اعلام آمار شكایات؛ شفافیت یا تهدیدی برای اعتبار صنعت بیمه؟

تریتا نیوز /بیمه مرکزی از سال گذشته انتشار گزارشهای ماهانه و تجمیعی آمار شکایات از شرکتهای بیمه را آغاز کرده است.
این اقدام، از سوی علاقهمندان به شفافیت و بیمهگذاران گامی مثبت در راستای پاسخگویی و نظارت عمومی تلقی میشود، اما در سوی دیگر مخالفانی نیز دارد، از جمله شرکتهای بیمه؛ چرا که معتقدند انتشار خام و بدون تحلیل این آمار میتواند به اعتبار آنها لطمه وارد کند.
فایل پیوست، پژوهشی است که توسط پژوهشکده بیمه انجام شده و به بررسی ابعاد این موضوع میپردازد.
مطالعه فایل پیشرو برای فعالان، ناظران و تصمیمگیران صنعت بیمه توصیه میشود.
برای مشاهده پژوهش مذکور اینجا کلیک نمائید.