز خدادوست
  • اقتصاد

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس در جلسه کمیته راهبری ورزش: ‌ اولویت باشگاه‌های ورزشی مس بهره‌گیری از نیروهای بومی باشد/ضرورت ...

    ۱۴۰۳-۰۴-۲۳
    توسط مهناز خدادوست

پاسخ دادن لغو پاسخ

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • گسترش مسئولیت اجتماعی بانک مسکن در مناطق شرقی کشور با تمرکز بر منابع قرض الحسنه

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۲۳
  • حمایت از فرزندآوری با وام بانک توسعه تعاون

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۲۲
  • تقدیر شرکت صنایع کاشی و سرامیک الوند از بانک توسعه صادرات ایران

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۲۲
  • پرداخت سود سهام سال ۱۴۰۳ بانک کارآفرین

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۲۲
  • به مناسبت روز حراست؛ نشست صمیمی دکتر بهزاد شیری مدیرعامل با مدیر امور و کارکنان ...

    توسط مهناز خدادوست
    ۱۴۰۴-۰۴-۲۲
  • عفونت بند ناف نوزادان را جدی بگیرید

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • کوالکام می گوید در صورت پیوستن به برادکام، دو مشتری مهم خود را از دست ...

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۱۱-۲۳
  • خون دماغ یعنی ….

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۲-۲۳
  • تبلیغات محیطی جذاب و بی‌نقص با نمایشگرهای حرفه ای Outdoor سامسونگ

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ چه زمانی است؟

    توسط اپراتور خبر
    ۱۳۹۶-۰۳-۱۶
  • مریم نجفی رحیمیان
    در
    ۱۴۰۱-۰۳-۱۸

    مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی خبرداد: اعلام اسامی برندگان جوایز قرعه کشی در ...

    سلام خسته نباشید سوال ...
  • قیمت آهن انبار مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    بیماری‌هایی که کلیه را عفونی می‌کنند

    با سلام ممنون از ...
  • آهن مشهد
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۱۷

    با کفش Futurecraft 4D آدیداس آشنا شوید؛ کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

    خیلی مقاله عالیی بود ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • مهناز خدادوست
    در
    ۱۴۰۱-۰۲-۰۶

    ۱۳۸۸ فقره وام ازدواج توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

    با سلام و ارادت ...
  • خانه
  • واریته
  • سلامت
  • اقتصاد
  • درباره تریتا
  • تبلیغات در تریتا
  • درباره ما
تمامی حقوق این وبسایت برای تریتانیوز محفوظ است